vader...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: vader...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:54

Psychisch van het padje af kan niet?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:56

xTamara schreef:
Jaime_ schreef:

@prutsmuts: sorry maar de meeste reacties die hierboven staan vallen niet onder de categorie aanspreken..

Daar heb je een punt!

Jaime_ schreef:
Ontsporing lijkt me meer wanneer TS volledig van het padje geraakt is en verslaafd is aan de drugs (wat natuurlijk altijd een mogelijkheid is)
Ik denk eerder een een psychologisch probleem.. eventueel afkomstig door de dingen die ze heeft meegemaakt in het verleden en de gezinssituatie

Dat ontsporing was meer gericht op jouw vraag of jij nu ook niet spoorde, snap ie :D
Maar je kunt psychisch ook aardig van je padje geraken....

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 00:57

Prutsmuts schreef:
En wanneer ze dit doet als gevolg van een geestelijke aandoening is dat natuurlijk erg sneu, absoluut. Maar dan nog mogen mensen haar daarop aanspreken, toch?

Kan me voorstellen dat mensen zich dan lichtelijk bedonderd voelen na eerst hun medeleven te hebben geuit en daarna er achter te zijn gekomen voor de gek te zijn gehouden.

Noem het voor de gek houden, ik zie het anders. Collega van mn vader verzon jaren terug een vriendin, met alles erop en eraan, toen er personeelsfeest was met aanhang, had ze een ernstig ongeluk gehad en lag ze in het ziekenhuis, uiteindelijk ging ze dood en bladiebla.
Nou dus netjes met het hele bedrijf een grafboeket besteld met lint enz, en dat wouden ze graag laten bezorgen, alle ziekenhuizen in de regio afgebelt maar nergens wat bekend, evengoed niet bij uitvaarcentra, er stond ook niets in de krant, dus uiteindelijk zijn ouders gebelt en die wisten niets van een eventuele vriendin..

Persoon in kwestie had het dus allemaal verzonnen, en is daarna flink in therapie geweest, is nu 20 jaar later nog steeds werkzaam daar, en niemand kijkt hem er op aan hoor, niemand voelt zich voor de gek gehouden.. want het is gewoon een ziekte.. Als iemand door ziekte iets raars doet, en dat kan van alles zijn, als is het in een geleende broek van je collega piesen omdat je blaaskanker hebt, daar mag niet op zo'n manier over geoordeeld worden vind ik.

delerium

Re: vader...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 01:00

Moderatoropmerking:
Ondanks dat ik niet mod binnen MW hier wel een slotje.