Wie nog meer depressief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:24

svdijk schreef:
hebben jullie ook van die wisselende dagen?
ik had gister goede moed om vandaag naar school te gaan, maar...het lukt me gewoon niet.
ben zo moe, zo leeg vandaag.

ja die heb ik zeker.
ik voel me down of goed.
en slaat soms ook in ene keer op de dag zo bam om.
en in me hoofd is het 1 chaos dus ben altijd in me hoofd bezig met van alles.
daar wordt ik zo moe van.
hoelang ik ook slaap, ik ben altijd moe.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:26

Lynniiie schreef:
heb wel al eens met mijn huisarts gepraat, maar die nam het niet zo heel serieus volgens mij.
Ben toen wel doorverwezen naar een Psycholoog, maar daar was ik ook al geweest voor weer een andere rede, heb ook helemaal geen zin om weer te praten met een psycholoog.
Nou voel me nu al een maand zo ongeveer. heb ook wel paar weken, dat het gewoon goed ging en dat ik dan dacht Lynn je kan het allemaal wel.

dus je loopt nu niet meer bij een psycholoog?
en dat je, je een mislukkeling voelt dat ken ik.. zo voel ik me ook maar dat komt bij mij door andere dingen.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:27

Mijn psych zegt dat ik een soort winterslaap heb. Tussen de middag slaap ik anderhalf tot twee uur. Maar dt is lastig als je een dagje weg moet. Vooral als andere mensen het niet begrijpen, of willen begriijpen.

Als ik dat niet doe, raak ik erg geïrriteerd en na een paar dagen begin ik te schreeuwen tegen mijn gezinsleden en krijg ik zin om dingen door het raam te gooien. Dan bel ik toch maar even naar de psych dat het niet goed gaat.

Meestal zegt hij dag ik rustiger aan moet doen, maar ik voer al geen flikker uit....... :+

Mijn dagschema: paarden, of huishoudelijk werk tussen de middag slapen, om 14.15 komen de kids uit school.

En het is nu half 1 dus je kunt wel raden at ik nu ga doen! Wekterusten..... :O

Lynniiie

Re: [Centraal] Wie nog meer depressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:45

Susannex: nee loop nu niet meer bij psycholoog, diegene ging verhuizen en vond het wel best om even met niemand te hoeven praten.
jamiroquai: jaa heerlijk tussen de middag even een dutje doen, dat herken ik ook wel

iMyrable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:08

Ik ben depressief. Loop helaas voor meer dingen bij de dokters, en ook in meerdere ziekenhuizen. Helaas werken deze elkaar allemaal tegen (huisarts: ik heb je doorgestuurd, ik doe er niets meer aan! kinderarts: je moet naar een psychiater in het ziekenhuis waar je voor je been loopt. neuroloog: je bent niet depressief. ziekenhuis waar ik voor mn been loop: als je naar een psycholoog/psychiater gaat, stoppen wij met de behandeling van je been. school: zo snel mogelijk naar een psychiater)

Nu heb ik gisteren geprobeerd zelfmoord te plegen (ik had de afspraak met 2 vriendinnen dat ik hun eerst zou sms'sen zodat ze zich niet de hele tijd zorgen zaten te maken of ik er nog was) en heeft de vader van 1 van die vriendinnen mijn vader gebeld. En nu kan ik morgen al terecht bij de psychiater.

Ik ben trouwens 13.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:27

als ik je verhaal zo lees, denk ik dat er wel meer speelt dan een depressie....
heel veel sterkte en succes bij de psych, hoop dat je er wat aan hebt.

ik moet morgen naar m'n psych bellen, anders gooien ze m'n dossier dicht(had een afspraak 6 januari....maar mijn hoofd is een zeef dus wist het niet meer)
ben vandaag thuis gebleven van school, kon vanmorgen m'n bed niet uit komen.
daar voel ik me dan weer ontzettende kl*te over, want ik zit in m'n examenjaar.
gelukkig weten ze op school wel van m'n situatie, maar dat praat het nog niet goed.
ik ga vandaag op de laptop beginnen met schrijven, m'n hele levensverhaal.
had het al eens op een pc staan, maar die is gecrasht(ow ow, zo ernstig dat zelfs de pc t begeeft...geintje moet kunnen ;) )
ik heb vandaag wel wat aan m'n papierwerk gedaan, maar er ligt een stapel van weken.
ik kom er gewoon niet aan toe, ik kan mezelf er niet toe zetten om brieven open te maken.
nu is mijn moeder een paar dagen weg, en ben ik alleen met m'n kind.
dat geeft wel even een hoop rust.
m'n moeder probeerd m'n leven te bepalen en wil alles weten, dit is heel irritant.
ook beloofd ze van alles aan derden, zonder met mij te overleggen en stelt me daarmee voor een voldongen feit.
en tja, als je al depressief bent, kun je dat er echt niet bij hebben.
afentoe heb ik zo'n zin om iets kapot te gooien! gewoon even m'n woede en frustratie te kunnen uiten...
maar ja, dat vind ik dan weer zonde van m'n duur verdiende spulletjes, en blijf ik met m'n negatieve gevoelens zitten.
bah!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:34

Lynniiie schreef:
Susannex: nee loop nu niet meer bij psycholoog, diegene ging verhuizen en vond het wel best om even met niemand te hoeven praten.
jamiroquai: jaa heerlijk tussen de middag even een dutje doen, dat herken ik ook wel

maar misschien is het wel slim om weer met iemand te gaan praten?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:37

svdijk schreef:
als ik je verhaal zo lees, denk ik dat er wel meer speelt dan een depressie....
heel veel sterkte en succes bij de psych, hoop dat je er wat aan hebt.

ik moet morgen naar m'n psych bellen, anders gooien ze m'n dossier dicht(had een afspraak 6 januari....maar mijn hoofd is een zeef dus wist het niet meer)
ben vandaag thuis gebleven van school, kon vanmorgen m'n bed niet uit komen.
daar voel ik me dan weer ontzettende kl*te over, want ik zit in m'n examenjaar.
gelukkig weten ze op school wel van m'n situatie, maar dat praat het nog niet goed.
ik ga vandaag op de laptop beginnen met schrijven, m'n hele levensverhaal.
had het al eens op een pc staan, maar die is gecrasht(ow ow, zo ernstig dat zelfs de pc t begeeft...geintje moet kunnen ;) )
ik heb vandaag wel wat aan m'n papierwerk gedaan, maar er ligt een stapel van weken.
ik kom er gewoon niet aan toe, ik kan mezelf er niet toe zetten om brieven open te maken.
nu is mijn moeder een paar dagen weg, en ben ik alleen met m'n kind.
dat geeft wel even een hoop rust.
m'n moeder probeerd m'n leven te bepalen en wil alles weten, dit is heel irritant.
ook beloofd ze van alles aan derden, zonder met mij te overleggen en stelt me daarmee voor een voldongen feit.
en tja, als je al depressief bent, kun je dat er echt niet bij hebben.
afentoe heb ik zo'n zin om iets kapot te gooien! gewoon even m'n woede en frustratie te kunnen uiten...
maar ja, dat vind ik dan weer zonde van m'n duur verdiende spulletjes, en blijf ik met m'n negatieve gevoelens zitten.
bah!

pff wat klinken sommige dingen herkenbaar in jou verhaal voor mij!
ik heb soms ook het idee dat mijn moeder alles voor me wil bepalen ookal ben ik pas 18 en doet ze het alleen maar omdat ze zich heel erg zorgen maakt.
ja k zou graag ook wel iets kapot willen gooien, idd klopt even alle boosheid enz eruit.
ik scheur soms uit woede wel is iets kapot hoor.

vandaag redelijke dag tot ik een keer punt had en toen ging het weer diep een dal in.
me hoofd was zo druk bezig met mezelf en wat andere van me vinden en zo was ik weer aan het malen en malen.
en dan begint het eten en kon gelukkig stoppen door dat ik heel misselijk werd en alles naar boven kwam en toen kwam alles er weer uit..
laatst is het niet goed gaan, ingestort.. op me spiegel in gaan slaan.. ik ben echt radeloos.
ik heb al aan de bel getrokken, wacht nou al 2 weken op een brief maar nog steeds niks.
wordt er zo moedeloos van en zo bang door me gedrag/problemen me vriend kwijt te raken..
heb hem vandaag amper gesproken en maakt me zo bang dat ie me dan gewoon niet wil spreken.
ben constant duizelig me hoofd draait aan alle kanten.
Laatst bijgewerkt door PINK op 20-01-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:44

Ik heb er geen last van maar wil wel melden dat als mensen hun verhaal aan iemand kwijt willen ze mij via PB kunnen mailen.
Ik vertel niemand het verhaal dat je me verteld door dus als je even lekker je hart wil luchten, kom maar op <3

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:58

@ susannex: jeetje...weet niet goed wat ik moet zeggen helaas...
ik heb een jaar op mezelf gewoond, en door omstandigheden is m'n moeder bij me ingetrokken.
ze is wel heel lief en zorgzaam, maar dat bemoeizuchtige word ik niet goed van.
ben 24 jaar, en heb al veel meegemaakt(o.a door m'n moeder) en was op een punt gekomen dat ik eindelijk trots kon zijn op wie ik was en wat ik had bereikt.
ben echt door heel diepe dalen gegaan, maar telkens weer sterker uit gekomen.
en tja, nu is m'n moeder er weer, en ik wil haar helemaal niet de schuld geven voor mijn depressie want die heb ik al veel langer, maar door haar gedrag(ze heeft o.a borderline) worden mijn stemmingen wel heel erg naar het negatieve getrokken.
ik weet wel dat ik vaak wil "vluchten" voor thuis, en mede daardoor zijn er wel relatie's kapot gegaan.
ik kan me jouw angst om je vriend kwijt te raken dan ook heel goed indenken.
ik hoop van harte dat je nu heel snel een brief krijgt, zodat er een behandeling kan starten.

@_dotty: wat een ontzettend lief aanbod!!!
op dit moment kan/wil ik er nog even geen gebruik van maken, daar mijn verhaal veel te warrig is in m'n hoofd, maar misschien dat je binnenkort toch een pb'tje van me krijgt.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:12

svdijk schreef:
@ susannex: jeetje...weet niet goed wat ik moet zeggen helaas...
ik heb een jaar op mezelf gewoond, en door omstandigheden is m'n moeder bij me ingetrokken.
ze is wel heel lief en zorgzaam, maar dat bemoeizuchtige word ik niet goed van.
ben 24 jaar, en heb al veel meegemaakt(o.a door m'n moeder) en was op een punt gekomen dat ik eindelijk trots kon zijn op wie ik was en wat ik had bereikt.
ben echt door heel diepe dalen gegaan, maar telkens weer sterker uit gekomen.
en tja, nu is m'n moeder er weer, en ik wil haar helemaal niet de schuld geven voor mijn depressie want die heb ik al veel langer, maar door haar gedrag(ze heeft o.a borderline) worden mijn stemmingen wel heel erg naar het negatieve getrokken.
ik weet wel dat ik vaak wil "vluchten" voor thuis, en mede daardoor zijn er wel relatie's kapot gegaan.
ik kan me jouw angst om je vriend kwijt te raken dan ook heel goed indenken.
ik hoop van harte dat je nu heel snel een brief krijgt, zodat er een behandeling kan starten.

@_dotty: wat een ontzettend lief aanbod!!!
op dit moment kan/wil ik er nog even geen gebruik van maken, daar mijn verhaal veel te warrig is in m'n hoofd, maar misschien dat je binnenkort toch een pb'tje van me krijgt.

hoeft ook niet, vind al fijn dat ik me verhaal soms hier even kwijt kan..
ken het, mijn moeder is ook lief en zorgzaam maar ook bemoeizuchtig, wil van alles voor me regelen en doen terwijl ik dat zelf wil doen.
soms ook echt het gevoel dat ze me de grond in trapt ookal doet ze dat niet zo komt het voor mij wel over.
wel fijn dat je er steeds sterker uit komt! ik was er sterk uit gekomen nu zit ik een ander probleem en ga ik me er weer depri door voelen.
ja dat lijkt me heel vervelend als je, je goed probeert te voelen en het niet lukt omdat het steeds naar het negative wordt getrokken.
ja dat vluchten voor thuis kan ik me ook in vinden dat heb ik heel erg gehad, ik was elke dag weg, logeerde vaak ergens of was gewoon savonds niet thuis te vinden waardoor me moeder begon te zeuren en nu ben ik wel weer vaker thuis en is het ook wel nodig omdat ik door me probleem me rust gewoon echt moet hebben ik lig vaak ook om half 10 al in me bed wel met de laptop maar ben dan gewoon bekaf, zoals nu lig ik ook al in me bed..
wat vervelend trouwens dan dat je relaties daardoor zijn kapot gegaan, nu momenteel ook geen relatie?
ja ik maak me er zo bang over over hem en mij, hij is echt 1 van de lichtpuntjes en zoveel heb ik er niet ik denk maar 2 of 3.
en als ik hem kwijt zou raken ik weet niet hoe ik het nog volhou dan, hij houd me net als een paar vriendinnetjes om het zo te zeggen nog op het goeie pad dat ik niet nog meer naar beneden val in die put die al zo diep is en waar ik uit probeer te klimmen.
ik hoop het ook maar de moed zakt me wel in de schoenen. ):

@_dotty idd zoals svdijk als zegt een lief aanbod, maar daar maak ik nu even geen gebruik van. Heb wat mensen waar ik het bij kwijt kan en dat doe ik liever zo 123 drie omdat die mij kennen snapje? maar vind het erg lief van je aangeboden naar ons allemaal toe.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:39

nee, helaas is mijn korte relatie een maandje geleden gestrand....
misschien pastten we gewoon niet bij elkaar, maar misschien was het anders gelopen als ik wel lekker in m'n vel zat.
qua ideeën was hij wel perfect voor me, ieder z'n eigen leven en z'n eigen ding, niet bezitterig etc.
maar ja, door dat wegvluchten van thuis toch veel bij hem, en dat in combinatie met m'n onzekerheid/minderwaardigheidscomplex en echt heel erg gek op hem zijn, was ik vreselijk jaloers.
tja, het is echt heel erg k*t, maar ik kan er gewoon niet meer van maken dan dat het is.
afentoe vind ik het wel fijn om hem nog te smsen, en als ik me rot voel is hij degene die het moet ontgelden.
wel heel sneu, daar we niets meer hebben en hij zeker niet de oorzaak is van mijn problemen.
maar ja, als ik tegen m'n moeder uitvaar, dan is zij weer verongelijkt en verdrietig, en dat wil ik al helemaal niet.
mijn paard, mijn kind en mijn vriendinnen houden me overeind, ik moet wel, er zijn mensen/dieren afhankelijk van me.
maar als ik die kleine niet had gehad, had ik m'n paard opgepakt en was ik ergens in een hutje op de hei gaan zitten, bij wijze van spreke.
de stok achter de deur om een goede toekomst voor m'n kind op te bouwen houd me wel overeind, maar is tevens ook heel vermoeiend en maakt me dat wel een beetje bang.
kan ik het wel, doe ik het wel goed?ben ik wel een goede moeder?krijgt mijn kind een betere toekomst dan ik?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:19

Zijn er op dit topic ook mensen met een endogene depressie?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:56

Jeeeh, ik had vandaag een lekker dagje! Vanmorgen heerlijk gewrrkt met de honden en de zon zien opkomen over de weilanden heen. En achter me verdween de maan in het bos. <3
Daarna even 2 uurtjesachter de kassa gezeten met allemaal leuke klanten. Toen met mijn lieve ex wezen eten en als afslyiting van de dag een paar uurtjes in de shop gezeten met wat heerlijke mensen.
VoeltEcht goed om een keer weer een leuke dag te hebben! Kg en helaas al 1,5 week niks van die jongen gehoord, waar ik nu wel een beetje zorgen over begin te maken. ;(

(typ dit op telefoon dus sorru voor de spelfouten!)
Ik ga nu even mijn schriftje bijhouden en dan lekker slapen, hoop dat de slaapthee en de kalmeringsrommel werkt!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 16:40

Dat van die kinderen en de dieren herken ik wel. Gelukkig zijn mijn kinderen al 6 en 8, die kunnen wel wat hebben.... En ik heb een te gekke man!

Ik heb mijn paard expres vopension staan, ik ben dus niet verplicht om te gaan. Hij krijgt de perfecte verzorging en dat is ook een geruststellend idee!

Lekker zo'n dagje, Topsylover!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:23

pff wat een rot dag.
vanmorgen een mailtje dat het andere paardje waar bij ik zou gaan kijken (zou bij 2 gaan kijken) niet door ging omdat het toch anders is geregeld. Toen nog wat met me vriend maar dat was geen ruzie maar vatte ik verkeerd op.. en toen therapie pff was echt een bagere dag ): therapie was zwaar en moeilijk om over alles na te moeten denken en alles te moeten vertellen. Ik was ingeschreven nog niet aangemeld hoorde ik pas en dus daarom was die brief er nog niet, ben nu wel aangemeld dus nu is het afwachten op de uitnodiging.
ze vind dat ik achteruit ben gegaan/dat het met me ES erger is geworden en echt hulp nodig heb.
pff ben nu al weer moe van de therapie, ga maar is lekker op de bank liggen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:05

hoi allemaal weer! Ik heb helaas (sorry, sorry!) een tijdje niet op internet gekund, wel even bijgelezen hoe het iedereen is vergaan.

Voor mezelf heb ik een termijn van 2-3 weken gesteld, daarna bekijk ik de zaken opnieuw. Geeft wel wat rust, om even niks hoeven te beslissen. Volgens de verpleging hier is het veel te kort, maar ik kan momenteel niet anders. Langer houd ik echt niet vol ben ik bang. Al gaat het nu redelijk.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:06

Laura ik hoop echt dat je verbetering gaat zien. Je verdient het zo!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:13

Jij verdient het ook! Iedereen gun ik alle goede dingen zo! Alleen kom je daar niet zo ver mee helaas :(

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:15

ik meld me even,
ben laatste tijd ook best depressief en doe ook heel depressief tegen de mensen om mij heen
niet echt goed dus maarja

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:17

RobinxD schreef:
ik meld me even,
ben laatste tijd ook best depressief en doe ook heel depressief tegen de mensen om mij heen
niet echt goed dus maarja

dat is wel echt vervelend, soms heb je het ook niet door *ik tenminste soms*

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:22

Robin? Ken ik jou? (kijk even in mijn profiel) Ik ken namelijk een Robin van een eerdere opname...

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:26

@ Safiera, hoe gaat het momenteel met je (daar) ?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:02

@ susannex: mmm, das wel een intensief dagje geweest voor je....
balen dat je nog niet aangemeld was zeg!
hopelijk zetten ze er nu een beetje vaart achter, want zo te lezen heb je echt hulp nodig.

@safiera: ik begrijp je post niet helemaal?
over dat je jezelf 2-3 weken de tijd geeft voordat je verdere beslissingen neemt...(ik geloof dat ik iets gemist heb, sorry!)

hier op zich wel een rustige dag, ben helaas helemaal vergeten om de psych te bellen.
voel me gelijk weer zo'n domme koe!
de datum dat mijn vorige paard is overleden kruipt ook gestaag dichterbij, dit jaar alweer 5 jaar geleden maar herinner het me nog als de dag van gister, helaas.....
zeker omdat ik 2 jaar geleden op exact dezelfde dag ook "koliek" kreeg, en geopereerd ben.
wat dat betreft ben ik wel een rare, ik geloof heilig dat het een reden heeft gehad dat ik op dezelfde dag zulke pijnaavallen heb gehad, ik kon me ook heel goed indenken dat je daarom een paard laat inslapen.
ik ben begonnen met het schrijven op m'n laptop, maar m'n hoofd was helaas te leeg en ik werd er heel moe van, dus dat was ook geen succes.
m'n dochtertje is een dagje naar de oppas geweest, en heb daar ook lekker mogen eten.
dat is zo'n fijn, normaal gezin, en als je dan thuiskomt besef je wel meer dat je zelf in een heel vreemde situatie bent opgegroeit.
ga nu even een rondje lopen met de hond, en dan maar vroeg slapen, hoop ik...

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:45

@ svdijk

ja was zeker een intensief dagje voor me ben ook wel erg moe nu.
en dan ook nog is ongesteld dusja.
morgen @ een bijrijdpaard kijken/voorrijden dus hoop dat het me lukt me hoofd er bij te houden.

ja zoiets zet je ook niet zomaar aan de kant, is wel iets dierbaars wat je bent verloren!
ja idd snap dat je, je dat dan kon in denken idd!
lekker even buiten wandelen met de hond kan ook wel opluchten.

ik lig nu in me bed en ben wel moe maar kan nog niet slapen.
morgen weer drukke dag en savonds even heerlijk met me vriend filmpje kijken en lekker samen slapen, dan slaap ik zoveel beter.
vanavond weer wat geruzie hier thuis pff en omdat me moeder moe is en ik ook irriteren we ons de hele tijd aan elkaar naja doe ik sws wel omdat ze de hele tijd heel erg op me let.