[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:12

Ik had laatst zin in een zak chips, toen heb ik maar snack-a-jacks kaas gekocht daar heb ik er 5 achter me keizen gestopt :=

is dat beter dan 2 bakjes chips bijvoorbeeld?
(dus gezien kwa zout, eiwitten) kwa kcal zowiso maar was benieuwd of dat dus ook een aderslippend soort voedsel is :P

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:41

Ik dénk dat ook daar vrij veel zout in zit.
Volgensmij ben ik echt verslaafd aan chips, ik eet het zéker om de twee dagen. :=

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:54

Handje gezouten noten geen goede vervanger?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:59

vind nootjes alleen lekker met een korstjez;
Afbeelding dit trof ik vorige week aan :P
en ja ik heb er van gesnoept, en nee het was niet lekker :P

maar snack-a-jacks zijn denk ik kwa kcal wel goede vervanger? er zitten wel E-nrs in denk ik?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:21

Anne_mieke88 schreef:
vind nootjes alleen lekker met een korstjez;
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9144_n.jpg dit trof ik vorige week aan :P
en ja ik heb er van gesnoept, en nee het was niet lekker :P

maar snack-a-jacks zijn denk ik kwa kcal wel goede vervanger? er zitten wel E-nrs in denk ik?

Wat houden die e-nummers precies in?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:26

Chemische toevoegingen om ons eten lekkerder te maken of langer houdbaar te maken...
Dat is wat ik weet, weet ook niet precies weet wel dat het slecht voor je is...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:48

xSoulsister, ik zou je niet aanraden om iets als special k te vervangen voor je avondeten. Kun je dan niet wat minder patat eten en vragen of je ouders een blikje groenten voor jou warm maken ofzo?
Special K en alle anderen "gezonde" producten... Hoe harder ze roepen dat ze gezond zijn/0% vet hebben/0% suiker ofzo, hoe erger er vaak iets "mis" mee is :P Vol chemische stoffen, 0% vet maar tegelijkertijd wel 100% suikers bv. Beste kun je gewoon ja pure producten eten. Geen cruesli/cornflakes maar muesli (van zonnatura bv), geen optimel maar gewoon yoghurt.
En joh met 16 jaar, 1.70 en 68 kilo zit je prima toch! Gewoon dat zakje chips zo nu en dan op school eten en ervan genieten. Misschien kun je je ouders vertellen dat je gezond wilt gaan eten? Weet niet in hoeverre zij vaak chips/koekjes ofzo halen.

Al die dingen als snack-a-jacks enzo valt bij mij onder de categorie "gezonde" producten. Dus ze doen alsof ze gezond zijn, maar ondertussen zit 't dus vol E-nummers inderdaad en zout. Vooral E621 zit erin (ook in chips trouwens) en dat is, naar mijn mening, echt slecht (ve-tsin heet 't ook wel, gistextract en nog veel meer synoniemen worden er gebruikt. Zit veel in zakjes en pakjes, eigenlijk alle kant en klaar dingen.).

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:57

Ik had even gekeken op de verpakking van mijn lay's chips en daar stonden geen E nummers in.
die E621 waar jij het over hebt, zat wel in mijn kopje mosterdsoep van Unox :')

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:58

_Tara_ schreef:
xSoulsister, ik zou je niet aanraden om iets als special k te vervangen voor je avondeten. Kun je dan niet wat minder patat eten en vragen of je ouders een blikje groenten voor jou warm maken ofzo?
Special K en alle anderen "gezonde" producten... Hoe harder ze roepen dat ze gezond zijn/0% vet hebben/0% suiker ofzo, hoe erger er vaak iets "mis" mee is :P Vol chemische stoffen, 0% vet maar tegelijkertijd wel 100% suikers bv. Beste kun je gewoon ja pure producten eten. Geen cruesli/cornflakes maar muesli (van zonnatura bv), geen optimel maar gewoon yoghurt.
En joh met 16 jaar, 1.70 en 68 kilo zit je prima toch! Gewoon dat zakje chips zo nu en dan op school eten en ervan genieten. Misschien kun je je ouders vertellen dat je gezond wilt gaan eten? Weet niet in hoeverre zij vaak chips/koekjes ofzo halen.

Al die dingen als snack-a-jacks enzo valt bij mij onder de categorie "gezonde" producten. Dus ze doen alsof ze gezond zijn, maar ondertussen zit 't dus vol E-nummers inderdaad en zout. Vooral E621 zit erin (ook in chips trouwens) en dat is, naar mijn mening, echt slecht (ve-tsin heet 't ook wel, gistextract en nog veel meer synoniemen worden er gebruikt. Zit veel in zakjes en pakjes, eigenlijk alle kant en klaar dingen.).

Dankjewel! Ik heb besloten dat ik van de friettent gewoon een friet zonder pak en vraag of ze daar een croisantje gezond hebben ofzo. Verder zal ik dan stoppen met special k. Ik heb wel thee van zonnatura.
Bij ons bij de Jumbo staat een schap vol met afslankproducten (oa zonnatua) dat zijn dus meer de gezonde producten? Als ik nu boodschappen ga doen kijk ik dus ofdat er geen e-producten in zitten. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:23

Anne_mieke88 schreef:
Ik had even gekeken op de verpakking van mijn lay's chips en daar stonden geen E nummers in.
die E621 waar jij het over hebt, zat wel in mijn kopje mosterdsoep van Unox :')

Zou je de ingredientenlijst hier eens over willen typen? Ben wel benieuwd :P
In alle soep enzo zit E621 inderdaad, alle bouillonblokjes ook :j

XSoulsister, ik denk dat dat al een hele goede is van je. Gewoon in de situatie zo gezond mogelijke keuzes maken. Dat pak special k wat je nu hebt, kun je natuurlijk best opeten als je dat wil :P Maar als je een betere keuze wil maken kun je dus zoeken naar muesli zonder suiker. Zonnatura heeft altijd wel goede producten ja :j Maar wat lovelucydan hier in 't topic ook al zei, als je oma het niet kent/at vroeger, zou je 't nu eigenlijk ook niet moeten eten. Dus brood, kaas, groente, fruit, vlees. Dat is ok. Maar al die sultana's, kant en klaar gekruide dingen enz zou ik overslaan. Het is ook een beetje eigen mening allemaal he. Wat ik zo zeg, is mijn mening en hoef jij niet precies hetzelfde te doen natuurlijk. Gewoon op internet eens gaan lezen over voeding bv, kun je zo je eigen mening vormen.
Moet ik er wel ook eerlijk bij zeggen dat ik vanavond Domino's pizza eet. Zullen vast ook E-nummers enz in zitten maar die pizza's vind ik zo lekker :oo Eens in de zoveel tijd eet ik er dan gewoon een.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:33

Daarom dus dat ik in 1x helemaal gestopt ben met chips, anders is er zo geen duidelijke grens en blijf ik er dus toch van eten.. :P

Volgende opgave: skivakantie met de familie van mijn vriend die elke dag na het skieën uitgebreid aperitieven met veel chips. (Vorige jaren at ik dan ook de hele tijd chips en had ik haast geen honger meer tegen het avondeten, vind het sowieso een slecht idee, gaan snoepen vlak voor het avondeten) Maar denk dat ik wel nee ga kunnen zeggen nu, ben er toch al redelijk goed in geworden na zo'n maand of 4 :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:36

Ik ging juist vollop goed eten met skivakantie, goed ontbijt en veeeeel eiwitten :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:36

ik zal eens voor jullie kijken met die chips!

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:13

Toevallig. Wat vinden jullie dan van gezouten nootjes? Noten zijn goed, maar zonder zout is er niet veel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:21

Ah ik lees hier ook mee! Ik ben niet dik maar wel echt een buikje en daar wil ik af. Mijn grootste valkuil is het drinken. Ik drink héél veel (gewoon drinken dus haha), hele pakken ijsthee, dubbel friss en flessen cola. Ik drink nu per dag ongeveer 1 liter water, halve liter thee en nog een liter/anderhalve liter van het bovenstaande en dat moet echt minder. Is al wel minder dan eerst, toen dronk ik nog meer dingen als cola en zo. Drink nu dus ook al water en thee er bij. Verder ben ik heel erg gek op koekjes :~. En bits. En ijs! En appelflappen.. En dat moet ik echt af gaan leren.. Ik probeer nu nog maar een halve liter 'lekker' drinken te drinken en verder thee en water en minder snoepen. Dat laatste lukt me wel eigenlijk. Als ik nu trek heb eet ik fruit, komkommer, tomaat, cracker of een boterham. Ik ben gek op fruit en ook heel erg gek op brood en crackers dus dat is wel fijn. Alleen vandaag een swirl gehaald. Dat is dan weer minder. Ik lees hier dus ook mee om me wat bewuster te worden, vind het heel interessant! :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:42

Rebeccaa, frisdrank zitten zoveel suikers in dat is net als dat je gewoon heel veel snoept verder blijf je veel dorst houden en onverzadigt omdat frisdranken eigenlijk helemaal geen goede dorst lessers zijn. veel water drinken! maakt ook je lichaam schoon en val je vanaf, groente thee is ook aan teraden ! als je alle snoep weg laat en al je frisdrank vervangt door water en groene thee ben je in 2 tot 4 weken alwel 5 kg kwijt.
oja en geen tot weinig brood eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:07

Ik weet het, ik probeer er dus ook echt mee op te passen. Maar ik moet wel iets te snoepen of frisdrank op een dag, zeker als ik druk in beweging ben anders val ik flauw.. Of moet m'n lichaam daar gewoon aan wennen?

Brood vind ik het lekkerste wat er is en ik hoef niet zo heel veel af te vallen dus dat blijf ik zeker eten. Vraag me ook af wat ik anders moet eten om op te leven? 5 kilo er af is echt wel het max. wat er bij mij af mag, dus hoeft ook niet zo snel er af te zijn. :) Bedankt voor je tips! Ik ga proberen meer water te drinken in plaats van frisdranken!

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:37

dat je flauw word is dat je vitamine, en dingen die je lichaam eigenlijk vraagt mist.
ik eet geen vlees dus de reden waarom ik snel lusteloos ben en mijn lichaam het koud heeft is omdat ik ijzer te kort kom. in bepaalde groentes zitten veel meer energie bronnen dan in frisdrank

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:16

Ik heb zin in shoarma!!
Maar ik doe het niet, haha (probeer ik).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:07

Ik heb net voor het eerst in 3 maanden een patatje gegeten, weer een mijlpaal :))

Ik vond het niet zo lekker en heb maar de helft gegeten, viel als bom op m'n maag. Phoephoe. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:45

Ik meld me hier aan. :D Moet niet drastisch afvallen, maar ben vrij veel aangekomen én ik weet dat ik me uiteindelijk (:+) véél beter voel als ik gezond eet..

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:13

Hej, ik heb enkele vraagjes hier, hoogst waarschijnlijk zijn ze al voorgekomen in het topic, maar ik heb nu niet zoveel tijd om heel het topic te doorlopen :).

Ik probeer wat op mijn voeding te letten en zou eigenlijk 5 kg moeten afvallen (7 zou ideaal zijn maar 5 lijkt me ook al een hele prestatie). Nu is het juist, ik let nu op m'n gewicht maar ik blijf gewoon hetzelfde.

Kunnen jullie mij vertellen wat jullie eten als ontbijt? (en wat beter is dan boterhammen, dat eet ik 's ochtends) En hoe zit het met yoghurt, is dat gezond?

Ik vind het trouwens ook heel erg moeilijk om van eetpatroon te veranderen, het enigste dat ik nu eigenlijk doe is gewoon proberen 3 maaltijden te eten en tussendoor niet te snoepen, juist in de namiddag eet ik dan wel nog 2 stukken fruit ofzo, maar in de voormiddag probeer ik dan gewoon te wachten tot het middagmaal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:22

Ik eet eieren 's ochtends. Een paar maanden geleden at ik 2 gebakken eieren met kaas en vleeswaren, nu eet ik 200 gr groenten met 2 roereieren en wat pinda's.

Je kunt heel veel verschillende dingen eten voor het ontbijt. Laat je niet vastpinnen op brood en zoete brol.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:23

Een schaaltje yoghurt met wat fruit en handje muesli is ook erg lekker :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:26

Maar serieus, 's morgens al beginnen met groenten? Rauw dan of wat?

Is brood dan zo slecht?