Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:46

8/9 kilometer is nog een droom ver weg voor mij.. maar loop ook voornamelijk voor een strakker lijf en een betere conditie!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:53

Hallo dames :wave:

Na ruim een half jaar heb ik het topic weer weten te vinden, ik vrees dat ook bij mij de goede voornemens daarmee te maken hebben :o
Vorig jaar heb ik tot les 20 van STR gelopen, toen kreeg ik last van een peesblessure (pes anserinus) en heb ik het hardlopen op een laag pitje moeten zetten. Daarna ben ik voor twee maanden naar het buitenland gegaan en bij terugkomst 3x pw naar de sportschool. De komende tijd heb ik weer onregelmatige stagetijden en komt hardlopen mij (ook ivm de financiën) beter uit.

Ik moet nog even wachten tot ik naar de huisarts ben geweest voor nieuwe astma-medicatie, want momenteel hijg ik al als ik de trap oploop. Vanaf 17 januari ga ik samen met mijn zus beginnen bij les 1 van STR, heb er zin in!

Ik hoop dat ik dit jaar eindelijk een keer de 5 km kan lopen, vind het zo knap dat sommige mensen hier dat gewoon als 'onderhoudsrondje' zien!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:55

Handig zo'n overzicht Kiwipitje! :j

Welkom Nistria :wave: Ik zou het ook beide doen. (doe het namelijk zelf ook :o) Loop nog niet zo veel km als jij, ik loop met Renate Wennemars, niet helemaal volgens haar volgorde, vind het wel prettig voor de afwisseling.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:00

@Fanneke: Is het programma van Renate Wennemars net als STR op muziek? En zoja, is die muziek een beetje om aan te horen? ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:03

Ik vond die muziek van STR toen echt erg! :=

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:08

Kiwipitje schreef:
Ik vond die muziek van STR toen echt erg! :=

Inderdaad, daarom ben ik benieuwd of Renate een betere muzieksmaak heeft ;)

Ik zie wel op de website van dutchrunners dat ze in de eerste trainingsweek al opbouwt tot 3x3 minuten rennen, bij STR is dat uit mijn hoofd pas in week 3 ofzo. Aangezien ik bij STR al overbelaste pezen (heb platvoeten) kreeg, lijkt me zo'n snelle opbouw niet zo geschikt.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:10

@ fanneke, kan ik die info van renate wennemars op een site vinden?
Ik doe namelijk maar wat.. Heb een app op mijn tel gedownload die precies zegt hoe lang je loopt, de afstand en miles per uur. Daaronder zet ik de muziek aan en dan zie ik wel..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:11

Heb je geen smartphone Patos?
Bij MiCoach kun je namelijk ook het soort schema kiezen en kijken hoe snel ie opbouwt etc.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:12

Nistria schreef:
@ fanneke, kan ik die info van renate wennemars op een site vinden?
Ik doe namelijk maar wat.. Heb een app op mijn tel gedownload die precies zegt hoe lang je loopt, de afstand en miles per uur. Daaronder zet ik de muziek aan en dan zie ik wel..

http://www.dutchrunners.nl, voor het downloaden van het volledige trainingsprogramma moet je wel lid worden (of het ergens illegaal vandaan halen ;) )

@Kiwipitje: helaas ben ik nog niet zo hip. Komende zomer loopt mijn abbo af en kan ik mijn vooroorlogse telefoon aan de kant slingeren, maar voorlopig moet het dus nog even op een andere manier.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:22

Nee de muziek van Dutchrunners is wel beter te doen dan die van STR :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:23

Jammer Patos want het is een uitkomst!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:28

STR en Renate zijn hetzelfde principe. Ik heb de 0-5km wel met Evy gelopen. De muziek was wel wat oud := vind wel dat Evy motiverender praat _O- zo, mijnen sportvriend, trekke uwen veters mar stevig an, we gaan er weer een ferme lap op geven. _O- Heerlijk! Renate werkt qua stem toch iets meer geestdodend. STR heb ik gekregen van een collega van mijn vriend.

Inmiddels ben ik gestart met de 5-10 km met Renate, deze heb ik via een goede vriending ;) kunnen downloaden. De muziek en de opbouw is wel leuker en gevarieerder. Maar Evy als coach, is toch wel leuk.
Ik wil zelf ook lid worden van Dutchrunners, voor € 20.00 kun je onbeperkt downloaden. Moet mij idd eens aanmelden.
Muziek werkt voor mij erg goed, ben mij minder bewust van de omgeving. Kies zo min mogelijk voor wegen waar auto's komen, zet hem zo dat ik auto's nog wel hoor achter mij.

Ik heb via marktplaats een ipod nano 2gen gekocht. Is wel oud, maar werkt prima, sinds kort heb ik nike+ sensor gekocht voor de extra stimulans. Deze moet ik nog kalibreren. Vanavond ga ik een stuk op de fiets uitzetten, dan kan ik die morgen lopen met mijn ipod en nike+.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:29

Ik loop zonder muziek of programma. Heb tot de 5 km opgebouwd met het schema (tijden op mijn hand geschreven) van S2R. Loop het lekkerst zonder muziek of iets. Ben dan wel helemaal van de wereld hoor, zie mensen wel, maar herken ze niet... :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:32

WenK schreef:
Ik loop zonder muziek of programma. Heb tot de 5 km opgebouwd met het schema (tijden op mijn hand geschreven) van S2R.

Dat was dé oplossing! Vroegah, toen ik nog geen mp3 had, liep ik altijd te hannesen hiermee. Hoeveel moest ik ook alweer lopen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:34

:j Ideaal was dat, helemaal als je zo'n lange serie had en dan 1/2/2/2/3/2/2 ofzo, nooit dat ik dat wist te onthouden... Maar met opschrijven dus wel.. :D Nu loop ik geen intervals meer, alleen versnellingen of langere stukken duurloop.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:39

Ik heb ze allebei gelopen (ook tig keer begonnen :o ) Vond de muziek van Renate leuker.

Nu loop ik verschillend, soms met radio, soms met een lesje van Renate, soms met eigen muziek. Ik loop het liefst wél met muziek anders hoor ik mezelf zo hijgen en stampen :D Maar ik herken ook de meeste mensen niet, ben dan even alleen op de wereld. Ik probeer ook zoveel een route te lopen zonder oversteek van wegen. Lig anders zo onder een auto :=

Fan, je kunt ook op http://www.afstanden.nl kijken, dan kun je een stukje uitstippelen en dat lopen, hoef je niet eerst te fietsen.

Heb zelf vaak de cardiotrainer app of endomo app aan, dan hoor ik hoeveel minuten of km ik heb gelopen. Hoewel ze soms wat van de leg zijn, had laatst een snelheid van 17 km per uur behaald _O- Miep miep sjoefff daar komt Bom voorbij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:41

Mijn intervaltraining loop ik meestal bij de atletiekvereniging, daar is de trainer die schreeuwt dat we harder moeten lopen, moeten dribbelen of wandelen. En op de baan kun je heel makkelijk je afstanden lopen, de baan is precies 400m, en de afstanden staan aangegeven. Meestal loop ik dus interval op afstand.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:44

haha das wel heul hard Bom... :D

Das zeker makkelijk Angela, wat betaal jij eigenlijk voor je lidmaatschap? Niet dat ik ook lid wil worden van een atletiekvereniging, maar ben wel eens nieuwsgierig wat dat tegenwoordig nou zo kost?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:55

hetbommeke schreef:
. Ik loop het liefst wél met muziek anders hoor ik mezelf zo hijgen en stampen : D

Hebben jullie dat ook? Ik heb het gevoel dat mijn voeten altijd zo op de grond ploffen. Als ik net begonnen ben probeer ik ze soepel neer te zetten, maar zeker als ik moe begin te worden hoor je echt 'plof, plof'. Als ik een andere loper tegenkom hoor ik hem/haar nooit stampen. (ik heb hardloopschoenen )

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:56

Bij mij werd het stukken minder met goede schoenen, maar die heb je dus al. Ik heb het alleen nog een beetje op straatsteentjes. Bij asfalt enzo niet...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:56

Ik stamp ook heel erg :')
En ik heb ook hardloopschoenen :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:58

Wow Bom, dat is heel hard! :D Afstandmeten is niet heel kieskeurig, als er bochtjes inzitten ;) Vanaf welke kant van de weg moet je dan lopen voor een exacte afstand? Maar idd een rechte, lange straat dat is zeker mogelijk, alleen dan moet het precies een km zijn. Ik kan zeker eens kijken. Ik dacht met de fiets heb ik gelijk weer 20 minuten beweging. :=

Ik vond de constributie erg prijzig van een Atletiekverening. Dat weerhoud mij een beetje om lid te worden.

Dat stampen heb ik ook erg, ik probeer er op te letten. Maar soms ben ik zo bewust bezig met mijn ritme, dat een vloeiende loopstijl wat lastig wordt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:05

Ah..dat is fijn om te horen. Ben ik in ieder geval niet de enige stamper hier ;)

Misty23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:09

Zo, ik meld mij ook (eindelijk) weer eens... Heb er een tijdje uitgelegen wegens overbelasting van m'n knieën, was iets té fanatiek! (ging van 5 min. hardlopen naar 35 min. binnen 3 trainingen... Overigens wel goed van geleerd!) Langzaam maar zeker is het de bedoeling dat die blessure weggaat. Ik loop nu weer sinds anderhalve week, heel braaf een schema volgend. En ga me inschrijven om te trainen voor de 10 km indien mogelijk, anders de 5 km. Dat begint aanstaand weekend. Goede stok achter de deur, hoewel ik dat meestal niet nodig heb, maar met tijdgebrek, regen, sneeuw en ijzel wel...

Stampen zou ik niet weten of ik dat doe.. En ik vind de atletiekvereniging bij ons ook een beetje te duur. Daarom doe ik maar met het projectje mee, ben ik weer onder de pannen tot eind maart. ;)

Succes allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:22

WenK schreef:
haha das wel heul hard Bom... :D

Das zeker makkelijk Angela, wat betaal jij eigenlijk voor je lidmaatschap? Niet dat ik ook lid wil worden van een atletiekvereniging, maar ben wel eens nieuwsgierig wat dat tegenwoordig nou zo kost?

30 euro! :D Ik studeer en ben uitwonend (logisch als je samenwoond) nog, dus betaal niet de volle mep. Normaal is het bij ons iets van 80 euro per jaar. Hiervoor kun je 3 keer per week trainen zowel buiten (bos of dorp) of op de atletiekbaan. Verder krijg ik korting op wedstrijden, wordt er vaak vanuit de club iets geregeld en dan betaald de club het inschrijfgeld en vervoer.