Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 15:48

Julia_xx schreef:
Hée Zilfstar,

Als eerste wil ik even zeggen dat het heel goed is van je dat je hebt besloten om te gaan afvallen!
Ik hoop ook echt voor jou dat je dit door kan zetten, het is al zo vaak gezegd maar toch is het zo: OVERGEWICHT IS ONGEZOND !!
Ik denk niet dat er met afvallen echt een gouden tip is, iedereen doet het weer op zijn of haar manier. Het is wel natuurlijk zo dat je gewoon geen koekjes/chips/snoep in huis moet halen, maar aangezien je kinderen hebt is het ook niet leuk voor hen voor hen als zij op dieet moeten.
Mijn moeder is ook aan het afvallen (ze is al 11,2 kg kwijt :D) en wat zij doet is dat ze voor mijn broertje elke week 2 pakken koek koopt, en die bewaart hij dan op zijn kamer. Zelf eet ze dan gewoon fruit of yoghurt als tussendoortje. Wat haar enorm geholpen heeft is dat ik haar een beetje steun ( ik wil echt niet opscheppen(qua gedrag en niet qua eten hahah) maar ze zegt het zelf) we zijn samen naar de sportschool gegaan, ik kies gezonde recepten uit voor het avondeten en als ze eens een dipje heeft dan geef ik haar gewoon een peptalk. Zo probeer ik eigenlijk te zeggen dat je er veel baat bij zou hebben als je iemand in de buurt hebt die vaak bij je is en die je kan steunen!
verder wil ik ook zeggen dat het belangrijk is om te realiseren dat er een moment komt (Ik hoop het voor je) dat je echt afgevallen bent. En dan? Weer ongezond eten? NEE NEE NEE! Het is de bedoeling dat je jezelf een gezonde levens/eetstijl aanleert en dat kan je, want je weet hoe het moet !!
En nog even iets, de beloning van een dekje is in mijn ogen een goede beloning, want volgens mij is jezelf belonen met eten gewoon SLECHT! Want waarom is het een beloning? Omdat het lekker is? Het is toch belangrijker dat je een gezond gewicht hebt en er goed uitziet? En dat je geen kans loopt op allerlei ziektes! Kom op, je kan het!
Ik probeer al 3 maanden ofzo gezonder te leven, zo weinig mogelijk suiker te eten, en weet je wat het gekke is? Ik mis het niet eens! als ik nu een per ongeluk een slokje van thee mt suiker drink vind ik het gewoon vies! Ik hoef niet af te vallen want ik ben 169 en weeg 56 kg maar het voelt gewoon fijn om gezond te leven, strak in je vel (en in je bikini :D ) te zitten ;)
Ik draai soms misschien een beetje door, maar eigenlijk moeten we gewoon heel boos worden op al die fabrikanten die koek en chips maken, we hebben het niet nodig en het is alleen maar slecht!
Voor mij zijn noten echt een uitkomst, er zijn verschillende meningen over maar ik vind ze heerlijk, ze vullen en bevatten goede vetten!
Ga zo door en blijf hier posten voor motivatie!!

Groetjes Julia

Ik heb heel veel aan alle berichten hier en vooral de schoppen onder mijn te zware bips zijn erg fijn. Dankzij vooral de heftige eye opener van Esgaroth blijft goed hangen :D Heb het allemaal uitgedraaid en lees het regelmatig door als ik een beetje een dipje heb. Op zich vind ik het idee van de koekjes erg goed alleen... mijn zoon is 8 en mijn dochter 5. Ik denk niet als ik die 2 nu een pak chocolade of koek geef het de volgende ochtend haalt :+ Daarbij is zoon nu net iets afgevallen waardoor hij niet meer te zwaar is en is het belangrijk dat ie dat ook niet meer wordt (woog 2 kilo te veel en dat voor een kind dat met fiks ondergewicht geboren was. Hij heeft echt het bourgondier-gen georven ben ik bang) Dochterlief is een ander verhaal. Die is echt te licht en daarvoor kijken we nu dus goed naar ons eten: Ik mijn man en zoon moeten dus gezond eten, normale portie. Dochter die vaak te weinig at, wordt nu dus ook aangemoedigd een gezond portie te eten.

Het gaat vandaag tot nu toe goed. Heb normaal ontbeten, een smoothie van fruit tussendoor gehad en gezond gelunched. En nu net een glas ongezoet perensap en een gezond koekje genomen.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 12-08-10 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:51

Ik heb zojuist besloten, dit wordt mijn laatste dagje eten, daarna ga ik gezond en verantwoord eten plus sporten. Over een maand is mijn verjaardag, zou mooi zijn als ik dan voor het mooie een paar kilo kwijt ben!

Over 3 maanden ga ik op vakantie, dat is mijn einddatum, dan moet ik toch wel ongeveer 8 kilo afgevallen zijn.

Ik ga eens even jullie tips doornemen :=

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:52

Ik wil als tip geven om basic producten te gebruiken. Geen light producten.
Ook dat je als je honger hebt salade onbeperkt mag eten.
Let op met sappen dit mag je zeer beperkt nemen ookal lijkt een sapje zo gezond.
Als je dagelijkse gezonde voeding inneemt heb je minder snaaibuien!

Ook kun je eens op voedingscentrum.nl hier staan echt heel veel interessante tips en weetjes.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 15:54

Steph: ja dat anders bedeeld zijn kan ik over meepraten. Na mijn tweede woog ik 94 kilo en nu 87. Dus wat dat betreft ben ik in die 5 jaar toch al 7 kwijt geraakt. Ik heb wel een cup G en ben bang als ik flink afval ik 2 velletjes overhoud. Ik hoop dat het toch meer van mijn middel afgaat eigenlijk :o :D

Brrrr citroen in de morgen lijkt mij niet lekker. Ga zo door en dan pas jij echt wel in die jurk hoor!

Denice: You go girl! Klinkt alleen alsof je na vandaag op gaat houden met eten. Maar je moet juist eten (gezond weliswaar en daar zijn de meningen hier over verdeeld) om af te vallen. Je moet die motor brandend houden anders gaat je lijf op spaarstand. Dus idd goed eten en bewegen. Dat laatste vind ik nog het moeilijkste. WAAR vind ik de tijd... Nou ja maandag gaan de kids weer naar school en kan mama weer gewoon aan de yoga, thuis-robics, wandel en paardrijden...

denice

Re: Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:00

Haha ik stop niet met eten hoor, dat lukt niet :D

Ik heb net zo n duur sportabbonement genomen, die moet ik natuurlijk wel gebruiken! Ik ga gewoon beginnen, en kijken wat er bij mijn past.

Nu nog even nadenken over een passende beloning :+

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:01

willemieke schreef:
Ik heb me ook een poosje gehouden aan een dieet zoals Rinske die omschrijft ( tijdens mijn eerste zwangerschap) want ook ik zou veel te weinig calorieen binnen krijgen. Toen de baby eruit was en het vocht vasthouden afgelopen was bleek ik 15 kilo te zijn aangekomen!!!!!
Ik heb er 2 jaar over gedaan om dat er weer af te krijgen. Sindsdien heb ik ook nooit meer de voor geschreven hoeveelheden boterhammen en pasta en aardappels gegeten. Overigens hield ik bij de tweede dus ook maar 5 kilo baby vet over!
Ook ik eet bijna geen brood en aardappels. Sterker nog van koolhydraten krijg ik honger! Als ik 's ochtends een boterham eet, dan heb ik om 10 uur echt honger. En als ik een schaaltje yoghurt met cruesli eet dan hou ik het fluitend tot 13 uur uit. Als ik per dag 2000 calorieen zou eten dan zou ik weer aankomen, dat is voor mij echt teveel.

Ja zo zit het bij mij ook. Alleen heb ik pas gehoord dat cruesli muesli is met een laag suiker, dus cruesli is niet zo goed. Ik pak liever gewoon muesli en kwak er zelf noten door.

Citaat:
ps. Anneve, ik heb het een en ander gelezen en ik ben echt geinteresseerd in jou kennis en wat je allemaal eet enzo :o (ik hoop niet dat ik nu eng overkom :o ) maar hoe ziet jou dagplanning eruit? En ik ben vegatarisch dus ik eet geen vlees, kan vleesvervanger ook gewoon? En ik zit nog op school en ik vind het erg moeilijjk om daar geen koolhydraten te eten want ik neem gewoon volkorenbrood mee, eieren enzo gaat zo moeilijk!
En het is toch wel waar dat je vezels nodig hebt? en die zitten toch juist in volkorenbrood? Ik snap dat je geen 10 boterhammen per dag nodig hebt maar 3 ofzo kan toch geen kwaad?
Sorry als ik domme vragen stel maar ik ben gewoon benieuwd!

Jij mag van mij zeker 3 boterhammen eten, lijkt me prima! Jij hebt het nodig. Vezels zitten ook in groente, niet alleen in brood en granen. Je kunt gaan tot zoveel koolhydraten dat je niet aan komt. Kom je wel aan, dan moet je omlaag met de koolhydraten (en voor mij geldt dus hetzelfde dan voor Willemieke, 1 of 2 krackers per dag of iets dergelijks en ver van de suiker vandaan blijven. Het is waar dat je dat dan al vrij snel vies gaat vinden. Ik lus alles en ben altijd meer dol geweest of hartig eten dan zoet eten). Ik eet gewoon 3 keer per dag en 2 tussendoortjes, niks speciaals eigenlijk.
Ik werk op kantoor en ik rij paard, heb een medische opleiding gedaan, (wat inhoud dat ik me niet zo maar iets wijs laat maken en in staat ben publicaties op waarde te schatten). Vleesvervanger kan natuurlijk ook, je hebt daar vast meer ervaring mee dan ik.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:05

3 maaltijden per dag en 2 tussendoortjes is ook gewoon goed. :)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:07

Zilfstar schreef:
Het gaat vandaag tot nu toe goed. Heb normaal ontbeten, een smoothie van fruit tussendoor gehad en gezond gelunched. En nu net een glas ongezoet perensap en een gezond koekje genomen.

Noem je net 3 dingen waar je heel kort een hoge suikerspiegel van krijgt, insuline aanmaakt en dus na een uurtje barstende honger van krijgt. Fruitsuiker is ook suiker.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:11

Wat is 'een gezond koekje' als ik vragen mag?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 16:27

anneve schreef:
Zilfstar schreef:

Noem je net 3 dingen waar je heel kort een hoge suikerspiegel van krijgt, insuline aanmaakt en dus na een uurtje barstende honger van krijgt. Fruitsuiker is ook suiker.

Ja, dan zit er overal wel suiker in... En nee ik heb geen honger gehad. Ik snap je hele verhaal heus wel, heb mezelf al jaren verdiept in allerlei dieten en ben zelfs een tijd macrobiotisch geweest. Dus ik ken het hele koolhydraten verhaal en alles over geraffineerde suikers en melen. Maar ik weet ook dat voor MIJ om in 1 keer om te schakelen naar suikerloos en koolhydratenloos het niet gaat werken. Dat heb ik op de harde manier moeten leren toen ik MB ging. Dus heb ik voor dit moment gekozen om mij aan de schijf van vijf/vier (wisselt steeds geloof ik :D ) te houden en mij aan normale porties te wennen. En dus niks meer te snaaien en snacken. Maar dus gewoon standaard 150 aard/R/pasta, 200 groente en 100 gr vlees/vis/veg als avondeten, 2 stuks fruit per dag en een gezond ontbijt en lunch. En dus mij verre te houden van choco en snoep. Als ik die stap eenmaal onder de knie heb wil ik gaan kijken wat ik verder kan doen. Meer richting vega, toch weer MB (beviel op zich ook wel weer) proberen of wat dan ook. Maar ik moet mijzelf nu eerst andere foute gewoontes afleren zoals het gesnaai na 19 uur 's avonds en het tussendoor snoepen. En dan is voor mij een glas perensap veel beter dan een beker chocomel en een smoothie veel beter dan een muffin. Ik ken mijzelf en als ik mij nu meteen heel erg ga beperken en allerlei dingen erbij ga veranderen ga ik het niet volhouden.

Ben wel benieuwd naar wat jij dan eet als tussendoortje eigenlijk.

Saskiaatje: een gezond koekje... haha, Kan eigenlijk niet he. Tsja dat is voor mij een volkoen biscuitje of een zakje Kellogs dingen (weet effe niet meer hoe die heten, staat het gezonde keuze logo op) (zal ook wel te veel koolhydraten hebben, maar is voor mij een stuk gezonder dan een chocomuffin, plak cake met slagroom of een ander chocokoek)
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 12-08-10 16:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:28

Zilfstar, mijn middel is wel goed, heb een redelijk mooie taille, maar mijn heupen en billen :x
Als er nou is iets bestond waardoor je plaatselijk kon afvallen dan zou het een stuk gemakkelijker zijn :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:43

Rinske schreef:
Ok, misschien klinkt het raar, maar je moet ETEN om af te vallen :D . Ik loop sinds 2 weken bij een dietiste en er is al 3 kilo af! Mijn stoelgang is al een stuk beter, omdat ik gewoon veel meer vezels binnen krijg.
Je hebt per dag minimaal 1600 calorieen nodig. Ik MOET het volgende eten:
6 boterhammen: dubbele boterhammen met enkel beleg dus.
2 glazen zuiveldrank (melk, optimel oid)
minimaal 200 gram groente
4 kleine aardappels (gekookt)
1 stuk vlees (niet te groot of te vet natuurlijk)
2 stuks fruit (niet meer ivm suikers)
1 plak kaas (kaas zet enorm aan! ook 30+ kaas zet aan)
1,5-2 liter dranken

Ik at eerst echt onregelmatig en zoveel lekkere dingen! Ik ben ook een echte lekkerbek, dus ik had het idee dat het voor mij ook enorm moeilijk zou zijn. Maar door de hoeveelheid die ik moet eten, heb ik veel minder snaaizin!
En het werkt echt! Deze hoeveelheid eten zijn het minimale aantal kalorieen die je binnen moet krijgen. 2x per week mag ik maximaal 500 kcal extra pakken. Maar dit doe ik eigenlijk nooit, omdat ik er gewoonweg geen behoefte aan heb.

Beleg dat gewoon toegestaan is:
- magere vleeswaren (ook ham met weinig vet)
- 20+, 30+ kaas (max. 1 plak per dag) , mozarella, huttenkase
- jam (halvajam of light jam, maar gewone jam mag ook)
- appelstroop
- marmelade
- perenstroop
- sandwichspread (oftewel kattenkots zoals ik het noem, blegh :+ )
- keukenstroop

En wist je dat er in een Bossche bol minder kcal zitten dan in een appelflap! In een appelflap zitten bijna 400 kcal, tegenover 250 in een Bossche bol.

Rinkse, ik heb precies hetzelfde dieet. Ik ben maandag voor het eerst naar de dietiste geweest en moet ook zo onwijs veel eten! 6 boterhammen, ik schrok me dood, maar doe het nu toch maar...over 1,5 week moet ik weer, ik ben benieuwd wat er af is! Ik heb precies hetzelfde dieet als jij, allen ik moet 1700 calorieen eten per dag..vind het wel veel hoor, maar goed..als het werkt!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:52

Je mag 2000 kcal en de meeste mensen eten er meer, waarom vind je 1700 kcal dan veel?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:43

Ik bedacht me net dat ik morgen nog wel is een zware avond kan hebben..
Wij hebben morgenavond namelijk een verjaardag en uiteraard zal er weer genoeg drank en hapjes aanwezig zijn :9
Om de hele avond water te moeten drinken vind ik niet erg en het kan me ook niet schelen dat anderen me dan ''saai'' vinden, maar om nu elke keer nee te moeten verkopen als de schaal met lekkers weer voorbij komt is ook zo wat...

Deze week ben ik ongesteld geworden en ik heb zelfs niet getaald naar chocolade laat staan dat ik me er druk om gemaakt heb, maar nu maak ik me dus al wel druk om morgenavond :o
Hoe ga ik hier mezelf toch uit redden?? :o

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:44

anneve je heby gelijk hoor!!
Muesli is idd veel beter dan cruesli, maar het is zooo lekker he?!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:49

kun je in een dag 2 kilo verliezen of aankomen?
of spoort je weegschaal dan niet :=

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:03

Nou, dat zal dan in elk geval geen vet zijn :D
Eerder vocht, en eventueel in combinatie met een niet sporende weegschaal inderdaad, want 2 kilo is wel heul veul in een dag :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:05

Natasja91 schreef:
Nou, dat zal dan in elk geval geen vet zijn :D
Eerder vocht, en eventueel in combinatie met een niet sporende weegschaal inderdaad, want 2 kilo is wel heul veul in een dag :D

ik zou net zeggen :=
ik drink nu alleen maar water, maar eet bijna niets meer dus het kan haast geen vet zijn :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:45

Ik hoop wel dat je dan ziek bent ofzo dat je haast niets meer eet?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:14

Ik meld me ook, ik moet afvallen maar het schiet maar niet op.

Na de vakantie van dekinderen ga ik hier kijken bij het sporten. Als het wat is meld ik me aan.

Ik zou er toch wel graag iets van 10 kg af willen hebben.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 07:39

heb eerder wat gepost in het topic omdat ik ook al jaren schommel met mijn gewicht maar nu op mijn top zit en dus begonnen ben met mijn leefstijl aan te passen omdat ik absoluut niet meer als 90 kg wil gaan wegen.
Vriendlief kwam nu thuis met een weegschaal oehh man wat was dat schrikken!
Niet alleen weegt deze weegschaal je gewicht, ook je vet percentage, je vochtpercentage en je spieren.
Daarnaast berekent die ook hoeveel calorieen ik binnen moet krijgen.

Mijn leefstijl aanpassen heeft wel wat zweet gekost :D
Ik heb ruim een maand geleden een fiets aangeschaft (een deglijke) en ik fiets nu iedere dag naar mijn werk (4 dagen) dat is 60 minuten per dag. Ook doe ik voortaan de boodschappen op de fiets en bezoeken van vrienden en familie gaan voortaan ook allemaal met de fiets. (voorheen fietste ik alleen kleine stukjes)
In de avond doe ik of zumba voor de tv, skaten, joggen fietsen, het huis poetsen of wandelen.
Op donderdag avond heb ik rustavond en doe ik lekker niets.

Ik eet 6 sneetjes brood per dag, 1 glas karnemelk, 1 glas bietensap, iets teveel fruit 3 a 4 stuks (anders kom ik de dag niet door) in de avond vlees, vis met groenten en pasta of aardappelen.
Na het avond eten drink ik nog een kop verse muntthee omdat dit de stofwisseling bevordert.

Ik eet eigenlijk nooit koekjes tussendoor omdat ik hier niet zo van hou dit vervang ik dus met fruit of groenten tussendoor om te snacken.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:33

_Tara_ schreef:
Ik hoop wel dat je dan ziek bent ofzo dat je haast niets meer eet?

nee ik ben niet ziek :n

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:55

Waarom eet je dan niks?
Want je valt sneller af als je gezond en voldoende (!) eet, dan wanneer je niets meer eet. Want je lichaam absorbeert dan juist hetgeen wat je wel binnen krijgt, hoe weinig dat dan ook mag zijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:18

Saskiaatje schreef:
Waarom eet je dan niks?
Want je valt sneller af als je gezond en voldoende (!) eet, dan wanneer je niets meer eet. Want je lichaam absorbeert dan juist hetgeen wat je wel binnen krijgt, hoe weinig dat dan ook mag zijn.

omdat ik nog bij mijn ouders woon en die geen moeite doen om gezond avondeten te koken en of altijd volkoren of gewoon bruin brood halen. Ze halen meestal gewoon witbrood of witte bollen.
Tja dan heb ik weinig keuze.

maar ik merk wel verschil, pas nu bijvoorbeeld gewoon weer in mijn oude rijbroek !
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 13-08-10 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 13:20

Volkoren brood is juist heel goed voor je, dus ik snap niet wat je bedoelt.
En dan maar minder gezond avondeten, je moet toch echt eten.
Kun je niet je ouders overtuigen dat het voor hen ook beter is?