Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:21

Ach, als ik het maar versta, en dat zal niet zo moeilijk zijn :P

Bobomelo, wat fijn zeg dat je zo'n leuke werkdag hebt gehad. Dat doet een mens goed :) Ervaren de anderen trouwens ook een andere sfeer als die 2 collega's er niet of wel zijn?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:50

@polivy

De rest maakt ook wel es een opmerking dat het lekker rustig is zonder die 2, maar hun raakt het niet zo....1 van die 2 doet nl heeel populair bij het overgrote deel(alle gadgets van je telefoon bij langs, en vele hebben net zo'n telefoon, een htc, dus das altijd leuk en lachen....)
Maar als ze serieus naar de situatie kijken, dan is de mening over het algemeen ook:
-je weet dat ze alleen maar druk met zichzelf zijn
-hun oog kijkt altijd van hen af
-zolang het maar gaat zoals zij het willen is het goed
-dat bazige gedoe? ja daaaaaag, wat denkt ze wel...blaaskaak, laat haar dat lekker zelf doen
-dat gestook over enkele collega's indd, ja dat is zo, zo zijn ze....niks mee doen!
-en 1 die op zich wel met hen optrekt zei van de week....nou, K zei dat ik wel op haar leek, nou dacht het niet, ik ben niet zo achterbaks dacht ze....

en op zich doet de rest er dus ook niks mee, die denken gewoon: je weet wie het zijn, je weet wie het zegt.
en doen voor de rest gewoon "vrolijk mee", en wordt er ook wel veel gelachen hoor, maar ja, zij kunnen het ook veel makkelijker zo bekijken! ik weet het.........
dus ik leg me er ook maar bij neer, het begint te wennen....

vanmorgen ook, sta je met 3 andere collegas, komt tuthola 1 eraan, laat weer wat grappigs op haar mobiel zien aan de de andere 2, en laat mij er as usual bij staan.
ik denk nu ook, niet aan ergeren......zo is zij.....je niet laten pakken door dat gevoel.....het hoeft gelukkig je vriendin niet te zijn! en wees daar maar blij om, dit domme gedrag.....negeer maar lekker! staat goed bij een 30 jarige..... :+

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:53

Vandaag was ik lekker vrij!
Geen wekker, om 10uur wakker! heerlijk!

smiddags heeft de meid die nu 3 keer in de week mijn paard rijdt gereden, nog even door het "crosslandje met waterbak"gekomen, is gewoon genieten om daar naar te kijken!

Wel weer as usual lekker lam in mijn lijf, ben gewoon te moe om stevig door te lopen zeg maar!

Daarna had ik telefonisch een afspraak met de arbo arts, blijf ik moeilijk vinden he, wát moet ik zeggen.....ja gewoon hoe je je voelt, maar om dat onder woorden te brengen....
Dus indd maar gezegd, ja, stuk beter dan paar maand geleden, wel erg moe, ga naar het werk, daarna naar huis, even slapen, (dan ben ik ook echt gewoon heel moe!) en dan de dagelijkse dingen weer in huis enz, en rond 2200uur weer naar bed! Zij vond dat het wel klonk alsof ik het evenwicht nu gevonden had! En natuurlijk de "zwangerschapskwaaltjes"erbij,last van je rug, bekkengewricht etc....maar goed...
Ze begon zelf niet over een uurtje erbij per dag, dus ik heb mijn mond ook maar gehouden! Vind het ook wel prima zo! die 2 rot collegas bezorgen me nog net wat teveel stress, dan heb je je cognitieve therapie nog bij de ene psycholoog, af en toe een afspraak met een psychotherapeute over "het krijgen van kinderen angst"en af en toe een afspraak met de psychiater die boven beide staat!
Dan de bezoekjes aan de verloskundige praktijk er nog bij, zwangerschaps pilates, en fysiofitness, en af en toe zo naar de fysiotherapeut.....nja, vind het wel prima zo!
Dan je huishouden erbij en je bezoekjes naar je paard(ja, ontspanning moet je ook houden he, en ik geniet gelukkig nog wel van mijn bezoekjes aan mijn paard als die meid komt rijden! :P)

dus al met al, druk zat! of ik nou meer zou gaan werken, zou ik het stiekem doen om zo je te "bewijzen"tegenover die rotcollegas van: zie je wel, ik wil heus wel hoor!!! maar goed, mijn verstand weet ook, alsof zij dat zien, ze roddelen toch wel, dus kan je maar beter goed voor jezelf zorgen!
En mijn lijf is moe zat, energie nivo nog steeds ver onder peil, zwanger zijn is topsport zij de zwangerschapspilatesjuffrouw, dus ik leg me er maar bij neer! mijn energie gaat nu richting baby en de therapieen die ik heb....
dusssssssss

en het was zulks heerlijk weer vanmiddag, nu plenst het!!

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 01:55

Het klinkt alsof je het aardig druk bent met je overspannenheid bobo! Ik vind t maar belachelijk, ben je potverdrie overspannen, moet je je druk gaan maken of fysio dit, arbo dat, langzaam weer integreren, roddels ontwijken, tolerantie ontwikkelen, en jezelf als de donder goed gaan voelen..... Ik wil je absoluut niet de put in praten, maar ik denk dat je meer op je dak hebt dan iemand die niet overspannen is (terwijl het juist omgekeerd zou moeten zijn). Respect.

Ben zelf heel erg escapistisch,.... heb van mijn thesebegeleider gehoord dat ik een plan moet ontwikkelen en de daarbi jhorende documenten op orde moet gaan brengen. Om daarbij nog een vreselijk leuk maar ingewikkeld concept op poten te zetten (als jullie extreem rijke vrienden hebben die graag een tonnetje of wat neerleggen hoor ik t wel, haha) en daarbij de normale 'gewone' dingen. Succesvol worden is vermoeiend, maar denk ik wel de moeite waard! En nu maar eens eerst mijn bed in.

Hebben jullie ook zon belachelijk ritme?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:09

whaha vidya, klinkt bij jou ook als "drukdrukdruk".
nja, afspraken met fysio, zwangerschapspilates zijn wel ontspanning voor mij hoor, daar ervaring ik geen druk (meer) bij. en een telefoontje arbo arts kost ook maar weinig tijd in principe(als ik mezelf daar nou niet eens over ging lopen op te vreten van wat wel te zeggen en wat niet....)maar dat zijn ook weer mooie leermomenten!

vandaag dus gewerkt, daarna uurtje psychologe, daarna door naar huis, 2 uur op de bank liggen maffen, daarna eten gemaakt en toen naar verloskundige, daar leek alles goed tot nu toe!
beeb schijnt al 35 cm te zijn :+ grapsig! zit in mijn buik!

maar helaas geen rijke vrienden/familie voor jouw project! als ik paar tonnetjes overhad die jij bedoeld, dan had je ze gekregen, maar heb alleen voertonnen voor de paarden in de aanbieding whaha.....

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:50

het is hier weer wat stil in het topic, iedereen druk met de stress?

hier is alles geéscaleerd, leuk! meer info kan altijd verstrekt worden via pb.

afgelopen weekend was ZALIG weer!!! weinig van kunnen genieten maar toch die zon op je huid doet toch goed, ook al is het door een raam of die 2min van uit een gebouw naar de auto :D

vele groetjes en sterkte aan diegene die het nodig hebben
en thumbs up voor diegene waar het lekker gaat!

p.s: vidya ik ken ook niemand die lekker rijk is/ of die het überhaudt zou willen delen mocht die zoveel geld hebben haha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:10

Hier juist niet druk met de stress :D
En ja, lekker hè, dat weer! Echt genieten!

Hier gaat het overigens nog steeds goed. Vorige week aardig wat druk op mijn werk te verwerken gekregen, maar dat ging heel goed.
Ik ben nog wel heel snel moe, maar in mijn hoofd gaat het goed.
Ik moet zorgen dat ik genoeg slaap krijg, dat merk ik wel. Heb ik te weinig slaap dan ben ik ook echt heel de dag moe.
Restverschijnselen noemde de arbo het. Ik heb afgelopen woensdag mijn laatste gesprek gehad :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:43

@crazyshar, vervelend! pb box staat altijd voor je open!

@amanda, heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met je!!, indd er wel om denken dat je genoeg slaap krijgt, dat zal je nu nog echt wel nodig hebben denk ik!

hier gaat het ook goed!
2 lastige collegas laat ik lekker links liggen, vooral degene die het zo geweldig vind om te negeren...(heb er nog even aan gedacht om mijn mp3 mee te nemen, voor het geval ik een taak alleen met haar zou hebben....., bedoel, anders is't ook zo stil ja!) whaha....
mijn maag was van't weekend niet zo braaf, dus daar vooral gister en vanmorgen nog last van gehad, maar lijkt nu weer wat beter te gaan!
en heerlijk die zon! doet ons allen goed!

van't weekend wel even een kleine paniekaanvalletje gehad, dan vliegt het je allemaal even aan....maar das nu weer over!

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 02:19

Ow wow, deze thread was helemaal verschoven naar de 2e pagina. Dat is goed teken. Toch?

Ik heb vandaag mijn eerste volledig 8 uurs werkdag gedraaid. 10 uur van huis, 18.15 weer binnen. En ik leef nog. Of ik t morgen zal merken, geen idee. Maar ben trots, hield het heel goed uit ( na de 4uurs dip dan, wat een snicker zo wegneemt!) Heb echt het idee dat ik er zo langzaam maar zeker uit kom. Heb twee superbelangrijke deadlines en voor t eerst sinds 2 jaar, word ik niet al helemaal uitgeput aan de gedachte eraan, maar heb ik er gewoon zin in. (even wat achtergrond info, wij staan met ons project eind deze maand op een startup booth bij The Next Web Conference, in Amsterdam. Zo supervet, maar wel echt de vuurproef, vooral omdat we er 1500 eurootjes voor hebben neergeteld en dus echt moeten knallen)

Vroeger deed gedachten aan 'moeten' niet erg goed. Ik werd enorm strijdbaar tegen alles wat 'moest'. Maar inmiddels zie ik dat alles een keuze is in t leven, ook de dingen die je zgn 'moet'.

Mp3 is superhandig trouwens voor als je je even af wilt sluiten van de situaties. Ik gebruikte het als ik spannende dingen moest doen, boodschappen, treinreizen ed. Het is alleen geen oplossing he bobo?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:38

hoi,

hier is het stilte na de storm, de bom is gebarsten (wegens werk kan ik er niet verder over uitweiden ;) ) en het voelt nu heerlijk rustig in mijn hoofd en lijf, ben nu een weekje thuis ( ook weer wegens werk) en het gaat super, zo veel spanning dat verdwijnt als sneeuw voor de zon.
zo vreemd dat je je eerst helemaal loopt op te fokken, en probeert bomsituaties te vermijden, en als het dan toch gebeurt je je helemaal leeg en relax voelt :z
al die zorgen en stress om niets omdat je het onvermijdelijke niet kunt vermijden.

@bobomelo, thnx maar op dit moment gaat het goed, en ik wil bepaald eerder genoemde pb persoon niet meer aanleiding geven dan nodig is ;)
wel fijn voor jou dat je je toch kon afsluiten van die 2 8)7 heel goed gedaan +:)+
verder hoop ik dat je maag en je paniek aanvallen nu weer beter zijn?

@vidya , denk dat we het allemaal te druk hadden met de zon :D
wat super dat je die eerste dag zo goed bent doorgekomen, hoogst waarschijnlijk komt er weer een kleine terugslag maar die worden steeds kleiner toch? en leuk joh dat je zo'n project mee op touw kunt zetten, ik begrijp 100% de stress en werkdruk die erachter zit maar aan de andere kant wel een dikke pluim voor jou ( en de rest van het team, maar die zijn hier niet van belang haha) dat je dat toch maar doet hoor +:)+ super!

@amanda, hopelijk blijft het zo super gaan, ik duim voor je van wel in ieder geval +:)+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:41

bobo: klinkt goed :j
Hoe is het met de zwangerschap?

vidya: klinkt ook goed :j

crazyshar: fijn dat je nu rustiger bent, maar het klinkt nog niet echt als een fijne situatie.

Hier gaat het nog steds goed. Deze week wel een zware week gehad.
Best druk gehad thuis, maar ook op het werk.
De werkdruk is enorm en ik moet uitkijken dat ik er niet in meega.
We hebben alle taken op papier moeten zetten, met een urenplanning erbij.
Ik kom voor 2011 zo'n 700 uur tekort. Dat geeft druk :j
En bij mijn collega's is het niet anders.
Maar goed, ik heb het bij mijn leidinggevende gedropt en hij past wel een beetje op me gelukkig.
Ze gaan nu kijken waar ze dingen kunnen schrappen.
Ik mag me er niet druk om maken, moet niet meer dan 36 uur maken en me aan de 100% houden.
Is een probleem van de baas.
En dat is wel echt heel fijn en geeft rust.

Verder ben ik druk bezig met concert van volgende week (of nou ja, iets meer repetities, maar wel leuk en geeft ontspanning). Morgen heb ik voor het eerst weer wedstrijd met Jim, dus dat is ook even spannend.
En verder ga ik lekker van het weer genieten!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:45

dat is heel fijn dat je het bij je baas kunt gooien EN dat ie er ook wat mee doet!
hoop dat je dat kunt volhouden , het is zoooooooo makkelijk om er toch over na te denken of toch even dat uurtje langer te werken, of je pauze te korten. let op je grenzen en dan komt het volgens mij echt 100% goed met jou!

en de situatie is inderdaad niet erg aangenaam maar ik heb een manier gevonden om het toch van me af te laten glijden als ik het heb doorgenomen, dus ik denk er nu aan voor max 20min, en dan moet ik van mezelf het laten gaan omdat er toch nog geen verandering in zit. en het lukt warempel nog ook, ik heb nu alle tijd om op mezelf te focussen, leuke dingen te doen, wat anders te zoeken,... dus dat scheelt. de energie die ik nu verbruik gaan naar dingen die mij weer energie teruggeven.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:55

Ja precies, dat is nu de valkuil waar ik voor uit moet kijken.
Ik merk dat ik er toch alweer teveel over nadenk. Maar goed, ik ben me er van bewust en zeker door het meewerken van mijn leidinggevende kan ik het ook van me af zetten.

Fijn dat dat zo gaat. Dat scheelt echt een hoop als je niet blijft malen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:08

Zo...hallo allemaal!
heb bijgelezen, maar bij is het lampje uit, en heb koppijn....een erg drukke week gehad met afspraken savonds en dat nekt je nu wel wat!
enhet gekke is: je leest dan alles, maar niks blijft bij!
dus ik zal morgen poging 2 doen om wat serieus te kunnen schrijven!

verder gaat het wel goed hoor!! daar niet van, maar zwanger zijn kost energie haha! zowel geestelijk al lichamelijk!

to be continued!!

maar blij dat ik op zich wel allemaal positieve verhalen lees ondanks dat de bom is gebarsten bij crazyshar!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:13

:(:)
Rust lekker uit!!

Ik heb morgen wedstrijd met Jim. En ik heb er onwijs zin in!!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:39

@amanda
hoe is je wedstijd gegaan Amanda?
en super dat je baas dus wel om je denkt!!!
en op je vraag over mijn zwangerschap....alles lijkt goed te gaan! wel veel last van bandenpijn en zere onderrug/si of bekkengewricht, en veel moe(lichamelijk en geestelijk), maar verder gaat het goed, groeit goed enz! nu 27,5 week zwanger, dus al een heel eind!

@crazyshar!
super dat je er zo mee om kan gaan! en wat je zegt: zou je je hetzelf verbieden om er aan te denken, dan blijf je er juist aan denken, maar zo heb je een mooie compromie gesloten, jezelf even de tijd geven dat je je daar mee bezig maghouden, met de conclusie, ach het heeft toch geen zin, je verandert er toch niks aan, maar dan heb je het even toegelaten, om vervolgens je weer bezig te houden met dingen in het "hier en nu".
super!!

@vidya
klinkt ook goed! maar denk je nog wel een beetje om jezelf! en klopt indd, het zijn allemaal "keuzes". al heeft de ene keuze wel meer 'verplichtings'dan de andere, maar als jij bepaalde keuzes maakt én er nog achter staat ook, dan lijkt me dat super! moet ik ook nog leren, mijn keuzes maken en er dan nog achter zien te staan ook! hihi

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:17

Dat is inderdaad al een eind.
Fijn dat de baby goed groeit. Jammer dat jij er wat last van hebt. Als het maar uit te houden is...
Wedstrijd ging super! Jim had er onwijs lol en in ik daardoor ook.
Proeven ging best netjes, wat kleine foutjes die ook afgestraft zijn. Maar ook een hoop goede punten en uiteindelijk 2x 190 gescoord :D
Weer 2 winstpunten erbij dus.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:14

super Amanda!!!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:21

gefeliciteerd amanda!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:48

Bedankt :D
En dit wil ik ook even aan jullie laten zien.
Vandaag met een vriendin foto's gaan maken van mij. Helemaal in outfit met make-uppie.Dankzij Judith (judithh @ bokt) heb ik foto's met mijn nieuwe haar.
Om het compleet te maken heb ik een rok aan gedaan (jaaa, die heb ik ook in de kast hangen :+ ) en een make-uppie op gedaan.
We zijn het park in gedoken en dit is het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:21

hey leuk! ziet er goed uit hoor! is vaak helemaal anders hé, make-up, leuke kleding, zonnetje erbij.

alleen jammer dat het altijd zoveel tijd kost om er altijd zo uit te zien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:22

Ik heb eigenlijk elke dag wel make-up op tegenwoordig.
En die kleren heb ik ook wel eens aan. Dus eigenlijk is het allemaal niet zo anders :D
Deed ik voorheen nooit overigens. Ik draag meestal een spijkerbroek en make-up gebruikte ik zelden.
Pas toen ik weer lekkerder in mijn vel zat ging ik weer meer aandacht aan mijn uiterlijk besteden.
En het grappige is dat ik het heerlijk vind om te rommelen en te experimenteren.
Er komen soms verrassende dingen uit.
Ik smeer overigens geen hele laag make-up op. Het enige wat ik probeer is mijn goede kanten te accentueren. Mijn ogen vind ik zelf bijvoorbeeld heel mooi. Van kleur en van vorm. En make-up kan dat net wat sprekender maken.
Mijn lippen doe ik bijvoorbeeld weinig mee. Ik had hier alleen lipgloss op geloof ik.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:58

Wow Amanda!!
Ziet er goed uit!! Je straalt echt gewoon 'energie' af!! ja, je ziet er gewoon goed leuk en fleurig uit!!echt fijn om te zien, en grappig dat je nu een gezicht ziet bij een naam!

ik loop ook altijd in spijkerbroek en fleecetrui......*zucht* hihi

Vandaag gewerkt, maar was me toch een potje moe! echt moemoemoe, viel in slaap in de bus, gelukkig bij de goeie halte schrok ik wakker, en dan stap je toch raar en dizzy uit!
Had echt het gevoel dat ik vanmorgen mijn medicatie had genomen ipv savonds.....maar dat was niet zo hoor, maar zo moe, was om 1230uur thuis, wekker gezet op 1430, uit eindelijk na eindeloos snoozen om 1515uur eruit....wat kan je lam zijn!
hopen dat ik vannacht alsnog ook goed slaap!

Verder was het wel een leuke en lekkere sfeer op het werk!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:07

Ik voel me ook echt heel goed :j
En dat zie je :D

Ik loop ook nog regelmatig in spijkerbroek. Eigenlijk bijna altijd.
Maar wel een leuk truitje. En ik rommel wat met mijn ahar en make-up.
Ook niet te duk, want dat vind ik niet mooi. Maar gewoon een lijntje, mascara en soms wat oogschaduw.

Lekker, even geslapen. Dat geeft helemaal niets!
Gelukkig was je nog op tijd in de bus :=
Ik ben wel eens te laat geweest. Is toch l*llig :j
En fijn dat de sfeer op je werk ook weer goed was!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:27

hihi ja was wel gewoon op tijd!
en altijd fijn als e bepaalde collegas niet zijn dat de sfeer dan ook gelijk anders is!

en super dat je nu toch zo beetje met je uiterlijk bezig bent!(ik heb ook geen talent hoor voor opmaken haha) mascara lukt nog net :+