Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:50

Pffff.. Wat een verhaal. Wat een klap! En wat zullen je ouders en je naaste omgeving ontzettend geschrokken zijn! Onbegrijpelijk dat je op zo'n jonge leeftijd een hersenbloeding krijgt. En dan nog zo vertellen.. Knap. Je klinkt positief en niet angstig.

Ook ik wil je bij deze graag ontzettend veel sterkte en kracht toewensen, hopelijk kom je er weer helemaal bovenop en is er geen blijvende schade. Doe rustig aan en neem de tijd voor jezelf. :(:)

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:50

Ik ken je niet persoonlijk, heb je wel eens zien lopen op de KR omdat mijn dochter daar ook gereden heeft.
Maar het is altijd schrikken als een jong iemand zo iets aan de hand krijgt.
Ik wens je dan ook een voorspoedig herstel toe!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:05

moonfish13 schreef:
Dat is pittig inderdaad, daar zou ik ook moeite mee hebben..
Het moet allemaal weer even een plekje krijgen, en dat snap ik maar al te goed.
Ondanks dat mijn lijf het wel doet, doet bij mij de bovenkamer het niet helemaal wat het moet doen.
Mijn leven is een twee weken geleden totaal omgeslagen, en ook dat heeft even weer een plekje nodig.
En dan heb ik niet eens op het randje van de dood gezeten.

Maar je komt er wel weer hoor! En als paardrijden deze zomer niet komt, komt het daarna wel. :j
Al moet je om te beginnen op een manegepaard gaat zitten, jij komt echt wel weer aan het rijden.

mijn vroegere lesgeefster heeft aangeboden om mijn merrie een tijdje te laten rijden door een ruiter met zachte hand die moeilijke =paarden gewend is en ze ook respecteert (geen dwang maar vragen) en hij wil het nog gratis doen ook :+:

dus als het er naar uit begint te zien dat ik huiswaarts mag, dan wordt Pret opgebouwd, ik zelf kan op Explosion beginnen te rijden in het begin. :) die ouwe rakker is zo betrouwbaar :) Pret op zich ook wel hoor maar die is nogal impulsief terwijl Ex echt rekening lijkt te houden als hij beperking of twijfel voelt :)
die is eigenlijk echt ideaal om weer op te beginnen, bokken of schrikken kent die pony niet :+:

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:08

Jeetje wat erg zeg!
Heel veel sterkte Ayasha... :(:)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:12

Ohhh wat erg!!!!!!!! ;(
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel Sterkte!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:13

Zilfstar schreef:
Jeetje, viel hier ook effe van me stoel. Zei dat Ayasha hier ook langs komt: Schrok ervan meid! Heb je vaak in topics langs zien komen.
Zo te horen heb je wel een goed doorzettingsvermogen :D

Nog effe iets: mijn zoon is geboren met hersenletsel en bij hem heeft paardrijden een gunstige invloed op o.a. evenwicht en ontspanning en kracht. Weet niet hoe lief je paard is :+ maar revalidatie te paard wordt steeds meer toegepast. Wij zijn het na overleg met de fysio gaan doen trouwens. Dus wie weet zit je eerder te paard dan je denkt!

het punt is vooral dat er nog een stuk schedel terug geplaatst moet worden, dat wordt dan vast gezet met een soort 'ijezer' draadje dat vanzelf vergaat na verloop van tijd maar net als een gebroken been moet ook de schedel weer aan elkaar groeien en natuurlijk zou van het natuurlijk een erg slecht idee zijn om met een 'gebroken' schedel van het paard te totteren :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:16

Cassidy schreef:
Ik zie dit nu net pas en schrik er heel erg van...ik wil je een spoedig herstel toewensen, en ik wens je dat je zonder blijvende schade hier weer uitrolt...

dat zit er niet in vrees ik :) een deel van de hersenen is blijvend beschadigd dus mijn hersenen moeten hetzelfde kunnen met minder capaciteit :)
vermoedelijk zal ik mentaal sneller moe worden :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:20

Chivance schreef:
Ik ken je niet persoonlijk, heb je wel eens zien lopen op de KR omdat mijn dochter daar ook gereden heeft.

:D je zou me niet meer herkennen denk ik, toen ik van intensieve af kwam woog ik nog een goede 40kg :+ Komt er van als je maag geen astronautenvoeding verteerd. :+

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:28

Ayasha schreef:
Chivance schreef:

:D je zou me niet meer herkennen denk ik, toen ik van intensieve af kwam woog ik nog een goede 40kg :+ Komt er van als je maag geen astronautenvoeding verteerd. :+

Dat komt wel weer in orde!!!

Kom soms nog wel eens kijken op de KR, al is het binnen 5 jaar, als ik je nog eens zie lopen, gaan we samen op jou klinken!

KarinvdM

Re: Een bloemetje voor Ayasha...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:33

Jeetje wat heftig zeg, heel veel sterkte en beterschap!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:33

:D ik hoop stiekem volgend jaar weer wedstrijden te rijden, waarschijnlijk nog geen heel seizoen maar een paar moet toch lukken lijkt me :)

maar doen we! ik trakteer :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:38

Jeetje, zie t topic nu pas.. wat heftig en dat zo jong.
Heel blij je weer op bokt te zien en je alweer plannen te horen maken over paardrijden!

Heel erg veel sterkte met de revalidatie!!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:38

Pff.. ik zie jou ook met regelje maat in topics voorbij komen, je bent net zou oud als ik.

Ik schrik hier wel even van. Ik werk zelf in de ouderenzorg en heb dus veel ervaring met dit soort situaties.

Het enige wat ik ontzettend voor je hoop is dat het meeste (Zover het kan) weg trekt en ik wil je heel veel succes en sterkte wensen de komende tijd! :(:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:13

Jeetje meid, wat een verhaal, schrik hiervan! Ik hoop dat je spoedig herstelt, dat je spoedig weer op de been bent :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:22

zitake schreef:
Je vertelt het ook echt alsof het iets alledaags is he :') . Ik schrok me rot toen ik het zag op facebook. Maar goed als er een is die zich er door kan slaan, ben jij het wel. Moet eerlijk zeggen 4 dagen mee rondlopen, dan nog een weekend bij zijn, dan een tijdje weg geweest, en als ik dan hoor wat je nu al weer kan +:)+

aan het idee dat ik de bloeding gehad heb ben ik inmiddels ook gewend, alleen die hoofdpijn ergert me, dat mijn lichaam maar snel grote schoonmaak houdt. :+

Ook een leuk 'feitje': in de gang wordt constant met kamernummers gesproken, behalve bij mij, als ze onderling bezig zijn is het standaard met mijn voornaam :')

de jongste zijn heeft zijn voordelen :')

volgens mijn kine wandel ik volgende week met één kruk :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:36

Jeetje meis!! Wat een verhaal!! Heel veel beterschap gewenst!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:24

wat fijn dat je zo goed vooruit gaat....go for it!!

ook namens runningkawa heel erg veel beterschap gewenst :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:30

bedank haar voor me :+:

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:32

Ayasha schreef:
volgens mijn kine wandel ik volgende week met één kruk :j

:wow: WOW !! *\o/*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:56

Misschien een hele blonde vraag maar wat is in hemelsnaam een "kine"? Is dat een fysiotherapeut of een verpleegkundige of een dokter of wat?
Ja sorry, ik zie het heel erg veel voorbij komen in je verhalen en ik heb echt niet het flauwste benul, dan volgt het een beetje moeilijk :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:59

een kinesist, voor de revalidatie :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 14:00

En kinesist wordt ook wel gebruikt in Belgie voor fysiotherapeut. Jaren geleden toen ze dat woord noemde heb ik het ook eerst opgezocht... :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:01

Ik duim voor je mee!
Pittig allemaal, maar hopelijk gaat de schade een beetje meevallen.
Fijn dat Pret straks in goede handen is, een hele zorg minder.

Fijn altijd dieren, ze zijn niet gek hoor. Ze merken het echt wel dat er wat aan de hand is.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:02

Ah ok, duidelijk :j

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:09

Ayasha: heel veel succes met je revalidatie.
Een hersenbloeding is niet niks. Jij en de mensen uit je omgeving zullen zich wel rotgeschrokken zijn.

ik wil nog wel iets kwijt over een eerder genoemde reactie over autorijden die iemand gaf.
Mijn nonkel/oom heeft bijna 3 jaar terug ook een zware hersenbloeding gehad.
na een half jaar of zo, iets minder zelfs, mocht hij weer achter het stuur en nu rijdt hij ook al een tijdje terug professioneel (hij is vrachtwagenchauffeur)
Dus wat eerder gezegd werd, over 1jaar rijverbod en 5 jaar niet professioneel mogen rondrijden, geldt al niet voor België. Het zal er maar vanaf hangen