Moontje1991 schreef:Ik vindt 6 echt veel te jong en ook eenorm ordinair staan.
Vanaf een jaar of 13 als ze hun vrouwlijkheid en hun eigen stijl aan het ondekken zijn vindt ik het kunnen maar eerder niet.
Oorbellen vindt ik net als sexy lingerie of t-shirts met decolette een uiting van je vrouwlijkheid en dus niet geschikt voor een jong kind.
Laat je kind lekker kind zijn inplaats van het nu al op te zadelen met het mooier moeten zijn dan de andere kinderen enz.
Als nu de oorbellen al komen wanneer komt dan de make-up en wanneer gaat ze dan strings dragen volgend jaar?
Ik zie het zo vaak jonge kinderen (onder de 12) met make-up, oorbellen, mobieltje, string die boven hun mini rokje uitkomt en maar andere kinderen die dit niet hebben en die nog wel gewoon kind zijn pesten en de grond in trappen.
Niet elk kind dat oorbellen krijgt op jonge leeftijd zal zo worden maar dan heb je wel geluk een verstandig kind te hebben.
Ik zou de kans niet nemen dat mijn kind straks 8 is en zich al als een prutsmuts gedraagt.
Euhmmmmmm Ja hoe zal ik hier nou op reageren...
Ik zadel haar nergens mee op. Ze wil het zelf graag en ikzelf ben er NIET over begonnen.
En ik moet wrs met mijn 37 jaar (spijkerbroeken dragend, fleecetrui verslindend, GEEN oorbellen, bijna nooit make-up en al helemaal geen nagellak) wel ontzettend ordinair zijn want dochterlief heeft dus af en toe al nagellak op (van die lekkere roze glitters) en bij speciale dagen ook wat oogschaduw en lippenstift.
En euh... nee ze draagt (nog
) geen strings.DIT is de Dame in kwestie trouwens:
(En nee... ik zet haar zelf zo NIET neer...)

Is dit nou een ordinair ding??? (als het kleine knopjes in de oren heeft of paardjes...)
En ik vind niks ordinairs aan oorbellen (tis maar net hoe ordinair je het zelf maakt imo). Vind het juist bij kleine meisjes ontzettend schattig.

maar van mijn moeder had het altijd gemogen.

haha.