Emetofobie vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 19:41

heel goed espoir!! gelukkig dat alles mee viel!! wel jammer van die kroeg! en therapie zou ik je ook aanraden!

vandaag weer geweest.. en ik moest filmpje 9 kijken!!! bahh!!! gelukkig mocht geluid uit.. deze moet ik deze week thuis ook weer kijken... en zoweizo alle filmpjes.. van 1tm9 en als de kans zich voor doet.. moet ik kots opruimen.. (bv op werk.. werk in een hotel) en ik moet deze week een blaadje maken met dingen erop, die mij helpen om over de ergste angst te komen... voor als ik straks klaar ben met de therapie.. dat als ik weer bang ga worden, dat ik dan dat blaadje door kan lezen...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:10

dan viel het toch mee :D spijtig van in de kroeg, maar super dat alles vrij goed gegaan is, geeft toch weer meer moed om nog eens op reis te gaan, je kan het wel :D

pff, ik wil ook graag filmpjes leren kijken, maar durf het niet in m'n eentje, en heb op dit moment geen zin om weer es naar een therapeut te gaan...tot nu toe heeft er geen 1 mij er degelijk mee geholpen en ik heb er al best wat gehad :+

hoe zit bij jullie met de tandarts trouwens? ik ben net weer geweest, heb geen schrik om er naartoe te gaan, maar als ik daar dan lig en ik voel dat hij zo vanachter in mijn mond zit te peuteren en op mijn tong zit te duwen, ben ik toch best gespannen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 20:18

ja dat heb ik ook wel een beetje.. maar niet dat ik er paniekerig van word ofzo...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:23

nee, dat ik ook niet, gelukkig! behalve als hij onhandig doet en bv stukjes vulling in mijn keel laat vallen en dan met dat zuigding in mijn keel probeert te gaan om dat eruit te vissen :+ heeft hij 1 keer geprobeerd, nooit weer :') nu laat hij me het zelf doen :')

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 20:47

hahah! nou wel fijn dat hij het in de gaten heeft :P

weet trouwens iemand hoe groot de kans is dat je besmet raakt als je kots moet opruimen? ik denk namelijk dat dat heel groot is.. maar de therapeut zegt van niet... dat die kans redelijk klein is.. nu moet ik dat deze week uitzoeken.. maar kan het niet vinden?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:58

ik denk dat die kans ook niet erg groot is hoor...handschoenen aan, dettol oid erbij en achteraf goed je handen wassen :j denk niet dat er dan veel kan gebeuren :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:59

Kom je vaak kots tegen in een hotel eigenlijk ? :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:26

nou eigenlijk niet zo heel vaak.. maartoevallig de laatste 2 weken wel :P

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:07

Zo moet je dat gaan opruimen?! Dat zou ik echt héél knap vinden! Dan ga je wel hard vooruit zeg met die therapie.. Als ik er nog maar aan denk word ik al niet goed. Ik kan ook niet eens dat van mezelf opruimen :?.. Al zit het in een emmer! Trouwens alleen dat wordt emmer linkt voor mij al aan spuug.. Erg he.. Ik heb het echt wel heel extreem geloof ik! Ik ga vanaf volgende week proberen samen met mijn vriend foto's en filmpjes te gaan kijken. Bij hem voel ik me heel veilig dus misschien dat dat mij een beetje helpt :P.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:12

ik zou dat niet in je eentje doen, en dan bedoel ik zonder therapeut, dan kan het ook erger maken...ik zou het echt alleen met begeleiding doen hoor, die filmpjes

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 22:13

nou het gaat wel een stuk beter idd! want van de week lag er nog een 'restje kots' :P beetje stukjes nog.. en stinken! en dat heb ik opgeruimd!! :oo maar of ik ook de hele mikmak kan doen? dat weet ik niet...

en emmer link ik daar ook aan... zelfde als het woord buikgriep.. krijg k de rillingen van!

en kijk via die site!! die links! staat precies bij wat je kan verwachten...

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 05:48

Jee je gaat echt met sprongen vooruit!
Opruimen, ik zou echt geeeeek worden, heb het ook nog nooit gedaan.
(wordt wat met die kleine strakjes, mama die heel hard gaat rennen :( )
Hoe ruim je zoiets eigenlijk op?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 14:16

Nou bij mij op werk lag er maar een heel ietsje.. Dat heb ik met een dweil gedaan..

Maar k vraag me af als iemand echt de volle lading kotst.. hoe je het dan opruimt..

hier ook geen idee!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:17

emmer water met schoonmaakmiddel/ontsmetting in, paar dweilen erbij en soppen maar...of proberen het meeste met keukenpapier eerst weg te doen, het is maar waar je zelf het beste mee om kan...

heb nog nooit mensenkots opgeruimd, dat van de hond is geen probleem

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 14:20

dus dan zit je elke keer met die dweil in je emmer?? waar later steeds meer kots in zit.. en dan lekker die dweil uitwringen? baahhhhhh :P

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:22

Weet je wat ik me afvraag, wat voor gevoel je hebt bij het lezen van dit topic. Kan er zelf al misselijk van worden, van die verhalen van kots het station of in de kroeg of schoonmaken.
Jullie geen last van?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 14:23

nee.. ik nu niet meer! had ik 'vroeger' wel heel erg!!
maar nu geen last meer van! kan met gemak doorlezen...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:25

jep, of je moet bij elke veeg je water gaan spoelen :P maar daarom doe ik dus eerst het meeste weg met een keukenpapier, dan kan je de rest gewoon schoonmaken...maar als het echt veel is, weet ik niet of dat lukt :+ denk dat je dan wel moet dweilen ...maar hier gaan we weer hé, het is nooit zoveel hoor :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:26

Anneert schreef:
Weet je wat ik me afvraag, wat voor gevoel je hebt bij het lezen van dit topic. Kan er zelf al misselijk van worden, van die verhalen van kots het station of in de kroeg of schoonmaken.
Jullie geen last van?

nee geen last van :n lezen of erover praten doet me niks...ook als ik het zie of hoor word ik niet zelf misselijk, ik sla gewoon in paniek

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 14:27

weten jullie trouwens iets om die geur sneller weg te halen.. zoals bij ons in het hotel was er dus ook gekotst laatst.... en het stonk echt gigantisch! ook al was het weg... is daar iets voor? gewone luchtverfrisser o.i.d helpt echt niet :P

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:27

Tis natuurlijk ook maar net wat voor voorstelling je erbij maakt.
Heb trouwens met kots van hond of kat ook niet zo veel problemen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 14:28

Zinn schreef:
Anneert schreef:
Jullie geen last van?

nee geen last van :n lezen of erover praten doet me niks...ook als ik het zie of hoor word ik niet zelf misselijk, ik sla gewoon in paniek

dat heb ik precies hetzelfde!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:28

mmm nu is mijn broertje ook ziek, hele thuisfront heeft buikgriep
paps alweer aan het werk, mam nog even uitzieken, en broertje met emmer naast de bank want die heeft vanmorgen op het station staan kotsen...... allemaal smorgens ziek geworden
krijg er nog de kriebels van......

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 14:29

oh bah!!! heb je je broertje gezien de laatste paar dagen ofzo?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:31

Naamloos1 schreef:
weten jullie trouwens iets om die geur sneller weg te halen.. zoals bij ons in het hotel was er dus ook gekotst laatst.... en het stonk echt gigantisch! ook al was het weg... is daar iets voor? gewone luchtverfrisser o.i.d helpt echt niet :P

denk dat schoonmaken met dettol of iets wat heel sterk ruikt nog het beste helpt...achteraf met een geurtje spuiten heeft idd niet zoveel nut :n