Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Valencia2002 schreef:Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wanneer je kindje ongeveer komt? Je gaf aan 7 maanden, dus ik gok op eind oktober?
Het enige wat ik kan zeggen is lekker je gal spuien als je daar zin in hebt en probeer verder te genieten hoe moeilijk en lastig ook.
Verder alles nog wel goed met je beebje in je buik?
Hoe gaat het nu, nu dat hij sinds zondag weer thuis is? (tenminste dat is het laatste wat ik heb begrepen en hoop ik ook goed onthouden)

blokje schreef:O meid wat verschrikkelijk!
Ik ben nu 9 weken zwanger kots en kots misselijk zit al 4 weken aan de medicijnen en voel me zwaar beroerd.
Huishouden??? Ho maar dat moet manlief doen ik kan geen reed voel me enorm slecht.
Niet alleen door de misselijkheid maar ik wil ook wat meer doen. Ben nu net 7 weken getrouwd en aan elkaar wennen konden we niet.
Ik bedoel ik ben nu een heel ander persoon dan toen, ik deed het huishouden op en top en dat zit er gewoon nu niet in.
Dat vind ik onwijs balen maar manlief neemt het allemaal voor lief.
Ik hoop zo dat dat bij mij zo blijft.
Meid jij mag steun verwachten van je vriend. Verschrikkelijk dat hij zo doet!
Veel sterkte en kracht toe gewenst.
Ik kan je geen tips geven over wat je moet doen...
Ik ben overigens pas 2 jaar samen met mijn man. En ben net 21
JessAndHope schreef:En het erge is nog, dat ik met zóveel opgekropte gevoelens loop (ook nog van héél lang terug hoor) dat ik meestal helemaal volschiet als ik me probeer te uiten. En dan zit ik weer te janken, terwijl ik dus absoluut geen behoefte dr aan heb om dat voor zijn neus te gaan zitten doen.
Ik wil me altijd groot en sterk houden en zou graag eens echt me helemaal leeg janken, maar dat kan weer niet, want ik moet mezelf groot en sterk houden.
Ik zeg altijd: met janken schiet je niks op. En in deze situatie helemaal niet, want dan jank ik echt niet omdat het over is, maar puur omdat het gewoon eruit moet. Maar er zijn dan weer zoveel dingen om te regelen, dat ik alles wegduw en aan het regelen sla.
Soms denk ik er wel eens aan om met een prof te gaan praten. Maar ben bang dat dit geregistreerd word ofzo, en ze je daar dan weer mee kunnen pakken. Zo van: ja, maar toen en toen ging je naar een psycholoog (or whatever) dus was je niet helemaal stabiel en de vraag is of je dat nu bent, dus eist mijn client (om het even dramatisch te maken) dat hij zijn kind ieder weekend mag zien. Snappie?
Ik moet wel even lachen om je wc.
natuurlijk zei ik er wat van,hij boos...maar hij heeft het nooit anders gedaan, gewoon omdat.....
russel schreef:Ik moet wel even lachen om je wc.
Voorheen woonde wij in een huis dat de beneden verdieping tegelvloer had, een groot huis...manlief deed dwijlen met 1 emmertje sop zonder stofzuigen.............en wij hebben een JR hondje...dus haren.....en zand en stof.....![]()
Zit hij op zijn knieen, ik heb een mop, maar hij wil die niet gebruiken en die emmer is pikzwart, drijven haren in, en het ruikt natuurlijk dan naar hond.
Als hij had gedwijld, rook het heerlijk naar natte hond in huis.natuurlijk zei ik er wat van,hij boos...maar hij heeft het nooit anders gedaan, gewoon omdat.....
En ik riep dan weer dat het weer heerlijk naar hond rook hier binnen......
Mijn idee is, of ze zijn stront eigenwijs en doe het op hun manier, dat moet je dan maar laten of je maakt dat heerlijke sopje voor hem klaar....
Wel eens gezien hoe mijn man de keukenaanrecht doet, met zo een niet goed uitgeknepen doekje, eentje die ook nog niet wordt nagespoeld en nat in de afwasbak gegooid wordt. Ik vraag hem altijd even te ruiken en of hij dan even zijn brood wil klaarmaken, jaaa juist zonder broodplank...![]()
maar ik haal mijn schouders daar voor op.
Jij ergert je natuurlijk nu overal aan, is ook logisch want de situatie is gespannen.
Maar je laat ook geen spaan van hem heel zo, hij doet ook niets goed in jouw ogen.
Enne, je moet de kost geven hoeveel vrouwen met die natte wcbril doekjes de wc schoonmaken....en dan even wat chloor zo in die pot, even draaien en klaar is kees........die zullen jouw nou niet snappen...
Steph86 schreef:Ik heb het hele topic doorgelezen.
Je hebt geen fijne zwangerschap, maar je zegt: ik vind het niet normaal dat een man haar 7maanden zwangere vrouw nog 36 kg laat tillen.
Ergens ben ik het met je eens maar aan de andere kant denk ik: niet klagen maar doorgaan!
Ik heb 3 zwangerschappen gehad, alledrie waren ze erg verschillend, bij de oudtste was ik vreselijk ziek en gaf de 1e 4 maand aldoor over, bij de 2e was ik ook beroerd en verschrikkelijk moe maar eraan toe geven kon niet want we hadden immers al een baby.
Bij de 3e had ik weinig klachten, in Aug hielp ik nog mee met hooien en balen versjouwen ( 110 balen voor ons zelf) rond eind nov ging het wat minder, last van voorweeen, maar toch ging ik elke dag door.
Ik heb de stal heel lang nog zelf gedaan, hooi en voer zakken/balen versjouwd.
Nog geen 24 uur na de bevalling liep ik alweer bij mijn paard, bij de bevalling van de eerste stond ik 9 uur later al weer zelf eten te koken!
Niet omdat mijn vriend dat niet wilde, maar hij was even weg ( geboortekaartjes) ophalen en ik wilde me nuttig maken door in ieder geval iets te doen.
Mijn vriend heeft veel ''zware'''dingen van me overgenomen in alledrie de zwangerschappen, maar hoe lief het ook bedoeld was ik deed het toch liever zelf.
Onze jongste is nu 7 maand, ik heb chronische bekkeninstabiliteit en er zijn dagen dat mijn lichaam me tegenspreekt, maar ik ga hoe dan ook altijd door, kom ik laat me niet uit het veld slaan.
Je zegt ook dat je nu makkelijker bent als voor je zwangerschap, jij kan het zo misschien wel ervaren maar een ander kan dat wel weer helemaal anders zien.
Wat ik er bedoel mee te zeggen is, het hangt ook allemaal een beetje van je eigen instelling af.
Doorgaan of bij de pakken neerzitten..
Elise_Diva schreef:Hoi TS (mede-ui), ik snap goed hoe je je voelt.. Heb je vriendinnen of vrienden waarmee je kunt praten hierover? (Sorry heb niet het hele topic doorgespit
alleen de eerste en laatste pagina's)
), het is je goed recht om te weigeren maar zoal sik al eerder zei, de een zal het nog wel doen.