hoe vaak verschonen jullie je bed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:57

Rebel_Jits: Waarom zouden wij in hemelsnaam gaan liegen over het verschonen van bedden? Beetje kort door de bocht om ons schijnheilig te gaan noemen, bovendien scheer je daarmee direct iedereen over 1 kam en dat is ook niet normaal.
Verder moet jij helemaal zelf weten hoe vaak je, je bed verschoont. Mij part doe je het nooit, maar dat geeft je nog niet het recht om ons met z'n allen schijnheilig te noemen omdat wij wel schoon en frisse bedjes hebben.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:07

Rebel_Jits schreef:
Nu ga ik iedereen over me heen krijgen, maar..
Ik doe dat eens in de zoveel maanden :D Ik denk er niet aan, het is niet vies, het ruikt niet vies.. Dan ga ik dat echt niet elke week doen hoor. Zoveel tijd heb ik ook weer niet.
Wel maak ik een aantal keer per jaar mijn matras schoon en laat 'm dan luchten (op z'n kant zetten). En met fatsoenlijk weer hang ik m'n kussen en deken buiten op. Eens per jaar gaat dat ook de wasmachine in :)

Vind het wel erg schijnheilig van iedereen dat jullie zeggen het elke week te doen. Durf te wedden dat lang niet iedereen die dat beweert ook daadwerkelijk doet. Wat je wel niet doet om bokt tevreden te houden :roll:

Ik snap ook niet waarom iemand erover zou liegen.
Toen ik nog thuis woonde was het denk ik eens per maand dat ik het deed, maar op den duur sliep ik ook vaker elders dan thuis.

Sinds ik op mezelf woon doe ik standaard elke woensdag mijn bed verschonen, heerlijk, ik vind het vreselijk als ik door werk oid een paar dagen later dit pas kan doen.
Na een week is de frisheid er gewoon van af en wil ik een nieuw fris bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:29

Rebel_Jits schreef:
Ik doe dat eens in de zoveel maanden :D Ik denk er niet aan, het is niet vies, het ruikt niet vies.. Dan ga ik dat echt niet elke week doen hoor. Zoveel tijd heb ik ook weer niet.
Wel maak ik een aantal keer per jaar mijn matras schoon en laat 'm dan luchten (op z'n kant zetten). En met fatsoenlijk weer hang ik m'n kussen en deken buiten op. Eens per jaar gaat dat ook de wasmachine in :)

Vind het wel erg schijnheilig van iedereen dat jullie zeggen het elke week te doen. Durf te wedden dat lang niet iedereen die dat beweert ook daadwerkelijk doet. Wat je wel niet doet om bokt tevreden te houden
:roll:

Jammer van dat dikgedrukte... Niemand valt (vooralsnog) over jou heen omdat je het eens in de zoveel maanden doet. Waarom doe jij dat bij voorbaat dan al wel?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar over liegt en zo wel: Lekker belangrijk. :+ Iedereen meldt gewoon wat hij/zij zelf doet, prima toch? Er zijn ook genoeg mensen (waaronder ik) die schrijven dat dieren in bed liggen. Vinden anderen ook niks. Lekker laten gaan. ;)

SAKKIA

Re: hoe vaak verschonen jullie je bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:46

Ik doe het meestal eens per 2 weken :j Nu mijn vriend 's nachts werkt elke week :j Ik ga eruit, hij komt er in, dat betekend dus dat het bed maar iets van 7 uurtjes niet beslapen wordt......
Ik heb geen droger en kan het ook moeilijk uithangen als het slecht weer is, dus moet het even afstemmen met mijn mams want dan kan het daar in de droger :j

Langer dan 2 weken doe ik het ook niet hoor en ik strijk het al helemaal niet, wat een werk zeg :+

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:54

Per tien nachten op kamers en per zes nachten thuis.
Kussenslopen iets vaker :j.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:24

Waarom zou je liegen over hoevaak je je bed verschoont? :')

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:46

nee strijken doe ik ook niet gewoon met ze tweeen ff opvouwen (of heel moeilijk in me eentje haha) en netjes in de kast

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:48

Talisa schreef:
Waarom zou je liegen over hoevaak je je bed verschoont? :')

Idd :')

Ik doe het altijd 1 keer in de week. Mn witte matrashoes en kussenslopen die er standaard onderzitten doe ik 1 keer in de 14 dagen.

Ik vind dat smerig, soms in de zomer als ik veel gezweet heb doe ik vaker mn bed vershonen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:55

Ik verschoon m'n bed ong 1x in de 1 á 2 weken, afhankelijk van hoe vaak ik thuis slaap (ben gemiddeld 2-3 nachten per week weg geweest de laatste tijd).
Als m'n bed erg smerig is of als ik erg heb gezweet oid, was ik m'n beddegoed een keer extra tussendoor.
Oh ja, m'n kat slaapt bij mij op m'n hoofdkussen, maar met de kou ook regelmatig een half uurtje onder m'n dekbed, overdag ligt ze vaak op m'n hoofdkussen of dekbed (ik heb een woon-slaapkamer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:56

Elke zondag en vind het heeeeerlijk ...

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:42

ong. 1x in de 3 weken.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:52

Ik verschoon mijn bed 1x per 2/3 weken. als ik elke week mijn bed zou verschonen zou ik mijn moeder over me heen krijgen denk ik, vraag me ook af hoe veel wassen mensen draaien op een week :=

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:55

een keer in de 2 weken (en als ik 'm vies vindt ;)) , heb een hekel aan mijn bed opmaken, heb (nog steeds) een hoogslaper en dan is het nogal zwaar om alles goed te krijgen ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:02

ik weet het eigenlijk niet wanneer mijn bed word verschoont :=
moeders he? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:37

Ik verschoon mijn bed ongeveer 2 keer per week. Ik vind een schoon bed echt heerlijk :D, dus vandaar. De katten komen er trouwens ook vaak bij liggen 's nachts en zo voorkom ik ook dat het een 'losse haren' verzamelplaats wordt. Ik moet wel zeggen dat een droger hierbij ideaal is. Behalve dat alles zo weer droog is, is alles ook meteen weer haarvrij. Strijken doe ik trouwens niet en ik hoef ook maar 1 bed te doen, dus dat scheelt een hoop.

Verder vind ik dat iedereen zelf moet weten of hij/zij vies is van huisdieren op bed. Met de katten zie ik voor mezelf geen probleem. Het zijn de schoonste dieren die er zijn (ze wassen zich een paar uur per dag) en ik ben er ook niet allergisch voor.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:44

Ik eigenlijk te weinig omdat ik er vaak geen zin in heb.
Weet niet eens precies hoe vaak maar zal er zeker wel een maand inliggen.
Het ruikt idd niet is niet vies lig er alleen in en geen huisdieren dus vind het niet zo vaak nodig.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:54

Ik verschoon ons bed iedere zondag... HEERLIJK een schoon bed! Dan ga ik lekker douchen en dan me bed in die naar wasmiddel ruikt...

Kussenslopen / molton / over de molton heb ik nog iets (naam kwijt) / dekbedovertrek in gaan dan in de was.

Eens in de 3 a 4 maanden was ik mijn kussens en dekbedden!

Ik hang daarbij (als het droog is) mijn dekbedden en kussens buiten om te luchten en schud ze even lekker goed uit, en zet het matras op de zijkant.. Eens in de maand zuig ik het matras af, omdat de hond bij ons slaapt vind ik dat wel zo fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:27

Wat een regelmaat in dit topic, wat een activiteit zeg. :D
Ik heb hier dus geen ritme in en verschoon de boel wanneer het uitkomt,
wanneer ik zin heb en als het niet meer lekker slaapt.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:42

als mijn vriend nachtdienst heeft 1x in de 1 a 2 weken. anders 1x in de 2 a 3 weken. Katten komen niet meer op de slaapkamer en draai al genoeg was met al die werkkleding:P nu moe tik zeggen dat wij meestal gedoucht in bed gaan dus vind ik het ook niet zo vies.. In de zomer verschoon ik trouwens vaker, maar das makkelijk, dan hoeft er niet een heel dekbed ingeschud te worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 23:55

Als ik vind dat het verschoond moet worden, dus kan na 'visite' de volgende dag al zijn, of soms pas na weken. Als ik het vies vind gaat het eraf. Zo simpel is het.

En ik snap Rebel_Jits wel hoor, het is gewoon zo ;)
Mensen zijn kuddedieren en wijken niet snel af van datgene wat gewenst is door de maatschappij.
Ik weet ook wel zeker dat er hier genoeg mensen iets getypt hebben dat in werkelijkheid niet zo is.
Net als dat uiteraard niemand scheten laat, boert, naar z'n poep kijkt in de wc of z'n snotjes opeet. Zo lang leve de taboes. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:00

Kanelly schreef:
Ik weet ook wel zeker dat er hier genoeg mensen iets getypt hebben dat in werkelijkheid niet zo is.
Net als dat uiteraard niemand scheten laat, boert, naar z'n poep kijkt in de wc of z'n snotjes opeet. Zo lang leve de taboes. :Y)

Zo'n vermoeden heb ik ook wel een beetje, ik heb dr niet zoveel moeite mee dat ik gewoon eerlijk zeg dat ik het dus echt niet weet hoe vaak ik mn bed verschoon, laat ik zo zeggen ik heb dr nooit op gelet.
Maar zo zit mijn hele huishouden inelkaar, geen touw aan vast te knopen.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:09

Rebel_Jits schreef:

Vind het wel erg schijnheilig van iedereen dat jullie zeggen het elke week te doen. Durf te wedden dat lang niet iedereen die dat beweert ook daadwerkelijk doet. Wat je wel niet doet om bokt tevreden te houden :roll:

Kanelly schreef:
Als ik vind dat het verschoond moet worden, dus kan na 'visite' de volgende dag al zijn, of soms pas na weken. Als ik het vies vind gaat het eraf. Zo simpel is het.

En ik snap Rebel_Jits wel hoor, het is gewoon zo ;)
Mensen zijn kuddedieren en wijken niet snel af van datgene wat gewenst is door de maatschappij.

Hoezee! Begon mezelf al smerig te vinden na alle antwoorden van 'elke week' etc. M'n vriend en ik hebben door omstandigheden niet eens een wasmachine thuis, dus ben al blij als ik m'n kleren kan wassen! Mocht het dekbed er toevallig nog bijpassen in de wasmachine of als het echt nodig is, dan wordt het gewassen. Zelf zweet ik amper en douchen we beiden regelmatig. Hij zweet wel genoeg in bed, maar daar hoef ik niet op te liggen :+ en ach, het raam staat de hele dag en nacht open, dus luchten kan het genoeg ;)

Ben benieuwd wie mij nou een onwijze smeerpoets vind ^^

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:17

haha valt mee hoor annmary. ik doe het soms ook nog wel minder vaak want hebben een heerlijk balkon waarop ik het beddengoed kan laten luchten. Dan verschoon ik ook weleens alleen het laken ipv de hele rambam...

smerig he :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:20

Ah de eerste verhalen beginnen al te komen :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:24

iedere 2 weken, maar soms als de katten en ratten er niet in hebben gezeten wil ik het ook wel langer laten liggen :j
"alles" slaapt hier in bed of loopt over het bed, dus niet echt fris als het lang blijft liggen :)

en de taboe dat nieman scheetjes laat etc,, is natuurlijk onzin :')
en ja ik ben de lompe boer die dat zelfs in gezeldschap doet :j