Zwanger...Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Zwanger...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:18

@maudemarc Nee mijn ouders komen volgende week van vakantie terug, en dan wil ik het mijn ouders broer, en mijn vriends ouders en broer en broertje en zusje tezamelijk tegerlijkertijd vertellen :D

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:19

@Dwaallicht
Vind niet dat de TS er luchtig over doet. Ik zie het probleem niet dat ze wil wachten op wat de HA erover te zeggen heeft. Zelf heeft de verloskundige mij ook niet gezegd dat ik dat moest slikken. En onze dochter is helemaal gezond.
Vind het sowieso een beetje vreemd dat je tegenwoordig allerlei poespas moet doen tijdens je zwangerschap. Vroeger deden ze dat ook niet en die mensen zijn toch ook groot geworden.
En sowieso geeft foliumzuur geen garantie dat je kindje gezond is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:24

@simone_z dankjewel :D En nee ik doe er niet luchtig over, maar over internet kan ik ook alles zeggen wat ik ben, misschien ben ik de kerstvrouw wel? Dus wat mensen ook zeggen of eigenlijk verplichten, ik wacht op deskundig advies van degene die dat hoort te geven, mijn huisarts die ook verloskundige is

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:27

Simone_Z schreef:
@Dwaallicht
Vind niet dat de TS er luchtig over doet. Ik zie het probleem niet dat ze wil wachten op wat de HA erover te zeggen heeft. Zelf heeft de verloskundige mij ook niet gezegd dat ik dat moest slikken. En onze dochter is helemaal gezond.
Vind het sowieso een beetje vreemd dat je tegenwoordig allerlei poespas moet doen tijdens je zwangerschap. Vroeger deden ze dat ook niet en die mensen zijn toch ook groot geworden.
En sowieso geeft foliumzuur geen garantie dat je kindje gezond is.

Mijn moeder heeft zelf een kindje met een neuraalbuisdefect gehad, dat niet lang heeft geleefd. Dit wilde ik in mijn post er buiten laten, omdat het niet leuk is om te vertellen. Het was toen nog niet bekend dat foliumzuur dit kan voorkomen. Dit is een reden waarom mijn moeder er zo op hamert om dat te slikken. Het is de eigen keus van TS, maar als ik zélf zou weten dat ik zo'n defect misschien zou kunnen voorkomen door foliumzuur, zou ik er meteen achteraan bellen. Ik respecteer de keus van TS en gun haar verder een fijne zwangerschap.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:29

Bedankt
Het is rottig te horen voor je moeder meen ik echt, maar foliumzuur is niet 100%..
Laatst bijgewerkt door Mioux op 04-05-11 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:31

@ Dwaallicht.
Dan is het ook wel begrijpelijk dat je moeder er zo op hamert, zoiets gun ik niemand.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:40

Proficiat met je zwangerschap!!
Heel herkenbaar ;-) Hoop dat jullie een gelukkig gezinnetje gaan worden en dat jullie ouders positief zullen reageren. Schrik niet als zij eerst even wat tijd nodig hebben, ze zullen vast blij zijn als het allemaal bezonken is.

Maar als ik dat ze het op je werk al wel weten? Ben je niet bang dat de tam tam via via bij familie of kennissen terecht gaat komen?

Heb je al nagedacht over de manier waarop jullie het willen vertellen? Met een geintje, bijv. een luier op tafel gooien?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:45

@popke hartstikke bedankt! en bereid me ook voor het ergste reactie (als eerste reactie dan) voor.. kan het alleen maar beter gaan ;)
Mijn teamleider weet het van mijn werk ,verder niemand, en hun hebben ook een taak van geheimhouding, dus ik verwacht het niet... ;) Zo is mijn teamleider ook niet gelukkig
Nou ik kwam me toch een leuk idee van een vriendin van me !
Ze had het erover, doe een dineetje bij een restaurant, of een koffie ergens met ze allen en doe gebakje erbij en onder het gebakje een envelopje, met "je wordt oma!" of opa, oom, tante etc... Vond het wel een leuk idee

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:45

allereerst Gefeliciteerd natuurlijk!!!!
Vorig jaar had ik dezelfde situatie.
Vandaag precies een jaar geleden kwam ik erachter dat ik zwanger was...
Grote schok aangezien het helemaal niet gepland was.
Ik was nog geen jaar samen met mijn vriend en zou in september weer naar school gaan, nou niet dus.

Zijn ouders waren dolgelukkig, maar mijn vriend was toen ook 34.
Ik toen 21...
Mijn ouders vonden het niets en mijn moeder begon over abortus.
No way dus he!

28 December ben ik bevallen van een prachtige dochter <3
Ik woon wegens omstandigheden wel bij mijn ouders, maar ook die kunnen nu niet zonder meer :D

Waar een wil is, is een weg meis.
Alles komt goed!

mocht je vragen hebben, PB kan altijd

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:48

@nicci88 dankjewel! ai abortus zou ik ook niet doen, zelfs niet kunnen ! Wel grappig dat je rond zelfde periode zit, aangezien ik gok op test etc dat ik ook rond de kerst zou moeten bevallen ! zo grappig! En we zijn een hecht familietje, dus we helpen elkaar zeker ! Daar heb ik wel vertrouwen in dankje voor het aanbod!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:50

Ja mijn moeder zei het ook omdat ze het beste voor mij wilde. (school enz)
Maar ik begin nu in september dit jaar met school.
Mijn ouders zijn nu ook een grote hulp.
En mijn broer vind het helemaal super :D

Ja inderdaad leuk rond dezelfde datum!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:51

@nicci88 ik ben gelukkig wel blij dat ik al verscheidene opleidingen gedaan heb, zo heb ik na de zwangerschap ook iets om op terug te vallen als ik stop met dit werk tijdelijk.. Ik ben benieuwd hoe mijn broer reageerd... hij en kinderen zijn ehm tsja... rare combo? hahaha

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:52

Inderdaad een leuk idee van je vriendin maar wellicht zou je dat met die gebakjes ook thuis kunnen doen. Is makkelijker reageren voor je ouders en schoonouders.
Ze voelen zich in het openbaar misschien wat ongemakkelijk en thuis zit niemand op hun vingers te kijken.
Thuis lekker koken en het toetje is de verrassing whaha

Succes! En hulp komt echt van alle kanten, dat heb ik 12 jaar geleden ook gemerkt ;-)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:54

Mioux schreef:
@nicci88 ik ben gelukkig wel blij dat ik al verscheidene opleidingen gedaan heb, zo heb ik na de zwangerschap ook iets om op terug te vallen als ik stop met dit werk tijdelijk.. Ik ben benieuwd hoe mijn broer reageerd... hij en kinderen zijn ehm tsja... rare combo? hahaha

Mijn broer en kinderen was ook echt geeeeen combi. Maar raad eens van wie ik het eerste cadeau kreeg??? Van mijn broer!!
Een week nadat bekend was dat ik zwanger was kreeg ik zo'n IKKE baby boek waar ik alles in bij kon houden.
Echt heel leuk!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:55

@popke ik kan t ook thuis doen ja :D maar t idee opzich vond ik wel leuk !
hahaha wel leuk dat je broer zo is dan !!! super

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:57

Als je ouders met vakantie zijn kun je heerlijk voorbereiden. Richt de kamer maar vast in whahah
Succes in ieder geval.
Ik lees het wel als ik terug ben van vakantie....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:58

@popke t zou kunnen ja haha maar ik wacht zowiezo met inrichten tot ik zeker weten 12 weke voorbij ben en hun t weten :D anders is het geen verassing meer ! en ik ga het zeker posten !

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:59

Heb niet het hele topic gelezen sorry dus als ik een zelfde reactie zou geven als een ander.
Eén van onze dochters is ongepland zwanger geworden toen ze 20 was.
Zou je willen aanraden om alles in het werk te stellen dat je ouders het niet op een andere manier horen dan uit jouw mond.
Gefeliciteerd overigens!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 14:00

@laresidence dat komt zeker goed! alleen ik en me vriend weten het , mijn teamleider, en de dokter ;)

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:02

En half Bokt..... hihi.
Gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed en kan je straks je ouders verrassen met dit nieuws!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 14:18

@corinne1981 ja en half bokt! haha maar ik ken geen enkel persoon behalve ingrid de paarden scheerster, in het echt ;) dus dat komt goed

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:20

Ik denk dat het wel leuk is om iets te verzinnen op de dag dat je het iedereen gaat vertellen.
Misschien zelf een cake kopen of bakken en met zo'n speciale stift een tekst erop schrijven of
gewoon; zwanger!!!

Er is ook een ander topic waarin zwangere bokkers kletsen, plaats daar eens een reactie
op welke bijzondere manier hun het verteld hebben. Er zit wellicht een leuk idee tussen!

Succes!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:23

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik denk wel dat ze wel een goede opmerking maken met betrekking tot de privacygevoeligheid van dit onderwerp. Mijn ervaring is dat de zaken die je op Bokt zet, vrij snel opgepikt worden door de 'buitenwereld'. Wij zeggen altijd 'geen dingen op Bokt zetten die je ook niet op de voorpagina van de Telegraaf terug wil zien'. Ik hoop dat je daar goed over nagedacht hebt. Ik zou het voor jou heel vervelend vinden als jouw ouders het eerder weten van iemand anders, dan uit jouw mond.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:25

Het is ieder eigens beslissingwat voor suplimenten iemand neemt, prima als iemand het niet wilt, Suplimenten zijn bedoeld om je normale inname aan te vullen, iemand zal heus wel wat binnen krijgen, Persoonlijk voor mij is het een must om hetzelf te doen. Ook al eet ik gezond,iemand ander s bepaald zijn eigen musts. Er is advies over gegeven, en als TS er niets mee doet, dat is prima toch. misschien neemt ze deze informatie wel naar haar behandeld arts en vraagd ze het daar? who knows ;-)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:26

Mioux schreef:
@[***] ook in mijn pm kwam je erg bot over, als de dokter het wilde dat ik het deed omdat het VERPLICHT is of omdat je anders ZOWIEZO iets krijgt, oftewel dat foliumzuur 100% werkt, had de dokter al gebeld. Ieder mag zijn mening geven en er staat ook op heel veel sites, dat er ook wordt gekeken of j al vitamine genoeg binnenkrijgt. Nergens staat dat je verplicht bent het te nemen en iedereen in mijn fam heeft het ook niet gedaan, er ik ben er ook me broer ook en tig andere kinderen. niks is dus zeker met foliumzuur en ga het ook niet nemen omdat jij wilt dat het zo gebeurd. ieder in zijn waarde laten ik heb gezegd dat ik het niet doe zonder overleg van de arts, zou ook fijn zijn als dat gerespecteerd word, net zoals ik jullie informatie respecteer.

Als jij het belang van foliumzuur niet ziet/ denkt "dat soort dingen gebeuren mij niet"/ denkt dat iedereen er hier geen verstand van heeft/ het risico wel aandurft..prima, jouw keuze. En als je liever een week afwacht in plaats van even een telefoontje naar je arts te plegen, tja, dat moet je ook zelf weten. De info heb je verder gekregen, meerderen hebben je op het belang van foliumzuur gewezen in de eerste periode en als je er niets mee doet, het is jouw leven en het leven van je kindje.

Waar ik echter totaal geen respect voor heb is mensen die foute informatie geven, vooral foute informatie die zon grote invloed kan hebben!

Nee, in gewone voeding zit niet genoeg foliumzuur.
Ja, in afrika worden ook gezonde kindjes geboren, maar het sterftecijfer is er wel vele malen hoger!
Ja, in het bloed kunnen ze tekorten zien, maar weet je wanneer er bloed geprikt wordt? Ergens tussen week 10 en 12... Te laat voor foliumzuur om nog enig nut te hebben.

Aan iedereen, denk alsjeblieft na voordat je onzin plaatst!