Alcoholgebruik onder de bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:39

Hanafubuki schreef:
Je hebt inderdaad mensen die "faken" dat ze dronken worden. Die kan je makkelijk in de maling nemen :j

Bij mij slaat het na 1 glas al op mn evenwichtsorgaan.. na 2 glazen vind ik alles grappig :') vandaar dat ik niet zoveel drink.

Vaker zuipen Jans :P

Ik vind het zowel met wijn als zonder wijn gezellig.
Juist leuk om als bob al die bezopen mensen naar huis te moeten brengen, en dat jij nog precies weet hoe de avond is gegaan en het ze nog allemaal eens even na kan vertellen :P
Maar als ik ergens heen ga waar ik het niet super gezellig vind, wordt het wel leuker met een paar wijntjes oid.. Dat is gewoon een feit.
Tuurlijk is het ook gezellig gewoon met vriendinnen, maar het kan leuker op dat moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:42

Hoppje schreef:
[naam] schreef:

Mag je dan niet drinken om dronken te worden? :)

Zo bedoel ik het ook weer niet :+ Ik heb ook echt weleens een borreltje teveel op gehad :P

Maar als ik sommige jongeren met een vies gezicht de drankjes als een idioot achter over zien slaan, zonder dat ze er van genieten dan gaat het dus alleen maar om het dronken worden en niet om de gezelligheid etc....
Dat vindt ik dan dus behoorlijk triest jah

Dan ben ik ook triest. Ik drink ook weleens teveel puur om dronken te worden. Het is toch lekker om af en toe lam te zijn en je nergens zorgen over te maken? Dat noem ik niet echt triest. Ik noem het pas triest op het moment dat je dronken wordt omdat je anders niet jezelf durft te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:42

Oh, over Bob zijn heb ik ook nog wel mijn mening. Ik vind Bob zijn prima, maar men gaat mij niet hinderen met zn dronken gedrag of ik parkeer de auto en schop ze eruit, want ik wil geen ongelukken. En er wordt niet gekotst in mijn auto :+

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:43

Ik drink eigenlijk bijna alleen alcoholische dranken als ik uit ga, bijna nooit thuis. Meestal ligt het aantal op een avond dan ongeveer rond de 6 glazen bier. Soms ook nog wat kleine shotglaasjes (bessen)jenever of iets anders in die richting. Drink wel ergens halverwege/tegen het eind één of twee glazen water.
Ga gemiddeld één keer per week uit denk ik, soms twee keer.

Af en toe drink ik 's avonds een Martini thuis. Dat is denk ik hoogstens 2 keer per week, en er zijn ook genoeg weken dat ik dat niet doe.
Laatst bijgewerkt door Spirit op 31-03-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Re: Alcoholgebruik onder de bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:44

gemiddeld genomen 0 glazen per week :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:50

Juul schreef:
Hoppje schreef:

Zo bedoel ik het ook weer niet :+ Ik heb ook echt weleens een borreltje teveel op gehad :P

Maar als ik sommige jongeren met een vies gezicht de drankjes als een idioot achter over zien slaan, zonder dat ze er van genieten dan gaat het dus alleen maar om het dronken worden en niet om de gezelligheid etc....
Dat vindt ik dan dus behoorlijk triest jah

Dan ben ik ook triest. Ik drink ook weleens teveel puur om dronken te worden. Het is toch lekker om af en toe lam te zijn en je nergens zorgen over te maken? Dat noem ik niet echt triest. Ik noem het pas triest op het moment dat je dronken wordt omdat je anders niet jezelf durft te zijn.

Het topic is dan wle niet om te oordelen maar je vraagt naar een mening, ja dat vind ik diep en diep triest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:55

knabbelgirl schreef:
[naam] schreef:

Het topic is dan wle niet om te oordelen maar je vraagt naar een mening, ja dat vind ik diep en diep triest

Haha mag je best vinden hoor :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:56

Ach, ik vind het af en toe best leuk om dronken te zijn. De dingen die je dan meemaakt! :')

Loes2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:59

Soms paar likeurtjes in het weekend. maar kan prima zonder vind het alleen erg lekker!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:59

Ik vind het vreselijk om dronken te zijn. 1x écht dronken geweest (dus niet aangeschoten), nou nooit meer. Was gewoon een paar uur uit mijn geheugen kwijt en voor iemand die normaliter een steengoed geheugen heeft is dat best wel beangstigend.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 31-03-11 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:00

Spirit schreef:
Ach, ik vind het af en toe best leuk om dronken te zijn. De dingen die je dan meemaakt! :')

Precies. Het leven ziet er in dronken toestand toch een stuk leuker uit af en toe :))

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:06

Fiffill schreef:
Ik vind het vreselijk om dronken te zijn. 1x écht dronken geweest (dus niet aangeschoten), nou nooit meer. Was gewoon een paar uur uit mijn geheugen kwijt en voor iemand die normaliter een steengoed geheugen heeft is dat best wel beangstigend.

Ja, dat vind ik ook te ver gaan. Ik ben nooit zo dronken geweest dat ik moest kotsen of dat ik de volgende dag niet meer wist wat ik gedaan had. Als dat dronken zijn is, dan ben ik nooit dronken, maar wel flink aangeschoten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:07

Mwah met uitgaan drink ik wel eens wel eens wat mixjes of shotjes. Maar echt niet om dronken of los te komen want dat kan ik nuchter ook wel :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:10

Fiffill schreef:

Ja zo ver gaan was voor mij ook 1 keer en nooit weer hoor. Ik ben een keer zo lam geweest dat ik niks meer kon bewegen, sindsdien let ik ook wel iets beter op hoor, dat was gewoon echt stom..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:13

Spirit schreef:
Fiffill schreef:

Ja, dat vind ik ook te ver gaan. Ik ben nooit zo dronken geweest dat ik moest kotsen of dat ik de volgende dag niet meer wist wat ik gedaan had. Als dat dronken zijn is, dan ben ik nooit dronken, maar wel flink aangeschoten. :+

Overgeven door alcohol heb ik nog nooit gedaan, maar er zat gewoon een gat in m'n geheugen. Gelukkig was ik niet zo lam dat ik echt niet meer normaal kon lopen op praten, dat lijkt me helemaal niks. Dus dat was één keer en nooit meer, ik vind aangeschoten zijn ook al niet fijn trouwens. Voel me dan niet meer lekker mezelf maar veel te overdreven (los ben ik van mezelf namelijk wel, dat hoeft niet nog 'ns tien keer uitvergroot te worden).
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 31-03-11 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:13

door de week drink ik geen alcohol.
gemiddeld drink ik in het weekend tijdens een standaard zaterdagavond(lees lokaal cafe) 6 glazen ( vaak witte wijn, soms wat sterkers zoals malibu cola, of baileys)
Tijdens feesten een paar glaasjes meer..
Eerder dronk ik standaard Martini maar daar ben ik sinds een paar jaar van af.
Laatst bijgewerkt door Marijketjuh_ op 31-03-11 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:14

Ik ken wel mensen die kotsen na alcohol.. helaas :+ dus die komen niet in mijn auto.. hoe cru ook, maar kots krijg je gewoon lastig eruit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:18

Ik heb 1 keer gekotst, maar dat was na 3 wijntjes op een nuchtere maag en ik was toen ook nog eens onwijs moe. Dat ook nooit meer trouwens :+

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:30

Kan me trouwens 1 keer herinneren dat ik ziek ben geworden van alcohol en dat was toen ik voor het eerst tequila shots ging doen. Man, man, man, wat ben ik daar ziek van geweest. Nooit meer. De bewuste fles met de rest van de inhoud staat hier nog steeds in de kast. Maar ik heb er zo'n afkeer van gekregen dat ik die fles al 10 jaar niet meer heb aangeraakt. Heb ook echt een hekel aan sterke dranken en likeuren. Gewoon een biertje of wijntje op z'n tijd ;-)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:33

Ik drink eigenlijk bijna nooit. Denk zo 1x in de drie/vier maanden ongeveer. En áls ik drink kan ik gelukkig ook erg goed tegen alcohol, kan erg veel drinken en ben dan alleen aangeschoten uiteindelijk. Ook ken ik mijn grenzen erg goed. Als ik genoeg heb, heb ik genoeg en drink ik niet meer...

Ben één keer zo dronken geweest dat ik heb moeten overgeven. Zo veel verschillende borrels door elkaar en snel achter elkaar gedronken plus de nodige mixdrankjes er nog bij... Gelukkig wist ik alles nog wat er was gebeurd en had ik de volgende dag geen kater! Die heb ik overigens nooit, alleen wat minder fit als anders.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:35

Met stappen vaak iets van 4 bessenjenever en 4 pure Razz. :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:36

Ik had vroeger ook nooit een kater. Tegenwoordig helaas wel. Ik word oud denk ik. :')

Al kan ik het aardig tegengaan door genoeg water tussendoor te drinken en af te sluiten met een broodje hamburger van de snackbar. :D En door natuurlijk gewoon niet veel teveel te drinken. Genoeg slaap doet ook wonderen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:38

Ik dronk vroeger heel veel...

Tegenwoordig weinig..
Soms 2 wijntjes in de kroeg dan ben ik er alweer klaar mee.

En heel af en toe op een feestje drink ik de hele avond wijn.
Maar de volgende dag heb ik altijd meteen weer spijt...

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:40

Ik ben tijdelijk gestopt met alcohol. Ik moet in juni proberen 6x de Alpe D'Huez te beklimmen op één dag en voor het sporten is het toch fijner om helemaal niks te drinken! En met uitgaan heb ik het ook niet echt nodig, ben van nature al redelijk los en als ik drink neem ik zegmaar snel teveel en dan wordt mijn reputatie weer gevoed, ook niet al te best :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:40

vroeger zoop ik echt onwijs veel :+ weet niet of het alcohol mijn maag naar de klote heeft geholpen, maar dat is ook een voornaamste reden dat ik niet meer drink. Het is niet zo dat ik me wekelijks helemaal lamzuipte, en ben denk ik ook maar 2 x echt weg geweest, maar ik dronk wel echt sterke drank zoals Goldstrike :+ Ik denk dat er dan in een weekend als ik uitging wel een stuk of 4 a 5 glazen doorheen gingen... kende mijn grenzen gelukkig, maarjah, het is gewoon niet goed voor je :+ Heb hier nog steeds een hoop alcohol staan maar dat is al 2 jaar oud ofzo :') Heb overigens nooit een kater gehad ofzo, wel meerdere keren over mijn nek gegaan, maar dat was puur omdat het verkeerd viel. Weet dat ik een keer kotsend door de discoteek rende, was absoluut niet dronken, helemaal nuchter, maar die baco's vielen gewoon zo fout :n

Ach je bent maar 1 x jong :+ Nu ben ik oud en wijs :') en zit aan de medicijnen voor mijn maag :=