Hoe krijg je die killer body?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yolien

Re: Hoe krijg je die killer body?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:47

PD, met deze gewichten, goede voeding en een juist sportpatroon moet dat wel lukken.
Welke pump volg je? Les Mils of Club Power?
Ik geef zelf de Club Power lessen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:51

Yolien schreef:
PD, met deze gewichten, goede voeding en een juist sportpatroon moet dat wel lukken.
Welke pump volg je? Les Mils of Club Power?
Ik geef zelf de Club Power lessen.

Les mills. Wij bodypumpen alleen thuis (hebben alle instructeurdvd's), deed het eerst zo nu en dan... En probeer nu ongeveer 5 dagen in de week te doen.
Meestal met bedrijfsfitness nog een halfuurtje extra krachttraining.

Met club power lessen ben ik niet bekend. Is dat hetzelfde principe?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:52

Hier nog eentje waarbij het totaal geen menselijk figuur meer heeft.
Binnenkort beginnen we met 1x per week zwemmen en als het wat beter weer word dat komt de 3/wieer van stal en gaan we skaten met beeb en hond.
Verder staat meer trainen met de paarden op het lijstje en wat gezonder eten.
Ik denk dat dit wel een redelijk begin is.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:48

Ja Club Power is ook body pump maar van een andere "leverancier".
Is van Club Joy, die hebben o.a. ook spinning, yoga, zumba, tai bo etc.
Erg leuk dus!
Ik kom aan 5 uur pumpen per week, 3 uur les geven en daarbij zelf ook nog trainen. Heb de fitness al een tijdje niet meer van binnen gezien....

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:33

Hey Annebe! :D

Pumpers, ik wil binnenkort voor het eerst pumpen (misschien vanavond zelfs al als ik het haal) maar ik word een beetje zenuwachtig van al die mensen die al die spullen pakken :=
Ik ga het sowieso nog even aan de instructrice vragen als het zo ver is, maar wat zijn nou gewichten die ik het best kan pakken als ik voor het eerst ben?
Heb dus nog nooit gepumpt, maar ben wel bekend met krachttraining :j

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:35

Ik heb gisteren 2 proeflessers gehad en die laat ik alle oefeningen de eerste keer met 2 kg per kant doen.
Gewoon om er in te komen..... Dan kun je zelf daarna kiezen voor een opbouw in gewicht!

Veel plezier!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:37

Okee, dankjewel! Dan heb ik een beetje een richtlijn ;)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:47

eerste 2 keer deed ik 1 kg aan allebei de kanten vond toen al zwaar
3de keer zij ze dat we 2 kg aan elke kant konden proberen is wel stukje zwaarder

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:33

Ik heb vanavond voor het eerst gepumpt :D

Ben naar zumba gegaan, maar daar was een invalster die er meer tropisch aerobics van maakte, dus ik heb de pump er maar achteraan gepakt!
Heb benen op 5 kg gedaan, biceps en schouders met 1 kg (:+) en de rest met 2.5 :)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:25

zo 5 kg al gelijk op je benen
ik doe nu 3
Je hebt zeker wel spierpijn? :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:11

Het valt mee! In mijn borst iets en in mijn billen en bovenbenen een beetje := Ben gister na het sporten ook lekker in de sauna gegaan, denk dat het daarom nu meevalt!
En ik heb aardig sterke benen, doe daar ook al veel kracht voor, vandaar dat het waarschijnlijk wel ging :j

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:37

Ik heb niet heel het topic doorlopen - maar ik ken een heel erg leuk en vermoeiende sport, maar die dus zééééér goed is voor de conditie en doordat het zo leuk is, gewoon nog eens goed vol te houden ook is. Want al die fitness dingen en oefeningen die je zelf thuis doet, zeg nu zelf, wie houdt dat vol, en tenslotte ik vind dat je plezier moet hebben bij sporten.

Rope-skipping ofwel springtouwen! Ik heb het zeker 4 jaar gedaan en ik heb op een bepaald moment ook kotjes gehad in mijn buik (niet super opvallend, gewoon mooi en nog vrouwelijk), ik had ook echt armspieren. In grote steden worden er normaal wel lessen voor gegeven.

Het is dus echt énorm goed voor je conditie! Wel niet voor mensen met zwakke knieën enzo, het vraagt veel van je spieren en gewrichten. En voor mensen die er van houden om badend in het zweet te staan ;) (I did) Soms na een les stond ik gewoon echt over heel mijn lichaam te zweten, maar dat is echt een zaaaaaaaaaalig gevoel, en dan niet omdat je denkt ooooh ik ben mss afgevallen, neen gewoon omdat het zo'n fun is geweest (in die tijd moest ik nog niet denken aan afvallen) en je je zo hebt uitgeleefd. Spierpijn neem je er wel bij, dat vind ik trouwens ook een leuk gevoel, niets beters dan een lichaam met spierpijn :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:45

Klinkt wel leuk en intensief Magli! :j Goede tip, had er zelf nog nooit van gehoord!

Maarre, ik heb heel veel lol in de sportschool en houd het goed vol hoor ;)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:57

Misschien niet zo bekend in NL, ik weet het niet, maar normaal zijn er wel clubs die daarvoor lessen geven. En het klinkt wat saai, touwtjespringen, maar het houdt veel meer in dan dat.

Goja, je hebt gelijk, iedereen vindt andere dingen leuker! Ik deed vroeger gewoon heel erg veel "échte" sporten zoals tennis en touwtjesspringen bvb en fitness ben ik pas eens beginnen doen als ik moest afvallen, dus mss is het ook daarom dat ik dat wat minder tof vindt. Maar je hebt gelijk, het is een sport zoals een ander en kan ook heel ontspannend zijn voor mensen :)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:34

Rope-skipping even opgezocht op google..
Lijkt me wel ontzettend goed voor je, heb zelf pas een springtouw gehad van me vriend om te beginnen met springtouwen maar is er steeds niet van gekomen.
Doe je dat buiten?

Heb om 17:00 weer les bodypump :D
En vanavond bij een paard kijken :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:11

Goed begin Corelli! Super van je! En 5 kg op je benen is een super gewicht voor de 1e keer! Klasse!
Heb gisteren weer een lesje gegeven en ga vanavond denk ik lekker trainen met een collega. (of in haar les mee doen)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:11

irise456 schreef:
Rope-skipping even opgezocht op google..
Lijkt me wel ontzettend goed voor je, heb zelf pas een springtouw gehad van me vriend om te beginnen met springtouwen maar is er steeds niet van gekomen.
Doe je dat buiten?

Heb om 17:00 weer les bodypump :D
En vanavond bij een paard kijken :D

Ehm ik deed dat eigl nooit alleen maar volgde lessen, alleen kun je dat echt niet leren, het is met allerlei trucjes en ook met lange touwen enzoverder. Dat wordt eig. Altijd binnen gedaan want buiten slijdt je touw daarvan af!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:40

Oke ;)

Zo heb net gepumpt was een zware les, maar na de les ben je altijd trots

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:55

Ik ga dit even volgen, wil ook graag een strakker lichaam.
Ga wat gezonder eten en meer sporten. Ben al een jaar lid van een sportschool, deed voorheen met een vriendin altijd spinning maar sinds een tijdje komt er niet zoveel meer van. Wil graag zumba gaan doen maar die lessen zijn steeds vol. Dus nu maar voorlopig naast vrij sporten in de sportschool thuis aan de slag met zumba video's .

Bodypump heb je bij ons volgens mij niet, of misschien onder een andere naam dat zou wel kunnen :P .

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:01

Hebben ze bij jullie wel Body Shape? Misschien is dat een optie?

Ik heb vanmiddag weer een paar nummertje gepumpt buiten de les om, was wel lekker maar ik had nog spierpijn van m'n powerplate-training van gister :') Ik sla de reguliere les van vanavond dus maar even over!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:02

Powerplate, kun je daar spierpijn van krijgen? :D Ik heb geen idee hoe je het dingn hoort te gebruiken, maar ik doe het altijd juist na het trainen om een beetje los te trillen :')

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:05

Ik heb een gedeelte van de Bodypump oefeningen erop gedaan (oa lunges). Ja, daar kun je spierpijn van krijgen :D !

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:06

Bij ons moet je daar voor betalen dacht ik! zie er wel eens mensen op, maar helpt zoiets echt?

Ik heb trouwens wel een foto van mijn body, maar hoeveel cardio ik ook doe/op mijn voeding let .. mijn vetlaagje blijft er echt op zitten! net als mijn love handles. en mijn stevige boven benen!

let niet op de zooi haha.. en dit is trouwens van 2,5 maand geleden, toen fitnesste ik dus nog fanatiek 3x per week, had geen stress van school... nu zit er +6 kg op!

http://img534.imageshack.us/img534/9885 ... 111196.jpg

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:07

Okee! Dat geloof ik inderdaad meteen :j
Ik heb er ook een keer buikspieren op willen doen, dat was echt niet vol te houden zo zwaar :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:23

Volgens mij komt Bodyfit , zoals dat bij ons heet, er het dichtste bij in de buurt! Maar blijf Zumba het leukst vinden, heb al heel wat tutorial video's afgewerkt alleen ben er niet zo goed in om streng te zijn voor mezelf :P