Leest, schrijft, voert sociale discussies...Natuurlijk is ze nog lang niet volwassen, maar als ik kijk naar mijn dochter van 4 die net op school zit, dan is mijn oudste toch echt wel een heel stuk groter... sinds ze in groep 3 zit eigenlijk
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leest, schrijft, voert sociale discussies...
(hij was toen 22) we waren toen 1,5 jaar samen
Rock schreef:Ze zit in groep 3Leest, schrijft, voert sociale discussies...
Natuurlijk is ze nog lang niet volwassen, maar als ik kijk naar mijn dochter van 4 die net op school zit, dan is mijn oudste toch echt wel een heel stuk groter... sinds ze in groep 3 zit eigenlijk
Wat voor een waardeloze onverantwoordelijke pipo ben je dan zeg? Hij ontkent het tegen iedereen. Volgens zijn nieuwe vriendin lieg ik. Ik zou ze wel voor dr ... kunnen slaan om eens maar 0,01% te laten voelen van wat ik heb meegemaakt! Ik heb er toen een flinke emotionele klap aan overgehouden. Ik heb littekens dus kan het gelukkig bewijzen, maar dan zelfs wordt struisvogelpolitiek gespeeld en krijg ik vast als antwoord: ach het is zo lang geleden, zet jezelf er overheen..........tsssss.........
DDDMakkink schreef:of een vroege leerling natuurlijk
Ik ben zwanger geworden in een periode dat we allebei een goede baan hadden en huisje, boompje, beestje zeg maar. Ik vond dat wel een fijn uitgangspunt, echter vind ik ook dat, als er in materieel opzicht iets ontbreekt er vaak wel weer een mouw aan te passen is.
MamboBeach schreef:Mijn dochter zou eerst ook doorgaan naar een andere klas, is niet gebeurd en voor mijn dochter vind ik het jammer, voor de uitdaging maar ze worden wel 'stevig' van een jaar door kleuteren of 'late leerling' zijn.
Rock schreef:MamboBeach schreef:Mijn dochter zou eerst ook doorgaan naar een andere klas, is niet gebeurd en voor mijn dochter vind ik het jammer, voor de uitdaging maar ze worden wel 'stevig' van een jaar door kleuteren of 'late leerling' zijn.
Daar zit inderdaad wat in. Mijn dochter is nu wel de jongste van de klas. Maar aan de andere kant is ze ook wel heel erg trots dat ze in groep 3 zit, en daardoor groeit ze echt enorm. Voor haar was het ook beter om naar groep 3 te gaan trouwens, ze heeft ADD en miste in de kleuterklassen echt de structuur.
Nu heb ik me er maar overheen gezet en zie ik haar maar ze is echt al heel 'groot'. Ze neemt ook altijd het voortouw enz. Maargoed, het is nu eenmaal zo en het gaat goed dus dat is erg mooi! Miranda40 schreef:Maar wanneer vind jij je dat TE oud? Ik was 27 toen ik wel een relatie had maar nog lekker thuis woonde. Onze eerste zoontje kwam toen ik 32 was. Nu 8 jaar later was ik dan weer zwanger (helaas is ons kindje overleden) maar ik vind mezelf echt niet oud.
MamboBeach schreef:Mijn dochter zou eerst ook doorgaan naar een andere klas, is niet gebeurd en voor mijn dochter vind ik het jammer, voor de uitdaging maar ze worden wel 'stevig' van een jaar door kleuteren of 'late leerling' zijn.
Miranda40 schreef:Pletje123 schreef:Mijns inziens ben je te oud als je lichaam niet meer goed vruchtbaar is. Daar zijn gemiddelden voor, maar het blijft natuurlijk per persoon verschillen.maar ik doelde meer op het feit dat als je nu 27 bent en denkt dat je straks te oud bent, vraag ik me af wanneer is dat dan? Was gewoon een vraag
)
SecretLIN schreef:Miranda40 schreef:Maar wanneer vind jij je dat TE oud? Ik was 27 toen ik wel een relatie had maar nog lekker thuis woonde. Onze eerste zoontje kwam toen ik 32 was. Nu 8 jaar later was ik dan weer zwanger (helaas is ons kindje overleden) maar ik vind mezelf echt niet oud.
ik vind jou dan niet oud hoor, ik heb het gevoel dat ik al oud ben denk vooral omdat iedereen om me heen al kinderen heeft en jonger dan mij zijn
.
). Citaat:Vrouwen in Nederland waren in 2008 gemiddeld 29,4 jaar bij de geboorte van het eerste kind, even oud als in de vier jaren ervoor.
Binckydenice schreef:Is het landelijk gemiddelde echt 30? Ik dacht dat deze jonger was...
Citaat:Steeds ouder moeder
Vergeleken met vorige generaties krijgen vrouwen in Nederland op een relatief hoge leeftijd hun eerste kind. In 2008 was de gemiddelde leeftijd waarop dat gebeurde 29,4 jaar. Van de gemiddelde leeftijd van mannen bij de geboorte van hun eerste kind bestaan geen statistieken. Nederlandse vaders zijn naar schatting rond de 32 jaar bij de geboorte van hun eerste kind (Rijken, 2009).
In 2004 waren vrouwen in de OESO-landen, dertig voornamelijk rijke landen, gemiddeld 27,5 jaar bij de geboorte van hun eerste kind. In Nederland was dit gemiddeld 28,9 jaar. Binnen de OESO krijgen alleen vrouwen in Duitsland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland hun eerste kind nog later.
Figaro schreef:Ik ben 26 en kan ieder moment bevallen![]()
Zwangerschap was een bewuste keuze en ik was gelukkig ook snel zwanger!
Lichamelijk gezien is het voor een vrouw beter om jong (18-24) moeder te worden. Echter moet je er dan natuurlijk mentaal, emotioneel, financieel, etc ook aan toe zijn..Ik ben zwanger geworden in een periode dat we allebei een goede baan hadden en huisje, boompje, beestje zeg maar. Ik vond dat wel een fijn uitgangspunt, echter vind ik ook dat, als er in materieel opzicht iets ontbreekt er vaak wel weer een mouw aan te passen is.

Zou zelf zeker geen jaren meer willen wachten, want dan krijg ik haast het gevoel dat ik om (vruchtbaarheids)proelemen vraag