verstandskiezen weg laten halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:04

Bij mij zijn er 3 tegelijk uitgehaald en nog 2 kiezen waar alleen de wortel nog van over was. Ik had kennelijk maar 3 verstandskiezen en eerst zou het maar gaan om extractie van 2 maar die andere voor de zekerheid toen ook gedaan.
Ik kon heel erg lang mijn kaken niet open doen en eten ging moeilijk. Ook had ik geen gevoel in mijn onderlip/kin, dit heeft ruim 2 maanden geduurd voordat het terug was maar dat kwam doordat mijn zenuwen over de zeik waren in mijn mond.
Gelukkig mocht alles onder een roesje en met verdovingen nog extra.. want anders had ik echt flink pijn gehad omdat ze hebben moeten snijden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:05

Steffie89 schreef:
Hebben/hadden jullie ook last van gevoelige kiezen? Mijn kiezen ervoor zijn zo gevoelig! (koud) drinken en meteen krijg ik echt steken in mijn mond.

Mijn kaak ik nog steeds erg pijnlijk, ik ben ook in staat om de kaakchirug te bellen voor nieuwe pijnstillers. Na 4 uur zijn de ibrufen en paracettemol uitgewerkt en kan ik weer nieuwe nemen, ook 's nachts. Daarbij heb ik ook opgezetten klieren onder mijn rechterkaak.

Wat ben ik blij dat alle verstandskiezen er nu uit zijn, nog even de pijn weg en dan nóóit meer naar de kaakchirug!

ja ik heb inderdaad ook precies gemerkt wat de werkingsduur is van paracetamol :roll: De eerste nacht werd ik wakker om 2 uur met zoveel pijn dat ik zin had om ze terug te stoppen ofzo %)

Toen ik kiezen had laten trekken in het ziekenhuis kreeg ik pijnstiller mee die véél effectiever was :(. Paracetamol en ibuprofen stelt gewoon een ruk voor ^)

De kiezen ervoor zijn bij mij ook pijnlijk. Hij heeft met zijn hevel afgezet tegen die kiezen, dus die zijn ook even van hun plek geduwd en dat voel je wel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:30

Ik heb gelijk, nadat eerst mijn kiezen en daarna mijn tanden waren getrokken, twee van die koelelementen die je in de koelbox doet, tegen mijn wangen gedaan.
Moet je er wel eerst een theedoek omheen doen := en heb gelukkig geen last van zwelling gehad!
Na het trekken van de kiezen hebben ze na een week nog een stukje bot weggehaald maar dat viel reuze mee en kreeg het advies om te spoelen met Corsodyl, dat ontsmet en heb nergens last meer van gehad.
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik nu een kunstklappertje heb en ga over een paar maanden voor implantaten zodat het zo vast als een huis zit!

Arabesk

Re: verstandskiezen weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:26

Alles laten trekken, *toink*

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:29

En dan zeuren wij over een paar kiezen.
Af en toe zou ik ook best alles eruit willen laten halen. In 1 keer overal vanaf.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:31

Als ik het zo allemaal lees is het toch een flinke lijdensweg! Mijn kiezen blijven er zo lang mogelijk in

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:32

Jemig als ik had geweten da tik zoveel napijn zou hebben ^). Vorige keer had ik lang niet zo veel last (misschien ook betere pijnstilling mee vanuit het ziekenhuis). Ik word nog steeds 's nachts wakker van de pijn als de paracetamol danwel ibuprofen dan wel de combi uitgewerkt is.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:42

ik ga 13 mei op vrijdag voor 2e keer verstandkiezen laten weghalen en dan ben ik klaar :D

Ik ben niet bepaald bang voor, omdat ik ze graag weg wil hebben omdat mijn tanden steeds schever gaat zitten en dat vind ik doodzonde...

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:56

Ik mocht hier een week niet komen, vandaar de late reactie.

Maar misschien krijg ik ook zo napijn. Maar mijn pijngrens is gewoon erg hoog, alleen niet toen ik 2 maanden geleden onder een kies en dat abces zit er nog steeds, maar laat alles maar even in 1 keer doen. Dat abces doet bij tijd en wijle zo'n zeer dat wil je niet weten. Daar helpt geen Iboprofen tegen.

Ik bedoel het niet rot, maar wil er wel bij zeggen dat je bepaalde pijn moet kunnen dragen, maar echt voor de meesten en ik heb er 3 laten trekken en nummer 4 moet nog, dat het ONTZETTEND MEEVALT en daarom moet niet iedereen elkaar bang lopen te maken. Nergens voor nodig.

Moet ik nu zeggen STERKTE of SUCCES? Komt allemaal goed!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:18

Viel écht mee hoor!!!
Alleen, toen mijn kiezen (had ze op twee na nog allemaal) eruit waren, kwam er een stukje bot uit waardoor het een beetje ging ontsteken maar nadat de kaakchirurg dat had weggehaald ging die als een speer!
Bij mijn tanden stond ik,nadat de verdoving ingewerkt was, binnen 10 minuten al buiten, mijn dochter was meegegaan en we waren gewoon beduusd dat ik als zo snel klaar was!
Ik ben zó blij dat het eruit is!
Als ik dan bij mijn dochter of mijn zus zie dat ze weer een wortelkanaanbehandeling krijgen heb ik echt zoiets van pffoooeehhhh!!
Als er nu iets aan mijn gebit moet gebeuren geef ik het zó af en ga het naderhand weer halen en hij kan ermee uitvreten wat hij wil *\o/*
Voor iedereen die nog moet, ontspan en heel veel succes!!!!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 07:24

ik vertrek zo naar het ziekenhuis voor mijn 3e verstandskies :)
Kan echt merken dat ik minder gespannen ben....

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:59

Succes! Je zult zeker nog een kilootje afvallen door die verwijderen van verstandkies :D

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:15

nou denk het niet hoor... ik kan gewoon eten en heb geen pijn...

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:00

ik ben 2 keer bij de kaakchirurg geweest de ene x links de andere keer rechts.
ik had er behoorlijk last van, mijn kiezen lagen horizontaal en moesten er in stukken uit!
mijn wang was dik en had alle kleuren van de regenboog! heeft zo'n week geduurt.
ben der echt ziek van geweest. de 2e x was het niet anders alleen lag ik toen bijna een uur in de stoel omdat ze de kiezen er niet uit kregen!!

ik heb zo;n spuit mee gekregen om te spoelen, mond water, ibrupfen in een zakje (voelde helemaal niks meer dat wel) en voor de rest ijs ijs en ijs erop. slapen dat vond ik echt een ramp! kon er niet op liggen helemaal niks.

hoop dat jullie het niet zo erg krijgen.
succes bij de kaakchirurg en sterkte met de eventuele pijn!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:57

Ik heb dinsdag onder en boven aan de linkerkant laten weg halen. Het viel me alles mee, de spuiten zijn wel vervelend maar voor de rest niet heel veel last gehad.. Ik praat alleen nu zo moeilijk, hadden jullie dat ook? Dat je gewoon normaal probeert te praten maar je praat alsof je kiezen op elkaar zitten.. Ik heb verder geen pijn, ook vandaag al meteen zonder ibuprofen gedaan en voel niet veel.. Alleen eten is dan wat lastiger.. Eind juni mogen de andere 2 en dan ben ik ervan af :)

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:09

Ik kreeg van de week te horen dat ook ik mijn verstandskiezen moet laten trekken. In ieder geval eerst rechtsboven omdat die niet erg gunstig staat. Nu was ik altijd heel erg bang voor de tandarts, tot ik 5 jaar geleden een nieuwe tandarts had gevonden waarmee ik het erg goed kan vinden. Lees, ik ga er braaf heen...
Was aan het opzoeken hoe het zat mbt de verzekering, omdat dit allemaal vanaf januari is veranderd. Volgende week voor de zekerheid maar even bellen, maar als de kosten nagenoeg gelijk zijn en de tandarts zegt dat ze de kies zelf kan trekken dan laat ik het haar doen denk ik.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:45

Th0mas schreef:
Succes! Je zult zeker nog een kilootje afvallen door die verwijderen van verstandkies :D

hier 1,5, maar na 2 dagen zat het er gewoon weer keihard aan ^)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:33

Vandaag mijn verstands kiesje laten verwijderen.
Ik heb er totaal geen last van gehad met het trekken.
Inmiddels is de verdoving uitgewerkt en tot nu toe heb ik nog nergens last van.
Ik hoop dat het zo blijft.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:00

Ik ga op aanstaande vrijdag voor 2e keer.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:09

wat fijn dat je nergens last van hebt,
veel succes vrijdag,

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:12

dank je. Ik ga dan een pakje bruisibuproven drinken, daarna vervolgens naar kaakchirurg.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:16

Ik had ook vroeger de verstandkiezen laten weghalen eerst de rechterkant beide verstandkiezen en 3 weken later de linkerkant de beide verstandkiezen, geen last gehad hoor, en goede pijnstillers gehad en vooral je mond goed schoonhouden.

ik had na de operatie gewoon diezelfde avond een heel pan nasi opgegeten, ik had me n honger zeg hahaha.

Maar ik denk dat die van jou ontstoken is geraakt, gewoon naar de arts gaan hoor.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:22

Elke keer als ik in dit topic lees neem ik mezelf voor om mn verstandskiezen zo lang mogelijk te laten zitten :o

Wat een verhalen zeg maar ook vreselijk dappere meiden hier :j en toch goed dat jullie je eerlijke verhaal neerzetten :j

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 16:24

Jaja, ik ben er weer inmiddels.

Linksboven ging zeer makkelijk maar linksonder is het moeilijks van allemaal en ze hebben lekker gepeuterd en er zit tandvlees eromheen. Nu afwachten tot het verdoving is uitgewerkt.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:16

Hoe lang duurde het bij jullie voordat het weer goed genezen was, bij mij zijn ze er vrijdag alle vier uitgehaald en kan niet goed eten, doet zeer en ben chagerijnig.