Viel jij af of kwam je erg aan tijdens je zwangerschap?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:36

Ikzelf ben ook 1,63cm.
Voor mijn zwangerschap zat ik op 53 kilo. Aan het einde van de zwangerschap bijna op 70 kilo.
Na de bevalling ging het nog niet zo hard. Na een maand of 8 heb ik maar grotere broeken gekocht. Ik heb deze alleen nooit gedragen wan ineens vlogen de kilo`s eraf. Mijn dochtertje word nu over 2mnd alweer 3 jaar. Ik zit nu weer ergens tussen de 52 en 53 kilo in.

Anoniem

Re: Viel jij af of kwam je erg aan tijdens je zwangerschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:03

Thuismama zijn, dat is inderdaad ook wel zwaar, maar als je fulltime werkt en daarnaast nog al je huishoudelijke dingen moet doen, dan heb je nog net wat meer werk.
Hier begint het thuis pas om 1700 hihi

Maar ik probeer het altijd zo goed mogelijk schoon te houden dus echt een grote schoonmaak hoeft hier eigenlijk nooit. Wel iedere dag stofzuigen en een poetsdoek erover. 1x per week de badkamer en 1x per week het toilet (in de vakanties als we veel thuis zijn en wanneer ik straks thuis ben met verlof om de 3 dagen ongeveer) Dweilen etc 1x in de 14 dagen en de keuken uitdoen idem.

Ken ook mensen genoeg die alles opstapelen, pfff dan blijf je bezig!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:06

Misschien zie ik het verkeerd, maar het lijkt nu net alsof een zwangere vrouw die níet meer alles kan in haar zwangerschap maar een aansteller is. Misschien bedoelen jullie het niet zo, maar zo komt het wel over.
Je mag juist blij zijn dat je alles zelf nog kunt, fijn toch. Ik zou willen dat ik alles nog had kunnen doen, heb nu niet eens kunnen babyshoppen of de babykamer zelf in kunnen richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:11

Nathalie schreef:
Misschien zie ik het verkeerd, maar het lijkt nu net alsof een zwangere vrouw die níet meer alles kan in haar zwangerschap maar een aansteller is. Misschien bedoelen jullie het niet zo, maar zo komt het wel over.
Je mag juist blij zijn dat je alles zelf nog kunt, fijn toch. Ik zou willen dat ik alles nog had kunnen doen, heb nu niet eens kunnen babyshoppen of de babykamer zelf in kunnen richten.

Ik voel nu al wel dat ik met alles teruggefloten wordt! en dan niet in de mate die jij ervaren hebt maar ik was (probeer het nog te zijn hihi) super actief maar dat wil mijn lichaam echt niet meer hebben.
En ik ben toch echt geen jankerd :P

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:13

Nee idd, helaas is niet iedereen zo'n geluksvogel dat je alles kunt blijven doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:16

en dan zijn er nog genoeg mensen die ver over de eigen grenzen heen gaan (ikke dus) en dus maar doorjakkeren omdat ze vinden dat een zwangere vrouw niet moet klagen. nou, de rekening wordt dan wel na je bevalling gepresenteerd!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 16:15

Nathalie schreef:

Dat gevoel had ik ook Nath, maar zal wel zo niet bedoelt zijn! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:23

benangelique schreef:
en dan zijn er nog genoeg mensen die ver over de eigen grenzen heen gaan (ikke dus) en dus maar doorjakkeren omdat ze vinden dat een zwangere vrouw niet moet klagen. nou, de rekening wordt dan wel na je bevalling gepresenteerd!

haha daar wordt ik dan meteen al voor afgerekend :P

vanmiddag met mijn mentorklas een uurtje weeste voetballen in het park. ik heb staan te kijken, maar dat was 50 minuten te lang wandelen en staan hihi

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:57

Nathalie schreef:

juist integendeel! Ik prijs mezelf juist erg gelukkig dat ik juist zoveel kan. In tegenstelling tot zovele andere. Mijn directe buurvrouw, 10 jaar jonger, thuismama van 2 kids, moet al maanden hulp inschakelen om voor haar kinderen te zorgen/ naar school tebrengen. Ik voel me schuldig als ik met haar praat omdat ik werkelijk nog niks hoef te laten in mijn doen en laten. Hoogstens een paar versnellingen lager. dat is alles.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:07

benangelique schreef:

Wat herken ik mezelf hierin.
Maar op de een of andere manier doe ik exact hetzelfde weer :o

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:10

Zonnetje81 schreef:
Ik had het er van de week met iemand over dat mijn schrikbeeld is dat ik in de toekomst mocht ik ooit zwanger worden 30 kilo aan ga komen. (en 20 lijkt me al veelste veel mar goed) En ik ben nu al 10 kilo te zwaar en jojo enorm, het lukt me nooit het gewicht eraf te houden en de laatste jaren ook niet echt om het eraf te krijgen. 100/110 zou echt HUGE zijn voor mijn lengte van 1.63....

Je hoort wel eens dat mensen afvallen (niet doelbewust) maar ik heb het idee dat dat vrouwen zijn die of ziek zijn of al een behoorlijk overgewicht hadden meer in de richting van 20+ overgewicht. Of zijn er mensen zoals ik die wel wat te zwaar waren en toch afvielen/weinig aankwamen en daarna op een normaal gezond gewicht bleven steken?

Ik zelf ben ongeveer 10 kilo te zwaar en zit op een bmi rond de 28.

Dus hoe ging dat bij jullie? En hoelang duurde het voor je weer op je gewenste gewicht zat?

Ik ben zelf 180 cm. Normaal rond de 75 kg.
Ik ben in 200 bevallen van een teeling, twee meisjes, van iede 3500 gr!!!
En tijdens de zwangerschap maar 11 kg aangekomen, en die was ik na de bevalling meteen kwijt dus..

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:17

Nanda schreef:
Ik denk helmaal niet licht over het huismoeder zijn hoor. Op mijn thuis-dag ben ik net zo moe als op de dagen dat ik moet werken... ;)

Wel is het natuurlijk zo, dat wat betreft het huishouden, boodschappen, zwemles etc etc. Wij dat Naast ons werk doen en jij dat grotendeels overdag kunt doen.

Ik werk 33 uur per week en zit 'savonds zelden voor 21.30 op de bank omdat er nog allerlei huishoudelijke karweitjes gedaan moeten worden. Na 17.00 uur begint het pas... :+

Niet iedereen heeft de luxe om te kiezen om thuismama te zijn! Geniet ervan... ;)

Dan heb ik het denk verkeerd uitgelegd, Ik ben fulltime moeder, maar werk er ook 20 uur bij (gebeurd heel vaak dat ik rond de 30 uur per week totaal bezig ben, maar probeer het in 20 uur af te hebben) Het werk dat ik doe, doe ik thuis, maar het is echt werk en op dat moment kan ik geen andere dingen doen. Bij mij beginnen de huishoudelijke klussen ook pas vanaf 16 uur. Eten tussendoor, kids naar bed en dan vaak nog meer werk afmaken. probeer klaar te zijn rond half 9, omdat dan meestal de leuke programma's beginnen. :j

Nadeel van thuiswerk is dat je ook de hele dag je kids om je heen hebt en je werk niet afkrijgt en daardoor veel avonden extra bezig bent. Ben wel een thuismama, maar dan zonder de luxe! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:22

Pff daar zou ik niet aan moeten denken! 20 urig contract en dan vaak extra uren maken omdat ik het niet af krijg.

Dan zat ik liever op kantoor zodat ik ook echt maar 20 uur draaide!

Weet pas aan het begin van het nieuwe schooljaar welke dagen ik in januari moet gaan werken.
Ga aangeven dat ik maandagmiddag (gaat mama oppassen) en donderdag (is papa in spe om de week vrij) de hele dag wil. De andere dag mogen ze zelf inplannen hihi. Hopelijk kunnen ze aan mijn wensen/eisen voldoen. Moet het ergens in juni indienen (alle leerkrachten)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:30

tis op freelance basis, dus eigenlijk heb je helemaal geen contract. Je krijgt een bepaald bedrag voor de hoeveelheid materiaal die je meekrijgt en dat moet je binnen een week afhebben. Ze zeggen dat je er gemiddeld 20 uur mee bezig bent, maar dat was volgens mij een leuk verkooppraatje!
Maar verdien in ieder geval extra centjes en als de 2ling er is, rustig kijken naar ander partime baantje.

Ben wel blij hoor met dit werk, want kan nu ook thuis bij de kids zijn. Heeft voor en nadelen, maar das denk met alle banen.

Hebben jullie trouwens al eens gehad dat je door heel veel hoesten een hele beursebuik hebt? Ben deze week ziek geweest en hoest nog veel, maar AUW wat een pijnlijke bedoeling! Kan het kwaad?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:32

Samloes, ik heb ook een pijnlijke buik/ beurs gevoel gehad door het velen hoesten.
Het kan volgens mijn ha geen kwaad voor de beebs.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:33

ik moet woensdag weer voor controle, dus zal het nog even vragen. Vannacht dacht ik dat mijn vliezen braken! pff! Maar bleek door de hoest hele landing plas mee te komen! hihi. Tis daaronder allemaal lekker slap!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:35

Pffft die slappigheid, ook ik weet er alles van :o
Afgelopen zaterdag met paardrijden ben ik er 2 x vanaf gestapt daar ik moest plassen, 1 keer moest ik heel hard rennen want hoesten en je plas te paard op houden dat gaat in mijn geval niet erg samen :+

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:37

Krijg woensdag trouwens ook het bevallings gesprekje. Hoe het werkt in het ziekenhuis, wat ik zou kunnen verwachten etc.. Ben toch wel benieuwd wat ze allemaal gaat vertellen. En ook weer een echo, zal vragen of ik weer wat foto's mag meenemen

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:40

Steph86 schreef:
Pffft die slappigheid, ook ik weet er alles van :o
Afgelopen zaterdag met paardrijden ben ik er 2 x vanaf gestapt daar ik moest plassen, 1 keer moest ik heel hard rennen want hoesten en je plas te paard op houden dat gaat in mijn geval niet erg samen :+

Erg he! Ik denk soms dat als ik te lang op de wc zit dat er al een kind uitkomt! Voor mijn gevoel is het daar zo slap, maar zal ook wel komen, omdat er 2 baby's zitten te drukken en denk ook omdat mijn eerste 2 zwangerschappen zo kort op elkaar waren. Heeft niet echt tijd gehad om weer in fatsoen te komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:41

Ik heb in mei bv bijeenkomsten en in juni een bevallen in het ziekenhuis bijeenkomst. Allemaal lekker vroeg maar das het nadeel van midden in de vakantie moeten bevallen. Dan staan de bijeenkomsten op een laag pitje.

Vind ze wel belangrijk en interessant

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:42

ik ook, tis toch net even anders bij meerlingen bevalling

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:46

Spannend hoor Samloes, een meerling bevalling lijkt me sowieso al een spannend gebeuren!

Ik ben nog nooit naar een voorlichtingsavond geweest over bevallen.
Van de eerste 2 ben ik in DLD bevallen, en ik zou toen wel een rondleiding/informatie uurtje krijgen, maar die heb ik dus nooit gehad.
Bij de 3e wilde ik thuis bevallen maar dat is ziekenhuis geworden ivm inleiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:54

Hier raden ze het ernstig aan omdat ik toch naar het zh moet.
Kon je allerlei data opgeven. Ga 8 juni, dat is de laatste mogelijkheid voor mijn bevalling.

Weet ik meteen waar ik terecht ga komen hihi

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:58

In DLD ben je ook ''verplicht'' om in het zh te bevallen, mijn intake/informatie uurtje is toen alleen niet goed gepland.
Omdat ik bij [***] eigenlijk gewoon thuis wilde bevallen ben ik niet naar'een infoavond geweest.
Nu wil ik toch echt voor een thuisbevalling gaan, dus ook geen infoavond voor mij, daarbij ken ik het ziekenhuis/kraamafdeling nu ook dus voor mij hoeft het ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:00

nee precies, als je er al een paar keer geweest bent is het wel goed hihi