Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 18:59

Moontje1991 schreef:
Ik vindt 6 echt veel te jong en ook eenorm ordinair staan.
Vanaf een jaar of 13 als ze hun vrouwlijkheid en hun eigen stijl aan het ondekken zijn vindt ik het kunnen maar eerder niet.
Oorbellen vindt ik net als sexy lingerie of t-shirts met decolette een uiting van je vrouwlijkheid en dus niet geschikt voor een jong kind.
Laat je kind lekker kind zijn inplaats van het nu al op te zadelen met het mooier moeten zijn dan de andere kinderen enz.
Als nu de oorbellen al komen wanneer komt dan de make-up en wanneer gaat ze dan strings dragen volgend jaar?
Ik zie het zo vaak jonge kinderen (onder de 12) met make-up, oorbellen, mobieltje, string die boven hun mini rokje uitkomt en maar andere kinderen die dit niet hebben en die nog wel gewoon kind zijn pesten en de grond in trappen.
Niet elk kind dat oorbellen krijgt op jonge leeftijd zal zo worden maar dan heb je wel geluk een verstandig kind te hebben.
Ik zou de kans niet nemen dat mijn kind straks 8 is en zich al als een prutsmuts gedraagt.

Euhmmmmmm Ja hoe zal ik hier nou op reageren...
Ik zadel haar nergens mee op. Ze wil het zelf graag en ikzelf ben er NIET over begonnen.
En ik moet wrs met mijn 37 jaar (spijkerbroeken dragend, fleecetrui verslindend, GEEN oorbellen, bijna nooit make-up en al helemaal geen nagellak) wel ontzettend ordinair zijn want dochterlief heeft dus af en toe al nagellak op (van die lekkere roze glitters) en bij speciale dagen ook wat oogschaduw en lippenstift.
En euh... nee ze draagt (nog :P ) geen strings.

DIT is de Dame in kwestie trouwens:
(En nee... ik zet haar zelf zo NIET neer...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is dit nou een ordinair ding??? (als het kleine knopjes in de oren heeft of paardjes...)

Odysseus

Re: Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:09

Nou Zilfstar, ik vind dit niet kunnen?
Die arrogante look, lagen make-up... Stringetje nog niet zeg je, wacht maar tot er gaatjes in der oren gaan komen dan breekt de hel los!

Nee zonder dollen, hartstikke leuke dochter heb je :j En ik vind niks ordinairs aan oorbellen (tis maar net hoe ordinair je het zelf maakt imo). Vind het juist bij kleine meisjes ontzettend schattig.
En ik ben erg blij dat ik ze heb laten schieten toen ik klein was. Nu zou ik echt niet meer zonder oorbellen willen lopen, maar al zou ik ze nu moeten laten schieten.... Ben der nu als de dood voor. Kan me weinig meer herinneren van toen ik ze heb laten schieten, vond het volgens mij nauwelijks pijn doen.

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:11

3 jaar, k had toen van die lieveheersbeestjes :D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:12

1. Dus hoe oud waren jullie/ je dochter?
Ik was 8.
2. Hoe lang moeten die eerste oorbellen zitten en wat mag je er wel of niet mee? Ik hoor verhalen over enkele weken niet mogen zwemmen? (Terwijl ze toch daarna door zal wilen gaan voor B en er in ons geval geen wachtlijst is)
6 weken, elke dag wat rond draaien en ontsmetten.
3. Zijn er nog speciale dingen (schoonhouden bijv) die je moet doen?
Ik doe er nu niks bijzonders meer mee, oorbellen erin en klaar.

En gaatjes kunnen natuurlijk zo weer dicht groeien, als je dat wilt. :)

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:13

ik was 10 toen ik oorbellen mocht,
bij ons is de regel 10 jaar en dat blijft 10 jaar.
Verder moesten de zweerknopjes 6 weken blijven zitten en iedere dag draaien en alcohol er op doen.

molenbeersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:14

ik kreeg gelijk na mijn geboorte oorbellen.

en het is afhankelijk van wat je draagt of het ordinair is,.

paardjes , lieveheersbeestjes , bloemetjes is heeeeel anders dan grote gouden creolen tot op dr schouders..haha

nee hoor ik vind 6 een leuke leeftyd voor oorbelletjes

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:17

Och.. ik vind 5/6 jaar ontzettend normaal. Gewoon 2 leuke roze knopjes? Geen probleem toch?

Ik heb ze zelf ook gekregen toen ik mijn A zwemdiploma haalde. Mooie zweerknopjes met een roze steentje.
Daarna had ik twee kleine gouden knopjes die ik ook van mijn oma had gekregen. Helemaal blij en trots.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:18

Elke dag alcohol opdoen is slecht voor de wondgenezing, was misschien een goed idee tien jaar terug maar nu absoluut niet.
Gewoon reinigen is genoeg :)

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:19

lesilla schreef:
Elke dag alcohol opdoen is slecht voor de wondgenezing, was misschien een goed idee tien jaar terug maar nu absoluut niet.

Geen idee,het is bij mij ook al een jaar of 5 geleden ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:24

ik denk dat je niet moet kijken op internet wat bokkers vinden, maar je eigen standpunt aanhouden.. tis jouwn dochter.. jij beslist

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:25

Mijn dochter was 4. Ze wilde het zelf heel graag. Eerst twijfelde ik maar ze bleef zeuren en toen ben ik gezwicht. Ze gaf geen kik met het schieten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:26

ik was een jaar of acht, want men moeder zei dat je zenuwen anders nog niet helemaal volgroeid zijn (oid) en daarom mocht ik ze toen pas :P

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:27

ik was ook nog geen 1 jaar geloof ik... Daarbij heeft mijn nichtje van 1 ze ook al en mijn ander nichtje (is nu 2 jaar) ook al....
Hier schieten ze met 2 tegelijk....

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:27

ik vind er niks ergs aan, als ze het zelf aangeven is het toch leuk om dat mooie meisje oorbelletjes te geven.
het meisje wil het zelf. En het zou haar denk ik hartstikke leuk staan

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:29

Ik heb vroeger bij m'n moeder haar oren van haar kop gezeurd, maar het mocht niet. Dat vind ik toch wel erg jammer.

Ik ben nu 32 en wil het nog steeds, maar het is nu zo'n 'ding' geworden. Hoe langer ik wacht hoe enger het wordt.

Als ik een dochter had die het zou willen, dan zou het van mij mogen.

<--- meisje op mijn kersverse profielfoto had ze al met 1 jaar. Ze komt uit Hongarije en daar is dat zelfs aan de late kant.

Er schiet me nog een leuk gesprekje met mijn twee oppaskindjes te binnen, ca 10 jaar geleden:
J (4 jaar, had net gaatjes): ".... en ik heb helemaal niet gehuild!"
E (6 jaar, ook gaatjes): "Maar het is best wel eng hoor, want ze schieten met een pistool, en je krijgt ook bloed!"
J: "Nee hoor, het doet helemaal geen pijn!" en tegen E "Je moet Lindy niet zo bang maken! Dan durft ze straks niet meer!"
:+:

Nou, en dat is dus 10 jaar geleden... :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:37

flappaashaas schreef:
lesilla schreef:

Geen idee,het is bij mij ook al een jaar of 5 geleden ;)

Maakt niet uit, denk dat het advies nu nog gegeven word.
Ook al is het fout maar dat kan je niet weten als iemand je die raad geeft.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:40

ik was 1,5 toen ik mijn gaatjes kreeg. :D

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:45

6 jaar vind ik een normale leeftijd hoor.
Een vriendin van mij had op haar 6e al een neuspiercing.
Ik durf zelf geen gaatjes te laten schieten, :o maar van mijn moeder had het altijd gemogen.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:47

Ik weet niet,
ik ben nu 13 en geen gaatjes.
Mag pas als ik 18 ben (als ik nu graag wil mag ik ook wel hoor, nu snap ik het tenminste)
Mijn zus is mijn moeder heel dankbaar!! Anders had ze nu ook gaatjes. Mijn moeder heeft er namelijk nu spijt van dat ze gaatjes heeft. Je kan ze wel dicht laten groeien maar, gaat niet altijd helemaal goed. Je ziet altijd nog wel een littekentje. Maar ja er zijn wel heel erg veel kinderen van 6 die ze hebben :)
Op je 6e al een neuspiercing vind ik wel heeeuuull erg vroeg hoor!! Ook niet mooi lijkt mij.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:19

ik was 7 maanden toen ik gaatjes kreeg. dus dan is 6 jaar zeker niet jong ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:30

Jeetje Moontje1991, alsof het iets verschrikkelijks is. Vind ook niet dat je sexy lingerie en paarden oorbelletjes met elkaar kunt vergelijken maar goed. :')

Ik was 3 toen ik net zo lang zeurde tot ik ze mocht, en wat was ik er blij mee toen het eindelijk mocht! Had wel altijd kleintjes in zoals lieveheersbeestjes, schildpadjes en paardjes. Heb inmiddels 9 oorbellen, je moet de eerste knopjes 6 weken laten zitten en om het schoon te houden kun je sterilon gebruiken, dat krijg je vaak wel mee of kun je erbij kopen. Ik mocht gewoon zwemmen en verder alles doen, geen probleem!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:33

ben het met Jildau eens. ik ben nu 17, heb dus al sinds 7 maanden oorbellen en ik loop nu ook niet rond met een shirt waar m'n borsten uitvallen, een string die een meter boven m'n broek uitkomt en lagen make-up die er met een plamuurmes af moeten :+

oorbellen hebben echt geen effect op hoe je kind zich later gaat gedragen :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:40

Ik vind 6 een hele normale leeftijd voor oorbellen.
Ik zelf was 5/6 toen ik mijn eerste paar gaatjes kreeg, 11 met m'n 2e paar en 15 met m'n 3e paar. En nee hoor, ik voldoe niet aan het "tokkie-profiel"
Maar het is jou dochter, dus jij en je dochter moeten het uiteindelijk zelf beslissen :)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 20:43

Ik was 6 weken :Y) haha.
Maar toen had ik gewoon van die knopjes en ook van die lieve
schattige lieveheerstbeestjes.
En als ze gewoon normale leuke kinderoorbelletjes (knopjes) draagt en geen ringen vind ik het gewoon kunnen hoor!
En als je knopjes laat schieten, gewoon bij een juwelier doen hoor!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:00

ik heb in 3 jaar op 3 verschillende kinderdagverblijven stage gelopen 0-4 en je wilt niet weten hoeveel van die meiden al gaatjes hebben. ik had ze zelf vroeger ook al heel snel.