Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kentaro schreef:Hebben ze je na het prikken niet een tijdje laten zitten dan???
Vinden jullie het ook raar of niet?!
Met bloedgeven blijkt er dus een leeftijdsgrens van 70 te zijn. M'n schoonvader is in augustus 70 geworden en mag nu geen bloed meer gevenHij heeft aangegeven het wel te willen, maar dat mag dus niet?!?
kort ivm het medice mag je geloof ik maar 1a 2 dagen bij de nabestaande blijven...
loveshadow schreef:Ik denk niet dat het in Nederland te realiseren valt om je organen alleen aan een andere donor af te kunnen staan, omdat je dan eigenlijk aan het discrimineren bent. Maar ik snap jullie gedachte heel goed
_Lisanne schreef:Wat mij betreft het zelfde als Misz_J. Huid en dat soort dingen geef ik liever niet weg, waarom weet ik eigenlijk niet precies. Maar voelt gewoon niet fijn op de een of andere manier.
Ik sta nog niet ingeschreven als donor, moet ik maar eens gaan doen. Als ik dood ben heb ik er toch niks meer aan, dan een ander er maar gelukkig mee maken
5 minuten werk Eefske schreef:Recycle goooo recycle! Dus. Alles bij mij![]()
Alleen ik wil m'n lichaam niet ter beschikbaar stellen aan de wetenschap. Ik ben eerstejaars geneeskundestudent en als ik dan zie hoe sommige lichamen erbij liggen en hoe je lichaam wordt gebruikt. Niet echt mooi![]()
Voor de mensen die hun hart niet willen doneren. Misschien een leuk weetje; ons hart is voor ons symbolisch datgene waar ons gevoel in zit, onze 'motor'. Bijvoorbeeld in Japan is de lever het orgaan waarvan zij denken dat het gevoel daar zit. Het is dus puur cultureel bepaald waar je denkt dat je gevoel in zit, wat je motortje is. Maar, stiekem zit je gevoel in geen enkel orgaan!

_Lisanne schreef:Wat mij betreft het zelfde als Misz_J. Huid en dat soort dingen geef ik liever niet weg, waarom weet ik eigenlijk niet precies. Maar voelt gewoon niet fijn op de een of andere manier.
Ik sta nog niet ingeschreven als donor, moet ik maar eens gaan doen. Als ik dood ben heb ik er toch niks meer aan, dan een ander er maar gelukkig mee maken
Ook voor de gene die niet willen doneren een aanrader! Ziekenhuizen zijn tegenwoordig verplicht om de donorregister te bellen... Als jij niet wilt, maar er is niks vastgelegd en familie gaat akkoord, dan gebeurt dat ook dus, denk daar goed over na, maar ik zeg: 'Gewoon doen!' haha 

YankeeBoy schreef:M3lisss schreef:Hoe werkt dat eigenlijk, bloed doneren? Word je dan opgeroepen of kun je gewoon gaan als je 'zin' hebt??
Je krijgt een oproep.
Bij de locatie waar ik kom kan ik vanaf de oproepdatum 2 weken komen, wanneer het mij uitkomt