Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:31

Wauw, sommige mensen zijn echt panisch met wat ze drinken. Wat maakt het uit wat erin zit. (en dan heb ik het niet over de verslavingen hier) Zo lang je er maar niet te veel van drinkt. Je moet toch genieten, zo kan je wel zeggen dat in alles wat je drinkt of eet wel iets slecht in zit.

Maar goed, succes met de verslavingen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:45

Ik heb trouwens iets gevonden wat echt werkt :'). Ik heb 3 dagen/nachten bij een vriendinnetje geslapen met andere meiden en het enige wat we in huis hadden was melk, spa & fruit kers/appel, appelsap, dubbel friss en ijsthee. En ik heb de cola geen één moment gemist :n.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 16:35

En nu je thuis bent mis je de cola dan weer wel?
Ik heb vandaag alleen een glaasje dr. pepper op en ik vindt niet dat je dat cola mag noemen, lijkt helemaal niet op cola. Ben dus heel netjes bezig, ook met eten. Scheelt dat ik nu weer op de boerderij ben, daar ben je de hele dag zo druk dat je echt wel honger hebt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:27

Dr. Pepper is eigenlijk toch hetzelfde als cherry coke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:07

Ik vind dr pepper meer naar marsepein smaken eigenlijk :')

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 10:44

ik vind het naar die poederlolly's smaken. Misschien kennen jullie ze wel die half rosé en half lichtgeel zijn. Het is net alsof die vloeibaar zijn gemaakt.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:30

Eerder marsepein ja :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:43

hm vroeger vond ik dr pepper echt heel lekker (heb het nu al jaaaaren nergens meer gezien?) maar marsepein vind ik echt smerig :P

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:48

Zwitsal schreef:
hm vroeger vond ik dr pepper echt heel lekker (heb het nu al jaaaaren nergens meer gezien?) maar marsepein vind ik echt smerig :P

Hier hetzelfde :D

En ben nog steeds van de cola af *\o/*

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 15:50

Ik hou het ook goed vol, heb op vrijdag 1 glaasje gehad, maar verder niets. Gaat dus heel goed :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 08:01

Ik heb nog helemaal geen cola meer gehad. Heb ook niet het gevoel dat ik per sé cola moet hebben, heb alleen gewoon geen zin in ander drinken :+ De verslaving lijkt dus behoorlijk mee te vallen, haha!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 14:36

Kijk dat valt dan weer mee. Ik moet zeggen dat nu ik door die eerste paar dagen heen ben ik eigenlijk ook de zin in cola kwijt ben. Wel veel dorst, maar ja dat had ik altijd al. Nu drink ik veel meer water en 1 glas spa appel per dag.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:09

Ik ben ook Cola verslaafd :o

Ik heb iedere dag knallende hoofdpijn en mijn rechter oog heeft kuren (zie soms minder in combinatie met mn hoofdpijn), nu wat surfen op internet lees ik dat dit kan komen door de aspartaam in light producten. Ik ben nu flink minder light gaan eten/drinken en het gaat beter.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 12:14

Hoe gaat het trouwens bij iedereen met afkicken? Ik heb dit weekend een beetje een terugval gehad, maar dat kwam omdat ik heel slecht nieuws kreeg en toen niet echt in de gaten gehouden wat ik allemaal dronk. Voor de rest ben ik er nu mooi af, heb ook geen hoofdpijn meer ofzo. Gaat dus allemaal goed!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:52

De laatste keer dat ik post was ik er van overtuigd dat ik wilde afkicken. Ik dronk gemiddeld zo'n 3 liter cola per dag, soms meer, maar bijna nooit minder......schaam.....schaam.....schaam....
Maar het afkicken lukte voor geen meter, ik bleef maar naar de fles grijpen en overal vond je de lege cola flessen bij ons in huis.
Ik heb afgelopen week geen cola gekocht omdat ik in de overtuiging was dat ik thuis nog 6 flessen had staan. Toen ik mijn koelkast wilde aanvullen, bleek er in het voorraadhok geen cola meer te staan........stresssss
Maar goed, ben dus maar wat anders gaan drinken. De volgende keer dat ik de winkel was, wilde ik cola light kopen, maar toen ik er voor stond besloot ik om het gewoon niet in huis te halen.....heb een ander drankje gehaald wat ik erg lekker vind, Pulco, is een citroendrankje, goed tegen de dorst. Ik drink nu ook meer water en in het algemeen wat minder dan voorheen.
Ik moet zeggen dat ik me wel goed voel, maar ik kan niet zeggen dat dit nu komt door het niet cola drinken. Ik probeer het nog wel even vol te houden zo.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:00

Ik heb zelf alleen gisteren gezondigt, omdat ik toen een hele emotionele dag had. Bij voorbaat had ik mezelf toestemming gegeven dat ik zo'n klein flesje cola mee mocht nemen. Daar heb ik de hele dag mee gedaan, tussendoor netjes andere dingen gedronken.
Verder heb ik in totaal in de afgelopen weken 2 blikjes gehad, beide bij een gezellige gelegenheid. Thuis heb ik helemaal geen cola meer gedronken en ik moet zeggen, en valt mij heel erg mee. Het is absoluut niet zo dat ik hunker naar cola, ik moet alleen wat langer nadenken over wat ik dan wél wil drinken.

Helaas op fysiek vlak geen enkel effect te merken, dat is wel jammer.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:11

Hier nog een cola ligt (coca cola light) verslaafde. Het eerste glas uit een nieuwe fles, lekker koud hmmmmm hemels !!! Mijn vriend "klaagt" ook dat ik deze zooi veel te veel drink maar het is zooooooo lekker :-)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:51

deedee19 schreef:
Dr. Pepper is eigenlijk toch hetzelfde als cherry coke?

Nee... ik drink líters cherry coke en nu heb ik helaas een blikje dr. pepper. Dat is dan ineens heul saai :j

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:57

Hier thuis drinken we gemiddeld 4 x 1,5l per dag. 6 liter in totaal, we zijn met zijn drieën en dat is dus ongeveer 2l per persoon.

Ik weet ook gewoon absoluut niet wat ik anders zou moeten drinken.. Cola Light is lekker, fris, er zitten bijna geen calorieën in en is onwijs dorstlessend. Heb er alleen geen behoefte aan om af te kicken :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:36

Ik heb ook totaal geen behoefte eraan om af te kicken, maar ik drink ook alleen cola op het werk. Thuis drink ik vooral water en thee, dit omdat we simpelweg geen cola, sapjes of limonade in huis hebben/ halen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 15:06

Ik ben juist wel af gaan kicken omdat ik niet denk dat de zoetstoffen erin zo goed voor me zijn. Niet alleen daarom, het drinken van grote hoeveelheden cola light verstoord je zoutbalans wat allerlei nare gevolgen kan hebben. Heb er zelf nog geen last van, maar voorkomen is beter dan genezen.

Gaat hier goed, heb vandaag wel wat cola light gehad, maar dat was echt nodig om het practicum door te komen. Verder de hele week niets gedronken en ik mis het ook niet meer.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 07:39

Voor iedereen die twijfeld of ze nu wel of niet van (cola) light-produkten moeten afkicken moeten het boek 'De helende Reis' van Brandon Bays eens lezen. Dan wil je echt geen cola light meer ;-)
Ik was zelf ook behoorlijk verslaafd aan de cola-light.
Nu neem ik af en toe nog wel een eens een glas. Maar beperk het echt tot 1,5 ltr. in de week en dat is goed te doen.
Sapjes van Healthy People en Spa rood zijn voor mij de vervangers geworden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 07:57

Ik dronk ook makkelijk 1 tot 1,5 liter cola op een dag weg.
Nu ben ik een stuk gaan minderen! Doordeweeks heb ik 2 blikjes in mijn koelkast liggen, als deze op zijn moet ik verder met sapjes oid. En ik moet zeggen, dit gaat redelijk :D
Als ik in de weekenden bij mijn ouders ben pak ik wel altijd cola :o maar ik ben in de weekenden vaak bij mijn vriend, en die drinkt geen cola. Dus dat scheelt wel.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 07:58

Bij mij gaat het goed. Ik heb gewoon al een hele tijd geen cola meer in huis gehaald en dan drink je het ook niet....Nu heb ik wel 4 flessen in huis gehaald omdat we gasten krijgen dit weekend die wel cola drinken. Hopelijk lukt het mij om er gewoon af te blijven.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 13:58

Hier gaat het goed, drink nu af en toe een glas. Ongeveer 2 tot 3 glazen per week, hele verbetering vind ik zelf. Helemaal stoppen doe ik niet, daar vind ik het gewoon te lekker voor.