Julia_xx schreef:Hée Zilfstar,
Als eerste wil ik even zeggen dat het heel goed is van je dat je hebt besloten om te gaan afvallen!
Ik hoop ook echt voor jou dat je dit door kan zetten, het is al zo vaak gezegd maar toch is het zo: OVERGEWICHT IS ONGEZOND !!
Ik denk niet dat er met afvallen echt een gouden tip is, iedereen doet het weer op zijn of haar manier. Het is wel natuurlijk zo dat je gewoon geen koekjes/chips/snoep in huis moet halen, maar aangezien je kinderen hebt is het ook niet leuk voor hen voor hen als zij op dieet moeten.
Mijn moeder is ook aan het afvallen (ze is al 11,2 kg kwijt) en wat zij doet is dat ze voor mijn broertje elke week 2 pakken koek koopt, en die bewaart hij dan op zijn kamer. Zelf eet ze dan gewoon fruit of yoghurt als tussendoortje. Wat haar enorm geholpen heeft is dat ik haar een beetje steun ( ik wil echt niet opscheppen(qua gedrag en niet qua eten hahah) maar ze zegt het zelf) we zijn samen naar de sportschool gegaan, ik kies gezonde recepten uit voor het avondeten en als ze eens een dipje heeft dan geef ik haar gewoon een peptalk. Zo probeer ik eigenlijk te zeggen dat je er veel baat bij zou hebben als je iemand in de buurt hebt die vaak bij je is en die je kan steunen!
verder wil ik ook zeggen dat het belangrijk is om te realiseren dat er een moment komt (Ik hoop het voor je) dat je echt afgevallen bent. En dan? Weer ongezond eten? NEE NEE NEE! Het is de bedoeling dat je jezelf een gezonde levens/eetstijl aanleert en dat kan je, want je weet hoe het moet !!
En nog even iets, de beloning van een dekje is in mijn ogen een goede beloning, want volgens mij is jezelf belonen met eten gewoon SLECHT! Want waarom is het een beloning? Omdat het lekker is? Het is toch belangrijker dat je een gezond gewicht hebt en er goed uitziet? En dat je geen kans loopt op allerlei ziektes! Kom op, je kan het!
Ik probeer al 3 maanden ofzo gezonder te leven, zo weinig mogelijk suiker te eten, en weet je wat het gekke is? Ik mis het niet eens! als ik nu een per ongeluk een slokje van thee mt suiker drink vind ik het gewoon vies! Ik hoef niet af te vallen want ik ben 169 en weeg 56 kg maar het voelt gewoon fijn om gezond te leven, strak in je vel (en in je bikini) te zitten
![]()
Ik draai soms misschien een beetje door, maar eigenlijk moeten we gewoon heel boos worden op al die fabrikanten die koek en chips maken, we hebben het niet nodig en het is alleen maar slecht!
Voor mij zijn noten echt een uitkomst, er zijn verschillende meningen over maar ik vind ze heerlijk, ze vullen en bevatten goede vetten!
Ga zo door en blijf hier posten voor motivatie!!
Groetjes Julia
Ik heb heel veel aan alle berichten hier en vooral de schoppen onder mijn te zware bips zijn erg fijn. Dankzij vooral de heftige eye opener van Esgaroth blijft goed hangen
Heb het allemaal uitgedraaid en lees het regelmatig door als ik een beetje een dipje heb. Op zich vind ik het idee van de koekjes erg goed alleen... mijn zoon is 8 en mijn dochter 5. Ik denk niet als ik die 2 nu een pak chocolade of koek geef het de volgende ochtend haalt
Daarbij is zoon nu net iets afgevallen waardoor hij niet meer te zwaar is en is het belangrijk dat ie dat ook niet meer wordt (woog 2 kilo te veel en dat voor een kind dat met fiks ondergewicht geboren was. Hij heeft echt het bourgondier-gen georven ben ik bang) Dochterlief is een ander verhaal. Die is echt te licht en daarvoor kijken we nu dus goed naar ons eten: Ik mijn man en zoon moeten dus gezond eten, normale portie. Dochter die vaak te weinig at, wordt nu dus ook aangemoedigd een gezond portie te eten. Het gaat vandaag tot nu toe goed. Heb normaal ontbeten, een smoothie van fruit tussendoor gehad en gezond gelunched. En nu net een glas ongezoet perensap en een gezond koekje genomen.