meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Re: meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:57

_Gaby1994@ Ja ik heb die cortisone spuit gehad, het gaat met mij nu een stuk beter dan voor die spuit!

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:18

Hier nog 1 met hooikoorts, begin er sinds 3 dagen weer last van helaas..
Verder doe ik er niets tegen..

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:50

Hoe gaat het met jullie hooikoorts nu ??

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:02

Ik heb 's nachts in mijn slaap heel erg last van jeuk ogen. Wat doen jullie er tegen? Ik heb oogdruppels, en dat helpt overdag goed, maar 's nachts niet.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:04

Ik heb ook last van!!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:06

Sinds een paar dagen weer extreem last. :\

Rode ogen, zelfs zo erg dat ze op 't werk vroegen of m'n vriend me aan de kant had gezet. :D :')
Verder strot dichtzitten en holtes ook.
Ik ben er op z'n zachtst gezegd niet blij mee, ga maar weer aan de STP-free en en Prevalin (?) neusdruppels.

Ik leef met u allen mee. :\

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:19

Bij mij wordt het de laatste week weer erger. M'n neus zit helemaal dicht maar heb wel constant een loopneus.
Neusspray helpt niet echt, omdat het er 'niet door komt' om maar zo te zeggen, en heb al andere pillen.

Iemand idee hoe ik van die verstopte neus af kan komen want dat is wel echt ontzettend vervelend (Stomen heb ik al geprobeerd, werkt ook niet)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:22

Ik kom eigenlijk per toeval dit topic tegen en zette me aan het denken. Heb sinds 3 dagen verstopte neus, niezen, niezen en nog eens niezen en af en toe last van jeukende ogen. Had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat het wellicht hooikoorts kan gaan zijn. Nooit last van gehad eigenlijk maar zou zomaar kunnen dat het opeens wel doorzet, woon sinds kort ook in een veel landelijker gebied dan vorig jaar en de jaren daarvoor, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:37

Ik krijg nogal last van m'n neus en voorhoofd heeft iemand dat ook? Een soort trekkent gevoel?
Mijn neus reageert onmiddellijk als het gras ergens gemaait word erg irritant. Vooral omdat iedereem altijd zegt dat het zo lekker ruikt terwijl mijn neus meteen helemaal gek wordt!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:46

Hier valt het gelukkig nog mee, bij mij komt het altijd als het regenachtig wordt (vreemd maar waar). Zijn er bij jullie ook mensen waarbij het zelfs zo is, dat je helemaal vocht onder je ooglens krijgt? Bij mij begint het altijd met jeukende/brandende ogen/verstopte neus. Constant gevoel dat er zand ofzo in mn oog (of ogen) zit, en daarna zetten mijn ogen letterlijk op, onder de lens komt vocht te zitten, heel eng.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:50

Ik heb er gelukkig geen last van, maar kreeg vandaag de nieuwsbrief van de praktijk van een vriendin van mij en daar stond toevallig het volgende stukje in. Heel misschien dat iemand er iets aan heeft!?

Verminder allergische reacties! | 24/03/2011 |
Quercitine is een stof die hooikoorts, sinusitis en astma-aanvallen vermindert. Quercitine blokkeert namelijk allergische reacties tegenover pollen en vermindert in belangrijke mate ontstekingsreacties in de luchtwegen. Histamine is een stof die vooral in eiwitrijk voedsel voorkomt. Histamine is mede verantwoordelijk voor het ontstaan van allergieën en ontstekingsreacties. Wetenschappers hebben ontdekt dat mensen die dagelijks quercitine innemen 96 procent minder histamine in hun bloedbaan hebben. Dit leidt tot een drastische vermindering van allergische reacties. Quercitine is terug te vinden in appelen, uien, rode druiven, frambozen en groene thee. Quercitine wordt beter door het menselijk lichaam opgenomen indien het samen met ananas wordt geconsumeerd. Ananas bevat het belangrijke enzym bromelaïne. Quercitine is ook beschikbaar in de vorm van een voedingssupplement. Opteer in dat geval voor een product waar 500 milligram quercitine in zit, samen met 100 milligram bromelaïne en 500 milligram vitamine C. Neem twee capsules per dag in.
Meer lezen over dit onderwerp? Link dan even door naar:
http://www.abcgezondheid.nl/nl/news/ver ... reacties!/

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:52

Oja.. een collega van mij heeft er heel erg last van en had het er toevallig van de week over dat de neusdruppels eigen merk van Kruidvat super werkte!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:54

Neusdruppels van de Etos werken ook echt prima. Heb geen vergelijkingsmateriaal maar die kunnen werkelijk mijn ergste verkoudheid aan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:56

En ik altijd maar die dure van Otrivin kopen........... :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:56

hihi..neusspray.... ik heb verschillende soorten gebruikt, alleen... op het moment dat ik het nodig heb (dus als mijn neus geirriteerd/gevoelig is), hoef ik er niet met wat voor spray dan ook bij in de buurt te komen.

Dat gaat ongeveer als volgt dan:
PSHHT PSHHHTTT (sprayen dus)
---
-----
3-2-1
---
-----
HAAAATTTTSJOE!!!!!

Weg spray.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:57

Pff gisteren ging het wel, maar vandaag was het weer drama.
Nu heb ik naast hooikoorts ook last van andere allergieën dus dat schiet lekker op!
Maar vooral mijn ogen prikten en traande vandaag erg!
Echt vervelend

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:58

Heb ik ook wel eens, ik snuif dan in, hou een 10 seconden mijn neus dicht en adem in en hoppakee. :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:58

Apart dat stukje Kentaro!

Vandaag was hel! Aerius pil was na een aantal uur uitgewerkt..
Luchtreinigingsding al uren in mijn kamer aan gezet, maar nog steeds kriebelogen -en neus :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:46

Ik heb neusspray van de dokter, en ik ben zo blij dat ik dat niet zelf hoef te betalen. Wat is dat belachelijk duur zeg! En vooral omdat ik met 1 flesje maar 3 maanden mag doen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:09

Ik kan niet tegen neusspray ik krijg gelijk kriebel en nies het er weer uit, later is dat over en werkt het wel maar ik nies wel 10 keer dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:45

Ik oogdruppel me gek :D Men vraagt aan mij continu of ik emotioneel ben, de tranen lopen buiten over mn wangen namelijk _O-

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:49

Ben ik de enige die vandaag echt BIZARRRRRRRRR veel last hebben?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:06

Ik ben nog niet buiten geweest. Merk het straks wel, al hoop ik van niet!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:08

@ Frozenstar: Jup jup, hier ook heel veel last! En ik ben nog niet eens 10min buiten geweest.
Wordt een fijne dag voor mij... en dat op m'n verjaardag :P

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:08

Kentaro schreef:
Ik heb er gelukkig geen last van, maar kreeg vandaag de nieuwsbrief van de praktijk van een vriendin van mij en daar stond toevallig het volgende stukje in. Heel misschien dat iemand er iets aan heeft!?

Verminder allergische reacties! | 24/03/2011 |
Quercitine is een stof die hooikoorts, sinusitis en astma-aanvallen vermindert. Quercitine blokkeert namelijk allergische reacties tegenover pollen en vermindert in belangrijke mate ontstekingsreacties in de luchtwegen. Histamine is een stof die vooral in eiwitrijk voedsel voorkomt. Histamine is mede verantwoordelijk voor het ontstaan van allergieën en ontstekingsreacties. Wetenschappers hebben ontdekt dat mensen die dagelijks quercitine innemen 96 procent minder histamine in hun bloedbaan hebben. Dit leidt tot een drastische vermindering van allergische reacties. Quercitine is terug te vinden in appelen, uien, rode druiven, frambozen en groene thee. Quercitine wordt beter door het menselijk lichaam opgenomen indien het samen met ananas wordt geconsumeerd. Ananas bevat het belangrijke enzym bromelaïne. Quercitine is ook beschikbaar in de vorm van een voedingssupplement. Opteer in dat geval voor een product waar 500 milligram quercitine in zit, samen met 100 milligram bromelaïne en 500 milligram vitamine C. Neem twee capsules per dag in.
Meer lezen over dit onderwerp? Link dan even door naar:
http://www.abcgezondheid.nl/nl/news/ver ... reacties!/

Vraag me af of dit werkelijk zou helpen...
Niemand die er iets meer van weet?