Heel veel succes en plezier met koken! (van een altijd slechte eter (halve aardappel en drie sperziebonen
) en toch groot en gezond is geworden) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en toch groot en gezond is geworden)
Gypsy schreef:Ohh er schiet me nog iets te binnen. Deze werkt gegarandeert, echt waar bij de meeste koppige eigenwijze stompzinnige ***kinderen krijg je nog gedaan wat je wilt door te zeggen jij mag kiezen.
Dus, jij mag kiezen, doe je je blauwe regenlaarsjes aan of je roze?
Geeft ze een soort machtsgevoel, dat jij wou dat ze regenlaarsjes aandeden en dat je dat gelukt is gaat totaal aan ze voorbij.
Zelf vind ik het niet altijd even tof, omdat sommige kinderen er enorm verwend en bazig van worden, maar als je het met mate doet kan het heel tof zijn.

Corelli schreef:FijnKlinkt goed! Voel jij je nu ook al wat rustiger doordat je weet dat je serieus genomen wordt en dat ze naar je zoontje gaan kijken?
Samantha_ schreef:Fijn dat ze je doorgestuurd hebben!
Ik lees ook even mee. Mijn zoon is 2 jaar en 11 maanden, 90 cm en weegt 11,3 kilo. Hij eet sinds ong 1 jaar vrij slecht. Sommige periodes gaat het beter, dan eet hij zo 4 boterhammen op een dag, en goed avondeten. Maar laatste tijd is het weer drama. Dan eet hij op een dag 1 boterham, als hij op gaat. Fruit wil hij niet. Avondeten soms niks, of een paar hapjes. Ik heb al vanalles geprobeerd, dwingen, omkopen met toetjes, uitjes etc. Laten kiezen wat we eten, negeren en bord wegzetten. Als hij loopt te klieren in de gang zetten.
Meeste mensen zeggen, het komt wel goed met hem. Maar we lopen nu sinds een half jaar bij een kinderarts, omdat hij dus zo slecht groeit. Je ziet z'n groeicurve vanaf 1 jaar echt afbuigen, en eigenlijk valt hij af volgens de KA. Hij weegt dus ook al 1,5 jaar ong hetzelfde zowat, terwijl hij wel in lengte groeit. Hij is op alle gebied getest, zoals lactose intolerantie etc. Enige wat eruit kwam, is dat z'n amandelen erg groot waren, die zijn een week of 3 geleden verwijderd. En hij bleek een parasiet te hebben, en is daarvoor behandeld.
Maar verder, geen idee. Ik wil hem niet dwingen om te eten, want dat werkt averechts, maar wordt er zo moedeloos van dat ik het soms toch doe.
Samantha_ schreef:Samen koken heb ik wel eens gedaan, maar werkt ook niet. Bij Jelle ligt het echt aan z'n humeur, als hij moe is of boos om nog iets anders, vergeet het maar, dan eet ie niet. Gisteren wou hij weer niet, drama aan tafel. Net voordat hij dan maar de gang in gezet werd, heb ik bij me op schoot gezet, en gevoerd, en hij at z'n hele bord leeg. Snap het niet hoor, dat het dan wel kan?
Schortje om, muts op! Fijn dat het samen koken zo goed helpt!