Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:49

Ok, ik zie die topics eigenlijk nooit, of het is dat ik ze gelijk al bestempel als "geneuzel" en ze dan niet openklik??
Ik vind nog steeds dat een eerlijk topic over een gevoelig onderwerp of verlies niet beschouwd mag worden als aandachttrekkerij, maar meer een poging om uit de put te geraken, tips, erkenning , ervaringen delen etc.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:51

ik heb alleen pagina 1 doorgelezen..
maar ik gooi bijv ook best persoonlijke dingen hier op bokt.
waarom?
omdat ik jaaaaren lang alles binnen gehouden heb. ik heb niet geleerd om over dingen te praten.
ik probeer dat nu wel te doen.
maar sommige dingen kunnen mij best wel dwars zitten en dan is het nog moeilijk om het face to face tegen iemand te vertellen.
dan is stap 1 voor mij bokt. dan kan ik ook even aan het idee wennen om het te vertellen ed. En hier op bokt hebt je bij bijna álles wel dat er iemand reageert met: he! dat herken ik. dat is gewoon fijn.
na bokt heb ik het er dan met mensen om mij heen over.

en nee, het intresseert me geen biet dat ik na te trekken ben. ik heb geen naam in mn profiel staan maar ik denk dat elke debiel met 10 minuten zoekwerk kan vinden wie ik ben.
en het maakt me niet uit. ik ben wie ik ben, inclusief de dingen die iemand anders als negatief zou kunnen zien.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:04

Onassa schreef:
Nee hoor, ik heb geen twitter dus niet iedereen heeft dat. Je kan het natuurlijk ook weer iets te letterlijk nemen ;)

Mensen die hele verhalen posten kunnen wel eens aan huis gekluistert zijn, daar wel eens bij stilgestaan?
Ik vind dat snelle oordelen altijd een beetje naar, je weet nooit waar je over praat als je de andere persoon niet in het echt kent.

Dus het feit dat je aan huis gekluisterd bent betekent maar dat je je hele privéleven op internet moet zetten, met onnodige details?
Ik geef alleen aan hoe ik erover denk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:22

Er zijn genoeg aandachttrekker topics geweest die geleid hebben tot rellen en bannen...en je kunt je afvragen of bokt dat een paardenforum is, hier wel het juiste forum voor is. Zo zijn er zat libelleforums, forums voor vrouwen waar dit soort zaken alleen maar worden bepraat.

Juist omdat er een hoop bokkers rondlopen die allemaal wat vaags hebben en zich ook zo neer hebben gezet, een toon zetten op bokt en als ze iemand tegen het lijf lopen op die het pas echt zwaar hebben gehad en die roept in eigen bewoording ZEUR, dan zijn de poppen aan het dansen die roeper krijgt dan bij bokt binnen de korste keren een ban.

De manier van vertellen is vaak zo ontzettend zeurderig, alle goede raad wordt stelselmatig in de wind geslagen, anders is het probleem veel te snel opgelost. Dat soort topics storen mij dus mateloos.

Dan nog even ten overvloede, mensen met een chronische ziekte die zoeken naar een oplossing en ervaringen uitwisselen, ONASSA, even voor jouw ;) vallen hier buiten. Ik kan mij ook geen bericht van je jouw of van de bokkers in dat topic herinneren wat een zeur en zanik topic is. Maar ze zijn er zat. Mensen die echt nooit een andere koers gaan varen omdat ze dan óf moeite moeten doen óf verbetering van hun leven zullen ervaren...

En soms vraag ik mij ook echt af waarom mensen alles en dan ook alles van zichzelf in hun profiel kalken, hele foto's van alles, hele epistels van alles....opsommingen van allerlei ellende. Waar is het gevoel van privacy gebleven..

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:49

Russel, je hebt wel een punt hoor.
Ik heb ook wel gezien dat bepaalde bokkers steeds weer opnieuw topics openen met enkel "negativiteit" erin.
En idd niets doen met goed bedoelde adviezen of ze meteen de prullebak in kiepen.
Vaak kan je dan in de OP al wel een beetje lezen hoe en wat.
Een "eigen" topic heb ik geloof ik niet maar kom idd wel in het Lyme topic, vooral ook omdat het een ziekte is waar regulier te weinig van bekend is en hierdoor ben ik door een persoon die er heel veel van weet en zelf ook ervarings deskundige is, tegen gekomen die mij een heel eind op het spoor heeft gebracht.
Moet erbij zeggen dat we ook veel via pb doen dan hoor.
Maar dat topic loopt verder lekker, lotgenootjes maar we delen ook de goede dagen en zijn dan oprecht blij voor elkaar!
Ik heb wel een soort spriet voor wat serieus is en wat zeurtopoics zijn geloof ik }:0 en daar ligt voor mij ook meteen het verschil.
Merk ik dat het werkelijk om iemand gaat die oprecht hulp of goede adviezen vraagt dan zal ik indien ik dat kan proberen mee te denken.
De andere categorie sla ik ook over, stoor me er verder niet aan wnat ik klik het dan gewoon weg ;)