Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:43

Hmmm, ik werd juist een stuk vlakker van de pil. Weinig toppen en dalen, maar de toppen waren ook lang niet zo hoog meer. Nu een half jaar zonder anticonceptie (muv condooms) en vooral vriendlief merkt duidelijk verschil. Ik ben een stuk vrolijker, maar soms (vooral in die ene week in de maand) ook een stuk prikkelbaarder. Over het algemeen heb ik gewoon een stuk meer energie en is de wereld zonder die hormonentroep in mijn lijf net een stukje mooier.

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:50

Gulpje schreef:
_Liselot schreef:
Hier verder geen ervaringen met de Implanon? Ik vind het echt ideaal :D

Hoe lang heb je hem al? :)

Ongeveer 1,5 jaar nu..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:08

Ik gebruik nu al een jaar de pil en volgens mij nooit klachten gehad tot nu. Sinds een klein tijdje voel ik me zonder reden erg depri en heb ik nergens zin in. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Ben sowieso na dit gelezen te hebben van plan even te stoppen, hoe erg ik ongesteldheid ook haat. Het wordt toch weer winter en dan heb ik ook die zwemproblemen niet meer.

Ik weet niet of ik het aan mijn pil kan wijten, maar je weet het nooit. Ik heb wel sinds de zomervakantie een iets sterkere pil. Misschien ligt het toch daaraan..

Edit: nog even wat meer in het topic gelezen en ben alweer een stuk zekerder van mijn besluit. Nu ik erover na denk ben ik al de hele zomervakantie erg lusteloos. Iemand hier zei ook dips te hebben met stress, duizeligheid en depressie, een dip waar ik midden in zit. Ik ben gewoon mezelf niet en wil niks en dat me angstig omdat ik mezelf zo niet ken en er geen aanleiding is om me zo te voelen. Een groot deel van die angst is nu wel weg door dit topic. Ik gebruik sinds de zomervakantie een zwaardere pil die ik nu 2x heb doorgeslikt omdat ongesteldheid gewoon erg veel ongemakken meebrengt in de vakantie. Ik ga dus ook vanavond geen pil meer slikken en even kappen met alle hormonen. Als het verbeterd kan ik altijd ng terug naar mijn oude pil, of alleen zomers gebruiken.
Opvallend hoeveel mensen hier klachten mee hbben gehad trouwens. Ik heb er nooit over na gedacht dat de pil dat allemaal kan veroorzaken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:13

Ik had zo ie zo alles wat in de bijsluiter stond, h.a zei die moet je dan maar niet meer lezen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:30

Pil is echt rommel. Ik slik de Yasmin, maar mijn libido is wel ver te zoeken zeg. Heb ook al de Diane gehad en de microginon, maar daar werd ik zo ziek van en heel veel pijn en andere rare klachten.

Al die andere dingen vind ik niks, zoals prikpil, nuvaring e.d.

Zijn er pillen die niet een stuk minder zwaar zijn, maar waar je wel je menstruatie kan blijven 'regelen' en ook gewoon beschermen tegen zwangerschap.

Yessy

Re: Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:33

De openingspost komt me heel bekend voor. Met microgynon30 had ik nergens last van, maar Diane35 kan ik slecht hebben. Niet volstrekt depressief maar wel vaak een beetje down, huilbuien (waarbij je denkt een goede reden te hebben en achteraf denk je echt waar gaat het over)...
Zelf had ik het niet door, m'n moeder gelukkig wel (ik was toen 15-16).

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:49

marleen_usar schreef:
Ik had zo ie zo alles wat in de bijsluiter stond, h.a zei die moet je dan maar niet meer lezen.

Leuke arts.. :+

Ik moet zeggen dat ik met de diane verder weinig bijwerkingen heb. Niet waar ik me bewust van ben/was. :) Maar ik slik de pil ook al bijna 10 jaar :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:17

rebeltje schreef:
marleen_usar schreef:

Leuke arts.. :+

Ik moet zeggen dat ik met de diane verder weinig bijwerkingen heb. Niet waar ik me bewust van ben/was. :) Maar ik slik de pil ook al bijna 10 jaar :o

verstandige arts. :+ Veel mensen krijgen alles wat ze lezen enkel omdat ze er bang voor zijn. ;)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:59

mwah. Ik denk dat de arts dat wel per patient kan beoordelen en niet zo moet afschepen. Nou ken ik natuurlijk marleen_usar haar achtergrond neit. Maar juist ook veel mensen laten zich te snel afschepen. Veel wil niet zeggen iedereen ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:02

Er is hier eerder een topic over geweest, naar aanleiding daarvan ben ik gestopt met de pil, maar ik merkte geen verandering, dus ben er maar weer mee begonnen, toch wel handig :+
Gelukkig heb ik nog steeds de microgynon 30, ook nu het 'moeilijker' is om eraan te komen, apotheken geven 'm moeilijker af omdat ze zelf er meer van moeten betalen (geloof ik). Ik heb nergens last van :)
Als ik zwanger wil worden stop ik er wel mee :Y)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:03

Ik had het er met mijn man nog over vandaag en ik overweeg nu een Implanon te nemen? Hebben meer mensen daar ervaringen mee? Met inzetten, qua pijn, de hoeveelheid hormonen en hoe het zijn weerslag heeft op je humeur?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:45

Ik ben afgelopen zaterdag met Mycrogynon 30 begonnen en er dinsdag weer mee gestopt... Ik werd er helemaal opgefokt en Depri van.. Een soort vervreemding van mezelf! Ik ben 40 en heb in het verleden Marvelon geslikt. Nu weer begonnen omdat ik hoopte mijn PMS klachten af te kunnen zwakken.. Maar ben er nu voorgoed van genezen.. Wat een rotzooi zeg, een beetje hoofdpijn of buikpijn had ik voor lief genomen maar deze reactie? Echt ernstig. Het is nu vrijdag en ben weer mezelf gelukkig!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:41

Mareng schreef:
Ik ben afgelopen zaterdag met Mycrogynon 30 begonnen en er dinsdag weer mee gestopt... Ik werd er helemaal opgefokt en Depri van.. Een soort vervreemding van mezelf! Ik ben 40 en heb in het verleden Marvelon geslikt. Nu weer begonnen omdat ik hoopte mijn PMS klachten af te kunnen zwakken.. Maar ben er nu voorgoed van genezen.. Wat een rotzooi zeg, een beetje hoofdpijn of buikpijn had ik voor lief genomen maar deze reactie? Echt ernstig. Het is nu vrijdag en ben weer mezelf gelukkig!

Dat is wel ernstig snel, niet gewoon een griepje of iets onder de leden?

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 07:56

@mareng ,ik had hetzelfde met de microginom 30 en met 20 ook,rare reacties kun je krijgen van die rothormonen!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:14

Is er dan geen ideaal anticonceptiemiddel?? Ik ben sinds een aantal maanden erg lusteloos en vermoeid en mijn stemming is tamelijk vlak. Slik nu een aantal maanden de Diane . Weet even niet meer wat ik moet doen. De huisarts doet steeds alsof ik niets heb, ga maandag weer naar hem toe. Weet even niet meer wat ik moet doen??

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:16

goed topic!
maar grappig: ik ben 4 jaar terug aan de pil gegaan omdat de enige week dat ik me goed voelde in de maand mijn 'rooie feestweek' was. alsof mijn hormonen precies verkeerd om werken..
sinds ik de pil slik voel ik me tien keer beter. dus zo kan het ook!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:17

Vindt het ook moeilijk,niemand is hetzelfde en reageert hetzelfde op hormonen,ik zweer nu bij de yasmin terwijl iemand anders er allemaal kwalen van krijgt.
Gewoon proberen wat bij jou past,en je zeker niet door je huisarts laten afschepen!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:04

@brendalevita, dat idee heb ik idd ook dat iedereen anders reageert op verschillende hormonen. Daarom vind ik het ook zo moeilijk. Wat ik ook lastig vind is om in gesprek te gaan met mij HA, hij is een superaardige man dat is het niet, maar hij zegt steeds dat ik hier even doorheen moet. Maar ben al langer dat 4 mnd moe en mezelf niet... Heb echt het gevoel dat het door de pil komt, als ik de verhalen hier zo lees kan dat ook best denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:08

Even bijgelezen :)

Ik ben wel 'blij' (hoe moet ik het anders verwoorden?) dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Ik zag iemand reageren met: 'Het is toch algemeen bekend dat de pil die bijwerking kan hebben?' Blijkbaar niet dus, dat was ook de reden waarom ik dit topic startte. Ik wordt héél vaak raar aangekeken als ik zeg dat ik niet aan de pil ben omdat ik er depressief van word.. Dus zo heel algemeen bekent is het dus niet, helaas. Ook als ik hier weer lees van mensen die jaren depressief zijn er en niet aan gedacht hebben dat het de pil zou kunnen zijn. En tja, ik had wel de bijsluiter gelezen, maar je denkt er gewoon niet bij na dat het zó'n enorme invloed op je kan hebben.....

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:21

@ Juul, ik begrijp wat je bedoeld. Maar weet je dat ik nu nog twijfel of het wel de pil is of dat ik me uit mijzelf zo voel. Dat komt omdat mijn huisarts dat zegt. Ik vind het echt nog steeds lastig en weet ook echt niet wat ik nu moet proberen. Zonder pil krijg ik pukkels en meer migraine. En met de pil ben ik (denk ik) erg lusteloos en vermoeid..

Maar ik geloof wel dat hormonen ontzettend veel invloed op je gesteldheid kunnen hebben.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:22

Ik gebruik nu ookal 2 jaar Yasmin, heb er geen klachten over en ondanks dat ik ze zo nu en dan vergeet ben ik nog nooit zwanger geworden :+
Heb wel last van stemmingswisselingen, maar dat heeft iedereen wel ;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:25

Hier iemand die het precies andersom heeft. Ik heb, voordat ik aan de pil ging, langere tijd met depressieve gevoelens rondgelopen. Maar sinds ik aan de pil (microginon) heb ik daar helemaal geen last meer van. Hormonen kunnen dus verschillende uitwerkingen hebben en het is goed je goed te laten informeren voor je uberhaupt een pil in je mond stopt over eventuele bijverschijnselen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:28

davincilover schreef:
@ [naam], ik begrijp wat je bedoeld. Maar weet je dat ik nu nog twijfel of het wel de pil is of dat ik me uit mijzelf zo voel. Dat komt omdat mijn huisarts dat zegt. Ik vind het echt nog steeds lastig en weet ook echt niet wat ik nu moet proberen. Zonder pil krijg ik pukkels en meer migraine. En met de pil ben ik (denk ik) erg lusteloos en vermoeid..

Maar ik geloof wel dat hormonen ontzettend veel invloed op je gesteldheid kunnen hebben.

Ja ik snap wat je bedoelt. Maar voor pukkeltjes zijn ook andere middelen, en voor migraine toch ook? Mijn huisarts dacht ook dat het aan mezelf lag, maar dat bleek dus niet zo te zijn.. Je kunt het altijd proberen of het beter gaat zonder pil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:30

jarrah schreef:
Hier iemand die het precies andersom heeft. Ik heb, voordat ik aan de pil ging, langere tijd met depressieve gevoelens rondgelopen. Maar sinds ik aan de pil (microginon) heb ik daar helemaal geen last meer van. Hormonen kunnen dus verschillende uitwerkingen hebben en het is goed je goed te laten informeren voor je uberhaupt een pil in je mond stopt over eventuele bijverschijnselen :)

Dat geloof ik ook zeker wel ja! Medicijnen hebben meestal uitwerkingen die twee kanten opgaan zegmaar. Van antidepressieva kan je ook juist depressief worden, bijvoorbeeld. Dus het kan best zijn dat een pil waarvan je depressief kan worden, juist bij sommige mensen depressie tegengaat. En hormonen blijven sowieso rare dingen. Maar je moet er idd voorzichtig mee zijn...

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 09:46

@ Juul Begreep jouw huisarts je ook niet dan? Vervelend is dat he? Wel goed dat je het hebt doorgezet. De diane werkt wel erg goed tegen pukkels, het gaat natuurlijk wel van binnenuit en een lotion heeft bij mij nog nooit geholpen. Dat pakt alleen maar de buitenkant. Maar misschien zijn er idd wel goede supplementen.

Tja het is of het één of het andere probleem en ik heb liever een wat mindere huid dan dit lusteloze gevoel ;)

Wel fijn dat je dit topic hebt geopend, heeft mij wel tot actie gezet, daarom ga ik nu maandag heen.