Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rebeltje schreef:marleen_usar schreef:Ik had zo ie zo alles wat in de bijsluiter stond, h.a zei die moet je dan maar niet meer lezen.
Leuke arts..![]()
Ik moet zeggen dat ik met de diane verder weinig bijwerkingen heb. Niet waar ik me bewust van ben/was.Maar ik slik de pil ook al bijna 10 jaar
Veel mensen krijgen alles wat ze lezen enkel omdat ze er bang voor zijn.

Mareng schreef:Ik ben afgelopen zaterdag met Mycrogynon 30 begonnen en er dinsdag weer mee gestopt... Ik werd er helemaal opgefokt en Depri van.. Een soort vervreemding van mezelf! Ik ben 40 en heb in het verleden Marvelon geslikt. Nu weer begonnen omdat ik hoopte mijn PMS klachten af te kunnen zwakken.. Maar ben er nu voorgoed van genezen.. Wat een rotzooi zeg, een beetje hoofdpijn of buikpijn had ik voor lief genomen maar deze reactie? Echt ernstig. Het is nu vrijdag en ben weer mezelf gelukkig!

davincilover schreef:@ [naam], ik begrijp wat je bedoeld. Maar weet je dat ik nu nog twijfel of het wel de pil is of dat ik me uit mijzelf zo voel. Dat komt omdat mijn huisarts dat zegt. Ik vind het echt nog steeds lastig en weet ook echt niet wat ik nu moet proberen. Zonder pil krijg ik pukkels en meer migraine. En met de pil ben ik (denk ik) erg lusteloos en vermoeid..
Maar ik geloof wel dat hormonen ontzettend veel invloed op je gesteldheid kunnen hebben.
jarrah schreef:Hier iemand die het precies andersom heeft. Ik heb, voordat ik aan de pil ging, langere tijd met depressieve gevoelens rondgelopen. Maar sinds ik aan de pil (microginon) heb ik daar helemaal geen last meer van. Hormonen kunnen dus verschillende uitwerkingen hebben en het is goed je goed te laten informeren voor je uberhaupt een pil in je mond stopt over eventuele bijverschijnselen