Abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:40

MarcoBorsato schreef:
Waarom staat het op mensenwelzijn?

omdat ie daar waaschijnlijk hoort abortus heeft ook met it te maken dus eingelijk niet zo gek

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:41

ship schreef:
MarcoBorsato schreef:
Waarom staat het op mensenwelzijn?

omdat ie daar waaschijnlijk hoort abortus heeft ook met it te maken dus eingelijk niet zo gek

Mensenwelzijn is toch meer over gezondheidsdingetjes enzo?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:48

MarcoBorsato schreef:

Nou daar heeft een abortus ook mee te maken hoor
...
zowel fysiek als mentaal kan je gezondheid zien..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:49

Susyb schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nou daar heeft een abortus ook mee te maken hoor
...
zowel fysiek als mentaal kan je gezondheid zien..

Ja maar ik vind dit meer een discussie over de ethiek, en niet over de fysieke gesteldheid.

Susyb

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:50

nee dit is meer over het mentale gedeelte

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:55

Mentaal zou niet mijn woordkeus zijn.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:59

Ik ben erg voor baas in eigen buik.

Kinderen als straf omdat je seks hebt gehad vind ik niet correct. Daar worden zowel kind als moeder/ouders niet gelukkig van denk ik.

Ik geloof ook niet zo in van die tieners die 5 keer per jaar abortus laten plegen. Wel dat ze bestaan, maar niet dat ze de meerderheid vormen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand fluitend even z'n zwangerschap laat ongedaan maken in z'n luchpauze.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:04

BraveSpots schreef:

Kinderen als straf omdat je seks hebt gehad vind ik niet correct. Daar worden zowel kind als moeder/ouders niet gelukkig van denk ik.

Ik geloof ook niet zo in van die tieners die 5 keer per jaar abortus laten plegen. Wel dat ze bestaan, maar niet dat ze de meerderheid vormen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand fluitend even z'n zwangerschap laat ongedaan maken in z'n luchpauze.

Klopt en ben ik het ook wel mee eens, maar ik weet wel dat er onnodig veel risico wordt genomen met onveilig vrijen.
Zo zijn er zat die soms de pil vergeten en toch geen extra maatregelingen nemen bij de sex - of bij bewust onveilige sex niet voor en M.A. gaan.
Dat vind ik onbegrijpelijk en spelen met het leven van een ongeboren kind.
Al denk ik niet dat een verbod op een abortus dit zal voorkomen of in grote mate zal doen verminderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:08

superwoman schreef:
BraveSpots schreef:

Klopt en ben ik het ook wel mee eens, maar ik weet wel dat er onnodig veel risico wordt genomen met onveilig vrijen.
Zo zijn er zat die soms de pil vergeten en toch geen extra maatregelingen nemen bij de sex - of bij bewust onveilige sex niet voor en M.A. gaan.
Al denk ik niet dat een verbod op een abortus dit zal voorkomen of in grote mate zal doen verminderen.

Ik vraag me af, hoe het komt dat mensen het risico op seks en zwangerschap niet serieus nemen. Er is zoveel voorlichting, zoveel media die er over gaat. Teenmom van mtv godnogantoe...

Zou het kunnen, en dat is wat me net te binnen schoot, dat veel meiden niet zijn opgewassen tegen jongens die het zonder condoom lekkerder vinden?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:22

MarcoBorsato schreef:
Ik vraag me af, hoe het komt dat mensen het risico op seks en zwangerschap niet serieus nemen. Er is zoveel voorlichting, zoveel media die er over gaat. Teenmom van mtv godnogantoe...

Zou het kunnen, en dat is wat me net te binnen schoot, dat veel meiden niet zijn opgewassen tegen jongens die het zonder condoom lekkerder vinden?

Ik denk dat het komt doordat mensen toch te naief zijn om te denken dat het hun kan overkomen. Zeker wanneer het al 1 of meer x "goed" is gegaan.
Eigenlijk zou de gedachte van en abortus namelijk al genoeg moeten zijn, ik denk er iig niet licht over :n

En die meisjes.....tja ik denk dat eigenlijk dat die helemaal nog niet aan sex toe zijn (blijkbaar geen eigenwaarde)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:31

superwoman schreef:
BraveSpots schreef:

En dat ben ik weer met je eens. Dat is niet correct om het minste te zeggen, maar ik vind abortus in principe losstaan van hoe je zwanger bent geworden.

Als het kind niet gewenst is, hoeft het voor mij niet.

@ lieveli: Ik denk dat veel jonge meiden nog niet 'groot 'genoeg zijn om echt de gevolgen in te zien. Denken dat de pil wel wat langer werkt, of dat 1 keer onveilig niet zoveel kwaad kan etc.
Er is in België een nieuw programma aan het lopen over tienermoeders en in de voorbeschouwing hoorde ik deze uitspraak 'tjah, eerst nam ik de pil, maar op termijn werd dat echt te ingewikkeld en dan heb ik het maar weggelaten'.

En dat moet dan een goede opvoeding kunnen geven aan zo'n kindje?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:35

BraveSpots schreef:
En dat ben ik weer met je eens. Dat is niet correct om het minste te zeggen, maar ik vind abortus in principe losstaan van hoe je zwanger bent geworden.

Ben ik ook met je eens.
Kind wordt er niet beter van als hij/zij ongewenst is.
Ik hoop dat de abortus al een heftige straf is, maar ik geloof toch dat er een aantal vaker in herhaling vallen ;(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 07:44

MarcoBorsato schreef:

Het merendeel van de tienermeisjes wat ongewenst zwanger is is helemaal niet aan de pil. Dat mag nog niet van de ouders en ze weten niet van of vertrouwen niet op het beroepsgeheim van de eigen huisarts.
En als ze dan naïef zijn en geloven dat het de eerste keer wel kan zonder....

Overigens heeft Nederland een van de laagste Abortus cijfers in de wereld wat overigens wel aan het stijgen is dankzij de huidige politiek(pil uit het vergoedingspakket) Dat treft dan niet de tienermeisjes maar wel oudere vrouwen....
En wat ik dan raar vind...je bent als christelijke partij tegen abortus en dan haal je de pil uit het vergoedingenpakket :roll:

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 07:51

BraveSpots schreef:

Inderdaad. Als je besluit het kind te houden moet je er ook voor de volle 100% voor gaan. Niks 't was een ongelukje. Als jij ervoor gekozen hebt om het te houden, omdat je het zelf wil, of vanwege het geloof oid dan moet je er ook voor gaan.
En als je het niet wil, je bent er nog niet aantoe of whatever laat het dan alsjeblieft weghalen.
Want van al die mensen die kinderen hebben en ze eigelijk niet opwillen voeden om dat het te zwaar is en weet ik het wat wordt ik strontziek..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 08:31

superwoman schreef:
BraveSpots schreef:

Ben ik ook met je eens.
Kind wordt er niet beter van als hij/zij ongewenst is.
Ik hoop dat de abortus al een heftige straf is, maar ik geloof toch dat er een aantal vaker in herhaling vallen ;(

1 op de 3. Maar daar zitten bijvoorbeeld ook slachtoffers van loverboys tussen. Dus hoeveel meiden er een abortus laat plegen bij wijze van anticonceptie is onduidelijk...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:10

NatasjavE schreef:
MarcoBorsato schreef:

Het merendeel van de tienermeisjes wat ongewenst zwanger is is helemaal niet aan de pil. Dat mag nog niet van de ouders en ze weten niet van of vertrouwen niet op het beroepsgeheim van de eigen huisarts.
En als ze dan naïef zijn en geloven dat het de eerste keer wel kan zonder....

Overigens heeft Nederland een van de laagste Abortus cijfers in de wereld wat overigens wel aan het stijgen is dankzij de huidige politiek(pil uit het vergoedingspakket) Dat treft dan niet de tienermeisjes maar wel oudere vrouwen....
En wat ik dan raar vind...je bent als christelijke partij tegen abortus en dan haal je de pil uit het vergoedingenpakket :roll:

De echt gelovige doen ook niet aan anticonceptie ;)
Geloof ook niet dat dochter van streng gelovige ouders aan de pil mag...

Sex voor het huwelijk is uit de boze...

Daarom moest ik ook zo lachen hoe krom ik het wel niet vond, de vader van mijn zoontje komt ook uit zo'n gezin met streng geloof..
Sex was uit den boze, maar toen ik zwanger was, was het ineens een kindje van god en mocht ik absoluut niet nadenken over een abortus....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:14

Citaat:

Definieer 'echt gelovige'? ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:15

Pascal schreef:

Dat snap ik...maar ik heb het niet over de SGP....ik heb het over de "midden partij" CDA... ;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:42

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Definieer 'echt gelovige'? ;)

Even vooraf.. Ik trek geen oordeel over mensen met geloof hoor...
Respecteer hun geloof..

De ouders van mijn huidige vriend bv: Zijn echt nog van de oude stempel mensen zijn ook al ruim 80.
Maar die hebben geen tv in huis, gaan op zondag 2x naar de kerk, bijbel word structureel gelezen bij het eten.
Hun leven echt naar de 10 geboden..

Nou heb ik een vriendin die bij de evangelisch gemeente zit:
Zij heeft gewoon een tv, gaat niet elke zondag naar de kerk, en haalt op zondag gerust een ijsje.
Gaat zaterdags naar de kroeg en hoeft niet om stipt 12uur thuis ze zijn, mag gerust meerdere wijntjes drinken.

Terwijl de ouders van mijn vriend grote afgunst hebben tegen het aangeschoten worden laat staan dronken..
Mijn vriend heeft daar wel eens de hele trap ondergekotst midden in de nacht en het enige was zijn moeder zei was: ach jongen je zal wel teveel jus gegeten hebben bij het avond eten..

Ik weet even niet zo goed hoe ik de 'echt gelovige' moet definiëren..

Maar ik bedoelde gewoon meer de het geloof in de strenge vorm bestaat en minder strenge vorm...

De ouders van mijn vriend zijn tegen het gebruik van alcohol maar waar in de bijbel staat dat je niet mag drinken???
Was de Heere Jezus ook geen wijn drinker?

Beide zijn in geloof tegen sex voor het huwelijk, maar mijn vriendin mag bv wel gewoon de pil gebruiken..
Terwijl de ouders van mijn vriend ons het liefste zo snel mogelijk zien trouwen omdat we samenwonen voor het huwelijk..
En blijven zichzelf wijs maken dat wij absoluut niet aan sex doen.. :+

Snap je wat ik bedoel?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:43

NatasjavE schreef:
Pascal schreef:

Dat snap ik...maar ik heb het niet over de SGP....ik heb het over de "midden partij" CDA... ;)

Het was ook niet echt op de partij gericht ;)

Maar meer op het doel: abortus en geloof...
Heb het misschien niet helemaal goed verantwoord.... ;)

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:04

Ik vind dit dus een lastige, abortus of niet... dan eerder liever een spontane abortus, anders gezegd een miskraam.

Je hebt vrouwen met motieven als; nog geen kinderwens, zich te jong of te oud voelt, nog studeert, alleenstaand, voltooid gezin heeft. Slechts enkel heeft abortus met incest of verkrachting te maken. Bijna altijd gaat het om een niet geplande zwangerschap die is ontstaan door het falen van het gebruikte voorbehoedsmiddel of door het niet (meer) gebruiken ervan.

maar zijn ook vrouwen die abortus plegen om gezondheidsredenen zoals vitale indicatie, medisch,-psychische indicatie en de ethische,- criminele indicatie. Bij vitale indicatie spreekt men voor het gevaar van het leven van moeder tijdens of voor bevalling. bij medisch,- psychische indicatie spreekt men psychiatrische ziektebeelden zoals zware depressie, psychose ed. De ethsiche indicatie spreekt men van verkrachting, misbruik minderjarige, incest en ontoerekeningsvatbare vrouwen. Bij sociale indicatie spreekt men weer van een niet gewenste zwangerschap waardoor de ongewenstheid ontstaat door de verstoring van de sociale omstandigheden (buiten echtelijke zwangerschap, onvoldoende financiele middelen, te kleine behuizing ed).

Voor gelovige staat "gij mag niet doden" en ziet aburtus als zware kindermishandeling.
Ik denk dat het meer te maken heeft met je eigen principes, wat je mening of oordeel is over abortus.
Ik kan begrijpen als het zwangerschap ongewenst is, het denken aan eigen toekomst belangrijker is... Ten slotte veranderd je hele leven.

Als iemand eerlijk er voor uit kan komen dat zij zich jong voelt en de verantwoordelijkheden niet kan om een kind te krijgen, ben ik van mening dat je ook niet volwassen genoeg bent om seks te hebben. Die risico loop je namelijk als je seks heb, voorbehoedsmiddelen of niet. Doch als jij de financiele middelen niet heb om kind op te voeden, tja lastig..... Het kind heeft je nodig, je kan het niet in de steek laten...

Ik vind het nog lastiger om besluit te nemen Als jij met vlokkentest erachter komt dat het kind ernstig gehandicapt is... Lijdensweg of een uitdaging of plezierig iets.. Ik werk in de gehandicaptenzorg en spreek veel ouders....

ECHT< DIT IS EEN LASTIGE STELLING>

Ik denk dat men eerst alles op een rijtje moet zetten, want wie onverwachts zwanger raakt kan door sterke twijfels worden overvallen. Je kan altijd praten met abortusklinieken ed. Er zijn mensen die schuldgevoelens krijgen, de juiste begeleiding daarin is gebaat. Een kloof tussen gevoel en verstand.

Ik heb altijd gezegd: abortus is moord... Als je jong bent moet je de consequenties van je daden maar dragen... Maar wat voor effect heeft dat op het ongeboren kind... Het is een beslissing die je niet zomaar neemt. Ik zou ook niet in die situatie willen zitten om een besluit te vormen.

Wat ook daarnaast in mijn hoofd afspeelt; er zijn mensen die hard bezig zijn om zwanger proberen te raken, maar geen kind kunnen krijgen... dus gewenst, maar niet krijgen... En dan ongewenst en abortus... Afstaan van een kind zou ik echt niet kunnen. Je maakt het hele zwangerschap mee, je voelt de eerste bewegingen ed... Echter ook daarin weer tegenstrijdige mening bij mijzelf....

ZWARE DISCUSSIE...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:08

Waarom dan liever een miskraam? Er zijn weinig moeders die blij zijn met een miskraam hoor...

En ik zou dus nu geen seks mogen hebben, omdat ik niet klaar ben voor een kind? Zullen we dan gewoon weer naar 1950 gaan, en geen seks voor het huwelijk hebben enzo?

En ja, sommigen mensen willen graag een kindje maar hebben pech, en anderen kiezen voor abortus. Maar het leven is niet eerlijk, deal with it. Niets is gelijk.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:48

Lieveli, ik denk dat jij mij niet begrijpt....
Ik zou Uberhaupt niet voor de keuze willen staan abortus of niet. Wanneer ik die keuze WEL zou moeten maken, hoop ik op een miskraam... Waarom? ik denk acceptatie (bij twijfel)... Kan jij mij een beetje volgen.
Ik heb in het verleden een miskraam gehad, Ik was er niet blij mee. Waarom? dat komt omdat het kind gewenst en gepland was.

En even over: ik zou dus nu geen seks mogen hebben omdat ik er niet klaar ben voor een kind??? Hoor jij mij dat suggereren dat jij dan geen seks zou mogen hebben.. Ik zeg alleen dat je bij geslachtsgemeenschap altijd de risico kan lopen om zwanger te raken.. En als jij dan zwanger raakt, toch eigen schuld is, ongeacht voorbehoedsmiddelen of niet. Het ongeboren kind kan daar niets aan doen. Snapt U mij een beetje???

Tegenwoordig hoor je vaak dat meiden van 11 jaar al seks hebben. IK ben van mening dat dat niet verantwoord is. Laatst heisa over een 10 jarige dat bevallen is van een gezonde zoon... Het is zelf nog maar een kind.

En tja ieder heeft zijn mening hierover, laat diegene dan ook in zijn waarde en voel je daardoor niet aangevallen door wat hij/ zij zegt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:57

sefanja schreef:
En even over: ik zou dus nu geen seks mogen hebben omdat ik er niet klaar ben voor een kind??? Hoor jij mij dat suggereren dat jij dan geen seks zou mogen hebben.. Ik zeg alleen dat je bij geslachtsgemeenschap altijd de risico kan lopen om zwanger te raken.. En als jij dan zwanger raakt, toch eigen schuld is, ongeacht voorbehoedsmiddelen of niet. Het ongeboren kind kan daar niets aan doen. Snapt U mij een beetje???

Ja ik hoor je dat suggereren.

sefanja schreef:
Als iemand eerlijk er voor uit kan komen dat zij zich jong voelt en de verantwoordelijkheden niet kan om een kind te krijgen, ben ik van mening dat je ook niet volwassen genoeg bent om seks te hebben.

Snapt u mij ook?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:18

sefanja schreef:
Ik zou Uberhaupt niet voor de keuze willen staan abortus of niet. Wanneer ik die keuze WEL zou moeten maken, hoop ik op een miskraam... Waarom? ik denk acceptatie (bij twijfel)... Kan jij mij een beetje volgen..

Ik ben ervan overtuigd dat je dit alleen kan zeggen/schijven wanneer je dit niet hebt meegemaakt. Kan niet zeggen dat ik het wel heb meegemaakt, maar wensen dat het een mk wordt en dat je wens uit komt lijkt me niet makkelijk... Daarbij zal het verschillen wanneer de MK in de zwangerschap plaats vind.