Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:11

prinero schreef:
Hebben mensen hier ervaring met van die nicotine kauwgom? Ik heb nu nog totaal geen moeite met niet roken, maar ben bang dat dat wel gaat komen als ik weer aan t werk ga of naar stal ga, waar veel mensen roken. Misschien is kauwgom dan wel goed??

Persoonlijk vind ik dat spul heeeeel smerig! En als je nu al een aantal dagen niet hebt gerookt is de nicotine al weer je lichaam uit, dus dan zou ik het niet meer gebruiken.
Op stal probeer ik alles net even anders te doen. Normaal stapte ik mijn paard aan de hand uit met een sigaret, nu blijf ik erop zitten. En even niet blijven hangen op stal om niet te gaan roken. Alhoewel ik gisteren nog lang heb staan kletsen en iemand bood me er 1 aan, maar netjes afgeslagen! ( nee mevrouw ik rook niet := )

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:28

Ik wil ook graag stoppen, weet alleen niet of ik het kan. Heb al eens eerder een poging gedaan en toen vroeg mn vriend na 2 dagen of ik ajb weer wou gaan roken. Zo vervelend was ik, ik werd ook echt gek van mezelf. Heb toen met kauwgom geprobeert, wat is dat smerig zeg! Echt niet te doen, en mn trek werd er ook niet minder van trouwens. Nu wil ik wel graag, zou me een hoop geld schelen. Wat het voor mij heel erg moeilijk maakt is dat ik werk bij een Primera, dus ik heb een wand van een paar meter sigaretten achter me staan. De verleiding is er dus altijd. En mn baas en bazin roken ook beide, maakt het ook niet makkelijker. Maar goed, het stoppen moet toch eens lukken. Sinds ik die reclame van de Kruitvat zag met die man die zegt dat van de 20 er maar 3 lekker zijn ging er bij mij wel een knopje om. Dat vind ik dus eigenlijk ook. Oftewel:Waarom doe ik het nog!!! Ik ga ook mee doen, zodra mn laatste pakje op is stop ik ook. Hoop zo dat het nu wel lukt.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:13

YESSSSSSSSSSSSS 7 dagen gestopt met ROKENNNN

Ik gebruik geen kauwgom of pleister of wat ook! gewoon op eigen kracht!!!
Maar ik ben meer en deels een gezelligheids roker geweest!!! En rookte hooguit 1 a 3 sigaretten per dag!

Siers83

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:29

Als ik zo weinig zou roken zou ik het ook makkelijk kunnen denk ik. Maar ik zit nu op zon 10 per dag. Ben al flink geminderd, zat op zon 25 per dag.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:32

Siersma schreef:
Als ik zo weinig zou roken zou ik het ook makkelijk kunnen denk ik. Maar ik zit nu op zon 10 per dag. Ben al flink geminderd, zat op zon 25 per dag.

Toen ik nog geen kind had ( heb een zoontje van bijna 8 maanden ) Rookte ik er ook zo'n 8 a 12 per dag!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:12

Ik moet zeggen dat ik erg bang ben voor de afkick verschijnselen, dat houd me nog een beetje tegen eigenlijk. Maar ik wil erg graag stoppen en moet het gewoon gaan redden. Als mn pakje leeg ik stop ik.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:46

daarom heb ik ook die pleisters,tegen afkickverschijnselen(is me bij de stoppen met roken poli aangeraden)
door mijn ziekte van crohn kon ik geen kauwgom enz nemen
champix geprobeerd, werd ik heel ziek van,na 2 weken gestopt ermee.
nu braaf aan de pleisters,vandaag pleister stap 2 in tweeen geknipt(is dan even veel als stap 3)
en het gaat super goed,ook al zit ik tussen de rokers! *\o/*

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:22

Siersma schreef:
Ik moet zeggen dat ik erg bang ben voor de afkick verschijnselen, dat houd me nog een beetje tegen eigenlijk. Maar ik wil erg graag stoppen en moet het gewoon gaan redden. Als mn pakje leeg ik stop ik.

Ik ben nu een week gestopt en gebruik de niquitine mini zuigtabletten. Geven je een rustig gevoel, gaat gewichtstoename tegen en heeft een goede smaak. De tabletten gaan zo'n 1.5 uur mee, ik verschuif ze gewoon van de ene wang naar de andere wang. Heb geen afkick verschijnselen gehad en die had ik voorheen wel. Wie weet is 't ook wat voor jou..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:38

Ik ben eerst minder gaan roken, en toen gestopt. Heb nicotine kauwgom geprobeert, maar jeetje wat is dát smerig zeg!

Ik ben nu sinds november gestopt, maar het blíjft moeilijk. Heb nog steeds bijna dagelijks wel trek in een sigaret...

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:21

Ik denk dat ik niet zo zeer de kauwgom nodig heb om de nicotine aan te vullen maar meer om iets te doen te hebben. Op m'n werk roken veel mensen en zij gaan regelmatig naar buiten om te roken. Omdat ik de hele dag op een kantoor op de 8e verdieping zit vind ik het wel lekker om af en toe even mee te gaan naar buiten... Hebben meer mensen hier ervaring mee? En is het te doen of zal ik de eerste weken maar even niet mee naar buiten gaan. Ik hoop dat ik over een week kan gaan werken, dan ben ik 2 weken gestopt.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:32

prinero schreef:
Ik denk dat ik niet zo zeer de kauwgom nodig heb om de nicotine aan te vullen maar meer om iets te doen te hebben. Op m'n werk roken veel mensen en zij gaan regelmatig naar buiten om te roken. Omdat ik de hele dag op een kantoor op de 8e verdieping zit vind ik het wel lekker om af en toe even mee te gaan naar buiten... Hebben meer mensen hier ervaring mee? En is het te doen of zal ik de eerste weken maar even niet mee naar buiten gaan. Ik hoop dat ik over een week kan gaan werken, dan ben ik 2 weken gestopt.

Same here! Ik werk in de (verslavings-) zorg, en ik werk dus in ruimtes waar gerookt mag worden. Heel moeilijk, maar voor mij niet aan te ontkomen. Als ik jou was zou ik gewoon mee naar buiten gaan, even lekker naar buiten voor een frisse neus is ook wel een beetje afleiding :).

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:33

Ik ben inmiddels zo'n 2 maanden gestopt. Tis gewoon de gewoonte doorbreken, ik wil wel fungeren als jullie coach. TSJAKKA!! Hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:39

Ik meld me ook aan! Ben het al een tijdje van plan, maar kon geen partner in crime vinden. Goed topic dus!
Dit pakje ga ik leeg roken, en dan ga ik er aan! Ben benieuwd :)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:51

bosefoso schreef:
Ik ben inmiddels zo'n 2 maanden gestopt. Tis gewoon de gewoonte doorbreken, ik wil wel fungeren als jullie coach. TSJAKKA!! Hihi

:')

Pff ik ben cold turkey af aan het kikken van de nicotine..
Ik heb ondertussen denk al zo'n 40 kauwgoms op.. ik geef mezelf gewoon geen tijd om te eten.. want de ene naar de andere kauwgom gaat er in :')

Ben trouwens wel wat prikkelbaarder.. en dag 1 en 2 waren goed vol te houden. Maar nu wil ik eigk gewoon een peuk :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:25

Ik heb er nu nog 4, die gaan vanaaf op. Dan kan ik morgen beginnen. Durf nu al bijna niet meer. Had net al de neiging om toch maar een pakje meetenemen op mn werk. Ging dus maar lang de drogist voor die mini zuigtabletten, zou best wat kunnen zijn voor me. Hebben ze dus niet! Moet ik naar een ander dorp, en daar heb ik dus geen zin in. Zie wel hoe het gaat, veel gewone kauwgom denk ik.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:42

Ik ga ook stoppen als mijn pakje leeg is. ik lees het boek van Allen Carr, hier ben ik 10 jaar terug ook mee gestopt(1,5 jaar) maar toen toch weer begonnen. ik weet wel als ik nu gestopt ben wil ik nooit meer roken!
ik wil stoppen zonder hulpmiddelen, roken is toch voornamelijk psychisch en ook daar ben ik sterk genoeg voor. ik wil niet het gevoel hebben dat ik iets "opgeef"' maar blij zijn dat ik nooit meer hoef te roken.
iedereen die ook stopt of is gestopt: zet hem op we kunnen het met z'n allen!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:44

Ik wil iedereen succes wensen. Ik ben nu ruim 9 maanden gestopt ivm zwangerschap. Ik ben inmiddels bevallen maar ben niet van plan weer met roken te beginnen. Het is echt heel fijn om niet meer te stinken naar rook, en niet meer afhankelijk van sigaretten te zijn. Mijn vriend rookt nog wel en het is echt een vieze gewoonte hoor. Je moet even door de zure appel heen bijten maar als je er eenmaal af bent is het echt heerlijk!

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:53

Ik ben nu 8 dagen gestopt.. Tot nu toe gaat het goed! Morgen ga ik wel op stap, word weer even lastig. Denken jullie dat het onmogelijk is om af en toe te roken en niet weer te beginnen?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:55

Heb net me laatste sigaret gerookt ik hoop dat alles lukt heb me ook bij het lijstje gezet

Chris: 30 mei 2011
Happytime: 11 mei 2011
Iris82: 10 mei 2011
Wiannaber: 15 juni 2011
_Saar: 20 juni 2011
DenK4ever: 8 juni 2011
_Lot_: 17 juni 2011
Frostwood: 15 juni 2011
teelee: 19 Juni 2011
tessa_brian: 19 Juni 2011
Sassiesjaak: 15 juni 2011
Lovely82: 5 Juni 2011
Lynnlinkan: 18 juni 2011
tineke_: 20 juni 2011
Liekemels: 15 juni 2011
dide: 21 juni 2011
Chantaliiejj: 24 Juni 2011

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:55

_Lot_ schreef:
Ik ben nu 8 dagen gestopt.. Tot nu toe gaat het goed! Morgen ga ik wel op stap, word weer even lastig. Denken jullie dat het onmogelijk is om af en toe te roken en niet weer te beginnen?

Zo ben ik anderhalf jaar geleden ook weer begonnen. 'Ik ga alleen roken met stappen" daarna werd het "Ik zit in de stress, geef me eens een peuk" daarna "het zijn er maar 2 per dag.."

Oftewel bij mij liep het behoorlijk uit de hand :o

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:56

Even een andere algemene vraag.
Wat gaan jullie jezelf kado doen als je een bepaalde periode gestopt bent?

*ik wil graag leuke dingen horen die je van het geld kan doen, zit in een dipje :') *

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:58

dide schreef:
Even een andere algemene vraag.
Wat gaan jullie jezelf kado doen als je een bepaalde periode gestopt bent?

*ik wil graag leuke dingen horen die je van het geld kan doen, zit in een dipje :') *

* tanden bleken
* shoppen voor mezelf
* shoppen voor mijn paard
* sparen

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:58

ik ben weer even terug bij af -O-

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:59

DenK4ever schreef:
ik ben weer even terug bij af -O-

Heb het nu al moeilijk en ben net een uurtje gestopt
Hoek an dat nou ? toch weer eentje genomen

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:00

kan mezelf wel voor me kop slaan :o
Ging redelijk goed... maar mijn mams licht nu onder het mes, en ik werd er zo onrustig van...
toen heb ik er 1 opgestoken...