Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nathalie schreef:Misschien zie ik het verkeerd, maar het lijkt nu net alsof een zwangere vrouw die níet meer alles kan in haar zwangerschap maar een aansteller is. Misschien bedoelen jullie het niet zo, maar zo komt het wel over.
Je mag juist blij zijn dat je alles zelf nog kunt, fijn toch. Ik zou willen dat ik alles nog had kunnen doen, heb nu niet eens kunnen babyshoppen of de babykamer zelf in kunnen richten.
Nathalie schreef:Misschien zie ik het verkeerd, maar het lijkt nu net alsof een zwangere vrouw die níet meer alles kan in haar zwangerschap maar een aansteller is. Misschien bedoelen jullie het niet zo, maar zo komt het wel over.
Je mag juist blij zijn dat je alles zelf nog kunt, fijn toch. Ik zou willen dat ik alles nog had kunnen doen, heb nu niet eens kunnen babyshoppen of de babykamer zelf in kunnen richten.
benangelique schreef:en dan zijn er nog genoeg mensen die ver over de eigen grenzen heen gaan (ikke dus) en dus maar doorjakkeren omdat ze vinden dat een zwangere vrouw niet moet klagen. nou, de rekening wordt dan wel na je bevalling gepresenteerd!

benangelique schreef:en dan zijn er nog genoeg mensen die ver over de eigen grenzen heen gaan (ikke dus) en dus maar doorjakkeren omdat ze vinden dat een zwangere vrouw niet moet klagen. nou, de rekening wordt dan wel na je bevalling gepresenteerd!
Zonnetje81 schreef:Ik had het er van de week met iemand over dat mijn schrikbeeld is dat ik in de toekomst mocht ik ooit zwanger worden 30 kilo aan ga komen. (en 20 lijkt me al veelste veel mar goed) En ik ben nu al 10 kilo te zwaar en jojo enorm, het lukt me nooit het gewicht eraf te houden en de laatste jaren ook niet echt om het eraf te krijgen. 100/110 zou echt HUGE zijn voor mijn lengte van 1.63....
Je hoort wel eens dat mensen afvallen (niet doelbewust) maar ik heb het idee dat dat vrouwen zijn die of ziek zijn of al een behoorlijk overgewicht hadden meer in de richting van 20+ overgewicht. Of zijn er mensen zoals ik die wel wat te zwaar waren en toch afvielen/weinig aankwamen en daarna op een normaal gezond gewicht bleven steken?
Ik zelf ben ongeveer 10 kilo te zwaar en zit op een bmi rond de 28.
Dus hoe ging dat bij jullie? En hoelang duurde het voor je weer op je gewenste gewicht zat?
Nanda schreef:Ik denk helmaal niet licht over het huismoeder zijn hoor. Op mijn thuis-dag ben ik net zo moe als op de dagen dat ik moet werken...![]()
Wel is het natuurlijk zo, dat wat betreft het huishouden, boodschappen, zwemles etc etc. Wij dat Naast ons werk doen en jij dat grotendeels overdag kunt doen.
Ik werk 33 uur per week en zit 'savonds zelden voor 21.30 op de bank omdat er nog allerlei huishoudelijke karweitjes gedaan moeten worden. Na 17.00 uur begint het pas...![]()
Niet iedereen heeft de luxe om te kiezen om thuismama te zijn! Geniet ervan...

Steph86 schreef:Pffft die slappigheid, ook ik weet er alles van
Afgelopen zaterdag met paardrijden ben ik er 2 x vanaf gestapt daar ik moest plassen, 1 keer moest ik heel hard rennen want hoesten en je plas te paard op houden dat gaat in mijn geval niet erg samen