Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lang of kort haar

Ik heb op dit moment lang haar.
950 (79%)
Ik heb op dit moment kort haar.
119 (9%)
Ik heb afwisselend lang en kort haar.
111 (9%)
Anders
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1195

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:06

Miepie77 schreef:
_San87_ schreef:
Lang *\o/* Kort :r

dat is wel redelijk kort door de bocht, sommige mensen staat lang haar gewoon niet

Zo... Mag ik mijn eigen mening hebben? :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:07

ik wissel het af, ik heb vitamine B tekort, mijn haar groeit niet erg vlot en breekt erg snel af (verf het niet, punt het regelmatig bij, stijl het niet, krul het niet, af en toe een maskertje..) , dus mijn haar word niet veel langer dan schouderlengte. Om de paar maanden zet ik extensions in, om toch ook van dat mooie, lange haar te hebben :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:48

_San87_ schreef:

Tuurlijk, maar ook ik vind het een beetje vreemd dat je álle korte kapsels per definitie lelijk vindt := Ik vind lang haar over het algemeen mooier, maar vind kort haar in sommige gevallen ook heel mooi en ook wel mooier dan lang bij die persoon :j
Dus misschien moet je je iets nuanceren of kun je uitleggen waarom alle korte kapsels lelijk zijn volgens jou..Daar ben ik wel benieuwd naar :j

MirandaNH

Re: Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:53

Ik hou van lang haar!!! Kort haar.. :n nee niet mijn ding :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:55

ik had het lang maar ik heb best fitloos haar dus heb het laten knippen in een boblijn en het bevalt mij eigelijk niet ik mis het lange wel wat dat vond ik wel vrouwlijker maar dit staat beter :P

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:07

Ik hou echttt van lang haar :+:
Kort haar kan wel mooi staan, maar toch vind ik lang haar altijd mooier :') .
Ik snap trouwens ook niet waarom kort vaak als 'netter' of deftiger wordt gezien, als je je lange haar goed verzorgd is er toch geen reden om het af te knippen omdat dat netter zou staan?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:11

Ik heb het lang, meestal opgestoken of als staart.

Heb het ooit kort gehad maar toen voelde ik me net of ik m'n vrouwelijkheid verloren was, dat doe ik nooit meer :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:14

Des te ouder ik word, des te korter wordt mijn haar...

10 jaar terug had ik het tot mijn bh-bandje, nu coupe met flinke laagjes tot boven mijn schouders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:28

Corelli schreef:
_San87_ schreef:

Tuurlijk, maar ook ik vind het een beetje vreemd dat je álle korte kapsels per definitie lelijk vindt := Ik vind lang haar over het algemeen mooier, maar vind kort haar in sommige gevallen ook heel mooi en ook wel mooier dan lang bij die persoon :j
Dus misschien moet je je iets nuanceren of kun je uitleggen waarom alle korte kapsels lelijk zijn volgens jou..Daar ben ik wel benieuwd naar :j

Omdat ik lang haar mooier vind. :) Ik ben nog geen vrouw tegengekomen die kort haar mooier stond dan lang haar in mijn ogen.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:29

Schouderlang, heb het vroeger altijd langer gehad, en vorig jaar iets korter, maar vond ik hartstikke lelijk staan, dus nu is het net goed, en wil het weer laten groeien :P

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:39

Lekker kort! 8-)
Lang haar staat me niet, ik heb dun futloos haar en dan lijkt al snel onverzorgd en sliertig als ik het lang draag. Zelfs met laagjes.
Nu heb ik 't kort en dat houden we zo. Voor mij geen lang haar meer. :n

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:42

ik heb ook lang haar maar eigenlijk hebben bijna alle vrouwen in mijn omgeving lang haar.
ken er denk ik 2 met kort haar..

dus dat de meeste paardenvrouwen lang haar hebben komt denk ik gewoon omdat sowieso het merendeel van de vrouwen lang haar hebben

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:47

Nadeel van heel veel meiden/vrouwen met lang haar is dat het er vaak niet uitziet. (excuus zie hier ook wat foto voorbeelden voorbij komen) Het loopt vaak in een slordige punt en/of helft kan eraf vanwege de dode punten. Dames, als je mooi lang haar wilt moet je het wel knippen! Beter dan de helft eraf en vandaar bijhouden, dan die dode nestjes aan het uiteinde.

Kort, lang zolang het bij je gezicht past en verzorgd is kan het allemaal. Ik zie regelmatig prachtmeiden met korte koppies, die vaak een vrouwelijker uitstraling hebben dan prachtmeiden met lang haar. (zie bv foto van Siegje pag 6. Zij is vind ik veel mooier en vrouwelijker met kort dan met lang haar)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:47

Ik heb het nu alweer een paar jaar tot op mijn bhbandje. Daarvoor heb ik een tijd gehad dat ik van lang opeens naar super kort ging, maffe kleuren erin en maffe korte kapsels. Later wilde ik het weer laten groeien en nu vind ik lang haar ook mooier. En lang haar is veel makkelijker, kort haar moet je altijd stylen, of je moet een out of bed look nastreven :')

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:32

Had tot een maand geleden lang haar en was het ineens best wel zat,
wilde eens iets anders, dus afspraak gemaakt, hip bobline kapsel uitgezocht, kaaklengte,
en daar ging een halve meter van mijn haar, zat stiekum met knikkende kniën :o
Vlecht gedoneert aan haarwensen.nl en ineens ziet iedereen dat ik naar de kapper ben geweest.
Echt heel veel leuke reacties gekregen, ook mensen die mij totaal niet herkende.
En ook reacties van mensen die mij helemaal niet met lang haar gekent hebben.

Dus ja, soms moet je gewoon ineens iets anders doen :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:44

Ik vind lang en kort haar beide mooi. Dat verschilt per vrouw/meid vind ik.

Zelf heb ik lang haar.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:19

Lang :)

Een vraagje, wat vinden jullie van lang haar op leeftijd? En dan bedoel ik zo eind 40, in de 50, en daarna.
Jaren geleden was het een beetje de gewoonte dat vrouwen rond die leeftijd hun haar kort knipten omdat het niet meer ' zou kunnen' na een bepaalde leeftijd. Maar als ik nu kijk naar bekend Nederland (en buitenland ook eigenlijk) hebben daar veel vrouwen van de deze leeftijd lang haar (Patricia Paay, Conny Breukhoven etc). Wat vinden jullie daarvan?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:23

Ik heb op dit moment een korte bob (ong. kaaklengte) en ik ben er erg blij mee. Ik hoor van iedereen dat dit kapsel me beter staat dan lang haar, dus voorlopig hou ik het nog even zo... Tot het weer gaat vervelen natuurlijk, dan verzin ik weer wat anders of laat ik het weer groeien! ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:31

Marye78 schreef:
Een vraagje, wat vinden jullie van lang haar op leeftijd? En dan bedoel ik zo eind 40, in de 50, en daarna.
Jaren geleden was het een beetje de gewoonte dat vrouwen rond die leeftijd hun haar kort knipten omdat het niet meer ' zou kunnen' na een bepaalde leeftijd. Maar als ik nu kijk naar bekend Nederland (en buitenland ook eigenlijk) hebben daar veel vrouwen van de deze leeftijd lang haar (Patricia Paay, Conny Breukhoven etc). Wat vinden jullie daarvan?

Sterre schreef:
Suus_ schreef:
Bij "oudere vrouwen" die de 40/50 gepasseert zijn vind ik het meestal wel mooier dan langer haar.

En bedankt >;) !

:D

Ik snap wel wat je bedoeld; ik vind het in de regel ook niet mooi staan als vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd nog echt lange haren (onder de schouderbladen of langer) hebben. Het geeft vaak de indruk dat ze koste-wat-het-kost jong willen lijken, wat dan door zo´n kapsel jammerlijk mislukt :roll: .

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:32

Ethelate schreef:
Had tot een maand geleden lang haar en was het ineens best wel zat,
wilde eens iets anders, dus afspraak gemaakt, hip bobline kapsel uitgezocht, kaaklengte,
en daar ging een halve meter van mijn haar, zat stiekum met knikkende kniën :o
Vlecht gedoneert aan haarwensen.nl en ineens ziet iedereen dat ik naar de kapper ben geweest.
Echt heel veel leuke reacties gekregen, ook mensen die mij totaal niet herkende.
En ook reacties van mensen die mij helemaal niet met lang haar gekent hebben.

Dus ja, soms moet je gewoon ineens iets anders doen :D

kijk dat wil ik dus ook doen ! super dat je het gedaan hebt, volgens mij vind je je bob dan nog mooier, dan wanneer je het er "zomaar eraf doet"

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:35

wat ik bij oudere vrouwen vaak mooi vind staan, is een lange bob :j gewoon tot net op de schouders

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:35

ik heb zelf lang haar, en eigenlijk bijna altijd ook zo gehad.
als ik kijk naar m'n leerlingen.. heb er welgetelt eentje met kort haar en de rest heeft standaard zo'n paardenstaartje altijd erin zitten :+

qua kort/lang wat iemand wel of niet staat.. ik vind het altijd wisselend per persoon. ken zat mensen met supergave korte kapsels, maar ook genoeg die met lang haar juist tot hun recht komen :j

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:08

Marye78 schreef:
Lang :)

Patricia Paay is het schoolvoorbeeld van lelijk haar.

Misschien moeten we even duidelijk maken wat we onder kort verstaan. Voor mij is kort zeg maar bob en alles wat korter is. Alles langer dan een bob is voor mij (half) lang. Ik vind niet dat vrouwen van zeg 50+ kort haar moeten, half lang is ook prima. Maar echt lang vind ik niet mooi.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:11

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:12