[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:01

urselin schreef:
http://www.alloverpiercings.nl

Ik heb daar een bioplast labret van met strass-steentje :j
Dikte is 1,2mm en lengte heb ik 6mm gekozen (voor mijn helix).

dankjewel !! ga gelijk even kijken. Weet alleen de lengte(stomstom niet zo goed)
wat is ongeveer de normale lengte?

c_alsemgeest

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:03

Ik denk dat de witte aanslag ook van je speekselsamenstelling en eetpatroon afhangt :j
Vaak hebben mensen die meer last hebben van tandsteen ook meer last van witte aanslag op hun piercing :)
Ik heb bv nooit tandsteen en heb ook nog nooit witte aanslag gehad :n

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 00:06

c_alsemgeest schreef:
Ik denk dat de witte aanslag ook van je speekselsamenstelling en eetpatroon afhangt :j
Vaak hebben mensen die meer last hebben van tandsteen ook meer last van witte aanslag op hun piercing :)
Ik heb bv nooit tandsteen en heb ook nog nooit witte aanslag gehad :n

t ligt denk ik ook aan de soort en hoeveelheid enzymen er in je speeksel zitten en hoe sterk deze zijn, want volgens mij is de witte aanslag een menging van tandsteen en speeksel(enzymen)

Purky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 02:12

Eeuy, ik heb een navelpiercing laten zetten.
Een ringetje, maar nu hoor ik van iedereen dat het slecht is?
Zonder reden? :P
Maar is dit idd slecht ? XX

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 02:48

Purky schreef:
Eeuy, ik heb een navelpiercing laten zetten.
Een ringetje, maar nu hoor ik van iedereen dat het slecht is?
Zonder reden? :P
Maar is dit idd slecht ? XX

je hebt meer kans op blijven hangen aan kledingstukken of dergelijke, en ten tweede een ringetje beweegt veel meer, wat imo niet goed voor de wond is, want je haalt elke keer weer de wond open, der wordt niet voor niks gezegd dat je zoveel mogelijk van je piercing af moet blijven. ik zou als het kan en je het zelf ook beter vind,, terug naar de piercer gaan en vragen om een staafje ( je kan altijd vragen of je het ringetje mag houden om die er later wanneer de piercing voorledig is hersteld weer in et doen )

veel succes

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:14

Mijn piercer zij dat een ringetje beter wat omdat je hem beter schoon kan maken, je kan het ringetje in zijn geheel helemaal rondom draaien om alle zeepresten dan uit de wond te halen en dat kan bij een staafje niet. Hij geneest sneller met een ringetje dan met een staafje (zij mijn piercer dan).

Ikzelf heb een staafje gekregen omdat ik dat graag wou en dat heeft echt zeker wel 9/12 maanden geduurd tot dat kreng eindelijk is een keer rustig was. Geen idee of het dus ook daadwerkelijk zo is.

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:26

Megamutsj schreef:
Mijn piercer zij dat een ringetje beter wat omdat je hem beter schoon kan maken, je kan het ringetje in zijn geheel helemaal rondom draaien om alle zeepresten dan uit de wond te halen en dat kan bij een staafje niet. Hij geneest sneller met een ringetje dan met een staafje (zij mijn piercer dan).

Ikzelf heb een staafje gekregen omdat ik dat graag wou en dat heeft echt zeker wel 9/12 maanden geduurd tot dat kreng eindelijk is een keer rustig was. Geen idee of het dus ook daadwerkelijk zo is.

het is ten alle tijde slecht om je piercing te draaien of wat dan ook,,
oorbellen zijn ze ook achter gekomen dat het slecht is dat je ze draait,, en geven dan ook het advies er zo min mogelijk aan te komen
door het draaien maak jij namelijk elke keer de wond weer open en haal je ook de goede bacteriën weg,
het genezing proces is bij elk mens verschillend, en ligt aan meerdere factoren,
ook elk mensen lichaam reageert anders op een piercing, het is tenslotte een vreemd ding voor het lichaam,
bij de 1 gaat de genezing wat sneller dan bij de andere, heeft allemaal met de persoon zelf te maken
en hoe jij de piercing verzorgt. ik heb meerdere piercings, en die van mij zijn allemaal redelijk snel genezen de 1 wat sneller dan de andere, een navel piercing heeft gewoon goede zorg nodig omdat je ook je kleren er over heen aan doet en alles.

een piercing geneest niet alleen via de buiten kant, maar je moet ook vanuit binnen goed zorgen, en je kunt ook via de binnen kant zorgen dat je genezing proces goed verloopt ( hier verstaan ze onder, goede voeding, vitamines enz. )

ik heb zelf nog nooit een piercer gehad die mij heeft aangeraden om mijn piercing te draaien zodat de zeep resten er goed uit gaan, gewoon goed spoelen ben je bang dat er toch wat achter blijft zitten blijf dan wat langer spoelen, maar ga er niet aan draaien, want je hebt meer kans op uitgroei van de piercing

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:53

xDramaQueen schreef:
nee maar ik kan je wel zeggen dat je je ouders te respecteren hebt en zolang jij onder hun dak woont te doen hebt wat zij willen, woon je op jezelf dan doe je wat je niet laten kan, maar als je thuis woont hou je je maar aan de regels :)

daar heb je dan idd wel weer gelijk in, en dat zeggen hun dus ook :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:04

Ik heb sinds 3 weken een MD op mijn buik. Hij doet het super! Ik was hem tot nu toe nog 2x per dag met Unicura. Wanneer mag ik daarmee stoppen/ het afbouwen?

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:10

ZusJacobs schreef:
Hihi wat gaaf, ik mag van mijn ouders een piercing (wilde het al een tijdje maar moest even wachten tot mijn 16de), uiteraard ga ik het zelf betalen. Ik begreep uit de begingpost dat je 16 moet zijn om er een te nemen (tongpiercing), moeten hier dan alsnog mijn ouders bijzijn? is dit een intieme plek? Nee toch :+
Kunnen jullie nog mensen aanraden? Ik wilde graag naar Dicky dik omdat mijn broer zijn tongpiercing daar ook heeft laten zetten. Maar volgens hem maakt dat met piercings niet zo veel uit bij wie je het doet.. Ik wil wel dat het goed gebeurd en niet zo meteen met een ontstoken tong rondloop.. Dus wat zal ik doen? En bij wie? Ik wil er best wat voor neerleggen maar honderden euro's gaat niet lukken :+ Volgens mijn broer kost Dicky dik rond de 60 euro.

Alvast bedankt!

Woon trouwens in Wageningen

het maakt wel degelijk uit bij elke piercer jij een piercing laat zetten,
vooral de tong moet goed gebeuren en moet ie weten waar die mee bezig is,
er zitten in je tong diverse zenuwen en spieren en aders,
ten alle tijde als jij een tongppiercing laat zetten moet de piercer jou vragen om je tong dubbel te vouwen zodat hij kan zien of wel een tong piercing kan hebben, zit ie te veel naar achter kan ie door dat spiertje gezet worden, te veel naar voren is slecht voor je tanden, als een tong piercing verkeerd gezet word, kan je een verlamming krijgen in je tong, of stikken omdat je tong te dik word en je achter je keel afsluit, t beste is nog als ze hem iets naast de midden lijn piercen, met de piercer die jij noemt heb ik geen ervaringen, maar 60 euro voor een tongpiercing is voor deze regio hier erg veel wij betalen hier gemiddeld 35 / 40 euro voor een tong piercing,
een tong piercing is geen intieme plek ( ligt er aan wat je er mee doet := ) maar over het algemeen is het geen intieme plek

hoop dat ik je genoeg geinformeerd heb en anders kan je me altijd een pb sturen

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:13

Niwla schreef:
Ik heb sinds 3 weken een MD op mijn buik. Hij doet het super! Ik was hem tot nu toe nog 2x per dag met Unicura. Wanneer mag ik daarmee stoppen/ het afbouwen?

zodra die in jou ogen goed genezen is. niet meer jeukt, niet steekt of wat dan ook en hij er goed uit zit
ik heb sinds vandaag 2 weken me dermal anchor ( md) piercing boventussen me borsten,
ik had er na 1 dag al geen last meer van maar heb hem tot afgelopen maandag gewassen, die van mij gaat nu erg goed geen last
geen ontstekingen en als ik douche dan spoel ik gewoon met water, en ik zeep me gewoon in met sop, en hij doet het er goed :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:05

Kitty_luna schreef:
ZusJacobs schreef:
Hihi wat gaaf, ik mag van mijn ouders een piercing (wilde het al een tijdje maar moest even wachten tot mijn 16de), uiteraard ga ik het zelf betalen. Ik begreep uit de begingpost dat je 16 moet zijn om er een te nemen (tongpiercing), moeten hier dan alsnog mijn ouders bijzijn? is dit een intieme plek? Nee toch :+
Kunnen jullie nog mensen aanraden? Ik wilde graag naar Dicky dik omdat mijn broer zijn tongpiercing daar ook heeft laten zetten. Maar volgens hem maakt dat met piercings niet zo veel uit bij wie je het doet.. Ik wil wel dat het goed gebeurd en niet zo meteen met een ontstoken tong rondloop.. Dus wat zal ik doen? En bij wie? Ik wil er best wat voor neerleggen maar honderden euro's gaat niet lukken :+ Volgens mijn broer kost Dicky dik rond de 60 euro.

Alvast bedankt!

ten alle tijde als jij een tongppiercing laat zetten moet de piercer jou vragen om je tong dubbel te vouwen zodat hij kan zien of wel een tong piercing kan hebben, zit ie te veel naar achter kan ie door dat spiertje gezet worden, te veel naar voren is slecht voor je tanden, als een tong piercing verkeerd gezet word, kan je een verlamming krijgen in je tong, of stikken omdat je tong te dik word en je achter je keel afsluit, t beste is nog als ze hem iets naast de midden lijn piercen, met de piercer die jij noemt heb ik geen ervaringen, maar 60 euro voor een tongpiercing is voor deze regio hier erg veel wij betalen hier gemiddeld 35 / 40 euro voor een tong piercing,
een tong piercing is geen intieme plek ( ligt er aan wat je er mee doet := ) maar over het algemeen is het geen intieme plek

hoop dat ik je genoeg geinformeerd heb en anders kan je me altijd een pb sturen

Hihi oké thank's!

Met welke mensen heb jij wel (goede) ervaring?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:07

Kitty_luna schreef:
Megamutsj schreef:

het is ten alle tijde slecht om je piercing te draaien of wat dan ook,,
oorbellen zijn ze ook achter gekomen dat het slecht is dat je ze draait,, en geven dan ook het advies er zo min mogelijk aan te komen
door het draaien maak jij namelijk elke keer de wond weer open en haal je ook de goede bacteriën weg,
het genezing proces is bij elk mens verschillend, en ligt aan meerdere factoren,
ook elk mensen lichaam reageert anders op een piercing, het is tenslotte een vreemd ding voor het lichaam,
bij de 1 gaat de genezing wat sneller dan bij de andere, heeft allemaal met de persoon zelf te maken
en hoe jij de piercing verzorgt. ik heb meerdere piercings, en die van mij zijn allemaal redelijk snel genezen de 1 wat sneller dan de andere, een navel piercing heeft gewoon goede zorg nodig omdat je ook je kleren er over heen aan doet en alles.

een piercing geneest niet alleen via de buiten kant, maar je moet ook vanuit binnen goed zorgen, en je kunt ook via de binnen kant zorgen dat je genezing proces goed verloopt ( hier verstaan ze onder, goede voeding, vitamines enz. )

ik heb zelf nog nooit een piercer gehad die mij heeft aangeraden om mijn piercing te draaien zodat de zeep resten er goed uit gaan, gewoon goed spoelen ben je bang dat er toch wat achter blijft zitten blijf dan wat langer spoelen, maar ga er niet aan draaien, want je hebt meer kans op uitgroei van de piercing

Nou, mijn piercing ging dus echt flink pussen wanneer ik hem niet "draaide" zodat de zeepresten aan de binnenkant er ook een beetje uit kunnen.
Denk dat ieder lichaam anders is en er anders op reageert. Teveel schoonmaken was voor de mijne ook niet goed, ging die ook van pussen. Helemaal niet schoonmaken en bewegen zat er niet in. Wanneer ik het staafje omhoog schoof kwam er ook pus mee naar boven. Ik moest dus wel het bewegen want had geen zin in dikke ontstekingen in de buurt van mijn buik :)

En last but not least, denk dat iedereen zal zeggen dat het echt ENORM fout is maar ik heb het wel gedaan: Sterilon. Ik wou alleen de huid rondom de piercing schoonmaken en toen kwam het dus ook een beetje op de gaatjes. En WAUW. Een wereld van verschil! Ik heb het verder nooit eerder gebruikt en raad het niemand aan maar jeetje, wat werkt dat spul goed voor mij. Gebruik het ook niet iedere dag, alleen toen de periode er was dat die flink aan het kloten was. En dan hooguit 1 keer in die week. Weg alle problemen. Eindelijk is een keer genieten van de piercing in plaats van alleen maar balen.
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 12-08-10 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:09

Door veel te bewegen en te draaien maak je de fistula stuk en zorg je enkel dat ze inderdaad elke keer blijven pussen als jij er weer mee beweegt, je drukt nl het vocht dat uit het door jou open gemaakte wondje komt naar buiten. Het enige wat je deed of doet is dus de kans op "dikke ontstekingen" vergroten omdat je het wondje langer open hield door steeds te bewegen. :) Als je de piercing niet beweegt wanneer je schoon maakt kan er ook geen zeepresten in het gaatje komen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:14

Ayasha schreef:
Door veel te bewegen en te draaien maak je de fistula stuk en zorg je enkel dat ze inderdaad elke keer blijven pussen als jij er weer mee beweegt, je drukt nl het vocht dat uit het door jou open gemaakte wondje komt naar buiten. Het enige wat je deed of doet is dus de kans op "dikke ontstekingen" vergroten omdat je het wondje langer open hield door steeds te bewegen. :) Als je de piercing niet beweegt wanneer je schoon maakt kan er ook geen zeepresten in het gaatje komen.

Ik ken mijn lichaam. En ik draaide hem alléén met het schoonmaken. Althans, draaien? Ik had een staafje. Dus duwde hem alleen een beetje naar boven en beneden.
Begrijp wat je zegt maar dat was niet bij mij van toepassing. Verder heb ik ze bij een erg goede shop laten zetten en het zal wel allemaal goed zitten. Heb al sinds mijn 14e piercings en heb er 5 van de 6 bij hem laten zetten en dat gaat allemaal top. Dusja, mijn navel is nu gewoon eindelijk goed na al die verzorging. Denk dat wanneer ik hem schoon had gemaakt zoals jij zegt ik hem allang eruit had gehaald. Maargoed, wie weet. Heb het niet geprobeerd :) Maar ieder lichaam is anders. Dus elke verzorging voor elke piercing is dan ook anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:22

Dan niet. :)
Maar ook ik zou nooit een ringetje willen als eerste piercing.
Ga verder geen nutteloze discussie verder voeren. :)

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:22

ZusJacobs schreef:

Alvast bedankt!

hoop dat ik je genoeg geinformeerd heb en anders kan je me altijd een pb sturen[/quote]

Hihi oké thank's!

Met welke mensen heb jij wel (goede) ervaring?[/quote]

ja ik heb persoonlijke goede ervaringen met mensen die niet echt bij wageningen in de buurt zitten haha :=
ik woon zelf in zaanstad, en heb zelf hele goede ervaringen met freeway purmerend ( tragus piercing laten zetten door haar)
Moniques in zaandam centrum ( dermal anchor en tong piercing laten zetten) en tattoo en piercing amsterdam waar ik mijn 2e navel piercing heb laten zetten, dit zijn er 3 waar ik hele goede ervaringen mee heb

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:29

Megamutsj schreef:
Ayasha schreef:

Ik ken mijn lichaam. En ik draaide hem alléén met het schoonmaken. Althans, draaien? Ik had een staafje. Dus duwde hem alleen een beetje naar boven en beneden.
Begrijp wat je zegt maar dat was niet bij mij van toepassing. Verder heb ik ze bij een erg goede shop laten zetten en het zal wel allemaal goed zitten. Heb al sinds mijn 14e piercings en heb er 5 van de 6 bij hem laten zetten en dat gaat allemaal top. Dusja, mijn navel is nu gewoon eindelijk goed na al die verzorging. Denk dat wanneer ik hem schoon had gemaakt zoals jij zegt ik hem allang eruit had gehaald. Maargoed, wie weet. Heb het niet geprobeerd :) Maar ieder lichaam is anders. Dus elke verzorging voor elke piercing is dan ook anders.

de verzorging van de piercing blijft het zelfde, t enige is dat ieder lichaam anders reageert op de piercing zelf :+ , alleen heb je mensen die het advies niet opvolgen of zelf het beter denken te weten, en daarom krijg je al die verhalen van wat niet en wel doen met een net gezette piercing, tuurlijk heb ik ook zo me eigen dingen om het genezings proces van me piercings zo goed mogelijk te laten verlopen, maar zoals sterilon enzo er opgooien is gewoon slecht voor de wond, en dan heb je miss gewoon mazzel gehad, zoals ik eerder al zei, de genezing gebeurt niet alleen vanaf de buiten kant, maar ook vanaf de binnenkant van het lichaam, dus leeft iemand ongezond of krijgt niet de juiste en juiste hoeveelheid vitamines binnen kan dit ook de genezing van de piercing langzaam laten verlopen, der zijn vele redenen waarom een piercing kan gaan ontsteken, het ken ook zijn dat je lichaam hem eigenlijk niet wou hebben en bezig was met afstoten, maar dat ie op een gegeven moment toch wel geaccepteerd is,
wat ook belangrijk is dat je van te voren weet wat voor soort materiaal ze als piercing gebruiken, chirurgish staal? titaan? de meeste piercers piercen nu al met chirurgish staal omdat er maar weinig mensen zijn die hier niet tegen kunnen, maar het is zeker belangrijk om te weten wat er in je lichaam komt, zoals ik kan niet tegen titaan kwam ik achter dus weet dat ik geen titaan piercings moet nemen, maarja ga ook niet een eindeloze discusie voeren wat wel en wat niet juist is :Y)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:32

Ik had ook een ringentje als eerste piercing in mijn navel! De piercer zij dat dit beter was met mijn navel (dit verschilt per navel blijkbaar.. :P) Ik mocht hem na 6 weken wisselen voor een staafje. Ik heb nooit ergens last mee gehad =]

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:27

Ik ga morgen zwemmen met mijn 4 weken oude Dermal, maar als ik er zo'n zwempleister op plak. Dat kan toch wel!?

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:33

Ik heb mijn 2e tragus piercing laten zetten, ik had er eerst een aan mijn rechteroor nu ook in mijn linkeroor.
Bij me rechteroor kreeg ik eerst een ringetje, die in me linkeroor heb ik bij een andere piercer laten zetten en daar kreeg ik direct een staafje, wel een wat groter gebogen staafje voor evt. zwelling.
MIjn navelpiercing kreeg ik ook direct een staafje, met staafje heb ik er een beter gevoel bij

Purky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:37

Huh? Mij werd verteld dat ik hem tijdens het schoonmaken moest draaien..

Maar ik heb hem nu 2 weken en hij is nog niet ontstoken of gaan irriteren of zo..
En ik was&draai hem 2x per dag.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:11

Ik heb mijn navelpiercing nu 3 maanden en hij doet het super!
Heb er echt geen last meer van gehad alleen af en toe wat pus..
Nu zit er ook een prachtige piercing in :+: Ben er zo blij mee :D

Met schoonmaken heb ik trouwens ook mijn staafje op en neer gedaan tijdens het douchen zodat alles schoon was.
Ze raden het niet aan maar heb er verder dus geen last van gehad!

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:19

misschien een domme vraag maar ik wil een navelpiercing laten zetten....maar kan je dan nog wel sporten? ik doe aan zumba en volgens mij is dat niet echt grappig als je net een piercing heb laten zetten...niet dat ik dan 3md niet kan sporten :P

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:23

Ik heb 3 uur nadat ik mijn navelpiercing had laten zetten nog gezumba't :P geen centje pijn :D