Meer mensen met chronische longziekten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Meer mensen met chronische longziekten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 12:53

Ik heb niet zoveel last van mijn longen gelukkig. Maar ik neem wel altijd mijn ventolin mee. Zuivel drink ik zowiezo niet, aangezien ik een lactose intolerantie heb.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:26

Ik moet ook maar is opletten hoe ik reageer op zuivel...

Nou ik zit weer aan de antibiotica en prednison...erg benauwd en vooral door een keelonsteking,in ziekenhuis twee keer vernevelt,en met de prednison enz gestart zucht

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 06:12

:(:) Wat vervelend voor je :(:) Heeft dat met het weer te maken? Sterkte!

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:12

Nou me weerstand zal vooral niet goed zijn omdat van november tot feb aan de antibiotica en prednison heb gezeten. Had dus met pasen een keelonsteking en krijg het slijm niet uit mijn keel waardoor dus nu nog een extra antibiotica en prednison heb...Maar goed mocht gister gelukkig wel voor xolair worden geprikt dus dat scheeld was bang dat niet mocht omdat benauwd was

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 09:16

Balen joh. Ik hoop dat het snel verbetert!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:59

Ik heb voor aankomende woensdagmiddag een afspraak staan bij de dokter.
Ik heb er jaren niet echt last meer van gehad, maar de afgelopen weken heb ik weer ontzettend last van slijm en tijdens het sporten heb ik het ontzettend benauwd en ik moet ook weer veel hoesten (al zal dat dus wel door het slijm komen want dat gaat natuurlijk irriteren).
Toch maar even na laten kijken dus.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:45

Ik kan hier ook komen meepraten, ik heb astmatische bronchitis. En ongeveer 2 keer per jaar heb ik er last van, als het warm wordt en als het koud wordt. Medicijnen gebruik ik zo min mogelijk :j alleen wanneer het echt nodig is..

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:06

Succes alvast Cayanne!!

Nou de medicatie slaat hier aan alleen nog heel veel slijm!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:19

Chatelaine, heb jij ook vooral slijm bij inspanning?
Wanneer ik aan het sporten ben heb ik echt ontzettend last van benauwdheid en omhoog komend slijm!
Daardoor holt m'n conditie ook achteruit.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:29

Heb er eigenlijk niet echt opgelet wanneer ik het meeste last heb!. Heb ook nooit eerder er zon last van gehad dan de laatste paar weken,maar zo naar!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:32

Ja, heel vervelend is dat he :\

Ik ben nog aan het dubben hoe het komt dat ik er nu zoveel last van heb.
Misschien is de temperatuursverandering toch te snel gegaan of het komt door de magere kwark/yoghurt die ik de laatste tijd meer ben gaan eten ivm advies dieetiste. Misschien dat ik daar toch ook weer meer slijmvorming door krijg? Maar eerder had ik nooit zoveel last wanneer ik magere yoghurt at, dus het is nog een beetje onduidelijk.

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:22

Ik merk nu wel met de snelle temperatuurs wissel dat mijn longen wat prikkelbaarder zijn.
Ook door al dat rondvliegende spul... al dat gele stof wat op de auto's ligt adem je ook lekker in.
Ik gooi het daar maar op ;) tot nu toe kan ik nog zonder mijn onstekingsremmers, heb tot nu toe echt baat bij de homeopaat! Ik merk ook dat nu ik echt behoorlijke afstanden hardloop (met warm weer op gepast tempo) dat ik mijn normale lichte trainingen met mn paard ook zonder Oxis kan doen! :)
Was hem laatst vergeten te nemen, en merkte het pas toen ik echt zwaarder aan het werk ging...
Kijken of het een tijdje zo blijft!

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:46

Ook ik meld me hier maar even.
Sinds mijn 16e weet ik dat ik astma heb. En eigenlijk sinds 2 jaar weet ik ook wat van astma ik heb. Maar dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad.
Na jaren van tobben met dan weer dit medicijn en dan weer wat anders kreeg ik toen in een jaar tijd 5 keer longontsteking. De longverpleegkundige die ik had bij de huisarts vond het toen nog steeds niet nodig dat ik eens naar een longarts ging. Pas toen ik na 6 weken na de AB kuur weer long ontsteking had , werd er toch maar besloten dat het nu misschien wel tijd was om mij eens door te sturen om in elk geval eens foto's te laten maken.

een paar dagen later kreeg ik de uitslag dat ik nu toch wel naar de longarts moest omdat er in elk geval een afwijking te zien was. Na diverse onderzoeken bleek dat dit waarschijnlijk een aangeboren afwijking is, maar zeker weten doen ze het niet. Ik moet daarvoor regelmatig dan ook foto's laten maken en zo nu en dan onder de ct scan door.

Verder ben ik toen helemaal op de kop gekeerd en heb ik heel veel onderzoeken gehad en werd de diagnose ernstig astma niet allergisch gesteld. Ik moet nu dan ook de nodige medicijnen gebruiken en daar kan ik het redelijk mee onder de duim houden, Maar nu met dit weer is het echt hopeloos en moet ik echt uitkijken. Moet volgenden week weer naar de longarts voor de nodige half jaarlijkse onderzoeken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 07:49

Soms vind ik het ook echt moeilijk om te accepteren dat ik astma heb. Dan moet ik 's avonds mijn medicijnen innemen en dan baal ik als een stekker, want ik weet dat ik vrijwel nooit van die rotdingen afkom. Dus dat vind ik dan weer moeilijk.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:51

Hier nog iemand.. ik ben al jaren een astma patient maar sinds 3 jaar is het onbehandelbaar.. ik blijf afhankelijk van prednison en anti allergie medicatie. ik ben ook in davos (zwitserland) geweest voor revalidatie.. ik meot eerlijk zeggen dat het redelijk gaat met dit weer.. als ik me aan mijn 4x vernevelen per dag hou gaat het goed !

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:00

waar ik het meeste van baal is de vaak toch wel vooroordelen van mensen. Hoesten is een van mijn grootste hobby's ;) En vaak krijg ik dan echt zo'n opmerking van, ik zou toch maar eens stoppen met roken als ik jouw was :( of ik heb ook astma( als ik al vertel dat ik dat heb) en ik heb daar geen last van en kan alles doen :o en natuurlijk niet te vergeten het accepteren dat je niet alles kunt, wat je zou willen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:12

Hier nog een astmapatiënt...
Ik gebruik Symbicort en ga de deur niet uit zonder Ventolin mee te nemen.
Mijn laatste aanval is iets meer dan een jaar geleden en dat was ook een hevige. 't Is dat ik toen een vriendin bij me had die de dokter vertelde dat ze bij me zou blijven, anders had hij me op laten nemen in het ziekenhuis.

Op het moment is het aardig onder controle, wel ben ik nu wat licht benauwd, ik denk door de wind die allerlei pollen mijn luchtwegen in blaast ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:15

Ik heb gelukkig geen last van melk of yoghurtproducten, al heb ik inderdaad wel eens wat extra slijm. Heb ooit een keer giga hoestbuien/kuchbuien tijdens theater gehad na een niet zo slim bekertje chocomel. Maar verder mag ik wat dat betreft niet echt klagen.

Cayenne: heb je het thuis (met je tapijt ;-) extra) of heb je het op het moment overal. Soms is het goed om inderdaad te proberen vast te leggen wanneer en waar je het meest last hebt.
Mijn zus had vroeger last van migraine en moest dan vastleggen wat ze op zulke dagen gedaan had, gegeten had e.d. zodat ze op een gegeven moment een beter patroon konden ontdekken.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:45

Hoesten heb ik echt nooit eerder last van gehad behalve deze maand,vervelend zeg zeker mensen die daar altijd last van hebben!

Nou antibiotica is bijna op krijg vrijdag uitslag van speekselonderzoek

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 18:27

@Fargo, op dit moment heb ik het overal. Ik moest vandaag naar de dieetiste fietsen (zit een dorp verderop dus een kwartiertje fietsen) en ik ben 2 keer gestopt om weer op adem te komen, terwijl ik het normaal fluitend kan fietsen! Het lijkt ook erger te worden want ik zit op dit moment gewoon te hijgen en net alsof er een baksteen op je longen ligt en slijm voorin je keel. Erg irritant! Af en toe heb ik gewoon het gevoel dat ik over m'n nek ga en ik heb ook steeds de neiging het slijm eruit te mikken :r Niet erg netjes maar ja, erin houden is ook niet erg fijn.
Ik heb trouwens opgezocht of yoghurt en kwark slijm opwekken maar dat schijnt juist slijmverminderend te werken, dus dat zou het niet kunnen zijn.

Chatelaine, ik hoop op een gunstige uitslag!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:49

Sorry voor de dubbelpost, maar ik kan niet meer editten en ik ben net terug van de dokter.

Ik mag aan de Flixotide :\ en als dat niet helpt, dan moet er ook nog een luchtwegverwijder bij.
Flixotide is in eerste instantie vooral tegen het slijm.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:51

Flexotide denk ik? Ik zie het in beide spellingen terug in google. Bedoel je de neusspray die helpt tegen allergische reacties? Of is het wat anders?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:53

Nee, het heet echt Flixotide :j
Afbeelding
Deze. Ik heb vroeger ook de paarse variant gehad en de groene ook geloof ik.
Echt de diskusvorm die je moet inhaleren.
Als dat niet binnen 2 weken werkt, dan moet ik ook de groene inhaler er nog bij gebruiken.
Flixotide is blijkbaar langere tijd. Ik dacht altijd dat je zo'n disk maar een maandje hoefde te gebruiken. Dat deed ik eerst altijd :+ foutje. :=

Ze dacht dat het nu een graadje erger is ivm de plotselinge temperatuurstijging (had ik zelf ook al bedacht :D ) in combinatie met pollen. Daar ben ik niet allergisch voor maar het prikkelt en irriteert je luchtwegen natuurlijk wel extra.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:23

Ah, die ken ik eigenlijk niet. Hoop dat je er van op gaat knappen in ieder geval!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:52

Thanks! Het stukje naar de dokter lopen is maar 5 minuten maar ik klonk als een hijgend paard toen ik daar aankwam :') Zal blij zijn als ik weer meer lucht heb.