Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:40

Afgelopen zaterdag avond hebben vriendje en ik in een broedgebied gewandeld. We waren de enige en inderdaad, alle vogelgeluiden, ritselende blaadjes en het kabbelende water klonk net als muziek :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:44

Wat is het voordeel van Runtastic over Runkeeper?

Ik loop wel met muziek, dan wordt ik echt afgeleid van mn vermoeidheid 8-)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:49

Waar houden jullie je muziek dan?
Ik heb geen truitje waar het in kan ofzo...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:52

In één van de zakken van mijn broek en dan de draad van de oordopjes onder mijn shirt door :)

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:52

Ik heb hardloopbroeken, daar zit meestal een zakje met een rits op de kont. In mijn windjack zit een zakje aan de binnenkant en de meeste van mijn shirts zit ook wel ergens een zakje op voor je mobiel/ipod. Zelf vind ik mijn telefoon op de 'kont' het fijnste. Ik let er dus op dat mijn broeken (korte en lange) een zakje op de kont hebben.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:55

Ik heb mijn mobiel gewoon vast :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:57

Ik heb een zakje in mn hardloopbroek, maar als ik daar mn telefoon in doe, zakt mn broek af :oo

Ik heb bij de H&M voor heel weinig een band voor om mn middel gekocht, een soort heuptas, maar dan strak. Speciaal voor hardlopen, daar kan je je ipod/mp3speler in, en nog een vakje voor een telefoon, of sleutels of iets..
Deze kan ook heel strak, dan schudt t niet zo :D
Afbeelding

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:06

Haha bij mij ook Cer, maar dan trek ik het touwtje gewoon strakker aan en blijft alles keurig op z'n plek :) Je tasje is trouwens wel ideaal!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:07

Ja ik had eerst voor heel veel geld een armbandding gekocht voor mn ipod, echt een kl0teding :n
En toen zag ik zoiets bij de H&M, voor 7 euro :oo Sja, das geen geld dan :P
En ik loop inderdaad niet zonder telefoon, want je weet maar nooit (bangepoeperd)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:07

Zal H&M die nogsteeds hebben?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:13

Ik zie ze niet staan in de webshop -O-

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:15

Ik loop ook niet zonder telefoon hoor! Als ik geen telefoon bij me kan hebben, vraag ik of iemand op de fiets mee gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:24

wat vinden jullie fijner lopen....bospaadjes,of asfalt?
Ik heb hele kwetsbare enkels,weet niet wat handiger is?

Poown staat tegenover het bos zou het dus sowieso 1x per week lekker kunnen combineren met rijden..
of afwisselend bos en asfalt,of is dat niet zo handig???

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:53

Zelf vind ik bospaadjes heerlijk lopen, maar ik heb ook kwetsbare enkels. Ik kan alleen fijn (en blessurevrij) lopen op een gelijke ondergrond. Het maakt dan niet uit of dat een harde zandweg, een klinker- of een asfaltweg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:57

denk inderdaad dat ongelijke bospaadjes verre van ideaal zijn...helaas zijn die er erg veel aan het begin van het bos bij stal.

ik neem me nu al 2 weken voor te beginnen en elke keer wordt het niks...slecht eigenlijk he?

vanavond wel 1e lesje bodybalance.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:26

Smudges schreef:
@ sunshine hield je werkelijk geen minuut vol of is dat bij wijze van spreken? En waar lag dat aan? Ik hield gister ook geen minuut vol (was eerste keer) ivm met pijn in mijn schenen (heb ik vorige pagina iets over geschreven). Maar als jij nu 8 minuten volhoud geeft dat de burger weer moed :)

Nou, ik hield de minuut wel vol, maar dat ging niet echt van harte zullen we maar zeggen.
Maar het valt me echt mee hoe snel je je conditie op bouwt.

Bij mij kwam het gewoon doordat ik een zeer slechte conditie heb/had.

Komt heus wel goed ! :j

Vandaag heb ik dit gelopen:
2 min hardlopen - rust - 2 min hardlopen - rust - 10 min!!! :D hardlopen - rust - 1 min hardlopen - klaar.

In het begin ging het niet echt lekker, maar toen ik eenmaal begonnen was aan de 10 minuten ging het wel erg goed.

Ik heb trouwens wel gelezen dat je beter op bospaadjes kan lopen, dan op asfalt, dit omdat dit erg slecht zou zijn voor de knieen en enkels.
Zelf loop ik alleen maar op bospaadjes.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:32

Heb je helemaal gelijk in Sunshine! Bospaadjes geven meer demping. Helaas zijn de meeste bospaadjes ook ongelijk. Een beetje ongelijk is niet erg, maar zodra er echt hobbels en bobbels in het pad zitten, krijg ik ontzettend last van mijn enkels. Overbelaste of ontstoken pezen zijn voor mij dan het gevolg helaas.

Wat goed dat je de 10 minuten vol hebt gehouden! Geeft een fijn gevoel he?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:53

Het gaf zeker een erg fijn gevoel ! :D het verbaast mij in ieder geval dat het zo snel gaat eigenlijk.

Wel ontzettend vervelend dat je dan last krijgt, ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel paadjes uit zoek waarvan ik weet dat ze een redelijk gelijke ondergrond hebben.

Vorige week ben ik op een zandpad gaan lopen, maar 't zand was VEEL te los waardoor het enorm zwaar was en ik zeer snel last kreeg van mijn enkels.
Dat doen we dus maar niet meer.

Lopen jullie steeds verschillende routes ?

Ik loop nu steeds in het bos hier, maar over een paar weken kan dat niet meer ivm de dazen ;(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:03

Nee, ik loop nu nog steeds hetzelfde blokje om mijn huis, gewoon om te kijken hoe dat verbetert. Dat wil ik dan een keer 2 keer gaan doen,en als ik dat haal, gaat het ergens op lijken.

Ik denk dat ik duurloop ga afwisselen met intervallen.. Dus 2 dagen gewoon kms maken, en 1 dag of 2 dagen echt intervallen... Kan dat?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:05

Ik loop hier in het parkje achter mijn huis. Als evy zegt dat ik op de helft ben, keer ik gewoon om :=
Er zijn hier wel mooie paden, maar ik ben al uitgelopen eer ik daar ben :+

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:24

morgen ga ik beginnen... samen met hondlief... als 't loon dalijk weer binnen is komen ook de nieuwe schoenen...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:38

Cer: Weet ik niet precies, ik heb runkeeper maar 1 keer gebruikt, maar de gps kapte er telkens mee, wat ik verschrikkelijk irritant vond. Runtastic is erg uitgebreid, ook een muziekspeler, coaching etc. Je kunt je eigen routes uploaden, buddy's toevoegen en elkaar schema's en vorderingen bekijken etc. Ik vind 'm erg leuk :j! Heb runkeeper er nog wel op zitten, maar gebruik 'm eigenlijk nooit.

CalvinM: Haha, nee daar gaat het duinpad naar beneden, dus daar komen we altijd rond de 13-14 km per uur uit :). Is maar 100 meter, maar wel goed voor je gemiddelde haha :).

Ik ren met zo'n armband voor op je bovenarm. Ideale uitvinding :D. Een vriend van me is retailer van Apple, dus heb er maar 11 euro voor betaald :=, geloof dat-ie normaal rond de 40 is ofzo.

Ik loop altijd op asfalt, inderdaad omdat de zandweggetjes die (door de paarden!!) erg ongelijk zijn en mijn knie dat echt niet trekt! Ik ben "gezegend" met een heerlijke ijzeren knie waar ik veels te vlug weer mee aan het werk ben gegaan, dus bij een klein beetje overbelasting merk ik dat al snel! Asfalt gaat beter voor mij. En echte bospaadjes hebben we geloof ik ook niet, dan kom je op ruiterpad terecht :=!

Darkchrystal: Gewoon de stoute schoenen aantrekken! Als je de eerste keer gerend hebt, weet ik zeker dat je de tweede keer al een stuk leuker gaat vinden! Gewoon die drempel over!

Goed hoor Sunshine!

Ben benieuwd lelijke_heks (Wat een naam ook :D ), laat je even weten hoe het ging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:44

over 2 weken ga ik beginnen.
deze week nog nachtdiensten,en dan een week vakantie(voor werk...).

en dán ga ik echt starten,ook schoenen kopen en een broek en een shirtje.
en een nieuwe sportbeha...tips?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:46

ben zelf ook benieuwd... :D ik mag van mezelf alleen afhaken als het heel hard regent.... O:)

zit alleen nog met een ding... moet ff kijken welk broekje ik aan ga doen... ivm sleutels en telefoon (die ook als muziek fungeert)
maar ik zie dat daar meer mensen mee zitten

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:47

Ik ben nu 2 weken aan het hardlopen en vind het toch erg leuk, zou nu dan ook graag door willen gaan, en het zou dan eigenlijk wel wel tijd worden om betere schoenen aan te schaffen.. Echter heb ik ook nog een paar goede basketbalschoenen liggen, zouden die ook geschikt zijn? Aangezien die ook voor goede demping moeten zorgen!