75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mellen95

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:42

Hoi ts , wat knap dat je zoveel 75 kilo's bent kwijtgeraakt.
Ook ben ik blij dat je nu weet waar je je op moet concentreren.
Ik hoop dat het slappe gevoel nu snel weg is, en dat je je laatste kilo's kwijt raakt.
Ik zelf ben ook aan het afvallen en het gaat goed, alleen wil ik teveel.
Mensen om me heen zeggen nog een paar kilo's en dan is het genoeg. Wat ik dus niet snapte want ik vond me nog veel te dik, en vond dat er nog zeker 15 kilo vanaf moest.
Mijn vriend heeft toen een foto van mijn zwaarste periode(moeilijk te vinden) en van nu, opgehangen aan de spiegel in de slaapkamer.
Nu zie ik het verschil en ben trots op wat ik bereikt heb, er hoeft idd niet zoveel meer af.
Misschien een tip voor jouw.
Ga zo door meid

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:08

Wat goed van je dat het jou ook gelukt is zeg!
Ik wil inderdaad ook teveel, had als doel om 65 kilo te wegen maar dat is op dit moment gewoon niet haalbaar. Ik heb het nu dus bijgesteld naar 75 kilo en dan zie ik wel verder. Vorig jaar zat ik al op 75 kilo maar toen was ik dus zo slap als een vaatdoek en heb ik er bewust weer een aantal kilo aangegeten om me beter te voelen. De laatste keer bij de dieetiste zat ik dus alweer op 84 :o nu maar weer hard aan de slag om richting het streefgewicht te gaan.

Zijn er trouwens mensen die net als ik wat zwaarder wegen en ervaring hebben met een tankini?

Ik durf al jaren niet meer te zwemmen en dit jaar moet ik er toch echt aan geloven en het zal ook goed zijn voor mijn knieen en spieren. Ik heb alleen echt een peerfiguur (brede heupen en achterwerk) en natuurlijk een slappe buik van het afvallen. Een badpak durf ik denk ik misschien ook nog wel, maar ik lees van een aantal mensen dat een tankini ook goed bedekt. Ik heb er dus 2 besteld maar ik vind het toch wel een beetje eng := Je hebt toch het gevoel dat veel mensen je aanstaren omdat je wat dikker bent :o
Ik moet mezelf echt moed inpraten want ik vind het echt doodeng := het idee alleen al..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:14

Volgens mij zit dat echt tussen je oren.
Als ik zelf ga zwemmen kijk ik echt niet naar de mensen om me heen, of de één misschien wat zwaarder is dan de ander.
En daarnaast ben je nu toch helemaal niet meer dik?
Waar moet je je dan voor schamen?

(Ik zeg niet dat mensen die dik zijn zich wel ergens voor moeten schamen, even voor de duidelijkheid.)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:15

@ TS
welnee, ik heb zeker niet een slank figuur en ga gewoon in bikini, wordt ook niet raar aangekeken. Kan ook zijn dat als je misschien onbewust onzeker doet dat ze je daarom gek aankijken.
Denk dat je met een tankini er heel netjes uitziet hoor, je krijgt echt geen gekke gezichten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:17

@Saskiaatje: Dat weet ik, maar het zit inderdaad tussen de oren. Helemaal wanneer je zo snel bent afgevallen heb je nog steeds het gevoel dat je dik bent. Ik wel tenminste.
En ik heb nou eenmaal nog steeds erg brede heupen/achterwerk omdat daar het laatste vet allemaal zit, dus ik ben gewoon erg uit verhouding := en ik heb een slappe buik en ja, ik schaam me daar gewoon snel over :o Durf ook geen korte dingetjes aan te trekken maar iedere zomer met dit mooie weer wil ik dat stiekem toch wel erg graag. Aan de ene kant weet ik dondersgoed dat ik me er niets van aan moet trekken, maar aan de andere kant doe ik het toch 8)7

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:18

Maar dat is ook niet zo gek, de een heeft nu eenmaal wat sneller maling aan andermans mening dan de ander. :)
Dus als jij je fijner voelt in een badpak/tankini, lekker doen!

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:20

ik zag laatst een dame van rond de 120 kilo in bikini, gewoon hup zelfverzekerd door het zwembad lopen, echt top hoor, niemand zou zich voor zichzelf moeten schamen :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:21

TS, ten eerste al een dikke proficiat met je behaalde afgevallen kilo's :) Vooral dat niet vergeten!
Hoe je de laatste 10kg eraf gaat krijgen weet ik ook niet, ik heb namelijk het zelfde probleem (zelf met de zelfde getallen). Ik woog 5 jaar geleden 76 kg en ben ziekelijk afgevallen tot 49kg waarna ik ben beginnen jojo-en van 72 tot 86 kg... en dat blijft maar duren... ik kan mezelf niet op een bepaald gewicht houden...
Veel succes in elk geval, wees maar trots op jezelf!

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:26

ik denk dat het zwemmen je juist echt heel erg goed gaat doen!
Ik vind het al super knap dat je zoveel bent afgevallen!
Komt vast goed!

Heeel veel succes!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:28

Ik liep ook met mijn 100+ in een bikini. Gewoon hoppaa en gaan. Rug recht en tieten naar voren :j!

Het zit hem in je uitstraling :j. Als je gewoon lekker een arrogante kop trekt, dan komt het echt wel goed :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 10:48

Wat knap dat jullie dat kunnen zeg! +:)+ _/-\o_
en jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat je je niets van anderen aan moet trekken.
Ik denk dat het gewoon de drempel is waar ik overheen moet stappen en dat het helemaal niet eng meer is wanneer ik het eenmaal gedaan heb.
Pff, ik wilde dat ik zoveel zelfvertrouwen had als jullie zeg :D Dan zou ik het een stuk makkelijker maken voor mezelf :')

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:57

ik heb me 2 jaar niet in bikini durven vertonen :') maar toen op vakantie geweest waarbij ik iedere dag met 40 graden aan het zwembad lag, daardoor ben ik eigenlijk wel over mn bikini angst heen gekomen.
Gewoon vaker doen, dan gaat het steeds makkelijker. Ookal is dit makkelijk gezegd :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:08

Ben 64 kilo kwijtgeraakt maar durf het zelf niet, voor mij is een goed steungevend badpak nog altijd het aangenaamste. Maar volgens mij is het gewoon iets dat je moet doen en eens je die grens over bent.
Niemand kijkt naar je eigenlijk, dus why not.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:17

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, alleen de berichten van de TS.

Maar jeetje joh, wat ben jij goed op weg!! Ik heb echt bewondering voor je.
Ik werk regelmatig met mensen die willen afvallen. Wat ik mis in je verhaal is je lichaamssamenstelling. Wij wegen iedereen op een weegschaal die o.a. de samenstelling ook meet. Je krijgt dan een overzicht van je gewicht, BMI, vet%, spiermassa enz enz.

Voor jou zou het misschien fijn zijn om daar inzicht in te krijgen. Als je ziet dat bv je spiermassa nog niet voldoende is, kan je je training daar op aanpassen, en zal je merken dat dit ook effect heeft op je totaalgewicht/BMI.

Goed dat er wat uit het onderzoek is gekomen, denk je goed te eten :=

Nogmaals mijn respect voor wat je al bereikt hebt +:)+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 11:25

Die inzicht krijg ik ook iedere keer bij de dieetiste. Dat meet ze door middel van zwakstroom.
Doen jullie dat ook? Ze heeft me wel aangeraden om niet teveel naar de BMI te kijken, want die is voor iedereen verschillend en wat voor de een een goede BMI is, hoeft dat voor een ander niet te zijn natuurlijk.
De afgelopen keren was er wat spiermassa vanaf gegaan (vorige maand was er opeens weer bijgekomen) en ik hou met tijd en wijlen veel vocht vast, maar dat kan ook omdat ik steeds rond de afspraak met de dieetiste ook tegen m'n menstruatie aan zat te hikken. Dan ben ik meteen 2 kilo zwaarder van het vocht :+ Dat is dan ook weer handig af te lezen.

Ik vind het ook heel handig om dat allemaal te weten! Vraag mijn dieetiste dan ook altijd de hemd van 't lijf haha :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-04-11 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:28

Jeetje Cayenne, ik heb alleen maar veel bewondering en respect voor je.
Zelf wil ik er ook kilo's afhebben, de makke bij mij is dat als ik me er echt toe zet, het ook vrij snel gaat, maar dan komt de klad er weer in en mis ik de wilskracht om door te zetten. En dat is echt mijn probleem, de wilskracht.
Ik heb zoveel bewondering voor jou, 75 kilo eraf..my god. Met jouw wilskracht is helemaal niks mis; ik kan je geen tips geven over hoe je nu verder moet, maar volgens mij gaat het helemaal goedkomen!
Heb je geen tips voor mij over hoe ik gewoon NIET dat snoepje toch neem of toch die zak chips 's avonds? Terwijl ik WEET dat het niet goed is!!!!

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:49

Cayenne schreef:
Die inzicht krijg ik ook iedere keer bij de dieetiste. Dat meet ze door middel van zwakstroom.
Doen jullie dat ook? Ze heeft me wel aangeraden om niet teveel naar de BMI te kijken, want die is voor iedereen verschillend en wat voor de een een goede BMI is, hoeft dat voor een ander niet te zijn natuurlijk.
De afgelopen keren was er wat spiermassa vanaf gegaan (vorige maand was er opeens weer bijgekomen) en ik hou met tijd en wijlen veel vocht vast, maar dat kan ook omdat ik steeds rond de afspraak met de dieetiste ook tegen m'n menstruatie aan zat te hikken. Dan ben ik meteen 2 kilo zwaarder van het vocht :+ Dat is dan ook weer handig af te lezen.

Ik vind het ook heel handig om dat allemaal te weten! Vraag mijn dieetiste dan ook altijd de hemd van 't lijf haha :D

Ja, zo'n weegschaal gebruiken wij inderdaad ook :j Ik vind het echt lekker werken, je krijgt zo'n veel beter inzcht dan wanneer je alleen naar gewicht zou kijken.
Wat betreft het vocht; ga je voordat je op de weegschaal gaat eerst even naar het toilet? Dat wordt namelijk wel aangeraden. Maar zou inderdaad ook goed met menstruatie kunnen samenhangen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:23

lesilla schreef:
Ben 64 kilo kwijtgeraakt maar durf het zelf niet, voor mij is een goed steungevend badpak nog altijd het aangenaamste. Maar volgens mij is het gewoon iets dat je moet doen en eens je die grens over bent.
Niemand kijkt naar je eigenlijk, dus why not.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ook echt knap van jou!!!

Op je foto's zou je het ook echt niet zeggen!!!!!

Hebben jullie nog een operatie nodig of trekt het allemaal redelijk bij met de huid? Want vaak hoor je dat mensen zich daarmee nog ongelukkiger voelen.... ;(

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:36

hier ook nog steeds druk met afvallen en gaat opzich best goed gaat niet hard maar wel lekker
ben nu sinds december 15 kilo afgevallen
ik zwem in tankini weet niet wat je er over wilt weten?
even voor de duidelijkheid ik ben zwaarder dan jou 84 kilo ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 14:51

Ik wil ook zeker een buikwandcorrectie laten uitvoeren, maar ik weet nog niet zeker of het ook vergoed gaat worden door de verzekering. Ik heb wel gehoord dat ik heel misschien in aanmerking kom, maar anders zijn het wel heel veel centjes.

Ik ga idd voor het wegen naar de wc, maar ik hou altijd veel vocht vast, zeker met dit warmere weer en vlak voor en tijdens de menstruatie.

@DDDMakkink, ik ben vooral benieuwd naar of het je buik een beetje bedekt en of het niet juist meer opvalt.

@Tosadog: uh tips? Gewoon niet aan proberen te denken wanneer je trek hebt! En anders veel water drinken wanneer je trek krijgt :j

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:11

@Cayenne, WOW DIEPE buiging :) Respect!! (heb alleen jou posts gelezen hoor!!!!)
Ik ben zelf in 2006 begonnen met dieten op een startgewicht van zo'n 130 KG. Na 11 maanden woog ik 63 KG. Ik raakte (ook) geobsedeerd door mijn gewicht en sloeg bijna de verkeerde kant op dat ik niets meer durfde te eten of het er weer uitgooide. Bij mij heeft het máánden geduurd voordat ik mezelf zag zoals ik écht was!! Geestelijk had ik echt het idee dat ik nog "dik" was!!! Ik herken véél in jouw verhaal! Ik weet nog hoe vermoeiend het was om de hele dag 24/7 aan je gewicht/eten te denken. Van mij moest de weegschaal zelfs mee op vakantie, kan je nagaan! ;)

Een tankini heb ik ook gehad omdat ik mij enorm schaamde voor mijn buik! Bij mij is het dankzij het fanatieke sporten/jonge leeftijd bijna geheel strak getrokken!!! Alleen ik heb wel al van die prachtige strepen zonder dat ik ooit een kindje gebaard heb ;) haha!
Nu loop ik wel gewoon in een bikini en ik moet zeggen, ik ben er tevreden mee! Mijn ideale gewicht ligt tussen de 70 en 72 kilo (ben 1,74 m) , dan blijf ik het meest stabiel!

Wat fijn dat er uit die test toch is gebleken dat je te weinig binnen krijgt, dan kan je er iig je vinger opleggen!!!! Je weet nu iig wat het is!! Nogmaals echt respect voor wat je bereikt hebt!! Ik vind het super knap!!!! Ik snap dat die laatste kilo's frustrerend zijn, maar denk vooral na bij wat je al kwijt bent!!! Dat lukt écht niet iedereen!! Dat vergt een discipline en een doorzettingsvermogen waar sommige mensen alleen maar van kunnen dromen :) TOP!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:21

Jij ook respect zeg! bijna 70 kilo kwijt :wow:
Dat geobsedeerde ken ik idd! Bij mij ging het ook binnen een jaar er vanaf, en ik raakte finaal in de stress wanneer ik een dagje niet op de weegschaal kon staan. Ik had hem ook bijna meegenomen op vakantie maar ben daar iedere dag op de weegschaal van mijn tante gaan staan :o Toch is het inmiddels een hele opluchting dat ik er alleen nog bij de dieetiste op sta! Ik heb hem op een gegeven moment naar mijn ouders gebracht zodat ik hem niet steeds kan grijpen en tot m'n grote verbazing viel er meteen een hele last van me af. In het begin was het even wennen maar ik heb niet de neiging er nog steeds op te willen gaan, een stuk makkelijker dan ik dacht!
En ach die strepen heb ik ook hoor, en ik heb nog geeneens kinderen :D

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:26

Hahaha, ja het weegschaaldrama :P Ik sta er 1 x per week op bij de sportschool. Door medicatie was ik vorige zomer wat aangekomen (medicatie en geen beweging ivm rug) maar dat is er nu gelukkig weer af!! Het blijft een punt hoor... mijn borsten zijn onwijs gaan hangen...Dáár schaam ik me wel echt voor, maar als ik dat laat corrigeren heeft dat geen zin als ik nog zwanger wil worden... Dus nog even wachten ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:28

Herkenbaar!
Ik denk wel dat ik een buikwandcorrectie wil mettertijd. Eens kijken of ik ervoor in aanmerking kom (heb wel een goede kans) maar ik ben aan de ene kant ook wel een beetje bang voor het litteken. Dat is natuurlijk geen kleintje. Aan de andere kant heb ik nu wel slap vel en dat vind ik nog veel erger. Het is net een soort van zwembandje en heel irritant. Ik weet dat het bij sommige mensen nog erger is (het is bij mij ook geen los vel maar gewoon slappe huid) maar toch zou ik het graag kwijt willen.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:32

Bij mij kan het idd nét zeg maar :P Ik heb nu maat 38 en in een bikini valt die slappe huid niet heel erg op... alleen naakt valt het een beetje op zeg maar! En mijn dijbenen zitten ook ruim in hun velletje maar net allemaal dat het nog kan ;)