Ik kom er niet meer uit (PND)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:56

Rivka, wat een update :\ Had zo gehoopt op een aangenamere start voor je, in dit nieuwe jaar.

We denken aan je. Veel succes!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:02

Urielle, ik krijg nu vast allemaal bokkers over me heen, maar is het niet meer mogelijk om dit uit te praten? Ik kan me uit je topic over je schoonmoeder en je dochter inderdaad herinneren dat je schoonmoeder haar schromelijk verwende, maar als ik me niet vergis schreef je daar ook dat ze wel een lieve oma was.

Kan het niet zo zijn dat je dit te zwart ziet en nu overhaaste beslissingen maakt, (en je schoonmoeder ook wellicht?) Ik snap dat dit een hele moeilijke periode voor je is, maar je man en kinderen zijn hier ook in betrokken, is het voor hen ook de juiste beslissing om dit contact zo rigoreus te verbreken?

Ik schrijf dit absoluut niet om op je hart te trappen of iets dergelijks, maar zo'n beslissing lijkt me ook niet niks. Nogmaals, don't shoot me... wat je ook doet, ik wens je heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:11

Ik heb niet alles gelezen, maar kan wel meespreken van he leven met een zware depressie, als was het dan niet postnataal in mijn geval.

Veel raad kan ik niet geven. Laat niet over jezelf heenlopen, laat ze niet de kans om je minderwaardig te voelen, geef ze niet de kans om op je in te praten en je te sussen met woorden als "nu even niet schat, je zit niet goed in je vel daarvoor". Je hebt evenveel recht op je eigen mening als een ander. Soms lijkt het licht aan het einde van de tunnel zo dichtbij, en dan plotsklaps weer mijlenver weg. Doorzetten, volhouden, ooit kom je er wel. Doe alles op JOUW tempo, het is JOUW leven.

Zoals iemand al zei zijn er centra waar je goedkoop naar de psych kan. Heb er indertijd echter niet lang gebruik van gemaakt omdat ik gewoon te koppig was om te praten, maar ze zijn er dus wel.
In ons ziekenhuis kan je ook de factuur van de consult gewoon laten opsturen. Daar zit dan je groene attest van de mutualiteit bij. Dan stuur je dat eerst op, wacht je tot ze je terugbetaling gestort hebben en dan betaaal je de factuur. Zo zit je niet ineens met dat bedrag wat je moet ophoesten. Vraag ook een keertje na bij je mutualiteit of je geen recht hebt op een aantal consultaties tegen lager tarief vb. dat je nog meer terugbetaald krijgt, of een aantal zelfs compleet.

manex

Re: Ik kom er niet meer uit (PND)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:14

Zo hé, dat zijn me nog al een ontwikkelingen. Ik had zo gehoopt dat het beter zou uitpakken voor je.
Ik heb geen verstand van bezoekrecht e.d.. Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:18

Nee geeft niet hoor Dwaallicht. Ik zal dit wel vaker moeten uitleggen.

Ik heb al eerder tegen mijn vriend gezegd in de tijd dat er nog geen problemen waren dat ik niet wilde dat Gioya te vaak naar daar ging meer, omdat ze haar gewoon maar laat doen. Ze snoept en vreet de hele dag aan de lopende band (en dan heb ik het niet over een paar dingetjes, want ik snap ook dat grootouders meer verwennen), wou onze kleuter!!! niet slapen dan bleef ze dus op (soms echt tot diep in de nacht), ze zag echt geen enkel signaal (ADHDgedrag als ze moe is, werd alleen maar hele dagen overal mee naar toe gesleept, weet niet of ze het niet zag dat ze oververmoeid was of dat ze het conflict niet aanwilde), ze werd hondsbrutaal tegen volwassenen (er tussendoor praten, dingen eisen, schoppen en duwen als ze haar zin niet kreeg), toen het tutje uitmoest omdat haar kaken al helemaal scheef waren en haar verhemelte hol heeft ze gewoon een tutje gegeven zonder overleg of wat dan ook 'want anders had zij geen nachtrust', ze heeft Gioya leren liegen en manipuleren terwijl die goudeerlijk was. Ze heeft geen enkel oog voor het welzijn van het kind, alleen maar voor zichzelf, want natuurlijk is ons Gioy lief en schattig als ze alles mag.
Ik wou het niet helemaal afkappen omdat het toch Dave zijn moeder is, maar wel heel sterk begrenzen in het belang van ons Gioy (en straks ook ons En).
Maar ik ga er nu echt geen rekening meer mee houden dat ze toevallig Dave zijn moeder is hoor :n , ze laat hem zelf bikkelhard vallen!
Nog sterker, met die 40.000 Euro trekt ze HEM in het slop, want het is mijn huis helemaal niet.

O ja, was ook nog vergeten te vertellen dat ze de dag van de ruzie iedereen van MIJN familie op heeft gebeld 'zomaar, om haar verhaal te doen.' (Kwam ik dus vandaag achter toen ik mijn stiefvader belde voor praktische raad). Ze zit dus gewoon te stoken en te manipuleren om ons te isoleren.
Ze was de avond na het vechten naar het ziekenhuis gegaan en heeft van alles foto's laten nemen en dat gaat ze uitspelen in de rechtszaak. En aangezien er verder geen getuigen zijn en haar kant van de familie echt niet tegen haar zal getuigen - op zijn best onthouden van commentaar - en mijn kant van de familie dus al voorbewerkt is (heb mijn kant nu wel verteld, maar we beginnen nu al met een achterstand, ze had ook nog zitten liegen ook en nu zegt mijn familie dus ook al niet veel meer dan 'tja, het blijft een verhaal met twee kanten he.' _-:( ) sta ik dus nu gewoon alleen.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:39

En Dave dan? Die kan toch getuigen tegen zijn moeder? Sorry hoor, hij is met jou en niet met haar, lijkt me toch dat hij dat wel voor je over heeft al is het zijn moeder. Pfff het lijkt bij jou ook net een erge soap he meid, het houdt maar niet op en er komt steeds meer bij kijken.

Ik snap niet hoe iemand zo kan doen en kan reageren, maar ja mijn moeder is precies zo, dus er zijn zat van die hut mensen op de wereld...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:47

Dave probeert nog steeds volgens het midden te koersen, not a chance dat die zou getuigen. En dan nog, hij is de vader, dus ook geen 'derde'.
Maar ik vond op internet misschien al een oplossing. Ik zet die hier niet neer want je weet nooit. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 23:50

ben nu slapen, ben alweer pompaf van alle emotie.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:51

nee vind ik ook, hou alles maar voor jezelf, beter voorkomen dan genezen. Dat mens is zo erg dat ik haar er inderdaad voor aanziet om nog alles af te struinen om wat over je te vinden :n

Slaap lekker ,ik ga ook mn bed in, succes meid!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:16

Antidepressiva kan inderdaad je motoriek beïnvloeden. Vaak worden de bewegingen dan wat houterig

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:10

Riv, je schoonmoeder zit nu in de dreigende fase blijkbaar, haar emoties lopen net zo uit de hand als die van jou. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je het maar even moet laten begaan. Reageer nu gewoon niet op de dreigementen van je schoonmoeder. Zoek geen contact met haar en zoek geen confrontatie met haar of je eigen familie. Ga niet in de verdediging en probeer gewoon elke dag je eigen ritme vast te houden. Het klinkt allemaal heel makkelijk wat ik nu zeg, maar doe het gewoon maar. Plan niet teveel, houd je bezig met een paar basale taken op een dag.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:51

Zo zeg wat een heks.
Nou ja, je weet in ieder geval wat voor vlees je in de kuip hebt.

Over dat bezoekrecht; het is toch niet zo dat grootouders de kinderen alleen mogen zien; het lijkt mij dat je er zelf bij kunt blijven.
Is er ook nog een schoonvader die een rol kan spelen?
of broers en zussen van je vriend?

Ik denk dat Karijn je goed advies geeft.
Sterkte hoor :(:)
Jij komt er wel!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:04

Biancaa schreef:
In Nederland hebben grootouders ook het recht op bezoekrecht, dus hier schiet het ook niet op :n

In Nederland is dat wel heel anders geregeld dan in België, met veel minder mogelijkheden voor de grootouders.
Interessante site daarover is: http://familie4justice.web-log.nl/famil ... s-heb.html

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:32

Ik zie net dat ik een berichtje in dit topic heb geplaatst die hier niet hoorde :=

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk machteloos voelt.
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik wil je iig heel veel sterkte wensen. :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 10:55

Ik vroeg me idd al af hihihi.

Thanks Ka, dat zou ik idd het liefst doen maar wil ook niet achter de feiten aanlopen natuurlijk. Maar je hebt PB ;)

Justkid, wij mogen er idd bijblijven, maar ze walste vroeger al compleet over onze wensen heen (zelfs als we net hadden gezegd met kind erbij dat iets niet mocht dan deed ze dat dus gewoon toch. Eerst als wij er niet waren, later 'stiekem' in de keuken, en erna gewoon waar we bijstonden. En ja, ik hecht veel waarde aan een lijn trekken en wilde het dan ook niet hoog opspelen in aanwezigheid van een kleuter die er natuurlijk niks van begrijpt.) dus ik vrees dat onze aanwezigheid geen enkele rem oplevert tenzij we nog meer confrontaties laten komen, en aangezien ze dus gewoon koste wat het kost haar eigen zin doordramt, gaat dat natuurlijk weer hetzelfde lopen en dat wil ik niet. In de puberteit kon ik zo ook wel fysiek worden als ik flipte maar ik ben nu 31....
Mijn schoonvader is een rustige sympathieke man die af en toe een tegengeluid laat horen wat vervolgens genegeerd wordt dus die laat haar ook maar begaan of die maakt zelf dat hij weg is. Dat is gewoon het hele probleem, ik ben blijkbaar de eerste die zegt En zo doen we het nu eens mooi niet!
Er zijn geen andere kinderen, vriend was enigst kind en is ook altijd enorm gedomineerd dus die heeft het nu ook heel moeilijk om 'meer man' te moeten worden nu zij dwingt tot een keuze.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:57

Pfff wat heftig allemaal meid!!! Je paarden wegdoen..... Als ik je daarbij kan helpen laat het alsjeblieft weten. Ken genoeg mensen.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:31

Ik heb net het hele topic door gelezen en wat zit jij in een rot situatie zeg :(:)

De reden dat ik toch even een berichtje post is omdat ik in een soort gelijke situatie heb gezeten maar dan als kind van een moeder met een pnd. Mijn moeder had zowel bij mijn geboorte als die van mijn broertje een pnd. De moeder van mijn vader, mijn oma dus heeft ook een hele tijd bij ons in huis gewoont en tussen haar en mijn moeder heerste de zelfde spanning als tussen jou en je schoonmoeder. Volgens mijn moeder bemoeide mijn oma zich ook overal mee en was ze zeer dominant en dit gaf dag in dag uit woedeuitbarstingen tussen die twee. Als kind vond ik het juist fijn dat mijn oma er was omdat mijn moeder veel met zichzelf bezig was (wat ze ook moest in die situatie) maar ik kreeg wel elke ruzie mee en hoe klein ik ook was dat vergeet je toch niet meer.

De enigste raad die ik je kan meegeven is te doen waar je zelf achter staat. Mijn moeder heeft spijt dat ze zoveel over zich heen liet lopen maar ik geloof dat ze nu achteraf ook inziet dat mijn oma het helemaal niet verkeerd bedoelde. Het is niet makkelijk om alles uit handen te geven maar als ze zich daar toen bij neer had gelegd had ze zelf wel meer rust gehad. Mijn oma verwende ons ook gruwelijk met dingen die mijn ouders niet wilde maar ik ben daar niet slechter van geworden, ik vond het op die momenten juist erg fijn dat ik onderronsjes met mijn oma had omdat dat de spanning in huis toch wat brak.

Ik wil hiermee helemaal niet bereiken dat je je schoonmoeder vergeeft, want als ik die verhalen lees is het geen makkelijke dame maar vergeet niet dat hoe jij het beleefd niet voor je kinderen hoeft te gelden. Is er geen mogelijkheid om met een bemiddelaar aan de slag te gaan? Ik geef je groot gelijk als je zegt dat ze zich aan jou regels moet houden, het zijn jou kinderen dus jou regels. Als ze echt zo gek op jou kids is en ze graag wil zien dan zal ze toch een stapje jou richting op moeten komen.

Of ben je zelf nu op een punt dat het helemaal niet meer hoeft voor jou?

Ik wil je heel veel sterkte wensen met je beslissing. Als je meer vragen hebt kan je me een berichtje sturen maar ik zet liever niet veel informatie zo openbaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 11:35

Dank je Noor! We zullen zien in hoeverre die 40.000 Euro wordt teruggeist en wat Dave zegt verder. De paarden dekken nooit het hele bedrag dus het huis zou dan toch verkocht moeten. Misschien dat ik er dan nog 1 aan mag houden ofzo, en we weten allemaal welke ik dan hou *D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 11:50

miss_nadine schreef:
Ik heb net het hele topic door gelezen en wat zit jij in een rot situatie zeg :(:)

De reden dat ik toch even een berichtje post is omdat ik in een soort gelijke situatie heb gezeten maar dan als kind van een moeder met een pnd. Mijn moeder had zowel bij mijn geboorte als die van mijn broertje een pnd. De moeder van mijn vader, mijn oma dus heeft ook een hele tijd bij ons in huis gewoont en tussen haar en mijn moeder heerste de zelfde spanning als tussen jou en je schoonmoeder. Volgens mijn moeder bemoeide mijn oma zich ook overal mee en was ze zeer dominant en dit gaf dag in dag uit woedeuitbarstingen tussen die twee. Als kind vond ik het juist fijn dat mijn oma er was omdat mijn moeder veel met zichzelf bezig was (wat ze ook moest in die situatie) maar ik kreeg wel elke ruzie mee en hoe klein ik ook was dat vergeet je toch niet meer.

De enigste raad die ik je kan meegeven is te doen waar je zelf achter staat. Mijn moeder heeft spijt dat ze zoveel over zich heen liet lopen maar ik geloof dat ze nu achteraf ook inziet dat mijn oma het helemaal niet verkeerd bedoelde. Het is niet makkelijk om alles uit handen te geven maar als ze zich daar toen bij neer had gelegd had ze zelf wel meer rust gehad. Mijn oma verwende ons ook gruwelijk met dingen die mijn ouders niet wilde maar ik ben daar niet slechter van geworden, ik vond het op die momenten juist erg fijn dat ik onderronsjes met mijn oma had omdat dat de spanning in huis toch wat brak.

Ik wil hiermee helemaal niet bereiken dat je je schoonmoeder vergeeft, want als ik die verhalen lees is het geen makkelijke dame maar vergeet niet dat hoe jij het beleefd niet voor je kinderen hoeft te gelden. Is er geen mogelijkheid om met een bemiddelaar aan de slag te gaan? Ik geef je groot gelijk als je zegt dat ze zich aan jou regels moet houden, het zijn jou kinderen dus jou regels. Als ze echt zo gek op jou kids is en ze graag wil zien dan zal ze toch een stapje jou richting op moeten komen.

Of ben je zelf nu op een punt dat het helemaal niet meer hoeft voor jou?

Ik wil je heel veel sterkte wensen met je beslissing. Als je meer vragen hebt kan je me een berichtje sturen maar ik zet liever niet veel informatie zo openbaar.

Wat rot dat je dat hebt moeten meemaken!
Mijn PND zorgt er juist voor dat ik extreem op de kinderen gefocussed ben, eigenlijk wat te veel. (Ik zit hier ondertussen Platvoet te spelen :') )

En voor mij hoeft het idd helemaal niet meer, maar mijn vriend heeft ook bepaalde belangen.
Dat ze het goed bedoeld heeft zal allemaal best, maar als je oog hebt voor iemand anders zijn belangen, dan dram je niet koste wat het kost je eigen zin door... ten koste van de kinderen (ja, ik vind het wel erg dat een diabetesrisicokind van 3 a 4 vol met snoep wordt gestoken en daarna ijs en dan tien koekjes en dan weer snoepjes en dan pure suikerklontjes krijgt en dan nog een ijsje en dan een kuip roomboter om 's nachts om 1 uur in bed te liggen... dat vind ik niet meer onder verwennerij vallen, dat vind ik bederven) en ten koste van de moeder van het kind (what more can you do na gesprekken, woedend worden, huilen, nog meer gesprekken :roll: dan iemand op een gegeven moment de deur wijzen?) . En ja, Gioy zal het fantastisch vinden om in alles haar zin te krijgen, dat geloof ik graag. Maar dat is niet goed, een kind heeft ook grenzen nodig. Een kind wordt ook op den lange duur echt niet gelukkig als alles altijd maar mag. En ik begrijp heel goed dat grootouders losser zijn dan ouders, mijn eigen moeder geeft ook meer snoep dan ik haar geef en daar mag ze ook meer van gedragsmatig dan van mij. Maar het verschil is wel dat als ik tegen mijn eigen moeder zeg dat het genoeg is nu, dat ze misschien even tegenpruttelt maar zich verder wel voegt. En als ik zeg dat ze om 19 uur in bed moet, dat het op zijn hoogst 19.30 wordt maar niet omdat Gioy aan het zeuren is (welk kind wil er zelf naar bed? :+ ) dan maar op laten blijven tot ze in elkaar stort.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:15

In zo'n geval is het voor jouw vriend erg moeilijk om zich van zijn moeder los te maken.
Dat snap ik best.
Ik denk inderdaad dat jij de eerste bent met wie ze zich serieus kan meten en dat zal haar niet meevallen.
Ik neem aan dat er wb het geld niks op papier is gezet?
Dat jullie het huis nu moeten verkopen omdat je de lening (?) niet zo kan terugbetalen (wat ze ook weet anders had je vriend het geld niet geleend) vind ik wel een extreme actie van haar.
Lastige situatie; ik denk dat je het goed aanpakt, toegeven brengt je in dit geval misschien nog verder van huis.
Dan verlies je jezelf en dat is geen geld, geen huis, en geen paard waard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 12:19

Die 40.000 Euro was een overbruggingskrediet ingediend bij de bank. Het appartement waar wij eerst in woonden (was van haar) zou na de verhuizing verkocht worden en daarvan kreeg hij dan dus 40.000 Euro om het overbruggingskrediet af te betalen. Het onderpand wat het appartement is wordt nu dus teruggetrokken. Ik weet ook niet of dat zelfs wel kan, aangezien het op papier staat, maar goed, daar ga ik me niet in mengen verder. Ik heb op andere fronten genoeg aan mijn hoofd.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:26

Ja dat is iets voor je vriend om uit te zoeken, het kan maar zo zijn dat haar plannetje helemaal niet mag.
Aan de andere kant zou ik financieel ook helemaal niks met haar te maken willen hebben, dat wilde jij ook niet maar misschien wordt het je vriend nu ook duidelijk.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:12

Er waren toch bouwvakkers bij dat gevecht? Dat beschreef je namelijk wel, dus die kun je toch eventueel als getuigen oproepen? Ze speelt het wel slim, dat moet ik haar echt nageven, helaas in nadeel van jou.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:20

Wat ik even niet zo goed begrijp. Het gevecht (en de eventuele rechtzaak daarover) staat opzich toch los van het feit dat ze de kinderen niet meer mag zien?

Of is ze van plan om over beide zaken naar de rechtbank te gaan?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 14:44

Ik neem aan dat ze daarmee wil gaan aantonen dat ik een slechte moeder ben en psychisch zo onstabiel dat ik geen beslissing in het belang van de kinderen kan nemen.
Dat ik een tijger ben als het over de kinderen gaat, kan zo'n rechter ook niet weten.