Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:41

MI1990 schreef:
wat vervelend voor je moeder zeg! en natuurlijk voor jou ook.

Ik denk dat jouw vragen ook wel worden behandeld door de verpleegkundige als je moeder daar naar toe gaat :) Misschien een idee om mee te gaan?
Maar aangezien ik nog niet zo heel lang ervaring heb met diabetes kan ik je het niet alles precies vertellen maar hier zijn er een paar met heel veel ervaring die je het misschien graag willen uitleggen :)

sterkte!

Ja, vervelend voor mijn moeder zeker,, maar daar weten jullie alles van.
Ik wilde eigenlijk ook mee maandag naar de verpleegkundige.
Heb ook al naar mijn werk gebelt, maar maandag werken er al te weinig, dus kan helaas niet een uurtje vrij krijgen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:50

Kentaro schreef:
Ik kan je er een paar opsturen zodat je ze kunt proberen?!?

@Tootje, wat fijn om te horen!!!

Dat zou denk ik wel fijn zijn, weet niet of de verzekering moeilijk doet als ik andere naalden bestel?

daantjuhhh:
Je moeder mag wel gewoon suiker eten, als ze onder behandeling is, ik zou de komende dagen niet teveel doen omdat je niet weet hoe hoog haar waardes dan zijn enzo. Vette producten zijn erg slecht, helemaal voor iemand met diabetes.

Als je moeder wegvalt moet je het ziekenhuis bellen, (ik geloof 112). Wegvallen gebeurd niet snel, als jouw moeder zich wat trillerig voelt kan ze het beste even een half glas cola oid nemen, dit om te verkomen dat ze weg valt. Het ziekenhuis zal dan glucagon toedienen als ze weg is gevallen. Dit is het tegenovergestelde van insuline. Glucagon zorgt ervoor dan glycogeen wordt omgezet in glucose (=suiker).
glycogeen kan niet verbruikt worden door het lichaam, maar glucose is oplosbaar en daarom is insuline nodig om het naar glycogeen om te zetten.

Sorry als je het niet begrijpt :o

Alleen als jou moeder nog wel bij is en zelf niet voor suikers kan zorgen kun je het beste AA, of dextro geven, dit zijn mono-sachariden (=snelle suikers) en worden direct in het bloed opgenomen.
Als ze weg is gevallen nooit wat in haar mond doen, dit levert stikgevaar op.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:06

@Suikermeisje, kan me niet voorstellen dat de verzekering er moeilijk over zou doen?! Ik heb ook altijd 8 mm. en toen ik de 6 mm. wilde proberen, was dat geen enkel probleem! Als je er wat wil proberen, mag je altijd je adres even pb'en!

@Daantjuhhh, wat ontzettend balen voor je moeder, maar inderdaad ook wel weer een geruststelling dat jullie nu tenminste weten wat er mis is!! Vind het heel goed dat je er nu al veel info over probeerd in te winnen!! Persoonlijk denk ik niet dat het heel snel mis zal gaan. Bij mij heeft het erg lang geduurd voordat de dokter de juiste diagnose had gesteld :( (stuurde m'n moeder steeds weg met staaltabletten, want ik had een tekort..............) En zelf heb ik ook weet niet hoe vaak waardes boven de 20 gehad :o en absoluut niet dat dat goed was, maar je gaat niet meteen om dan :P
Voordat je iets doet, moet je wel goed weten wat de waarde van haar suikers is!!! Stel dat ze te hoog zit en jij zou haar iets met suiker geven, dán kan het wel mis gaan!
Vooral producten met koolhydraten zijn boosdoeners! Koolhydraten worden omgezet in suikers.
Goed water drinken is erg goed!!
(misschien dat je ook nog wat info kunt halen uit dit topic, maar dan deel 1?!)
En uiteraard kun je hier van alles vragen :D

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:53

Als iemand net diabetes heeft en nog niet behandeld wordt, zal ze zeker niet zulke lage suikerwaarden krijgen dat ze weg kan vallen. Daar zou ik me dus nu zeker nog geen zorgen over maken.

Laat het allemaal even rustig over je heen komen en alles door de arts/verpleegkundige uitleggen. Er is over diabetes zoveel te vertellen, maar daarom juist vaak ook weer zoveel dat je in het begin door de bomen het bos niet ziet.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:51

MoniqueT schreef:
Als iemand net diabetes heeft en nog niet behandeld wordt, zal ze zeker niet zulke lage suikerwaarden krijgen dat ze weg kan vallen. Daar zou ik me dus nu zeker nog geen zorgen over maken.

Laat het allemaal even rustig over je heen komen en alles door de arts/verpleegkundige uitleggen. Er is over diabetes zoveel te vertellen, maar daarom juist vaak ook weer zoveel dat je in het begin door de bomen het bos niet ziet.

@ Iedereen, super bedankt voor de info.
Hier kan ik zeker wat mee!! Dank jullie.

@ Monique: Dat gevoel hebben wij inderdaad ook!
Door de bomen het bos niet zien ;-)
We houden onze ogen en oren open.
En we mogen mijn tante (die al jaaaaaren diabetes heeft) ook altijd bellen als we iets willen weten.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 20:31

Ik had een tijd geleden geschreven dat we gingen proberen over te stappen op de dana pomp en vandaag te horen gekregen dat ik hem krijg !!!!!!

Omdat het bedrijf waar ik mijn oude cozmo vandaan heb ook de dana pomp maakt mag ik zo overstappen en hoef ik niet nog twee jaar te wachten totdat ik een nieuwe mag..
Ben erg benieuwd hoe die bevalt heb al wel gehoord dat er wat storingen in kunnen zitten maar dat gaan we meemaken.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:34

super voor je tootje71!!!

ik heb binnenkort gala en zit nog met het probleem waar ik mijn pomp laat. ik zat er ook over na te denken om die avond te spuiten. hebben jullie nog tips?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:22

zijkant van hipster?
mijn hba1 is 8.6 (of 71), had t eigenlijk lager verwacht, maar internist zei dat ik niet mocht klagen, precies jaar geleden zat ik op 10.4 en de vorige keer op 8.7

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:05

Hoe is het met iedereen ??

Hier begin ik gelukkig flink op te knappen.. ben weer fanatiek met rijden ( en dat was lang geleden dus moet ook weer wat ingeslopen foutjes verbeteren :o ) en aankomnde dinsdag krijg ik de dana pomp !!!

Ben zo benieuwd of het inderdaad beter gaat dan met mijn oude getrouwe cozmo... :j

Ik krijg alleen een bril en dat vindt ik wat minder aangezien ik nooit een bril heb gehad..

Mijn lens werkt niet meer naar behoren (ivm de suiker) en ik moet nu een bril die het allemaal wat makkelijk maakt maar goed als het daar bij blijft ben ik tevreden ! :wave:

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:34

ben benieuwd naar je neiuwe pomp, hier gaat alles t zelfde, do dag naar dbvpk en dan ook uitslag van hart echo, maak me r eigenlijk niet druk om, t komt zoals t komt

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 11:20

Nou even flinke domper hier... net terug van de internist.. ik ben in een half jaar 8 kilo gegroeid..oeps... en mijn gemiddelde was 79 mega hoog dus.. gastie voel me echt even heel ...(lelijk woord) ... nou ja met de nieuwe pomp gaan we ervoor !

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:52

positief benaderen, ik heb gister uitlsag gehad van hart echo...........................helemaal goed!!! phew zat r niet mee, maar zo in je achterhoofd spookt t er toch in..........wat als!

nu niet nodig dus

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 13:17

Zo dat is een hele opluchting ! fijn hoor kan je je daar geen zorgen meer om maken..

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:26

MI1990 schreef:
super voor je tootje71!!!

ik heb binnenkort gala en zit nog met het probleem waar ik mijn pomp laat. ik zat er ook over na te denken om die avond te spuiten. hebben jullie nog tips?

Zo mensen, mijn excuus!

Daar ben ik dan ook eindelijk weer eens! Ik heb het veel te druk met van alles en nog wat! Zoals babyspulletjes uitzoeken en dergelijke, want ik ben 9 weekjes zwanger! Spannend hoor :D
Kheb nu een continue glucosesensor, ideaal!

Ik doe mijn pomp als ik geen broekzakken heb in mijn laars?

Goed om te horen dat iedereen weer een beetje opknapt!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:56

gefeliciteerd lovebonney! :D spannend! hopelijk verloopt de zwangerschap goed :)

laars is geen optie aangezien ik hakken draag :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 21:38

lovebonney ..gefeliciteerd !!!

Ik heb sinds vandaag de dana pomp en die heb ik in een heel handig zakje aan mijn bh hangen , de bloedmeter is ook afstandbediening dus ik hoef de pomp niet te pakken.

Alleen had ik na drie uur dragen al een blokkadealarm en dat heb ik dus nooit met de cozmo gehad dus schrok mij een hoedje.

Nou ja nieuw slangetje eraan en opgelost.

Ik houdt jullie op de hoogte hoe hij bevalt wat ik nu al wel minder vindt is dat er geen snelle bolus knop op zit dus moet altijd eerst een paar handelingen doen om te bolussen...eerste minpunt...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:02

hoera een baby op komst in dit topic, gefeliciteerd!!!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:50

lovebonney gefeliciteerd! Wat leuk zeg! :D

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:32

Dank jullie wel!

Vandaag weer een echo gehad, alles zag er weer goed uit :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:33

geweldig, nu zul je merken dat je met je zwangerschap eevn van de voordelen van het diabeet zijn moet profiteren, elke 4 wkn echo en alles wordt super in de gaten gehouden!

ik ben vanochtend bij dbvpk geweest, zit smiddags nog vaak te laag, nu hebben we de bolus wizzard ingesteld, iemand hier er ervaring mee?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:36

lovebunny, gefeliciteerd!!! Wat een leuk nieuws!!! Een héle voorspoedige tijd toegewenst! *\o/*

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 13:09

CarolineF ik ga daar ook mee beginnen heb dus nog geen ervaring maar hopelijk kan ik dan mijn suikers wat beter in de hand houden. ben benieuwd hoe we het gaan ervaren heb er al namelijk mindere dingen over gehoord..

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:00

nou heb m dus sinds vandaag aan, ok heb mega boek in mijn tas met koolhydraten lijst ed, maar merk nu met 2x iets eten wel dat ding me heel andere hoeveelheid adviseert dan dat ik zelf in gedachten heb bij bepaald produkt, tijd zal t leren.........

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:06

ik gebruik het al een tijdje, vind het erg handig!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:51

ik heb vrijdag trouwens die neiuwe pomp gezien, die infuusset zonder slangetje maar damn dan heb je nogal n apparaat op je lijf zeg, tis net n half ei, dan maar liever met slangetje dacht ik zo