Vliegangst..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:02

vuurneon schreef:
Ik zit ook altijd voorin in de auto, hoef niet perse zelf te rijden overigens maar zo kan ik iig voorkomen dat ik de boel onderspuug := (scheelt wel, mensen laten mij maar al te graag voorin daardoor := ) en voordeel is wel als ik dan toch erg misselijk word, ik zelf kan rijden. Maar ja.... zelf vliegen gaat wel een stuk lastiger helaas :P
(nog wel even overwogen om piloot te worden, leek mij wel tof :D Maar omdat ik al moeite heb met parkeren van een auto.... leek mij het niet verstandig om met een vliegtuig te parkeren haha)

Maar jij hebt dan echt wagenziekte/luchtziekte of niet? Ik heb daar gelukkig niet echt last van. Alleen als ik achterin zit en we rijden over een slingerend hobbelend bergweggetje.. := In dat soort situaties neem ik gewoon een reis tabletje en dan is het over!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:07

Yep, ben een rasechte spuger :P Auto kun je nog stilzetten, bus kun je uitstappen en boot kan ik nog op dek zitten (als het een dichte boot is, ga ik er absoluut niet op; zelfs op de simpele veerdienst naar een eiland kan ik niet binnen zitten. Kan geen pil tegenop :+) maar vliegtuig.... dat is best eng haha als je heeeeeel misselijk bent, je dicht op elkaar zit en je mag niet opstaan om naar het toilet te gaan omdat je zo misselijk bent. (alhoewel mij ik op dat moment natuurlijk zo ziek voel dat ik niets meekrijg van de omgeving :=) Grootste feest is als de maaltijden langskomen.... erg fijn als je je niet heel lekker voelt er een walm van eten voorbij komt... :P

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:10

Oeh, dan wil ik nooit met jou in een vliegtuig zitten, want als iemand anders gaat nekken, ga ik dat ook doen. Ik kan echt niet tegen overgeven enzo. :+

Ik ben maar een keer ziek geworden op een boot, en dat was op de boot van Texel naar Den Helder, zaten toen helemaal voorop, maar daar merk je de deining veel erger. Werd helemaal duizelig en misselijk. Ben voortaan maar weer braaf midden op de boot gaan zitten, dat gaat een stuk beter! :P

vuurneon

Re: Vliegangst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:18

hahaha precies, daarom snap je ook waarom ik altijd direct overal voorin mag zitten := Vliegtuigplaats kies ik ook zorgvuldig uit, moet natuurlijk niet de middelste in de rij zijn, maar liefst bij het raam dat als ik moet spugen het wat onopvallend kan.

Wie weet waar je kunt vinden wat je mee mag nemen naar het land waar je naar toe gaat? (aan eten etc) want kan bij de douane wel over NL info vinden, maar niet heel specifiek een lijst van wat je wel en niet mee mag naar Amerika.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:59

vuurneon schreef:
hahaha precies, daarom snap je ook waarom ik altijd direct overal voorin mag zitten := Vliegtuigplaats kies ik ook zorgvuldig uit, moet natuurlijk niet de middelste in de rij zijn, maar liefst bij het raam dat als ik moet spugen het wat onopvallend kan.

Wie weet waar je kunt vinden wat je mee mag nemen naar het land waar je naar toe gaat? (aan eten etc) want kan bij de douane wel over NL info vinden, maar niet heel specifiek een lijst van wat je wel en niet mee mag naar Amerika.

Wat bedoel je? Mag je dan geen eten meenemen? :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:05

Nee, bedoel gewoon een lijstje met daarop wat je wel en niet mag invoeren in het land :P Wil weten of ik bv sultana's mee kan nemen :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:14

Volgens mij zou je sultana's best mogen meenemen hoor? Zou niet weten waarom dat niet mag eigenlijk. Geld dat niet alleen voor drank enzo? :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:21

maar ingevoerde producten kunnen de flora en fauna van het land schaden, dus vaak mag je geen fruit meenemen etc. Maar goed, mis gewoon een lijstje waarop dat keurig staat :=

Drank, sigaretten, etc. kan ik wel op de douane site vinden, maar verder niet :?
Of betekend dat gewoon dat ik alles mag invoeren? :P

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:24

Volgens mij mag je alles gewoon invoeren. Kan me best inbeelden dat groente en fruit niet zou mogen ivm beschadigen van flora en fauna?

Van drank en sigaretten etc weet ik wel dat dat niet mag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:37

Maar in mijn sultana's zitten bv krenten; zijn gedroogd en behandeld. Zou dat dan nog tellen als gevaarlijk? :=
Of krijg je zo'n lijst mee bij je tickets?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:39

vuurneon schreef:
Maar in mijn sultana's zitten bv krenten; zijn gedroogd en behandeld. Zou dat dan nog tellen als gevaarlijk? :=
Of krijg je zo'n lijst mee bij je tickets?

Nee joh, sultana's zijn toch gewoon verpakt? Daar kan niets bij komen of vanaf komen tot je ze zelf open maakt. Lijkt me niet dat je dat niet mee mag nemen.
Edit: Van die lijst heb ik geen idee, die heb ik iig niet gehad toen ik naar Kreta vloog..

Edit 2 :+ : Als je medicatie mee moet nemen moet je wel een lijstje van de apotheker/dokter meenemen. Ik heb medicatie die in mijn handbagage moet namelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:44

Ik heb altijd een medicijnpaspoort mee :j Al heb ik dat puur en alleen omdat ik in geval van nood tenminste een lijstje kan overhandigen aan de artsen daar, zodat ik wel het juiste pilletje mee kan krijgen :P

Naar Griekenland had ik overigens ook van alles mee en naar Mexico had ik ook etenswaar mee, maar ben nog steeds benieuwd naar de eisen voor de VS.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:59

Ah mooi haha, ik denk ik geef maar even een tip! :P Dan heb jij hier vast verstand van.. De namen van medicatie is internationaal toch? Gewoon Latijns right? :o?

Ach weet je, we zitten heel moeilijk onze hersenen te kraken, maar ik zal het zo eens vragen aan een vriend van me! Die is pasgeleden naar New York vertrokken namelijk (voor werk). :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:09

Klopt, maar als ik een doosje kwijt ben heb ik geen flauw idee van de werkzame stofnaam (en eventuele hulpstoffen) en de hoeveelheid van die stof haha :D
Ik weet wat ik slik en hoeveel ik moet nemen, maar hoeveel er precies inzit?? :P Mijn arts vroeg laatst al: heb je de 60 over 120? Ehhhhhhh ehhhhh ehhhhh ehhhh..... zoek maar op in mijn bestand := Gaat denk ik vlotter :D (en ik had zo geoefend op de naam, maar de verdeling van de werkzame stoffen... sja dat wist ik zo niet meer natuurlijk)

Als je wilt vragen aan die vriend van je, graag! :j Zou je mij heel blij mee maken :D

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:11

Haha dat heb ik ook hoor. Maar, de werkzame stof is ook in het Latijns? :') Want anders zou je toch een lijst moeten meenemen in de taal van het land waar je heen gaat? :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:05

Ik geloof dat ik gewoon de Nederlandse of Engelse versie kreeg van de werkzame stof, maar dat verschilt in woordkeuze niet veel met andere talen want het komt van dezelfde moleculen variant. Maar kan ook best zijn dat het in het Latijn erop staat hoor haha, niet opgelet eerlijk gezegd :P
Ik twijfel nog of ik een medisch paspoort aan ga maken omdat ik wel medicijn allergieen heb...

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:45

vuurneon schreef:
souL1991 schreef:
ja
balen
tuurlijk
maar bang nee...anders zet ik die tattoo niet ;)

Ik ben ook niet bang voor de dood, maar heb gewoon een schurft hekel aan turbulentie omdat ik dan zo ontzettend misselijk word. En omdat je niet even een frisse neus kunt halen in het vliegtuig.... is een vliegtuig toch wat angstig voor mij (want je kan tijdens turbulentie ook niet naar het toilet om even rustig bij te komen/spugen). En tja... in zo'n zakkie kotsen is nou niet echt heeeeel prettig voor mij maar ook niet voor mijn medemensen := Dus op die manier maakt vliegen mij wat angstig.

is het dan niet meer K*T dan ansgtig? :P i mean misselijk worden is zo normaal...autoziek heeft n vriend van mij ook, elke keer met de bus 2-3haltes eerder uitstappe omdat hij ziek word :P dat betekent niet dat hij bang ervoor is XD

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:50

vuurneon schreef:
Ik geloof dat ik gewoon de Nederlandse of Engelse versie kreeg van de werkzame stof, maar dat verschilt in woordkeuze niet veel met andere talen want het komt van dezelfde moleculen variant. Maar kan ook best zijn dat het in het Latijn erop staat hoor haha, niet opgelet eerlijk gezegd :P
Ik twijfel nog of ik een medisch paspoort aan ga maken omdat ik wel medicijn allergieen heb...

Ja dat heb ik dus ook, ben allergisch voor 2 middeltjes wat vaak in antibiotica word gebruikt.

Hmm wel dingen om serieus over na te gaan denken want de bedoeling is toch dat ik voor langere tijd naar het buitenland ga :+.
Ik zou dan bijvoorbeeld liever de Engelse versie krijgen van de werkzame stof, dan de Nederlandse, maar volgens mij is het gewoon allemaal Latijns? Ik kan namelijk nooit wat opmaken uit al die abracadabra op de verpakkingen van mijn medicijnen haha :P. Van sommige medicijnen van me kan ik de naam niet eens normaal uitspreken.. :')

@souL1991: Ik denk dat vuurneon meer angstig is voor het misselijk worden zelf. In een vliegtuig kan je dan nergens heen namelijk. Dus ik snap het wel. Sorry vuurneon als ik er nu naast zit :o.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:00

Soul1991, zoals darkdreamer het zegt inderdaad... vliegtuigen maken mij angstig omdat je nergens heen kan en dat is het laatste dat je wil als je misselijk bent :=
Overige voertuigen kan je zelf immers actie ondernemen om de misselijkheid te laten afnemen door uit te stappen, van plek te wisselen etc.
Ik ben dan ook alleen angstig als ik misselijk ben, want ik wil gewoon niet te midden van iedereen moeten spugen... Altijd fijn met turbulentie, moet moet blijven zitten en ondertussen doet je maag een dansje en dan weet je dat die zak toch wel handig is om vast te houden := Dat maakt best angstig, want het voelt zo opgesloten dan.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:06

Ik raak ook in paniek als ik misselijk word. Heb mezelf nu aangeleerd om dan rustig te blijven. Ik word vaak misselijk als ik op festivals ben.. Geen idee waarom, zelfs als ik geen alcohol drink kan ik ineens doodziek worden, zo erg zelfs dat ik ga nekken. Het enige wat bij mij helpt op zo'n moment is frisse lucht, dan zakt het gelijk weg. Maar als je leuk vooraan in zo'n grote feesttent staat is het een hele onderneming om snel die tent uit te komen. Dat zorgt bij mij vaak voor paniek, waardoor ik alleen maar zieker word. Wat je kunt doen is focussen op je ademhaling, die rustig houden, en weigeren aan de 'wat als' gedachtes te denken, ook gewoon niet denken aan het overgeven zelf, maar aan totaaaal andere dingen, je paardje ofzo.. Gewoon je ogen dichtdoen, en proberen te ontspannen, hoe moeilijk het ook is.

Juist door paniek gaat je lichaam nog heftiger reageren en voor je het weet ga je wel echt over je nek ;).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:26

Ach, tegen de tijd dat ik echt misselijk ben voel ik mij toch al zo beroerd dat ik alleen maar kan denken: stop dit vliegtuuihuuig, wil frisse lucht hahaha :D Maar dat is ook logisch, dat het ook het enige dat helpt tegen de misselijkheid := Jammer dat het niet kan... erg flauw :P
Ademhalingsoefeningen etc. doe ik ook wel, maar de misselijkheid stopt pas echt als het voertuig ook stopt helaas... := Als ik eenmaal mijn plastic zak maar in de handen heb, ben ik al rustiger; kan ik iig niet meer mijzelf onderspugen... (of zoals een keer in de auto, maar in mijn handtas := Verrekte chauffeur weigerde te stoppen, met als gevolg dat hij ook zijn achterbank mocht schoonmaken haha).

(denk trouwens dat de meeste de werkzame stof in het engels zullen neerzetten, al is alles te herleiden naar de elementen. Hmm toch maar even vragen bij de apotheek haha, ben toch wel benieuwd :P Wijze van inname heb ik wel een mooi lijstje van gevonden in het Latijn :P http://nl.wikipedia.org/wiki/Doktersrecept )

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:23

is er af te komen? vliegmisselijkheid enzo? of ligt dat gewoon in iemand aard? want ik ken wel iemand die is er afgekomen maar hoe weet hij zelf ook echt niet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:30

Nee ik iig niet, ben in elke bewegend afgesloten voertuig ziek (ben er helaas niet over heen gegroeid). Mijn evenwichtsorgaan is niet zo jofel denk ik :+

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:47

haha ghehe, kben dus ook niet de enigste met vliegangst,
ik ben zóó bang, dat ht vliegtuig neerstort, en ik heb totale hoogtevrees!
Ook word ik bang als ik "opgesloten" word, en weet dat ik er niet meer uit kom ( wat bij een vliegtuig dus het geval is)..
mjaa.. mijn ouders willenn tóch ook een keertje ergens op vakantie... :j |( , dn mogen ze me eerst plat spuiten ofso :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:15

Mijn vader roept dan altijd: lopend is net zo ver hoor! :=