Megamutsj schreef:Mijn piercer zij dat een ringetje beter wat omdat je hem beter schoon kan maken, je kan het ringetje in zijn geheel helemaal rondom draaien om alle zeepresten dan uit de wond te halen en dat kan bij een staafje niet. Hij geneest sneller met een ringetje dan met een staafje (zij mijn piercer dan).
Ikzelf heb een staafje gekregen omdat ik dat graag wou en dat heeft echt zeker wel 9/12 maanden geduurd tot dat kreng eindelijk is een keer rustig was. Geen idee of het dus ook daadwerkelijk zo is.
het is ten alle tijde slecht om je piercing te draaien of wat dan ook,,
oorbellen zijn ze ook achter gekomen dat het slecht is dat je ze draait,, en geven dan ook het advies er zo min mogelijk aan te komen
door het draaien maak jij namelijk elke keer de wond weer open en haal je ook de goede bacteriën weg,
het genezing proces is bij elk mens verschillend, en ligt aan meerdere factoren,
ook elk mensen lichaam reageert anders op een piercing, het is tenslotte een vreemd ding voor het lichaam,
bij de 1 gaat de genezing wat sneller dan bij de andere, heeft allemaal met de persoon zelf te maken
en hoe jij de piercing verzorgt. ik heb meerdere piercings, en die van mij zijn allemaal redelijk snel genezen de 1 wat sneller dan de andere, een navel piercing heeft gewoon goede zorg nodig omdat je ook je kleren er over heen aan doet en alles.
een piercing geneest niet alleen via de buiten kant, maar je moet ook vanuit binnen goed zorgen, en je kunt ook via de binnen kant zorgen dat je genezing proces goed verloopt ( hier verstaan ze onder, goede voeding, vitamines enz. )
ik heb zelf nog nooit een piercer gehad die mij heeft aangeraden om mijn piercing te draaien zodat de zeep resten er goed uit gaan, gewoon goed spoelen ben je bang dat er toch wat achter blijft zitten blijf dan wat langer spoelen, maar ga er niet aan draaien, want je hebt meer kans op uitgroei van de piercing