Hoe je ogen mooier laten lijken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:07

Ik heb dat ook mijn ogen daar rond om is altijd donkerder als de rest...
Erg vervelend maarja

Vandaag wit op mijn Waterline gedaan ik lijk wel een pippo _O-
Heb het er maar weer af gehaald mascara en foundation is genoeg voor vandaag haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:20

wow fiffil,die laatste foto!!!
wat ben jij een knap meisje zeg,en je haarkleur... <3

leuk topic dit.
ik ben ook gezegend met sproetjes,en hele lichte wenkbrauwen en wimpers.
als ik me niet opmaak voel ik me al snel erg kaal,dus heb meestal wel wat mascara op,en wenkbrauwen wat bijgekleurd.
vroeger maakte ik me zwaarder op, tegenwoordig vind ik naturel mooier...

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:25

Ik heb op een 'normale' dag gen make-up op, maar op feestjes wel,
heeft iemand tips hoe ik mij kan opmaken?

*want ik weet het niet meer!*

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SHLR7DVU-D.jpg

Ohja mijn wenkbrauwen zijn blond, dus je ziet ze amper :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:26

Fiffil jou onderste foto vind ik het mooist, jij hebt genoeg aan een beetje mascara.

Sem, je bent denk ik nog redelijk jong, dan kan je het best hebben maar wat al gezegt werd, zou ik het naar de binnekant toe wat uit vagen.
Zodat het dus vanuit de buitenste hoek naar binnen toe subtieler wordt.

Dreamy, ik vind dat jij een perfecte make-up hebt aan gebracht op je oog!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:28

Ik lees hier over kohlpotlood, oogschaduw enz. Wat hoort er nou echt in een basis oogopmaakset te zitten :D Ik ben echt een complete noob op make up gebied namelijk :o En als ik dan eens ga stappen zit ik vol enthousiastme internet af te struinen voor ideeën maar ik mis volgens mij gewoon de goede atributen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:29

Lieff, bij de lichte huid die jij hebt zou ik het een beetje natuurlijk laten.
Met natuur tinten een beetje werken en niet teveel kleur.
Wenkbrauwen kan je ook met een klein penseeltje en wat bruine oogschaduw aanzetten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:29

Het enige wat ik heb is mascara en een oogpotloodje (zwart, twee bruintinten, wit en twee groentinten). Oogschaduw heb ik niet, gebruik ik toch niet...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:30

Met oog potlootje en mascara kom je al een heel eind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:34

onassa,jij mag je wel een keer uitleven met make up op mij,op een sneeuwachtige dag onder genot van een bak koffie(of graanlikeur,hahaha)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:44

Hartstikke leuk,wil ik graag een keer bij je doen! :D
Dat ik mijn diploma visagiste haalde is inmiddels alwel 24 jaar geleden, dus technieken zijn wel wat verandert maar eigenlijk als ik het goed bekijk niet eens zo heel veel.
De basis blijft toch altijd hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:02

Wat een leuk topic dit zeg.. als ik me straks een keer verveel zie ik genoeg om uit te proberen :D
(En even tussendoor, Fiffil, wat ben jij ontzettend knap zeg!)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:31

Het valt me heel erg op dat heel veel mensen hun waterlines onder zo zwart maken. Terwijl het veel veel mooier is om het net onder de waterlines op de wimperrand te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:31

capopjekop schreef:
Ik lees hier over kohlpotlood, oogschaduw enz. Wat hoort er nou echt in een basis oogopmaakset te zitten :D Ik ben echt een complete noob op make up gebied namelijk :o En als ik dan eens ga stappen zit ik vol enthousiastme internet af te struinen voor ideeën maar ik mis volgens mij gewoon de goede atributen.

Ik zou zeggen, als je het echt goed wil gaan doen...
Een wenkbrauwpoeder/potlood in een goede kleur (imo het aller belangrijkst :Y) Zou je mss niet zeggen, maar je haalt je gezicht echt op met mooie wenkbrauwen :D en 't is niet zo'n ' kijk mij eens veel makeup ophebben' ding) een goede eyeliner (ik gebruik een stiftje of zo'n potje met gel eye-liner, is persoonlijk wat je prettig vind, vloeibaar/potlood/stiftje/gel etc.) een goede mascara. En een oogschaduwpalettje met 3 a 4 kleuren bruin (donkere kleur, highlighter en gewoon een mooie kleur bruin :) ) ooh, en dus een oogschaduw base :j Ooh en een goed kwastje is ook wel belangrijk, die applicatortjes die er bij zitten zijn zeker niet alles
Persoonlijk vind ik bruine eyeliner/mascara ook heel mooi en veel subtieler dan zwart. Ik gebruik meestal zwart op mijn bovenste ooglid en bruin op mijn onderste ooglid. Ik vind het persoonlijk niet mooi als je je ogen echt helemaal omlijnd met een strakke zwarte lijn :n

Als je blauwe ogen heb, moet je wel een bruin nemen met een rode oranje ondertoon, alth. Dat werkt (in theorie :') ) het beste met blauwe ogen. Ik gebruik zelf ook wel gewoon oogschaduw met gouden ondertoon want ik vind goud gewoon mooi :')

mijn favo producten :) :
Afbeelding
Afbeelding
Nyx honeycomb (Goedkoop en goed ! Wel moeilijk verkrijgbaar, alleen in USA of Ebay dus, of andere webshops in ned.. Maar die zijn dan weer duurder)
Afbeelding
oooh en ook belangrijk, oogschaduwbase. Ik gebruik shadow insurance van too faced :D
Afbeelding

NYX is echt hele goede goedkope make-up, ik bestel het hier altijd... http://stores.ebay.com/JOYs-cosmetics Mocht er interesse in zijn is het mss wel leuk om een groepsbestelling te doen oid :) ?

en http://www.makeupgeek.com is een leuke leerzame (amerikaanse) site met leuke how-to filmpjes.... :j

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:36

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:37

Ik vind persoonlijk zwarte mascara t e hard voor je. Je hebt hele lichte wenkbrauwen, een hele lichte rossige huid en heel licht haar. Dan zou ik eerder bruine mascara pakken, staat veel netter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:38

Focussed schreef:
Ik vind persoonlijk zwarte mascara t e hard voor je. Je hebt hele lichte wenkbrauwen, een hele lichte rossige huid en heel licht haar. Dan zou ik eerder bruine mascara pakken, staat veel netter :j

Dat is wat ik ook wilde zeggen :D
Denk dat bruine mascara heel mooi zal staan :j

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:40

hahaha lieff ik vind dat wel weer heel erg mooi met die zwarte mascara. Gelukkig zijn er verschillende smaken.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:53

Ik doe zelf altijd eyeliner, mascara en wenkbrauwpotlood op. Ik vind zelf dat eyeliner echt altijd mooier is dan oogpotlood, en als je het goed doet, dat het je ogen echt benadrukt. maakt niet uit welke kleur. :j
Vooral als je alleen het bovenste ooglid doet, bij mij lijken mijn ogen dan groter.
Ik trek zelf de lijn altijd door.

Verder vind ik dat witte oogschaduw met grijstinten het ook erg goed doet.

Ik heb zelf even geen beter foto dan dit: met een bescheiden eyeliner lijntje.
Afbeelding

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:12

Ik vind zo'n dikke lijn eyeliner juist heel erg afleiden, make-up hoor je niet van twee meter afstand al te zien zitten. Voor de TS zou ik alleen bruine mascara doen (en voor een avondje uit verschillende teinten paarse oogschaduw waarmee je van licht naar donker werkt richting de buitenkant van je oog, even simpel uitgelegd). Met blauwe ogen en zo'n lichte huid moet je lekker subtiel blijven, er zijn er maar weinig die echt veel make-up kunnen hebben en er dan alsnog mooi uit zien van dichtbij.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:28

muts_marijke schreef:
hahaha lieff ik vind dat wel weer heel erg mooi met die zwarte mascara. Gelukkig zijn er verschillende smaken.

Dankje, smaken verschillen, :D

Menino schreef:
Focussed schreef:

Dat is wat ik ook wilde zeggen :D
Denk dat bruine mascara heel mooi zal staan :j

Dankje, zal het eens uit proberen :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:32

ff een stipje :D

fiefje jij hebt geen make up nodig <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:34

Anoniem schreef:
wow fiffil,die laatste foto!!!
wat ben jij een knap meisje zeg,en je haarkleur... <3

WildWings schreef:
(En even tussendoor, Fiffil, wat ben jij ontzettend knap zeg!)

Thanks. :o :D

Onassa schreef:
Fiffil jou onderste foto vind ik het mooist, jij hebt genoeg aan een beetje mascara.

Ariebombarie schreef:
ff een stipje :D

fiefje jij hebt geen make up nodig <3

Ik krijg ook altijd het idee dat hoe meer make-up ik op doe, hoe slechter ik eruit kom te zien... _O-
Of dat ligt aan mijn make-up kunsten, maar volgens mij zijn die echt zo slecht nog niet. :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:39

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:44

Wat een leuk topic!
Ik loop regelmatig zonder make-up maar vind het wel leuk/mooi om te gebruiken maar alleen ogen (en hooguit wat lipgloss). en smokey-eyes is ook leuk om te doen voor stappen enzo!
Heb (kort) donkerblond/bruin haar, groen/bruine ogen. Gebruik altijd bruine mascara (dat staat me veel beter dan zwart, niet zo hard) buitenste helft/stukje vaak wat (bruin) potlood en graag bruintinten oogschaduw, dat staat me toch het mooiste. Vind het ook lastig wat voor kleuren me verder nog zouden staan. Wie weet weet iemand hier iets ;)
Zal morgen/v.d week eens foto maken!

ik vind trouwens natuurlijk gehouden het mooiste! geen geplamuur ;)
Soms is foundation wel mooi maar helaas zijn er volgens mij veel mensen die het verkeerd doen, of verkeerde tint of je ziet bij de kaaklijn echt zo'n streep, dat is ook zo raar :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:47

oee focussed: ik las je reactie (met foto's ) op de 2e pagina.. heb je daar die extension's al in (in je haar)? (jij had toch die clip in dingen besteld?).

enne: nepwimpers, lijkt me zo gaaf, maar dat is zeker moeilijk om goed aan te brengen?
heb dat echt nog nooit gedaan maar lijkt me wel heel leuk.

ik draag overigens bijna geen make-up. sowieso door de weeks niet (te lui voor, en ik vind het altijd zo jammer dat sommige meiden die altijd make-up dragen er gelijk ziek uit zien als ze een keertje make-up loos zijn). met stappen ook maar een klein beetje. wel altijd wat poeder op mn gezicht dan, vooral omdat mn oog make up dan veel beter blijft zitten. verder dan wat mascara en soms een beetje oogpotlood onder mn oog maar daar ben ik al niet zo goed in. (doe het inderdaad vaak op de waterline maar vind dat eigenlijk niet zo mooi. echt onder /op mn wimperrand lukt me alleen niet zo goed).
heb ook vaak dat ik dan thuis in de spiegel kijk en denk: oke, die make-up zit!
en dan op foto's van uitgaan zie ik later dat die make-up gewoon niet zichtbaar is.
oogschaduw gebruik ik trouwens ook niet. ooit wel eens een poging gedaan tot smokey-eyes (met zo'n bourjois setje) maar ook dat lijk je op foto's niet te zien en ik durf het niet echt heftiger te maken zeg maar