MarcoBorsato schreef:Waarom staat het op mensenwelzijn?
omdat ie daar waaschijnlijk hoort abortus heeft ook met it te maken dus eingelijk niet zo gek
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BraveSpots schreef:Ik ben erg voor baas in eigen buik.
Kinderen als straf omdat je seks hebt gehad vind ik niet correct. Daar worden zowel kind als moeder/ouders niet gelukkig van denk ik.
Ik geloof ook niet zo in van die tieners die 5 keer per jaar abortus laten plegen. Wel dat ze bestaan, maar niet dat ze de meerderheid vormen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand fluitend even z'n zwangerschap laat ongedaan maken in z'n luchpauze.
superwoman schreef:BraveSpots schreef:Ik ben erg voor baas in eigen buik.
Kinderen als straf omdat je seks hebt gehad vind ik niet correct. Daar worden zowel kind als moeder/ouders niet gelukkig van denk ik.
Ik geloof ook niet zo in van die tieners die 5 keer per jaar abortus laten plegen. Wel dat ze bestaan, maar niet dat ze de meerderheid vormen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand fluitend even z'n zwangerschap laat ongedaan maken in z'n luchpauze.
Klopt en ben ik het ook wel mee eens, maar ik weet wel dat er onnodig veel risico wordt genomen met onveilig vrijen.
Zo zijn er zat die soms de pil vergeten en toch geen extra maatregelingen nemen bij de sex - of bij bewust onveilige sex niet voor en M.A. gaan.
Dat vind ik onbegrijpelijk en spelen met het leven van een ongeboren kind.
Al denk ik niet dat een verbod op een abortus dit zal voorkomen of in grote mate zal doen verminderen.
MarcoBorsato schreef:Ik vraag me af, hoe het komt dat mensen het risico op seks en zwangerschap niet serieus nemen. Er is zoveel voorlichting, zoveel media die er over gaat. Teenmom van mtv godnogantoe...
Zou het kunnen, en dat is wat me net te binnen schoot, dat veel meiden niet zijn opgewassen tegen jongens die het zonder condoom lekkerder vinden?
superwoman schreef:BraveSpots schreef:Ik ben erg voor baas in eigen buik.
Klopt en ben ik het ook wel mee eens, maar ik weet wel dat er onnodig veel risico wordt genomen met onveilig vrijen.
Zo zijn er zat die soms de pil vergeten en toch geen extra maatregelingen nemen bij de sex - of bij bewust onveilige sex niet voor en M.A. gaan.
Dat vind ik onbegrijpelijk en spelen met het leven van een ongeboren kind.
Al denk ik niet dat een verbod op een abortus dit zal voorkomen of in grote mate zal doen verminderen.
BraveSpots schreef:En dat ben ik weer met je eens. Dat is niet correct om het minste te zeggen, maar ik vind abortus in principe losstaan van hoe je zwanger bent geworden.
Als het kind niet gewenst is, hoeft het voor mij niet.
MarcoBorsato schreef:Ik vraag me af, hoe het komt dat mensen het risico op seks en zwangerschap niet serieus nemen. Er is zoveel voorlichting, zoveel media die er over gaat. Teenmom van mtv godnogantoe...
Zou het kunnen, en dat is wat me net te binnen schoot, dat veel meiden niet zijn opgewassen tegen jongens die het zonder condoom lekkerder vinden?
BraveSpots schreef:Ik ben erg voor baas in eigen buik.
superwoman schreef:BraveSpots schreef:En dat ben ik weer met je eens. Dat is niet correct om het minste te zeggen, maar ik vind abortus in principe losstaan van hoe je zwanger bent geworden.
Als het kind niet gewenst is, hoeft het voor mij niet.
Ben ik ook met je eens.
Kind wordt er niet beter van als hij/zij ongewenst is.
Ik hoop dat de abortus al een heftige straf is, maar ik geloof toch dat er een aantal vaker in herhaling vallen
NatasjavE schreef:MarcoBorsato schreef:Ik vraag me af, hoe het komt dat mensen het risico op seks en zwangerschap niet serieus nemen. Er is zoveel voorlichting, zoveel media die er over gaat. Teenmom van mtv godnogantoe...
Het merendeel van de tienermeisjes wat ongewenst zwanger is is helemaal niet aan de pil. Dat mag nog niet van de ouders en ze weten niet van of vertrouwen niet op het beroepsgeheim van de eigen huisarts.
En als ze dan naïef zijn en geloven dat het de eerste keer wel kan zonder....
Overigens heeft Nederland een van de laagste Abortus cijfers in de wereld wat overigens wel aan het stijgen is dankzij de huidige politiek(pil uit het vergoedingspakket) Dat treft dan niet de tienermeisjes maar wel oudere vrouwen....
En wat ik dan raar vind...je bent als christelijke partij tegen abortus en dan haal je de pil uit het vergoedingenpakket

Blue_Eyes schreef:Citaat:De echt gelovige doen ook niet aan anticonceptie
Definieer 'echt gelovige'?
NatasjavE schreef:Pascal schreef:De echt gelovige doen ook niet aan anticonceptie
Geloof ook niet dat dochter van streng gelovige ouders aan de pil mag...
Dat snap ik...maar ik heb het niet over de SGP....ik heb het over de "midden partij" CDA...

sefanja schreef:En even over: ik zou dus nu geen seks mogen hebben omdat ik er niet klaar ben voor een kind??? Hoor jij mij dat suggereren dat jij dan geen seks zou mogen hebben.. Ik zeg alleen dat je bij geslachtsgemeenschap altijd de risico kan lopen om zwanger te raken.. En als jij dan zwanger raakt, toch eigen schuld is, ongeacht voorbehoedsmiddelen of niet. Het ongeboren kind kan daar niets aan doen. Snapt U mij een beetje???
sefanja schreef:Als iemand eerlijk er voor uit kan komen dat zij zich jong voelt en de verantwoordelijkheden niet kan om een kind te krijgen, ben ik van mening dat je ook niet volwassen genoeg bent om seks te hebben.
sefanja schreef:Ik zou Uberhaupt niet voor de keuze willen staan abortus of niet. Wanneer ik die keuze WEL zou moeten maken, hoop ik op een miskraam... Waarom? ik denk acceptatie (bij twijfel)... Kan jij mij een beetje volgen..