Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:16

Citaat:
Ik bestel er altijd 3 voor 8 euro via internet. Doe dan om de 2/3 maanden een test.
Mag ik vragen bij welke site je die tests bestelt? Want dat is inderdaad niet duur.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:49

_Tara_

Re: Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:07

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:32

Ok bedankt.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 01:06

Ook ik ben door de pil heen zwanger geworden, en was gewoon elke maand ongesteld.
Ik was op dat moment 18, opeens kreeg ik het gevoel dat ik misschien wel zwanger kon zijn.
Heb toen een test gekocht en deze was dus positief, een week later zijn we naar het ziekenhuis gegaan
om te kijken hoever ik was en toen bleek dat ik al 13 weken zwanger was.
Mijn vriend en ik gingen op dat moment al meer dan 3 jaar met elkaar, en we hadden het er al een
keertje over gehad van stel je voor dat.
En toen hadden we het besluit al genomen dat als het mocht gebeuren we het kindje zouden houden.
Nu 6 jaar later ben ik blij dat we die keuze hebben gemaakt, we zijn nog steeds samen en hebben een
geweldige zoontje van 6 jaar.
We woonden allebij nog bij onze ouders toen ik zwanger was, en toen we het mijn moeder hebben verteld
hebben we besloten dat we bij mijn moeder zouden gaan wonen tot we een huisje hadden.
In het totaal hebben we met onze zoontje 6 maanden bij mijn moeder gewoond, en toen hebben we ons eerste huisje gekocht.
Ik zal niet zeggen dat het makkelijk is geweest, maar had het voor geen goud willen missen.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:06

Ik gebruik al jaren ( lees volgens mij al meer dan 7 jaar) de NuvaRing, en ik zweer erbij.
Ik ben altijd wel zo'n paniek vogel geweest, heb ook wel meerdere testen gedaan gewoon om mijzelf weer tot rust te krijgen, ook al gebruikte ik de ring gewoon volgens voorschrift.
Als ik me had bedacht dat ik zwanger zou kunnen zijn zag ik m'n buik al groeien, werd ik misselijk enz enz... Lekker panisch dus ;)! uiteindelijk nooit zwanger geweest, en nooit de MAP geslikt.

Ben nu bijna 25, heb een vaste baan en woon samen, mocht het nu gebeuren is het nog steeds niet gepland, maar wel van harte welkom en zou ik hier dus ook niets aan veranderen.
Desondanks zou ik nog wel testen als ik zou twijfelen, weet het liever optijd dan na een x-aantal weken.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:25

Ik was zelf niet aan de pil, maar gebruikte wel altijd een condoom. Na het een keer onveilig gedaan te hebben had ik er een apart gevoe bij. Meteen de Morningafterpil gehaald, en 2 dagen later weer 1(kan tot 72 uur) Ik had gewoon zo'n apart gevoel erover. Voelde me prima, en werd altijd al onregelmatig ongesteld (4/5 x per jaar). Na een paar weken een zwangerschapstest laten doen bij de huisarts, en jahoor, zwanger.....

19 jaar, geen partner, en toendertijd niet bepaald dol op kinderen...
Abortus vind ik verschrikkelijk, en heb dus ook besloten het kindje toch te houden.

Met net 20 jaar bevallen van een prachtige, gezonde dochter. Inmiddels is ze 18 maanden, en wat ben ik dol op haar! Het eerste jaar heb ik bij mn ouders gewoond, maar ondertussen heb ik een eigen huisje, en samen hebben we het prima naar ons zin.

Vanaf het moment dat je je kindje hoort of ziet(op de echo) ben je verkocht!!
Je hoort allerlei slechte verhalen over jonge moeders, en dat is zonde...
Het kindje is jou toevertrouwd, jij hebt de eer de moeder te zijn, en dat opzich is al een wonder!

Van alle mensen die ik ken die een abortus hebben laten plegen, is er geen een die er elke dag spijt van heeft, en niet elke dag eraan denkt hoe oud het kindje had geweest die dag..

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:52

Zwangerschapstesten bij het kruidvat, zijn er 2 voor 5 euro.

Nevermind ook hier een jonge moeder, recht door de pil heen. Ik ontdekte het echter direct, bij mijn 1e echo was het vruchtje pas 5,5 week. Ik was bijna 19, had een koopwoning, een vaste relatie, een baan... Tsja eigenlijk geen enkele reden om de zwangerschap te onderbreken. Tijdens mijn zwangerschap héél ziek geweest, en zelfs kantje-bord gelegen in het ziekenhuis. 25 november 2008 moeder geworden van een prachtige zoon, en nog geen 5 weken later verliet mijn ex ons. Hij had er geen zin meer in...

Inmiddels alweer 1,5 jaar samen met een nieuwe partner, met wie ik in september trouw. Als het ons nu overkomt, is het prima en gewoon welkom. Een paniekerige tester ben ik absoluut niet, maar ik weet dat ik extreem vruchtbaar ben en er rekening mee moet houden dat alleen de pil bij mij eigenlijk niet volstaat. (Bij de nacontrole na de bevalling hebben ze voor de zekerheid een echo gemaakt, en bleek ik alweer 6 gerijpte eicellen te hebben :') "Dit heb ik nog nooit van nature gezien" zei de gyneacoloog nog lachend). :D

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 02:20

Kan ik iemand in vertrouwen nemen?

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 03:22

Ja hoor je mag mij altijd pben

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 03:38

Ik ben één keer heel bang geweest, met carnaval. We hadden behoorlijk wat gedronken en van het één kwam het ander, en toen was ik een dikke 10 dagen te laat met ongesteld worden :\
Zowel ik als de "father to be" waren het er wel over eens dat mocht het zover komen, we iig héél goed na zouden gaan denken hoe nu verder, maar alles is samen besloten.
Zwangerschapstest gehaald, niet zwanger. Gelukkig. Ben toch weer dubbel zo voorzichtig geworden want zoveel spanning is niét leuk..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 03:54

Ik heb vorig jaar een positieve test gehad. Ik Had al 2 weken een "funny" gevoel. Geen gevoelige borsten of misselijk, maar ik voelde me niet normaal.

Uiteindelijk een test gehaald (zo'n duo pack) en gelijk gedaan. Oops, positief, enorm schrikken en gelijk ging vanalles door mn hoofd. Ik Had besloten het even een weekje af te wachten.

Ik ging nog naar de knhs instructieweek en ik Had zoiets van, als het er nu zit, zit het er over een week nog. Na de week nog een keer de test gedaan en negatief. Ik Had dat rare gevoel ook niet meer en ik wed die dag erna ook "ongesteld".

Ik heb sinds mijn 18e een mirena.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 04:00

Ik testte vrijwel ook elke maand, omdat ik gestopt was met de prikpil, en daardoor heel onregelmatig ongesteld was. ( zo'n anderhalf jaar )
Ik slikte wel de pil.
De ene keer was ik om de 4 weken ongesteld, dan weer om de 6 weken.
Onbewust ging ik toch altijd stressen, dus door zo'n simpel testje was dat weg.

Totdat ik de laatste keer op me werk stond en hij ineens positief zei :+
Dacht echt dat die kapot was, dus een vriendinnetje gebelt of ze er nog 2 kon halen, want ik kon niet weg op dat moment.
Maar ze waren toch echt alle 3 positief, en had nergens last van. Was toen gelukkig nog maar iets rond de 6 weekjes :)

Heb in ieder geval geleerd dat ik nooit meer een test doe op me werk whaha, was een heeeeele slechte dag voor me.
Heb echt uuuren voor me uit zitten staren van wtf.... klanten zullen ook wel gedacht hebben :+

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:31

Ik heb een paar keer een test gehaald omdat ik dan echt overtijd was 2a3 weken.
Was altijd negatief.

En 1keer een MAP dit was na dat er een condoomscheurde toen ik een antibiotica kuur gehad had dus uit voorzorg.

Nu een week of 2 terug was ik even overtijd.
mn kat ging steeds op mn buikliggen en ik was misselijk.
Test bij action gehaald en duidelijk positief.
Week later nog 1 en ook.die positief.
Nu 6 bijna 7 weekjes zwanger

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:36

Eigenlijk al een heel oud topic! 2011

Hier is een kindje best welkom, maar als ik nu zwanger zou zijn of zou worden wordt het toch weggehaald... niet omdat t niet welkom is of omdat t niet zou gaan, maar door de medicijnen die ik nu slik is er maar een hele kleine kans dat t gezond is. Zwangerschap wordt ook heel hard afgeraden met de medicatie. Wij willen geen kindje dat van alles mankeert door medicijnen.
Ik heb nu een mirena en wordt helemaal niet meer ongesteld (ideaal! Haha), moest stoppen met de pil ivm trombose. Maar nooit stress gehad als ik wat later was of zo.

Echter echoën we allebei zelf, dan wel geen echo's van zwangerschappen (hooguit als t kindje iets mankeert en door de verloskundige doorgestuurd wordt....), maar weten wel hoe en wat. Dus testen is niet nodig. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:39

Inderdaad al een ouder topic. :j

Ik heb een keer of 3 een zwangerschapstest zelf gedaan en 1 keer door de HA laten testen.
Twijfelde aan de betrouwbaarheid van mijn anti-conceptie.

Als ik zwanger zou worden, zou ik het zeker niet weg (kunnen) laten halen en zou erg aan het idee moeten wennen, maar het zou zeker wel welkom zijn. :j
Maar liever nog even een jaar of 2 wachten. :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:48

Mijn moeder is door de pil heen zwanger geworden van mij en kwam er na 7 maanden pas achter :+ Daardoor ben ik wel redelijk panisch om zwanger te worden denk ik. Zou het liefst alle mogelijke anticonceptie gebruiken om maar niet zwanger te worden :+ Heb 1x een test gedaan (gelukkig negatief) en 2x een MAP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:49

Ik slik de pil en heb wel eens een zwangerschapstest gehaald :j Ging er een tijdje niet heel verantwoordelijk mee om (hier en daar een pilletje vergeten e.d) en toen in mijn stopweek mijn menstruatie 5 dagen uitbleef raakte ik volledig in paniek. Niks aan de hand gelukkig.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:00

Moderatoropmerking:
ik zie dat dit topic al vrij oud is, echter komen er toch behoorlijk wat reacties op. Willen jullie hier verder gaan, of vinden jullie het fijner om een nieuw topic te openen? Dan splits ik de nieuwere berichten van de oudere?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:17

Ik denk dat we prima hier verder kunnen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:53

dan laat ik deze hier open :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:02

Hier ook wel eens een zwangerschapstest gedaan. Ik slik de pil maar in de gehele stopweek bleef de menstruatie uit. Toen getest en negatief.
Volgende stopweek weer niet ongesteld en weer getest. Weer negatief en naar HA geweest. Was een effect van mn nieuwe (zwaardere) pil. Wordt nu maar heel sporadisch en heel licht ongesteld. Sommige stopweken blijft het helemaal uit, sommige komt het een klein beetje op gang.

Maakt het qua "stress" voor zwangerschap niet beter haha. Maar gewoon af en toe een test doen en dan zit het ook wel goed. Slik mn pil wel relatief nauwkeurig namelijk.