(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:54

Wat goed dat de chemo aanslaat.

Mijn moeder wordt maandag opgenomen voor de 3de chemo en dan beginnnen ze ook met bestralen. 3 dagen ziekenhuis en dan naar huis. ze zal 6 weken worden bestraald en dan verder kijken. Verder was ze weer 3 kilo afgevallen en is is vorige week geoopereedr. Ze heeft nu een pegsonde, zodat er voeding meteen de maag ingepompt wordt.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 23:26

Sandeman schreef:
Wat goed dat de chemo aanslaat.

Mijn moeder wordt maandag opgenomen voor de 3de chemo en dan beginnnen ze ook met bestralen. 3 dagen ziekenhuis en dan naar huis. ze zal 6 weken worden bestraald en dan verder kijken. Verder was ze weer 3 kilo afgevallen en is is vorige week geoopereedr. Ze heeft nu een pegsonde, zodat er voeding meteen de maag ingepompt wordt.

Oeh, dat klinkt heavy.....heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Sandra is vanmiddag ook uit het ziekenhuis gekomen, gisteren chemo gehad dus ze zal morgen en het weekend ook niet al te best zijn. Laten we met zijn allen hopen dat de chemo bij iedereen zijn werk doet.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:13

Dank jij. Jullie ook heel veel sterkte.

Iemand op mijn manege haar vader heeft ook longkanker, maar die is opgegeven.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:15

Hoe gaat het met je vriendin? Is ze het weekend een beetje door kunnen komen of is ze erg ziek geweest
van de chemo?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:22

Mijn mams ligt nu aan haar 3de chemo. Bestralng wordt uitgesteld, ze is nog te zwak en te mager. Laatst had ze even een dip en zei...ik ga nog dood aan ondervoeding ipv aan die hele kanker. Gister was ze weer opgewekt.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 21:56

IngridB schreef:
Hoe gaat het met je vriendin? Is ze het weekend een beetje door kunnen komen of is ze erg ziek geweest
van de chemo?

Het duurt nu wel steeds langer voordat ze zich weer een beetje mens voelt. Woensdag chemo gehad en vanmorgen voelde ze ze zich pas een beetje fit. Nu krijgt ze morgen weer een kuur, dus deze zal er flink inhakken ben ik bang. Over 2 weken wordt er weer een nieuwe foto gemaakt, dus we duimen allemaal dat het nog verder geslonken is.

Sandeman schreef:
Mijn mams ligt nu aan haar 3de chemo. Bestralng wordt uitgesteld, ze is nog te zwak en te mager. Laatst had ze even een dip en zei...ik ga nog dood aan ondervoeding ipv aan die hele kanker. Gister was ze weer opgewekt.

Ik hoop dat je moeder snel wat aansterkt. Wil ze niet eten, of houdt ze niets binnen?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:58

Ze heeft nu een pegsonde, wordt voeding direct de maag in gepompt, ze moet 4 x per dag voeding spuiten en eet wel gewoon. Maar ze was eerst weeeer afgevallen. ze zit nu op 45 kg en moet naar de 50 kg voor de bestraling.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:59

Elke chemo hakt er vreselijk in en elke keer moet je lichaam weer op krachten komen. Maar als dan de volgende chemo weer op het 'programma'
staat en je lichaam is nog niet helemaal hersteld, dan krijgt het weer een opdonder en kun je weer opnieuw gaan herstellen en dat is heel erg zwaar.
Ik hoop dat ze zich een beetje er doorheen kan slepen, maar zwaar zal het zeker zijn voor haar.

Duimen dat de foto's goed nieuws gaan brengen!!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 22:31

Sandeman schreef:
Ze heeft nu een pegsonde, wordt voeding direct de maag in gepompt, ze moet 4 x per dag voeding spuiten en eet wel gewoon. Maar ze was eerst weeeer afgevallen. ze zit nu op 45 kg en moet naar de 50 kg voor de bestraling.

Duimen dan maar dat ze snel iets aankomt zodat ze met de verdere behandeling kunnen starten.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:56

Mama net heel kort gesproken. Ze is honds beroerd van de 3de chemo. De huisarts komt eraan. Ze klonk zo zielig

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:17

Sandeman schreef:
Mama net heel kort gesproken. Ze is honds beroerd van de 3de chemo. De huisarts komt eraan. Ze klonk zo zielig

he wat vervelend.... Hoe is het nu met haar?

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:37

Sandeman schreef:

ach wat naar zeg hoop dat jemams wat beter is
wat is het toch een kl.te ziekte

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:58

Mams nog steeds honds beroerd...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:17

Talonius schreef:
Het duurt nu wel steeds langer voordat ze zich weer een beetje mens voelt. Woensdag chemo gehad en vanmorgen voelde ze ze zich pas een beetje fit. Nu krijgt ze morgen weer een kuur, dus deze zal er flink inhakken ben ik bang. Over 2 weken wordt er weer een nieuwe foto gemaakt, dus we duimen allemaal dat het nog verder geslonken is.

Hoeveel moet ze nu nog?
Wel goed dat haar bloedbeeld blijkbaar goed blijft en ze door kan kuren. Ik herken wel dat het steeds zwaarder wordt met die kuren naarmate iemand langer bezig is. Je komt gewoon niet meer zo snel op je basisniveau als je er überhaupt nog op komt.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 14:57

Nikka schreef:
Talonius schreef:

Hoeveel moet ze nu nog?
Wel goed dat haar bloedbeeld blijkbaar goed blijft en ze door kan kuren. Ik herken wel dat het steeds zwaarder wordt met die kuren naarmate iemand langer bezig is. Je komt gewoon niet meer zo snel op je basisniveau als je er überhaupt nog op komt.

Afgelopen woensdag heeft ze een kleintje gehad, dus ze was vrijdag redelijk goed. Wel d'r dochter met de auto naar school gebracht, want fietsen of wandelen zijn van die inspanningen die ze niet meer kan doen. Ze moet nu de komende dagen alleen erg opletten met verkouden mensen in haar buurt. Probleem is alleen dat de hele klas hoest en haar dochter nu ook. Als ze nu koorts krijgt op haar zwakste moment, dan mag ze gelijk naar het ziekenhuis en daar is ze erg bang voor. D'r dochter is dit weekend dus bij haar vader.

Ze krijgt de 15e een nieuwe foto en dan nog 1x grote chemo en een week later de kleine, athans dat waren de vermoedens na de laatste foto.
Ze hoopt zelf dat ze met de kerstdagen niet in bed hoeft te liggen, maar ze is een bikkel en inmiddels ook alweer een paar kilo gegroeid. Ben ook super trots op haar, zoals ze ermee omgaat.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:41

knap van haar, dat ze zo sterk is. volhouden zo!!!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:45

De 4 chemoos hebben niks uitgehaald. Tumor is niet kleiner. Volgende week gaan ze met de bestraling beginnen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:06

Sandeman schreef:
De 4 chemoos hebben niks uitgehaald. Tumor is niet kleiner. Volgende week gaan ze met de bestraling beginnen.
Oh dat is slecht nieuws zeg. Heel veel sterkte ermee :(:)

Hoe gaat het met je vriendin ts?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:36

Ook voor jou sterkte Sandeman :(:)

En TS, hoe is het nu met haar?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 09:47

Sandeman schreef:

He verdorie, wat een slecht nieuws.......Heel veel sterkte en blijf hoop houden dat de bestraling wel iets doet.

Met Sandra gaat het redelijk. Helaas is iedereen aan het snotteren en daar moet ze erg voor oppassen. A.s. maandag worden er weer nieuwe foto's gemaakt, woensdag start de chemo en die week erop nog een kleintje. Laten we hopen dat dit de laatste chemo is en dan gaan ze de verdere behandeling bespreken. Op de laatste foto was de ene nog maar een speldeknopje (was 4x6 cm ofzo) en de grote (ca 7x12 cm) was al een stuk waziger en veranderd van structuur.
Dus we hebben goede hoop dat het er maandag nog beter uitziet. Het is alleen zo raar dat het er goed uitziet, maar je weet dat het niet te genezen is. Ze zal dus voorlopig iedere maand nieuwe foto's moeten laten maken. Zo snel al het gegroeid is en nu weer slinkt, zo snel kunnen de slechte cellen ook weer delen waardoor we terug bij af zijn. Het is gewoon raar omdat je er geen pijl op kunt trekken hoelang ze hiermee kan blijven leven.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:00

Sandeman: wat een tegenvaller, hopelijk slaat de bestraling aan.
Talonius: hopen op goed nieuws. We duimen hier voor Sandra.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:06

Mijn moeder heeft vanmorgen haar 80e !!!( jaaa jullie lezen het goed :P ) chemo gehad.....Bij haar is het ook een soort van onderhoudskuur......ze kan ook niet meer beter worden maar ze doet "het" er al bijna 5 jaar op !!!
Het is begonnen met darmkanker en ze had een plekje op haar longen/lever maar die zijn zo goed als weg.....maar ze heeft zwevende cellen en die moeten "in toom gehouden worden"

Ze heeft gelukkig ook geen last van de chemo zelf.....wel merk je dat ze vroeger moe is.

Iedereen heel veel sterkte

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:12

in het begin heb ik eens gereageerd in het topic. Heb zelf in oktober mijn vader verloren dus heb het topic toen niet meer bijgehouden.
Maar mag ik vragen , is het groot of kleincellig kanker ? ( misschien staat het wel ergens, maar heb het niet meegekregen )

Nogmaals sterkte voor haar , maar ook voor alle belangrijke mensen om haar heen.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 14:10

@jackgirl, het is de kleincellige vorm, dacht ik, begin nu te twijfelen met welke vorm mijn vader 11 jaar geleden heeft gehad. Die leeft overigens gelukkig nog.

Toen de 1e foto was gemaakt was de inschatting dat de tumoren er pas 6 mnd tot max. driekwart jaar zaten en de grootste was toen al zo'n 12cm. Het is dus wel de snelle celdeling.

@tassie, jeetje 80 chemo's.
Wat fijn dat je moeder met deze manier van behandelen, al bijna 5 jaar verder is en je hopelijk nog jaren van elkaar kunt genieten. Al blijft iedere controle erg spannend. Dat vind ik nog steeds als mijn vader op controle gaat en die is al 11 jaar schoon (klopt heel hard af).

Ik hoop dat Sandra straks ook weer in jaren kan gaan denken ipv in maanden.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 21:15

Talonius schreef:
@jackgirl, het is de kleincellige vorm, dacht ik, begin nu te twijfelen met welke vorm mijn vader 11 jaar geleden heeft gehad. Die leeft overigens gelukkig nog.

Het is dus toch grootcellig. Wist het echt even niet meer en moest het toch even navragen :o