Vaginale schimmelinfecties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Vaginale schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:10

zinn: let je wel op dat je vriend niet te veel druk op je zet ? :) ik merk nog steeds de gevolgen van mijn ex die me pushte om er van af te komen omdat hij sex wilde. (even plat gezegd).

enne, die doktoren weten zelf volgens mij ook niet bij welke kweek er nou wel/niet/wel/niet een schimmel dan wel bacteriele infectie zit :P
ik ben bijna een jaar geleden ook getest op schimmel (ook een kweekje). daar kwam uit --> geen schimmel.
maar iets anders konden ze ook niet vinden --> toch maar behandelen voor schimmelinfectie.
kwam ik een consult of 2 later daar aan, beginnen ze over de schimmel die tijdens die kweek is gevonden. dus ik "eeeeh naar mijn weten is er helemaal geen schimmel gevonden?" . hun: oh... nou ... hier staat van wel..
ja wat is het nou? wel of niet?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:20

Ik zal dit topic nog eens doorlezen als ik tijd heb!

Ik heb ook redelijk vaak last van schimmelinfectie's.. Als m'n weerstand wat minder is, of met een kuurtje AB dan kan ik eigenlijk al naar de huisarts bellen voor een receptje :P

Nu las ik hier ook snel wat over pillen? Ik krijg altijd een zalfje mee die ik met zo'n pipet in moet brengen, vervelende is dat dat een week lang, twee keer per dag moet en je dan ook constant aan het 'uitlekken' bent. Maakt het voor mij alleen maar vervelender.. Volgende keer zal ik mijn HA eens vragen of het ook anders kan.

Zijn er ook meer mensen waarbij hun vriend er ook last van kreeg? Die van mij had er nooit last van, tot de laatste keer, toen kreeg hij toch ook klachten (konden we gezellig samen zalfjes smeren :P ).

Oja, lactacyt heb ik ook ooit gebruikt en na de 3e keer wassen had ik weer een schimmelinfectie, dus voor iedereen die het toch nog wilde proberen, niet doen!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:43

Zwitsal schreef:
zinn: let je wel op dat je vriend niet te veel druk op je zet ? :) ik merk nog steeds de gevolgen van mijn ex die me pushte om er van af te komen omdat hij sex wilde. (even plat gezegd).

enne, die doktoren weten zelf volgens mij ook niet bij welke kweek er nou wel/niet/wel/niet een schimmel dan wel bacteriele infectie zit :P
ik ben bijna een jaar geleden ook getest op schimmel (ook een kweekje). daar kwam uit --> geen schimmel.
maar iets anders konden ze ook niet vinden --> toch maar behandelen voor schimmelinfectie.
kwam ik een consult of 2 later daar aan, beginnen ze over de schimmel die tijdens die kweek is gevonden. dus ik "eeeeh naar mijn weten is er helemaal geen schimmel gevonden?" . hun: oh... nou ... hier staat van wel..
ja wat is het nou? wel of niet?

dat is absoluut geen probleem gelukkig :) als het niet gaat, gaat het niet, daar heeft die dude van mij niks over te zeggen :D Hij zal ook nooit proberen me te pushen hoor, integendeel, hij vraagt dan nog 1000 keer of het nog pijn doet ;)

wel erg vaag hoor, van die dokters die het niet echt weten...ik ga toch zowieso maar eens bij de gyneacoloog langs, wat mijn dokter doet, kan ik zelf ook. Als ik ziek ben of ik heb een voorschrift nodig ofzo, ga ik er gewoon naartoe,leg uit wat ik heb en wat ik nodig heb en dan zegt ze meestal gewoon ah,ja,ok en voila :Y) maar in mezelf kijken en labo onderzoek doen kan ik helaas niet :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:46

hummm ja jammer dat de 'dokter' bij mij in dit geval al de gyn is (en nog een dermatoloog, die zat er ook bij).

mijn ex vond ook dat we geen seks moesten hebben als t pijn deed etc.
maar ondertussen, elke keer als we t bed in gingen savonds, kwam ie tegen me aan liggen en probeerde ie t tóch elke keer nog even. (nu waren op dat moment mn klachten al voor 80% weg maar ik was en ben véél te bang dat het terug komt. door die hel wil ik niet nog een keer en door seks verergerde het daarvoor wel heel erg (net als door paardrijden of fietsen)).
ook zei hij dat hij prima zonder seks kon. maar vervolgens ging ie opeens 3 keer per week uit om zn frustraties maar ergens kwijt te kunnen, dan maar keihard feesten en zuipen dacht ie. en daar was ik het dan weer niet mee eens etc etc begin van het einde blablabla

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:04

oei :') laat ik hopen dat de gyn waar ik naartoe ga het wel weet dan :P

ooh beter af zonder dan hoor, als ze zo geen respect hebben! heb ik met mijn vriend totaal geen last van gelukkig. Ik wil gewoon zelf ook weer, haha :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:05

Zwitsal schreef:
hummm ja jammer dat de 'dokter' bij mij in dit geval al de gyn is (en nog een dermatoloog, die zat er ook bij).

mijn ex vond ook dat we geen seks moesten hebben als t pijn deed etc.
maar ondertussen, elke keer als we t bed in gingen savonds, kwam ie tegen me aan liggen en probeerde ie t tóch elke keer nog even. (nu waren op dat moment mn klachten al voor 80% weg maar ik was en ben véél te bang dat het terug komt. door die hel wil ik niet nog een keer en door seks verergerde het daarvoor wel heel erg (net als door paardrijden of fietsen)).
ook zei hij dat hij prima zonder seks kon. maar vervolgens ging ie opeens 3 keer per week uit om zn frustraties maar ergens kwijt te kunnen, dan maar keihard feesten en zuipen dacht ie. en daar was ik het dan weer niet mee eens etc etc begin van het einde blablabla

helaas maar hier herken ik me er op t moment wel in ;(
gelukkig is nee nee, maar idd m'n vriend probeert t wel nog steeds.... best vervelend

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:08

pff, ik zou boos worden := vraag hem of je ff zuur over z'n banketstaaf moet gieten en of hij het dan nog ziet zitten om seks te hebben? :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:09

Heb je wel eens multy Gyn vaginale bruistabletten geprobeerd? (daar maak je een soort 'douche' van, heel anders dan lactacyd) als je voelt dat er een mogelijke infectie aankomt, 1 of 2 keer daags 'spoelen' dan kan je vaak erger voorkomen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:11

Zinn schreef:
pff, ik zou boos worden := vraag hem of je ff zuur over z'n banketstaaf moet gieten en of hij het dan nog ziet zitten om seks te hebben? :')

hahahahha _O-

nou weet je als ik zeg: nee ik wil niet.
dan stopt hij wel en snapt ie het ook... maar toch als we gaan slapen gaat ie toch nog even kijken of ik in de stemming ben.

dan kijk ik hem 9 van de 10 keer zo aan: -:(-
:') en dan begrijpt ie de boodschap

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:14

laatste keer met die kuur vaginale creme vroeg mijn vriend wel elke dag 'hoeveel dagen moest je dat ook al weer doen?' dus toen heb ik op den duur gezegd : 'ik laat het je wel weten als het genezen is'. En toen heeft hij niks meer gevraagd en gewoon afgewacht :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:24

ooh ik herken dat zo.. toch nog weer even proberen he.. elke keer weer..
en dan elke keer een beetje teleurgesteld zijn. zo van: jamaar, je hebt nu toch geen klachten? en vorige week wilde je ook al niet (we zagen elkaar godzijdank maar 1 keer per week, als ik deze strijd meerdere keren per week had moeten voeren was ik helemaal gek geworden).
En hij vond dat ik dan best wat 'hand en span diensten" bij hem kon verrichten want dat deed toch geen pijn? Nee maar als je zelf al zolang pijn hebt is je libido (iig bij mij) wel weg op een gegeven moment. en heel egoistisch: als er nooit wat voor terug komt (en dat KON ook niet want dat wilde ik niet) dan gaat de lol er ook wel vanaf.
Maarja, soms deed ik dat dan toch maar. dan was ik weer een week van het gezeur af.
Of ik deed alsof ik ongesteld was, dan haalde ie t tenminste niet in zn hoofd om het te proberen.

ik vind het echt heel erg als ik mezelf zo hoor praten, maar ik kon hem niet aan zijn verstand timmeren dat het niet zo simpel was als: pijn is meestal weg dus probleem is opgelost. hij bleef maar herhalen dat mijn lage libido niet hierdoor kon komen, dat het iets anders moest zijn, of ik het nog wel leuk vond, of ik hem nog wel aantrekkelijk vond blablabla. nou als ik van IEMAND begrip zou verwachten, dan is dat van een student geneeskunde die 5 dagen in de week les krijgt over oa fysieke problemen en de gevolgen daarvoor (ook mentaal!!) voor de patient

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:26

Zwitsal schreef:
ooh ik herken dat zo.. toch nog weer even proberen he.. elke keer weer..
en dan elke keer een beetje teleurgesteld zijn. zo van: jamaar, je hebt nu toch geen klachten? en vorige week wilde je ook al niet (we zagen elkaar godzijdank maar 1 keer per week, als ik deze strijd meerdere keren per week had moeten voeren was ik helemaal gek geworden).
En hij vond dat ik dan best wat 'hand en span diensten" bij hem kon verrichten want dat deed toch geen pijn? Nee maar als je zelf al zolang pijn hebt is je libido (iig bij mij) wel weg op een gegeven moment. en heel egoistisch: als er nooit wat voor terug komt (en dat KON ook niet want dat wilde ik niet) dan gaat de lol er ook wel vanaf.
Maarja, soms deed ik dat dan toch maar. dan was ik weer een week van het gezeur af.
Of ik deed alsof ik ongesteld was, dan haalde ie t tenminste niet in zn hoofd om het te proberen.

Ik schaam me gewoon eigenlijk dat ik me hier zo in herken ...

Idd die van mij wil ook graag wat hand en spandiensten, waar ik ook totaal géén zin in heb! Vooral omdat je er idd niks voor terug krijgt (wat ook niet kan door pijn/ongemak)... En af en toe idd maar toegeven om van het gezeur af te zijn... ;(

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:33

jeetje, dat zou bij mij echt niet waar zijn :o ik weet dat ik op dat vlak wel...hoe moet ik dat uitdrukken...sterk? ben...ik zal me nooit of te nooit laten dwingen op welke manier dan ook door een jongen...ik heb ooit 1 vriendje gehad die ook probeerde te pushen, die heb ik gewoon gelijk aan de deur gezet...echt letterlijk, mijn kamer uitgeduwd en hem buiten gezet. Dat gaat er bij mij echt niet in...

mijn huidige vriend zou er nog niet aan denken om dat zo te proberen :n

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:34

Het is niet pushen hoor. Als ik nee zeg is het nee en klaar.
Maar uit schuldgevoel (dus niet omdat hij zeurt) doe ik het dan een keer later toch.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:40

nee, maar toch...hoe jullie het vertellen...pfoeh, daar zou ik m niet mee kunnen voegen. OK, niemand is perfect, maar op dat vlak kan je geen respect genoeg hebben voor elkaar. En mannen zullen zoiets wss nooit begrijpen omda ze het zelf niet kunnen voelen...maar proberen te begrijpen kan wel en gewoon accepteren wat jij wel of niet wilt etc...en niet jou een schuldgevoel aanpraten...nee,brr, daar krijg ik de kriebels van.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:51

Ik kan me ook weer melden! ;(
Vorige vrijdag had ik mijn regels en 's avonds merkte ik dat mijn maandverband had lopen schuren. En ja hoor, één dag later is alles volledig rood en branderig. Ik had al mijn zalf, die ik de vorige keren moest smeren, gebruikt maar jammer genoeg heeft dat niet geholpen. De 'infectie' is zelfs naar binnen geslagen. Ben net trg van de huisarts. Hij heeft een kweekje genomen en ik heb in afwachting vd uitslag 2 nieuwe zalven voorgeschreven gekregen.
Pff, ik ben hier zó klaar mee! Na jaren rond gelopen te hebben met infecties was ik er eindelijk van af! Mijn seksleven was eindelijk normaal en dan begint het weer van voor af aan... ;(

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:00

balen :(:) maar daarom gebruik ik ook geen maandverband, dat gaat zo gemakkelijk broeien en schuren...hopelijk ben je er toch snel weer vanaf!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 20:02

De dokter heeft mij juist afgeraden tampons te gebruiken als je snel last hebt van infecties omdat het de schimmels of bacteriën een "voedingsbodem" geven om zich van binnen te vermeerderen?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:15

Ja, tampons verdraag ik al helemaal niet! Dan heb ik gegarandeerd een schimmelinfectie.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:17

nope mijn vriend had (in mijn ogen) ook geen respect voor mij.
het speelde ook heel erg mee dat ik hem opzich ook wel begreep. als het nou een situatie is die pas een maandje duurt en waarvan je denkt: voglende week is t opgelost, en op zn laatst de week erna..

maar deze zomer op vakantie lagen mn beste vriendin en ik aan t zwembad een beetje te zonnen en magazine te lezen.
niets vermoedend begon ik aan een waargebeurd verhaal.. ging over een meisje die down there klachten had en pijn had bij seks, ik dacht nog: he dat klinkt bekend, dat ga ik eens lezen!
maar jeetje.. toen brak ik wel even hoor.
meisje had veel dezelfde symptomen als ik, maar bij haar is er wel de diagnose lichen sclerosis uit gekomen maar bij mij niet (al vinden artsen alle symptomen daarop wijzen, test gaf toch echt negatief). ook had zij verklevingen ed waar ze aan geopereerd moest worden geloof ik en dat heb ik gelukkig ook niet.
maar de rest was zó herkenbaar.
wat ze vertelde over wat het met haar deed, met haar libido etc. dat was éindelijk de bevestiging van: zie je wel, er is niet iets mis met me dat mijn libido hierdoor zo gedaald is, zij heeft het ook!
maar toen ik las hoe haar vriend reageerde heb ik t blad weg moeten leggen en ben ik even naar de wc gegaan.. zo begripvol zo respectvol, zo NIET mijn ex..
dus nog een bevestiging: hoe mijn ex er mee omging is niet zoals alle mannen dat zouden doen, het kán ook anders.

maargoed. dit is volledig offtopic..
ik vertel dit trouwens ook zelden aan iemand face to face omdat ik me er echt voor schaam.
maar door het hier te vertellen hoop ik ook anderen te kunnen steunen etc. omdat ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem.

edit: ik ken het maandverband/tampon probleem.
ik krijg van tampons niet zo zeer meer jeuk klachten maar ik kan alleen tampons gebruiken als ik écht zwaar bloed. met minder gaat het gewoon niet. mijn spieren zijn té strak. het doet al flink pijn om dat ding in te brengen maar er uit... ik moet echt krachtzetten om m er uberhaubt uit te krijgen en pfffff... dat doet zo pijn!
maarja, maandverband gaat broeien en schuren en daar krijg ik weer jeuk van.
mijn oplossing: zo min mogelijk ongesteld zijn ^^ maarja, zo af en toe moet ik er toch echt aan geloven.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:27

ik krijg juist last van inlegkruisjes/maandverband :P dat ademt niet voor mijn gevoel... met tampons nergens last van...

jeetje zwitsal, dat is niet niks...maar idd het kan ook anders en hoe graag je iemand ook kan zien, als er zo'n gat van onbegrip, geen respect,... in je relatie zit (en dan bedoel ik niet alleen op seksueel vlak , kan evengoed anders zijn), ben je beter af zonder...Ze liggen helaas niet voor het oprapen, maar er zijn echt betere mannen te vinden!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:29

Hoe gaat t inmiddels bij jullie dames? Nog veranderingen?
Hier niet echt.. Merk wel dat k weer moeite heb om die zooi regelmatig elke dag te blijven slikken. (heb nu tentamen periode dus elke vorm vam ritme die ik normaal heb is weg en ik heb zooo veel andere dingen aan mn hoofd..)

Ik ga wel het optreden van bijwerkigen even strak in de gaten houden..
Vorige week geloof ik dat ik opeens heel erg benauwd was, alsof ik een astma aanval had..
En afgelopen maandag had ik ineens vanuit t niets hele rare rode uitslag (vlekken) op de rechterkant van mn gezicht. Vlekken werden daarna ook echt warm, ik had t idee dat mn hoofd echt een kachel was geworden, en het voelde een beetje branderig/trekkerig aan. Alsof je een dag in de zon hebt gelegen en je niet hebt ingesmeerd..
Heel maf.

Maar beide reacties lijken op allergische reacties en komen in de bijsluiter voor als "vaak".
En aangezien ik niet zit te wachten op een nieuwe allergie... Even in de gaten houden dus (alhoewel.. Vanaf t moment dat techt allergische reacties worden (nu kan t bijv ook nog toev zijn oid) ben je al te laat. Dan is de allergie al ontwikkeld..)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:39

heb je er wel eens aan gedacht dat het misschien kan liggen aan je vriend dat hij dingen bij zich heeft waar jij niet tegen kan , het komt voor.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:27

Herkenbaar, het vriend-gedeelte :j In de zin van dat ik gewoon absoluut geen libido meer had op een gegeven moment, altijd maar bang voor eventuele nieuwe infecties, daardoor gespannen, daardoor pijn en vaak dus weer een nieuwe infectie. Vaak over mijn grens heen gegaan, wel zelf en bewust, omdat ik dacht dat het wel ging. Dan ging het dus niet. Loop nu bijna een jaar in het ziekenhuis omdat de dokter het ook niet meer wist, eerst sexuoloog maar die kon niks meer vinden wat op een infectie duidt. En *klopt af* heb inderdaad ook al bijna een jaar geen infectie meer gehad. Als ik wat voel, smeer ik preventief met Multi Gyn of Miconazol inwendig.

Probleem heeft zich nu naar tussen de lakens & tussen mijn oren verplaatst: elke keer zo ontzettend bang voor pijn/infectie en daardoor dus ook pijn/infectie heeft een vicieuze cirkel gecreeerd waardoor ik op den duur helemaal niet meer wilde en het alleen maar pijn deed. Toen de sexuoloog niks kon vinden, ben ik doorverwezen naar de bekkenbodemfysio voor ontspanningsoefeningen. Heeeeeel voorzichtig ben ik nu weer een beetje aan het opkrabbelen qua libido/mogelijkheid tot seks, maar of het daardoor komt? Met een electrode mat ze bv. de spierspanning in mijn vagina en die wilde niet naar het gewenste niveau qua ontspanning zakken. Dus ben nog steeds niet 100% ontspannen, maar we kunnen nu af en toe bijna normaal seks hebben. Wie weet zet het nu door want voelde me ook behoorlijk l*llig naar mijn vriend. Hij wilde niet eens verwend worden als hij niks terug mocht doen... Maar ik had écht geen zin, konden zo maanden tussen zitten dat we iets hadden gedaan. Ben benieuwd of dat nu anders wordt, heeft duidelijk zijn tijd nodig...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:29

Kan het niet zijn in jouw geval Tamara, dat jij allergisch bent voor sperma?