Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Borivage

Re: Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 01:24

Lieve Engel,
hoop dat je een goed weekend hebt en ondanks alles je zonnige en liefdevolle kant koesterde en niet keek naar die dagen of momenten die even minder waren. Iedereen heeft dat ook,
ik heb mijzelf (ff off topic) beetje bestraft op een minder moment gezien ik aan het stoppen ben met roken..... en ja ach die ene fout het zij zo. Morgen weer een nieuwe mooie dag vol kansen om op het goede pad verder te gaan.

Want wat vandaag niet lukt, lukt morgen beter ;-)
Houd je haaks

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 07:37

MarJon schreef:
Engel hoe gaat het nu met je? :(:)

Goed hoor :D Wel van de week een vreetbui gehad, maar liever een vreetbui, dan ik ineens niks meer wil eten :o .
Ik merk dat ik nog wel gevoelig ben voor sommige invloeden of opmerkingen.

Zo sport ik nu 2x in de week bij de sportschool, en aan de ene kant denk ik: Heerlijk ontspannen :D, aan de andere kant: zo val ik misschien wel weer af.
Super slechte gedachten, i know... Maar het is nog duidelijk de 'ziekte' die nog steeds in mij zit. Ik moet de tussen weg zien te vinden, en sterker zijn dan 'mijn' 2e stem. Wat enorm moeilijk is soms hoor.

Maar het gaat nu weer goed. Heb vandaag een dagje vrij, lekker ontspannen en schoonmaken. Ook weleens lekker. Gedachten op 0, en een heerlijk schoon huis vanavond. Heerlijk!

Borivage: Wauw mooi verwoord hoor. Wat vandaag niet lukt, lukt morgen beter. Die ga ik onthouden.
Je rookt al lang denk ik? Afkicken of stoppen, dat kunnen maar heel weinig mensen. Onthoud dat. Het liefst zou ik ook nu voor 100 euro zeggen: ik ben gestopt!
Maar dat kost me alleen maar geld. Want iedereen heeft down-momenten. En die zijn er om je te laten realiseren, hoe het ook anders kan.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 18:50

Okee, het is nu bijna 8 uur, 11 uur verder deze dag. En een dip.. Waarom? Geen idee...

Ik had rond 6 uur een enorme vreetbui, en ik moest toch tanken met de auto. Dus hop: naar de benzine-tankstation. En heb een zak chocolade gekocht.
Kom ik thuis aan, open de zak, neem een chocolaatje... Smaakt het voor geen meter?
Kort om: ik heb een halve zak op gegeten, ondanks de smaak die me tegen viel, ik ben nu misselijk, weer lichtelijk emotioneel... Nee, dat verwoord ik verkeerd: ik kan wel janken!
En dat doe ik ook nu, momenteel, zachtjes. Niemand anders is thuis, dus lekker relaxt.

Maar wat een vreemd gevoel weer. Ik heb vrijdag weer iets over 'het probleem' gehoord, een simpele zin. En ik kon het toen aan, maar nu, denk ik er aan terug, en voel ik me langzaam weer terug zakken....

Gelukkig heb ik goeie vrienden op msn, die me ook helpen, en steunen.

Maar ik vind, omdat ik tegen jullie ook eerlijk ben, dat jullie het ook mogen weten.

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:53

Lieverd, je hebt ups en downs, maar het gaat allemaal goed komen, je weet dat je altijd bij me terecht kan, en ik ben echt TROTS op je ! JE KAN HET LIEVERD ! :D :D

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:13

Lieve engel, je kan het meid! Kop op. Een dip mag. Maar blijf niet te lang erin hangen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:13

IK wens je zoveel succes, en als je maar gelooft kom je verder dan je denkt. Alleen is het moeilijk om te geloven en dat snap ik wel. Maar die ups en downs worden vast ooit alleen maar ups en dan ga je geloven!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:20

Die laatste zin van je OP vind ik echt heel mooi.
Veel sterkte meid. :j je komt er wel.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:27

Yes, weer een kleine glimlach. Pfoeh... Dip van bijna een half uur? Jeetje. Maar dan zie ik echt alles niet meer zitten he. Dan heb ik nergens meer zin in, enkel om te schreeuwen en te janken. Om los te gaan op muziek, om vervolgens diep in te storten.

Maar he, als ik leuke muziek luister, dan word ik ook weer wat vrolijker. En ik mag van mezelf huilen of beroerd voelen. Want je doet er toch niks tegen. Dus net heb ik me even, laten gaan. En nu, lach ik weer klein, maar zichtbaar...

Weer overleefd.

[edit] Er bestaat geen beter medicijn, dan het geloof in jezelf. Geloof je in een pilletje? Dan werkt het altijd. Geloof je er niks van? Dan zal het nooit zijn werking geven. Zo is het net als, het geloof in jezelf...[/edit]

Zal het even opschrijven of rapporteren, zoals de therapeut zei...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:47

Ken je het liedje Wild Horses trouwens? Dat luister ik als ik me poedersuiker voel.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:50

Ik ook. :) ontzettend mooi nummer.
alleen ga ik er altijd nog erger van janken. :D

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:51

Ik ook. Maar het lucht altijd wel erg op :Y)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:53

Door dit liedje, word ik rustig. Denk ik weer goed na, en er is zomaar een gedicht er uit gerold.

Steeds blijven vechten,
ik wil niet verliezen.
Niemand maakt mij klein,
zelfs deze situatie niet.

Ik spreek mezelf tegen,
constant, overleef ik gevoelens.
Denk ik na over vroeger of later,
en besef ik, waar ik werkelijk sta.

Kom op meid, geef jezelf een schop.
Geniet nou toch van het leven,
want het einde voor jou,
is nog lang niet in zicht.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:55

Engel, een prachtig gedicht. Kop op meis, je kan het

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:57

Kom op meid, je bent je vorige dipjes doorgekomen & sterker geworden,
dus ook nu word je er weer sterker van :).

piaelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:01

Ik had je een tijdje al een pm gestuurd:), maar wil toch nog even zeggen dat ik er bewondering voor heb dat je dit zo allemaal zelf doet!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 07:44

Ik dacht dat ik sterk was, dat ik me niet meer om liet blazen. Maar gister, ben ik toch wel zo gruwelig ingestort.

Een simpel kaartje, een simpel ding, wat me zo overstuur maakte, toen ik gister naar de post liep. Een enorm stomme tekst, met "ik denk aan je" deed me gister zo huilen. Het 'probleem' zoals ik het nu even noem, geeft schijt aan mijn woorden en gevoelens. (voor de duidelijkheid, het is een persoon..). Dit persoon walst over mijn grens, en bepaald maar wanneer ik weer normaal moet gaan leven.

Een simpel kaartje, goh... En niemand in mijn omgeving snapt het. M'n moeder niet, mn stiefpa niet, mijn eigen zus niet. Ze snappen niet waarom ik me zo druk maak. Ze wisten er zelfs wat van! En dat maakt me nog kwaaier! Ze hebben niks laten weten etc. Bah, zij maken mij het beste mee deze tijd, en ze houden het voor mij achter wege. "Het zou je zo goed doen" Was wat hun hadden gedacht.

Nou, niets is minder waar. Ik ben kwaad, verdrietig, agressief, en vloek om het kleinste probleempje. Ik dacht dat ik hier over heen was!

Gister avond, hop, mijn therapeut gemaild. Ik had hem nodig, hij snapt me, hij begrijpt mijn gevoelens. En verrek, hij denkt er net zo over als ik het doe. Terwijl de rest van de familie mij een rare vogel vind. Dat zegt meer over hun toch?
Pff.... de kaart zal ik vandaag vernietigen. Die zielige woorden zal ik onzichtbaar maken. De herinnering zal ik blijven houden, maar dan heb ik geen bewijs.

Gister avond, heb ik me weer laten gaan. Weer boven de pot. Weer alles er uit gespuugt. Ik was alleen thuis, en liet me gaan. En nu... Staking, in alles. Ik wil niet met hen praten, enkel met mensen die het niet weten, waar ik mijn masker kan opzetten. Of met mijn therapeut, omdat hij me wel begrijpt...

Mensen, ik ga hier weer sterker in worden. Dat beloof ik mezelf, en jullie. Maar nu denk ik: had ik die kaart maar nooit gehad! Want ik kan weer over nieuw beginnen, voor mijn gevoel...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:12

Meis toch :(:) Das echt een grote domper. Denk aan eht liedje van N & S he ;) En je kan het! Weet je nog wat je gister zei? Positief blijven, thats the spirit En meid je kan het echt! Ik geloof in je! En vroeg of laat kun je er weer tegenaan! En je wordt er vroeg of laat steeds sterker in! Struikel je een keer? Tja, het is niet fijn, maar ga toch door! Ooit komt de eindstreep inzicht en ga je als eerste over de finish!

Nogmaal meis; Je kan het! Ik geloof in jou!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:31

je hebt ups en downs in je leven en dat maakt je wie je bent en je sterker.
Je hebt en blijft mijn dinnetje hoe je ook bent
en het komt schat <3

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 18:26

Okee, het is nu een halve dag verder.
En ik voel me iets beter. Het heftige effect van de kaart is er af. Al doet het nog veel met me...

M'n moeder en zus hebben me mee genomen om te shoppen, en we hebben een hele leuke dag gehad. Een onvergetelijk moment. Wat een vrouwenpower. We hebben het over het leven gehad, over de kaart, het verdriet etc. En hoe het nu met ons gaat. En dat deed me ergens wel goed.
M'n ma was benieuwd naar mijn therapeut, wat ie had gezegt. Ik heb het verteld, en ze laat me gaan waar ik sta. Het zijn mijn keuzes en gevoelens. En ze snapt er toch nooit 100% iets van.

Pff... De kaart is nog intakt, verweg gestopt. Als ik er aan toe ben, verbrand ik hem tot er niks meer van over is.

Bedankt mensen!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 05:29

http://www.youtube.com/watch?v=WM8mi3_- ... re=related

Dit is een prachtig nummer :D

En met trots kan ik jullie vertellen...
Ik ben vandaag zo lekker wakker geworden! Gewoon met een glimlach op mijn gezicht, en zo vrolijk als ik me nog nooit heb gevoeld de afgelopen maanden :D Ik weet niet hoe het komt, en ik hoef het ook niet te weten eigenlijk. Wat telt is: Dat ik me goed voel! En de rest kan me even gestolen worden. Dit heb ik weer mooi overwonnen, ik ben weer een stukje sterker.
Gister een heerlijk goed gesprek gehad met een enorm goeie vriend van me. En dat heeft me ook goed gedaan.

Dit is gewoon wederom een keerpunt, een prachtige dag, een goed gevoel, dit voelt heerlijk!! :D

Ondanks dat ik vroeg wakker ben, omdat ik zo naar het werk ga, maar ik voel me goed!

Dit wou ik jullie ook even delen :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 05:53

Engel, meid zie je, je kan het! Het gaat je lukken!

En een mooi liedje idd :+:

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 17:32

Wauw, dag nummer 2, achter elkaar, dat ik me goed voel :D
Heerlijk gevoel, werkelijk waar. Ik ben zo trots op mezelf.

De kaart heb ik vanmiddag verbrand, en stinken. Ongelovelijk zeg. Het ging met moeite, want het vuur wou niet branden. Maar des te groter was mijn lach. Eindelijk, weg.

Ik voel me goed, rustig, relaxed. Geen problemen met eten, ik eet als ik ttek heb, eet gezond, en snoep ook. Maar alles met mate.
Volgens mij, ben ik deze week nog een stap dichterbij mijn genezing gekomen!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:34

Goed zo Engel! Je kan het!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 07:03

Goed zo engel!!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 07:07

Super dat het zo goed gaat Engel!