Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:46

Jezus zeg, wat een drama topic is dit toch weer geworden.. Gadverdamme :r .

De TS is blij met haar beslissing, waarom kunnen mensen niet gewoon blij voor haar zijn? Jullie hoeven er verder toch nooit meer na om te kijken, na het sluiten van dit topic..?
Is het misschien bij iemand opgekomen dat de TS er misschien een tikje luchter over doet omdat het op die manier makkelijker te verwerken is..?! Het lijkt me toch neit niks..
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 15-06-11 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:47

H_Nalanta schreef:
Nee ik vind het geen goede keuze.
Het kind heeft geen stem gehad, jij hebt bepaald of dat kindje bleef leven. Ik vind het regelrechte moord.
Dat jij geen kinderen wil is jouw 'probleem' het kind had hier geen stem, misschien wilde het kind wel heel graag leven. Had het dan afgestaan voor adoptie.

En je wilde zeggen dat op het moment dat je het voor adoptie afstaat (wat jouw keuze is) het kind wel een stem heeft gehad? Dan zou je het moeten opvoeden totdat het kan denken en praten over dit soort dingen. En dat is nou juist nét wat de TS niet wil.

Het is geen moord, want zo is dat in de wet beschreven en daar kun jij dus niet zomaar iets aan veranderen.

Prima dat je tegen abortus bent, het is namelijk niet niks! Maar zoals je het nu beschrijft is het klinklare onzin :) Iets genuanceerder mag wel.

TS ik heb respect voor je keuze, en laat je niet van de wijs brengen door "ongelovige" reacties dat je zogenaamd niet zwanger zou kunnen raken met dubble dutch. Luchtig en blij doen dat het gebeurd is vind ik prima, maar ook voor jou geldt dat het wel ietsje genuanceerder mag. En nee niet voor de mensen die graag willen maar niet zwanger kunnen worden. Gewoon, in het algemeen :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:48

H_Nalanta schreef:
Had het dan afgestaan voor adoptie.

Het láátste dat ik zou doen!

Het is de keuze van TS geweest en inderdaad honderd malen beter een abortus dan een kind dat wordt geboren en ongewenst is.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:52

Yv_ schreef:
Jezus zeg, wat een drama topic is dit toch weer geworden.. Gadverdamme :r .

De TS is blij met haar beslissing, waarom kunnen mensen niet gewoon blij voor haar zijn? Jullie hoeven er verder toch nooit meer na om te kijken, na het sluiten van dit topic..?
Is het misschien bij iemand opgekomen dat de TS er misschien een tikje luchter over doet omdat het op die manier makkelijker te verwerken is..?! Het lijkt me toch neit niks..

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Als je het niet wil weten, lees het dan niet... Klaar!

TS wilde gewoon even haar ei kwijt, nou prima dan toch?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:53

stef schreef:
In de visie van N-halanta werkt het niet zo bravespots, want al het leven wat door de heer is gegeven dient door de heer weer genomen te worden, anders is het moord. Mensen mogen daar niet zelf over beslissen

Ik, als gelovige, vraag me dan (in aanvulling op gequote post) dan af waarom we een eigen wil hebben gegeven.

Mas schreef:
Ik vind sowieso dat de hele religie kant wel eens iets meer met de tijd mee mag gaan als het dit soort zaken betreft. Maargoed dat zal wel ijdele hoop zijn :+

Het ligt er maar net aan wie je spreekt :) Degene die het hardst roepen, zijn degene die zijn blijven hangen in het geloof van de middeleeuwen. Degene die gewoon rustig leven met hun geloof, gaan ook gewoon mee met de tijd. (Ik woon samen zonder trouwen en heb een iPad hoor := )

Maar dat is mijn visie op het geloof, was een offtopic denk ik :+

Kahawa

Wat ik me dus altijd afvraag bij mensen met dezelfde visie als H_Nalanta of mensen die het moord vinden voor 24 weken?

Slaan jullie dan ook nooit een vlieg dood? := Die leeft al en helemaal zelf. En heeft ook niet gekozen om dood te gaan.
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 15-06-11 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Respect voor jou, TS! Ik snap best dat je heel erg opgelucht bent. Had ik in jouw schoenen gestaan, had ik dezelfde keuze gemaakt en ik zou ook erg opgelucht zijn geweest!

Fijn ook dat je zoveel steun van je ouders en vriend hebt gekregen!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:55

Goed van je TS dat je zo achter je keuze kunt staan! En ook goed dat je het onderwerp zo durft aan te halen, want ik vind het belachelijk dat er zo'n taboe over moet zijn in de deze tijd! Baas over eigen buik komt tenslotte al uit de jaren 60 en nog wordt je beschuldigd van moord. Ik snap heel goed dat je opgelucht bent en wat mij betreft hoef je geen blad voor de mond te nemen. Wie hier niet tegen kan, die hoeft het immers niet te lezen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:55

Citaat:
en laat je niet van de wijs brengen door "ongelovige" reacties dat je zogenaamd niet zwanger zou kunnen raken met dubble dutch.

nou als je dubble dutch GOED gebruikt kan het ook niet.....
Of waren het wonderzaadjes die een omweg vonden langs het rubber ? Naar een ei wat spontaan weer vruchtbaar was ondanks het pil gebruik.....
Er is , en ts gaf dit ook al aan, een fout begaan met het gebruik van de anticonceptie
En dat is gewoonweg stom.....dan had het allemaal voorkomen kunnen worden
Had ts geen pijn gehad, had er geen topic geweest, niemand op de kast geklommen en iedereen happy......

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:57

Skygirl schreef:
Wat ik me dus altijd afvraag bij mensen met dezelfde visie als H_Nalanta of mensen die het voor 24 weken al echt een levend iets vinden terwijl het zonder jou nog niets kan..

Slaan jullie dan ook nooit een vlieg dood? := Die leeft al en helemaal zelf. En heeft ook niet gekozen om dood te gaan.

Heb jij wel eens een kind van 23 weken in je armen gehad?
Enig idee hoe dat wel degelijk leeft.....

Ik geloof niet dat je weet wat je zegt....

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:57

Ojajoh schreef:
Had ts geen pijn gehad, had er geen topic geweest, niemand op de kast geklommen en iedereen happy......

:j
En als Samuel Colt geen wapen had uitgevonden, werd er niemand neergeschoten.
En als de wereld niet bol was, zouden we eraf vallen bij een stukje varen.
En als er geen boze slang met een appel was, liepen we nu nog naakt rond.

Utopie!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:58

Ojajoh schreef:
Citaat:
en laat je niet van de wijs brengen door "ongelovige" reacties dat je zogenaamd niet zwanger zou kunnen raken met dubble dutch.

nou als je dubble dutch GOED gebruikt kan het ook niet.....
Of waren het wonderzaadjes die een omweg vonden langs het rubber ? Naar een ei wat spontaan weer vruchtbaar was ondanks het pil gebruik.....
Er is , en ts gaf dit ook al aan, een fout begaan met het gebruik van de anticonceptie

TS geeft aan dat ze inderdaad de pil een keer is vergetne (of vaker dan eens) van 1x vergeten ben je nieit meteen weer vruchtbaar hoor!
En hoeveel mensen worden niet door de pil heen zwanger? Ik ben ook braaf aan de pil, condooms moet ik niets van hebben..
Als ik op dit moment zwanger zou worden (en ja ik slik mijn pil nauwkeurig! steeds dezelfde tijd!) dan gaat het bij mij toch ook echt weg :j

Wel stel ik dan voor mezelf een grens, voor 12 weken wel, daarna moet het maar komen! Dan kan het altijd nog iets owrden of een adoptie..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:00

Ojajoh schreef:

Ik bedoel die abortusgrens hè. Dus vanaf wanneer het op zijn vroegst zelfstandig kan leven. ;) En nee dat heb ik niet in mijn armen gehad, ik zou dan zelf ook nooit abortus meer kunnen plegen na zoveel tijd.

Alleen ik bedoelde meer dat God voor die vlieg toch ook besloten heeft dat hij moet leven etc. en die is al echt af en leeft al zelf.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:01

H_Nalanta schreef:
Nee ik vind het geen goede keuze.
Het kind heeft geen stem gehad, jij hebt bepaald of dat kindje bleef leven. Ik vind het regelrechte moord.
Dat jij geen kinderen wil is jouw 'probleem' het kind had hier geen stem, misschien wilde het kind wel heel graag leven. Had het dan afgestaan voor adoptie.

Welk kind? Dat erwtje?

Hier in BE is een abortus mogelijk tot 14 weken, juist omdat het dan nog geen menselijke vorm heeft aangenomen.

Is een gevoelsmatige kwestie, lijkt me. Voor mij was het -sorry- nog geen kind. Dus spreek ik ook helemaal niet van moord.
Het kind heeft in mijn ogen dan ook helemaal geen stem, vermits er sprake is van een embryo en geen foetis. Afstaan voor adoptie, dat vind ik persoonlijk erger. Waarom zou ik in godsnaam 9 maanden een kind dragen, om het daarna 'weg te geven' (negeer even dat hiervoor geld wordt opgestreken).

Dit 'kind' heeft zich nooit ongewenst gevoeld. Een geadopteerd kind daarentegen.. (Denk ik dan)

Paardenmeis1

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:03

TS, misschien heb ik erover heen gelezen, maar hoelang was je ongeveer zwanger?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:04

Miseria schreef:
Ojajoh schreef:

:j
En als Samuel Colt geen wapen had uitgevonden, werd er niemand neergeschoten.
En als de wereld niet bol was, zouden we eraf vallen bij een stukje varen.
En als er geen boze slang met een appel was, liepen we nu nog naakt rond.

Utopie!

Die laatste ligt in je eigen geloof :+
die deel ik niet........

En ja zo kan je idd uren doorgaan

Sommige "als" kan je niet voorkomen
Deze wel......

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:04

Wat valt het me tegen dat het toch 'zo'n soort topic is geworden'
TS, jouw keuze, jouw lijf, jouw fout maar mijn inziens prima opgelost een kind wat niet welkom is (of in dit geval een kind in wording)...... Ik geef je groot gelijk en schrijf het vooral op zoals jij dat wil, het zijn immers jouw ervaringen. Ik vind dat er kortzichtig word gereageerd, abortus is in de kringen waarin ik me bevind prima geaccepteerd hoor, vind het soms wel fascinerend dat mensen ondanks alle onderzoeken nog blijven denken dat een hoopje cellen een 'wil om te leven heeft'. Het koetje wat nu op mijn brood ligt in de vorm van rookvlees heeft waarschijnlijk meer 'wil om te leven' gehad......... Hypocriet?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:07

Ojajoh schreef:
Die laatste ligt in je eigen geloof :+
die deel ik niet........

En ja zo kan je idd uren doorgaan

Sommige "als" kan je niet voorkomen
Deze wel......

Dat laatst lag niet in mijn geloof hoor ;) Het is maar om aan te geven dat je sommige dingen nou eenmaal niet kunt voorkomen. Tenzij je aan algehele onthouding doet, kan je ook dit niet 100% voorkomen. Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar zoals ik het zie heeft TS in ieder geval maatregelen genomen voor een volgende keer (spiraaltje) en ik doe echt mijn petje af voor de manier waarop ze ermee omgaat.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:12

stef schreef:
In de visie van N-halanta werkt het niet zo bravespots, want al het leven wat door de heer is gegeven dient door de heer weer genomen te worden, anders is het moord. Mensen mogen daar niet zelf over beslissen

Fijn dat je over mijn visie oordeelt want zo denk ik helemaal niet. :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:12

Skygirl schreef:
Ojajoh schreef:

Ik bedoel die abortusgrens hè. Dus vanaf wanneer het op zijn vroegst zelfstandig kan leven. ;) En nee dat heb ik niet in mijn armen gehad, ik zou dan zelf ook nooit abortus meer kunnen plegen na zoveel tijd.

Alleen ik bedoelde meer dat God voor die vlieg toch ook besloten heeft dat hij moet leven etc. en die is al echt af en leeft al zelf.

Uh nee jij sprak over een levend iets vinden.......
Daarom stel ik jou de wedervraag of jij wel eens een kind van 23 weken in je armen hebt gehad
Soja, moet je jezelf die vraag over dat levend iets zelf eens stellen ;)
Vooral als je het ook nog eens zelf gebaard hebt.....

Overigens zijn er wel dergelijk gevallen bekend van <24 weken die wel degelijk nog leven....

Miserie: je spreekt over een bijbels iets,dat is wel degelijk geloof ;)
:+

Overigens blijf ik van mening dat je wel degelijk kan voorkomen, en hoop dat ts idd verstandig genoeg blijft om in te zien dat ze verschrikkelijk vruchtbaar is, en beide protectors blijft gebruiken.

Ts: hoeveel weken was je nou? Ik vroeg het ook al, en iemand anders net ook maar je negeert het?
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 15-06-11 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:13

Skygirl schreef:
Wat ik me dus altijd afvraag bij mensen met dezelfde visie als H_Nalanta of mensen die het voor 24 weken al echt een levend iets vinden terwijl het zonder jou nog niets kan..

... een levend iets met 24 weken?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:14

Hoe dan H_Nalante?
Misschien kan je is uitleggen waarom je dan zo stellig tegen abortus bent?
Wat betreft keuze van het kind gaat mi niet op omdat een foetus nog geen wil heeft..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:15

JunkDeLuxe schreef:
Welk kind? Dat erwtje?

Hier in BE is een abortus mogelijk tot 14 weken, juist omdat het dan nog geen menselijke vorm heeft aangenomen.

Dat over die menselijke vorm klopt niet helemaal. Met 98 dagen (14 weken) ziet een kindje er zo uit: Afbeelding echt een mensje. Armen benen hoofd, echt volledig herkenbaar als een mens. Dus die grens van 14 weken omdat het dan nog geen mens is, is onzin.

edit: nog een klein feitje. In de 14e week begint de foetus te bewegen en kan er op de echo worden gezien dat hij/zij op zijn duim zuigt en de armpjes en benen beweegt.
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 15-06-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:15

Quellian schreef:
Skygirl schreef:

Ja, met 24 weken vind ik het al een leven iets. De grens ligt wat mij betreft dan ook te hoog en zou best omlaag geschroefd mogen worden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:16

Quellian schreef:
Skygirl schreef:

Oké dat heb ik niet goed geformuleerd. Ik bedoelde die abortusgrens, maar heb het heel onhandig geformuleerd sorry.