Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:57

Anoeska schreef:
Dus mensen beweren hier dat als ze bij hun paard vandaan komen, gereden/verzorgd hebben dat ze dan nog naar bloemetjes ruiken. Je kan me veel vertellen, maar als ik bij m'n paard geweest ben, dan ruik ik ook een beetje naar paard. Ik vind dat niet vies, maar mijn omgeving hoeft daar niet van mee te genieten.

Mijn kleding stinkt, mijn handen stinken, mijn schoenen stinken maar mijn haar dus nooit. Misschien omdat ik het altijd naar achter in een staart heb. Maar ook als ik nu los aan m'n haar ruik ruikt het gewoon nog naar shampoo. Ook al heb ik het afgelopen zondag voor het laatst gewassen en ben ik dus al 3x bij mijn paard geweest (en ook gewoon gemest e.d.).

PartoutZ: In de zomervakantie!
Ik heb het wel heel langzaam afgebouwd, dus niet cold turkey in 1 keer _O- .

Ik was het nu 1 a 2 keer in de week. Meestal na 4 dagen, soms 5. Heb wel een foto waar het 4 dagen niet gewassen is en hoe het er dan uit ziet qua vettigheid..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:08

Ik spreek nog altijd voor mezelf Anouska. Zo'n groot ego heb ik nou ook weer niet.

Ik loop heel de dag door de wei te ploeteren en hebben alleen een buitenbak om in te werken, geen stallen en echt alleen de frisse buitenlucht.

Mijn handen zijn vies, soms mn kleren, haren idd in een staart, soms los, maakt niet uit.
Geen rare luchtjes hoor ;) Ik stel voor om eens aan mij te ruiken na een dagje paard (was ook niet serieus bedoeld, voor het weer zo overkomt) :)).

Respect Focussed dat je dat zo kunt volhouden. Ik blijf het apart vinden dat je haar nog altijd steeds zo fris is dan en ik zou al snel eenvies gevoel hebben (ookal hoeft dat niet eens) :)

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:11

Ik douche elke ochtend, omdat anders mijn korte haar niet in model wil. Ik was mijn haar echter om de dag. De dag dat ik mijn haar niet was, spoel ik het gewoon uit.

Ik wilde gaan vragen hoe die siliconen nou precies heten, want mijn vorige kapster beweerde ook dat er siliconen in mijn wax zaten omdat mijn haar stroef was. Ik dacht dat ze daar misschien wel gelijk in had, maar wist niet naar welke stof ik moest kijken.

Nu ik op mijn pot gel kijk, zie ik inderdaad een -cone staan. Toch voelt mijn haar met gel erin minder vies aan dan met wax erin.

__Nathalie__

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:13

als ik smiddags voor mn werk mn haar was, en ik ga savonds rijden met cap op, en ik was mijn haar niet, en ik ga het de volgende dag zonder gewassen te hebben met de stijltang doen, kan ik er donder op zeggen dat het en niet zit, en vet is.
Ziet er gewoon vies uit.
Ik stijl mijn haar ook elke dag, als ik het niet doe heb ik raar pluizig haar, als ik het wel doe heb ik mooi verzorgd glad, glanzend haar.

Ik was gewoon elke dag, moet wel zeggen dat ik een erg goede shampoo gebruik zonder plastics en dat soort dingen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:14

Mijn haar is niet te temmen als ik geen conditioner in heb, puitspul werkt niet, dan gaat het pluizen. Als ik een dag vergeet te wassen is het de volgende ochtend alweer vet.. Iemand tips om af te bouwen oid??

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:15

Loesje88 schreef:
Als je eens goed kijkt naar wat je vraagt...

jesito schreef:
Dit krijg ik vaak wel eens te horen, dat iedere dag je haar wassen slecht is.
Is het nou echt zo slecht?

jesito schreef:
Maar ik heb kort haar dat ik moet stylen met wax, gel en dat soort spul.
Ik vind het niet fris om met die plakkop naar bed te gaan.

Ben ik dan de enige die deze vraag raar vind?
Al dat spul in je haar smeren, en zéker het stijlen is heeeel slecht voor je haren! Maar dat maakt je niet uit want je zegt dat je moet stijlen... dan kan je toch ook je haar gewoon iedere dag wassen?

Overigens als jouw haar vies en plakkerig is als je het gestijld hebt, dan doe je iets niet goed :o

Om alleen even in te gaan op het wassen van je haren iedere dag. Veel shampoo's zijn erg 'agressief' en dus niet heel erg goed voor je haar en hoofdhuid. Maar er bestaan shampoo's waar bijna niks in zit (denk aan Neutral)

Met stylen bedoel ik in model brengen, dus ik ga niet met een stijltang in de weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:00

Ik was mijn haar ook iedere dag eigenlijk.. Ik was het met elke dag shampoo en conditioner en ik doe er later nog diamond gloss spray in en ja, ik zit de hele dag in mijn haar. Knotje in, uit, staartje, vlechtje, los, andere kant op, plukje met knipje naar achteren.. Mijn haar is gezond, dik, sterk en er zit een leuke slag in. Dus was ik het elke dag, anders zit het niet haha :).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:11

Focussed schreef:
Vienna2007 schreef:
Zo ervaar jij dat... maar masseer je hoofdhuid eens 1 minuutje, en ruik dan eens aan je vingers?

Jij ruikt dan natuurlijk niks ;) (Voorspelbaar antwoord), maar het is echt zo. Zeker gezien er bacterien in je haar zitten, die je overbrengt op je kussen, en dus ook steeds nieuwe aanbrengt en in ligt te woelen. Je ruikt, en zweet in je slaap... iedereen. En dat laat zijn sporen ook achter op je hoofdhuid en haar (en kussen!!).

Of je verschoont je bed dagelijks...

En met dat hele verhaal kan je ook net zo goed je 2x wassen per dag. 's Avonds voor je slapen gaat en 's ochtends weer, aangezien je in dat ruikende, volgezweten bed ligt volgens jou en der bekant viezer uitkomt dan dat je er in ging.

Ik zal je vertellen:
Ik waste vroeger mijn haar iedere dag, soms om de dag. En inderdaad, het rook echt ontzettend snel naar die typische geur zoals haar ruikt. Persoonlijk en behoorlijke onprettige geur. Sinds ik het minder ben gaan wassen ruikt het echt bijna niet meer.

Trek jij 's ochtends als je uit bed komt dan zo zonder je te wassen/douchen je kleren aan?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:14

KarinvdM schreef:
Trek jij 's ochtends als je uit bed komt dan zo zonder je te wassen/douchen je kleren aan?

Ja, als ik de avond van te voren al heb gedoucht. Misschien wel een plens water over mijn gezicht heen maar meer niet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 16:17

Ik spring ook zo in mijn kleren smorgens, wel mijn gezicht wassen.
tandjes poetsen (eerlijk is eerlijk dat vergeet ik wel eens maar doe het zowiezo savonds voor het slapen gaan)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:19

Ik word nieteens goed wakker als ik niet douche 's ochtends :o Heb dat echt nodig! En als ik dan geen tijd heb was ik op z'n minst m'n gezicht/oksels/prive-parts := Anders vind ik dat niet echt hygiënisch :n

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:20

Focussed schreef:
Mijn kleding stinkt, mijn handen stinken, mijn schoenen stinken maar mijn haar dus nooit. Misschien omdat ik het altijd naar achter in een staart heb. Maar ook als ik nu los aan m'n haar ruik ruikt het gewoon nog naar shampoo. Ook al heb ik het afgelopen zondag voor het laatst gewassen en ben ik dus al 3x bij mijn paard geweest (en ook gewoon gemest e.d.).

Ik kom net bij de wei vandaan en toen ik deze post gelezen had heb ik meteen even aan mijn haar gesnuffeld. En ik ruik shampoo. Geen paard, geen mest, geen modder. Zal wel komen omdat ik vandaag niet met mijn haar door zijn vacht heb gesliert ofzo :Y) Al denk ik, om even serieuzer te doen, dat het ook wel uitmaakt of je paard lekker buiten staat of op stal.

Vanavond heb ik les, ik zal hier rapporteren waar mijn haar daarna naar ruikt :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:22

Talisa schreef:
Ik word nieteens goed wakker als ik niet douche 's ochtends :o Heb dat echt nodig! En als ik dan geen tijd heb was ik op z'n minst m'n gezicht/oksels/prive-parts := Anders vind ik dat niet echt hygiënisch :n

Nee, ik zou me dan de hele dag niet fris voelen, inderdaad.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:25

Goed, ik was mijn haar 1 of 2 keer per week. Mijn haar word echt niet extreem vet en in juist beter hanteerbaar na een paar dagen. Ik heb super lang, veel en dik haar en na het wassen is er geen beginnen aan. Dus daarom was het niet dagelijks. Ik douche wel iedere avond, dan word me haar dus wel nat. Maar er komt geen shampoo in :D .
's Ochtends gooi ik dan nog een plens water in me gezicht, maar meer ook niet.

Enja ik mest ook dagelijks stallen/land, ben dagelijks op stal. Maar weiger om, om die reden dagelijks onhandelbaar haar te hebben(en ik ga ook niet met troep aan de gang om mijn haar in model te krijgen). Bovendien *ruikt aan haar* ruikt mijn haar nog lekker fris en zeker niet naar paard en het is alweer een aantal dagen geleden dat het gewassen is.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:45

Ik was het meestal eens in de 2/3 dagen.
Ik heb een volle bos krullend(en onhandelbaar) haar, dus kan het 's ochtends niet doorkammen ofzo.. Dat kan ik alleen als ik het gewassen heb en daarna een cremespoeling eroverheen gedaan heb!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:48

Je hebt ook shampoos die er voor gemaakt zijn om dagelijks te gebruiken.
Ik was mijn haar meestal om de dag of gewoon wanneer ik gesport heb.
Ik gebruik Elvive en die is dus ook voor dagelijks gebruik.
Ik gebruik trouwens shampoo en cremespoeling.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:39

Focussed schreef:
PartoutZ: In de zomervakantie!
Ik heb het wel heel langzaam afgebouwd, dus niet cold turkey in 1 keer _O- .

Ik was het nu 1 a 2 keer in de week. Meestal na 4 dagen, soms 5. Heb wel een foto waar het 4 dagen niet gewassen is en hoe het er dan uit ziet qua vettigheid..

Langzaam afbouwen in de zin van??
Eerst om de dag, toen om de 2 dagen en daarna om de 3 dagen, enzovoort?
En elke keer zo doorgaan totdat je haar tussen de was beurten niet vet was geworden??
Of hoe moet ik dat zien?
I like to have more details pleasseee :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:44

Focussed schreef:
Wassen kan ook prima alleen met water, dat hebben veel mensen niet door.
Dan was je het zweet eruit, kun je het weer in model föhnen - of hoe je dan ook graag je haar zou willen stylen na het wassen - en ben je toch al een heel stuk beter bezig dan het met shampoo te wassen.

Toch wordt mijn haar juist vet als ik 't alleen met water was... Verder vind ik je verhaal wel logisch klinken. Paarden hebben ook hun natuurlijke vetlaagje zeg maar. Dat borstelen wij er ook iedere keer maar weer vanaf. Ik gebruik daarom ook nagenoeg geen douchegel.

Neutral is trouwens weer zo'n merk wat doet alsof 't heel goed is, maar er zit alsnog allerlei chemische troep in hoor. Onder andere SLS.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:48

Ik was ook me haar elke dag.
Als ik niet gesport heb, dan heb ik wel paardgereden
Uitgeweest of op het stand gelegen.

Vroeger als tiener zijnde waste ik mijn haar om 7 uur sochtend, en was het smiddags om een uur of 4 al weer baggervet :=
Laatst bijgewerkt door Hackie op 28-09-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:50

hestejente schreef:
Anoeska schreef:
Nou ja, zo belachelijk was mijn opmerking nou ook weer niet hoor. Waarom zou rooklucht wel in je haren trekken en de lucht die om paarden heen hangt niet.

Dat is frisse polderlucht :D Er hangt toch geen walm om mijn paard heen, kom op zeg.
En wat mensen schrijven over dat je haar gaat stinken doordat je een cap draagt. Hebben julllie dan allemaal caps van 10 jaar geleden ofzo? Ik heb een die ventileert...

vind het belachelijk hoe jij reageerd.
ook mijn haar stinkt na het rijden, en nee heb geen cap van 10 jaar geleden.
denk dat jij eerder een bijzonder persoon bent denk dat je een van de weinigen bent die niet zweet/stinkt onder de cap.

knap hoor hoe doe je dat ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:53

Ik heb dat ook inderdaad hoor. Als ik bij de paarden ben geweest, stinkt m'n haar. Of als ik op de fiets naar school ben geweest (bijna iedere dag), zweet ik en vind ik 't ook wel prettig m'n haar te wassen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:57

Ik was het ook het liefst iedere dag. Voelt het fijnst, lekker schoon en fris. Alleen mn kleur loopt dan wel belachelijk hard terug. Gaat sowieso al heel snel bij mij, maar dan is het helemaal erg. Gebruik al een shampoo voor donkerbruin haar, maar ook dat helpt niet. Heel irritant, tis kiezen of delen dus.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:04

Ik was mijn haar om de dag.. Soms ook elke dag..
Ben in opleiding bakker, en om nou ergens heen te gaan naar me stage vind ik niet fris.. hele broodlucht etc in je haar.

Ik moet m'n haar na het wassen met shampoo ook met een cremespoeling doen anders is het ehct geen doen.. wel merk ik dat het daardoor wel ietsjes sneller vet word, ( heb andrelon care repair )

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:45

V_lalala schreef:
hestejente schreef:
Dat is frisse polderlucht :D Er hangt toch geen walm om mijn paard heen, kom op zeg.
En wat mensen schrijven over dat je haar gaat stinken doordat je een cap draagt. Hebben julllie dan allemaal caps van 10 jaar geleden ofzo? Ik heb een die ventileert...

vind het belachelijk hoe jij reageerd.
ook mijn haar stinkt na het rijden, en nee heb geen cap van 10 jaar geleden.
denk dat jij eerder een bijzonder persoon bent denk dat je een van de weinigen bent die niet zweet/stinkt onder de cap.

knap hoor hoe doe je dat ;)

Ik heb ook geen cap van 10 jaar geleden, ik heb twee gewone caps, waar zo'n beetje heel nl mee rijdt geloof ik. Een HH en een Kavalkade. En ik zweet al-tijd en mijn haren stinken ook al-tijd.

Denk idd ook dat HJ de uitzondering is (tenzij je met een cap van honderden euro's rijdt HJ, ja, die ventileert misschien ietsie beter)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:44

KarinvdM schreef:

Ik heb een schoon bed, en voor dat ik naar bed ga douche ik, en was ik mezelf helemaal en doe ik deo op. Ik was ook altijd m'n haar en als het nat is doe ik het in een strakke knot naar achter. En ik doe er een spulletje van John Frieda in, tegen pluisen. De volgende ochtend, doe ik wat water in mn gezicht, deo op, luchtje op, m'n haar los en dan is het nog een beetje nat. En dan trek ik m'n kleren aan en dan maak ik m'n op. Doe ik mousse in enzo.

Ben ik nu vies?