Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Twiggy2008 schreef:Maar waarom betaalt een vader zijn kinderalimentatie niet? Ik heb toch ook wel zo mijn gedachten bij vaders die wel per se hun kind(eren) willen zien, maar geen cent aan hun onderhoud bijleggen. Dat wil je toch ook niet, als zorgzame, verantwoordelijke vader? Kinderen zijn niet goedkoop, als je de grootste zorg hebt voor ze.
Soms werkt het ook vice versa, sommige willen niet betalen voordat ze hun kind(eren) mogen zien.

Lante schreef:De Biomoeder van onze kinderen maakte al het geld en de kinderbijslag op aan haar eigen dingen en de kids liepen in lompen en hadden niet eens fatsoenlijke schoenen. Daarom gaven wij geen geld maar kleding, schoenen en boodschappen. Toch heeft ze altijd geklaagd dat we geen alimentatie betaalden, maar mijn vriend mocht zijn kinderen wel zien (graag zelfs, dan kon zij in die weekenden lekker op stap).
Even post aangepast, moet soms even twee keer lezen hoe ik iets op I net zet...
Dan ben je echt een enorme loser!!!
Lante schreef:De Biomoeder van onze kinderen maakte al het geld en de kinderbijslag op aan haar eigen dingen en de kids liepen in lompen en hadden niet eens fatsoenlijke schoenen. Daarom gaven wij geen geld maar kleding, schoenen en boodschappen. Toch heeft ze altijd geklaagd dat we geen alimentatie betaalden, maar mijn vriend mocht zijn kinderen wel zien (graag zelfs, dan kon zij in die weekenden lekker op stap).
Even post aangepast, moet soms even twee keer lezen hoe ik iets op I net zet...
pinto_1 schreef:Tja, kan het toch niet laten om te reageren, want ik vraag me af hoe je als vader niet kunt willen betalen, alimentatie is toch wettelijk verplicht? En na vaststelling van de rechtbank hoef je als vader niet te proberen om niet te betalen, want dan heb je via het LBIO toch gelijk loonbeslag?
De andere kant van het verhaal is van een vader die wel alimentatie betaalt maar zijn kinderen niet ziet omdat de moeder dit niet wil. Ok, alimentatie is geen kijkgeld, maar moet je als vader dan maar elke maand betalen terwijl je nooit iets van je kinderen ziet of hoort? Als je dan toch niet "geschikt wordt bevonden" als vader, is het dan wel logisch dat je elke maand een behoorlijke som betaalt?
echt waar...
.

MISTRAL94 schreef:MamboBeach schreef:Mistral, hoe kan dat dan? Kan het LBIO niets innen dan?
Hij weet het al heel lang te rekken, en bovendien werkt het nederlands rechtsysteem ook niet zo vlot![]()
Er loopt een aanklacht tegen mijn ex wegens zware mishandeling en bedreiging, deze zaak loopt al sinds 2007
MISTRAL94 schreef:Maar is er een rechtelijke uitspraak gedaan IngridB? Zoja dan kun je het LBIO inschakelen maar dan moet er dus wel een rechtelijke uitspraak gedaan zijn. Hier loopt de alimentatie kwestie sinds juli vorig jaar maar nog geen cent gezien in die tijd (en dan vergeten we de afgelopen 5 jaar voor het gemak)

MISTRAL94 schreef:Dus het LBIO heeft jou goed geholpen IngridB?
Fijn dat het uiteindelijk dan toch goed komt, triest alleen dat het zover moet komen dat je het LBIO in moet schakelen!
.
.