Ziek aan het worden? Wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Ziek aan het worden? Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:13

Ik was maandag zo gaar dat ik tot 14u geslapen heb. En dat voor iemand die nooit uitslaapt. Voelde me echt zo suf. Bah...

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:16

Ik heb sinds gisterochtend last van mijn keel, kon bijna niet meer slikken, deed echt pijn :7 Vandaag ook schor.
Ben echt bang dat ik morgen geen stem heb :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:18

Ook raar dat zoveel mensen allemaal schor zijn. Ik raak eigenlijk nooit mijn stem kwijt bij een verkoudheid. Alleen als ik teveel gefeest heb.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:20

Ik ben 3 weken geleden wel 2 hele dag ziek geweest. Het kwam op en het was ook zo weer weg. Nog wel lang verkouden geweest, en mijn stem gaat soms zo maar weg. Ik ben nog nooit mijn stem kwijt geweest, maar ruim een maand geleden was ik mijn stem opeens ruim een week kwijt.

Nu heb ik al vanaf gisterochtend onwijs hoofdpijn, en blijk niet de enige te zijn. Gisteravond zat ik bij vrienden, en 3 vriendinnetjes waren ook niet helemaal lekker. Hoofdpijn, onwijs warm, oorpijn, keelpijn enz.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:50

Naamloos1 schreef:
hahaha ja dat heb ik ook! heb je heel veel zin in iets.. maar als je het eet valt het tegen want het smaakt voor geen meter :P

stomme verkoudheid ook! bah

en met die salie kan ik wel eens proberen.. dat hebben we wel thuis.. heb je nog meer kruiden wat ik er door kan gooien?

ja idd, ik hou van een stukje zwarte chocola in de avond, tja dat komt er nu echt niet van, de smaak is gewoon verpest! :+
even denken: knoflook, maar die zou je beter eten. je kunt er ook wat ajuin bij doen, dat is sowieso goed om de bacteriën weg te krijgen. bij mij ligt er altijd een naast mijn bed als ik ziek ben :P .
Tijm is ook een hele goeie, eucalyptus als je daar bv een verstuivertje van hebt of etherische olie, ik doe er zelf meestal ook petigrine in omdat dat erg sterk inwerkt en ook goed is voor de concentratie waar ik nu dus een erg groot gebrek aan heb :P maar meeste mensen kennen dit niet, dus laat staan dat je het thuis hebt. Kunt er ook altijd wat dennen naalden bij doen, die zijn ook goed voor de ademhaling.

verder kan ik er nu niet op komen, maar er zijn er nog wel een aantal hoor.
succes!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:02

Hebben jullie trouwens een tip tegen neuspijn van het snuiten :+ ?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:07

_Patriciaa schreef:

bedoel je onderaan je neus, dat het rood wordt? ik doe er altijd wat verzachtende creme aan, of van die vazeline voor je lippen

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:09

Iris82 schreef:
Ik was maandag zo gaar dat ik tot 14u geslapen heb. En dat voor iemand die nooit uitslaapt. Voelde me echt zo suf. Bah...

Had ik ook :j Heb van gisteravond 19:00 tot vanmorgen 08:00 geslapen !

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:10

Aria_zz schreef:
_Patriciaa schreef:

bedoel je onderaan je neus, dat het rood wordt? ik doe er altijd wat verzachtende creme aan, of van die vazeline voor je lippen

Jat dat bedoel ik idd :j

Ohja vaseline oid kan ik wel proberen :J dat heeft ook niet zo'n sterke geur, is wel fijn anders zit je de hele tijd zo'n luchtje te snuiven :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:12

_Patriciaa schreef:
Jat dat bedoel ik idd :j

Ohja vaseline oid kan ik wel proberen :J dat heeft ook niet zo'n sterke geur, is wel fijn anders zit je de hele tijd zo'n luchtje te snuiven :')

haha ja idd!
ik doe dan gwn vaak als ik ga slapen, dan heeft het meer effect, anders haal je de helft er al af bij je volgende snuitbeurd

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:18

Oja haha, daar had ik niet eens aan gedacht :')

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:46

hier maar echinaforce gekocht. Kwakkel nu al een paar weken met m,n gezondheid, dus maar even wat hulp voor m,n weerstand

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:49

Meryl schreef:
hier maar echinaforce gekocht. Kwakkel nu al een paar weken met m,n gezondheid, dus maar even wat hulp voor m,n weerstand

das ook erggoed idd, doe dat ook soms in mijn thee, geeft een extra smaakje en idd goed voor de weerstand.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:32

Blijf vandaag maar thuis, heb het onwijs warm en dan weer koud heb ook verhoging en last van mijn hoofd/buik.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:34

Beterschap voor iedereen :)

Mijn keelpijn gaat wel door, maar is niet zo heel erg, dus ga gewoon naar school.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:24

hier hoestaanvallen een m,n hoofd weegt iets van 50 kilo voor m,n gevoel... Ik vind eigenlijk dat het nu wel lang genoeg heeft geduurd! Gelukkig vandaag de ochtend vrij.. en morgenvroeg hopelijk weer wat beter

Dapnik: bij jou heeft het dus echt doorgezet, balen! Beterschap

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:27

Ik heb zo hard griep vanaf gistere. Ze hebben me geloof ik op het werk (ik werk in de winkel dus kom met zoveeel mensen in contact) aangestoken aangezien half het land ziek is.
Toch maar even 2 daagjes uitzieken in bed met de laptop anders blijf ik er mee sukkelen..
Iedereen, veel beterschap!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:31

Ik begin sinds gisteren te snotteren erbij. Dat had ik nog niet.
Mn keel klinkt nog steeds nogal hees.
Duurt nu in totaal een week van half om half ziek zijn.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:31

nou ik ben vandaag maar thuis gebleven. Jeetje wat een nacht zeg, heel druk gedroomd en steeds steken in m'n buik. Gister al niks gegeten en net een beetje brinta.. Maarja daardoor ben ik wel duizelig als ik even op ga bijvoorbeeld om naar de wc te gaan.. Diarree heb ik ook nog steeds hoewel er niet echt veel meer komt omdat er simpelweg niks meer in m'n maag zit. Ik zit nu maar met laptop in bed. Sterkte voor de anderen!
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 20-09-10 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:36

Nou die brinta is ook verkeerd gevallen, gelijk weer diarree en misselijk... Moet ik nou wat eten of niet? heb niet het idee dat het zin heeft.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:59

vezelrijk voedsel en zelf kan ik nooit tegen zuivelproducten als ik ziek ben. Banaan en brood enz, stimuleerd de darmen. sterkte! En wle blijven eten anders ga je je alleen maar zwakker voelen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 10:10

saskiakefie schreef:
Nou die brinta is ook verkeerd gevallen, gelijk weer diarree en misselijk... Moet ik nou wat eten of niet? heb niet het idee dat het zin heeft.

moet je ook overgeven dan? of dat niet?

ik zou hele kleine beetjes eten elke keer..

hier gaat het verder de goede kant op! vandaag nog wel thuis gebleven, maar het enige wat ik nu nog heb is verkouden en slijm ophoesten..

(ik begon ook trouwens met steken in mn buik en maagkrampen.. maar heeft gelukkig niet doorgezet!)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:12

Ja ik voel me ook steeds zwakker worden, maar ik moet echt niet aan eten denken. nee overgeven heb ik niet gedaan gelukkig.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:27

ik ga straks naar ha,
heb steken bij mn longen, voor en op rug
vroeger vaker longontsteking gehad..
ben vreselijk moe en duf, voel me net een vaatdoekje :(

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:31

Nah gaat lekker dan hier :(:) :(
Ik zei dat ik een lichte verkoudheid had? Nou heb vannacht niet kunnen slapen, 2 uurtjes.. Kon amper ademen en voelde mij heel erg ellendig bah :(