Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:51

Janine1990 schreef:
Blowen om in slaap te komen... Misschien kan ik beter m'n mond houden..................
Maar ik vind het een erg slechte gewoonte. Omdat slecht kunnen slapen vaak te wijten is aan een gebrek aan acceptatie of een te gestresst leven. Mijn moeder is levend voorbeeld, was bij haar vorige baan altijd moe, maar sliep erg weinig. Nieuwe baan met minder stress, ze slaapt hele nachten door en doet fanatiek aan spinning.

Slecht slapen is in mijn ogen puur werken aan jezelf.
Structureel slapen sowieso.
Heel af en toe slecht slapen, of moeilijk in slaap komen, stukje acceptatie of verwarring voor het lichaam. Maar dan nog, blowen om in slaap te komen.... :n Ik heb een nare ervaring binnen de familie met blowend persoon. Begon erg onschuldig.

Mijn vriend blowt ook om in slaap te komen en het is het enige wat echt helpt. Hij slaapt al sinds hij geboren is niet op tijd, valt pas tegen 3-4u 's nachts in slaap en slaapt vervolgens wel lekker door. Z'n biologische klokje tikt gewoon niet om dezelfde tijd ;) En dat is best lastig in een wereld die dat wel verwacht. Hij heeft dus echt de keus tussen pammetjes of een jointje. Dan zou ik ook wel weten wat ik zou kiezen...

Zelf heb ik ook heel lang met slaapproblemen geworsteld, maar dat ben ik de laatste jaren allemaal aan het inhalen geloof ik. Wat ik altijd deed was ontspanningsoefeningen (alle spieren om de beurt aanspannen en weer ontspannen), een warme douche voor het slapengaan, een kopje hete thee bij me in bed, daarna ogen dicht, en desnoods maar gewoon hele verhalen fantaseren net zo lang tot ik in slaap viel. Het heeft geen enkele zin om gefrustreerd te zijn omdat je niet kan slapen, en van liggen rust je ook uit.

Janine1990

Re: Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:55

Hermelijn: No offence, maar ik was verder gaan zoeken... Hoorde laatst dat paarden door een injectie na koliek soms ook seizoenen omdraaien, dus ook een vreemd biologisch klokje ontwikkelen. In ziekenhuizen hebben ze speciale slaapcabines die je slaapritme kunnen onderzoeken en aan de hand daarvan een diagnose kunnen stellen.
Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten, zeker niet als het op dergelijke manieren moet. Hoewel ik wel enigsinds zijn keuze kan begrijpen :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:02

nu ik gebruik ook geen verslavende slaapmedicatie. het was eigenlijk als antidepressivum getest en het werkte veel meer om te slapen. Daardoor slaap ik nu heel goed. hoor ik niets meer vanals ik slaap!! Gelukkig heb ik nu een hond voor de inbrekers ;) Erbij neem ik wel nog een lichte slaapmedicatie maar ook niet verslavend, is om in te slapen... Nu ja ik wil er wel vanaf maar moet eerst emotioneel beter zijn.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:04

Janine1990 schreef:
Hermelijn: No offence, maar ik was verder gaan zoeken... Hoorde laatst dat paarden door een injectie na koliek soms ook seizoenen omdraaien, dus ook een vreemd biologisch klokje ontwikkelen. In ziekenhuizen hebben ze speciale slaapcabines die je slaapritme kunnen onderzoeken en aan de hand daarvan een diagnose kunnen stellen.
Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten, zeker niet als het op dergelijke manieren moet. Hoewel ik wel enigsinds zijn keuze kan begrijpen :)

Tsja, ik zit er niet mee en hij zit er zeker niet mee, dus het is voor ons gewoon geen issue. Hij blowt ook niet heel veel, hij haalt voor 5 euro in de week hooguit (dat is... een halve gram? gok ik?). Ik vind het ook beter dan pammetjes slikken, ik heb liever een tevreden blower naast me dan dat ie verslaafd raakt aan slaapmiddelen.
Ik denk ook niet dat ze echt iets kunnen vinden. Het enige wat zo in me op komt zou een stoornis zijn in de epifyse oid maar dan zou hij ook pillen moeten slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:19

Ik heb mijn radio altijd aan met slapen, ik schrijf vaak in mijn dagboek voor ik ga slapen en ik lees altijd een half uurtje. Dan ben ik vaak zo weg, maar als ik echt niet kan slapen heb ik een woordzoeker en een sudoku puzzelboekje in mijn nacht kastje liggen, als ik er daar één van af heb, ben ik echt zo weg. :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:23

Ok, in slaap vallen... Hoe zit dat bij jullie met wakker worden?? Ik ben echt geen ochtend mens.. Hoe vaker ik tussendoor wakker wordt des te langer ik in bed blijf liggen.. Ook al is dat ruim 10 uur.. Dan kan ik mij nog steeds heeeeeel erg moe voelen...
Het gaat alleen goed wanneer ik meteen mijn bed uit jump om te moeten werken...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:25

Ik herken het ook wel, heb het niet altijd maar het gebeurd ook met regelmaat. Ik weet van mezelf dat ik niet/nauwelijks slaap als het volle maan is, heel vervelend maar niks aan te doen.
Ik moet altijd even lezen voordat ik ga slapen, even me gedachtes verzetten en vaak slaap ik dan binnen een half uur. Maar ik lig ook regelmatig uren wakker(of ik val meteen in slaap en word midden in de nacht wakker om dan klaarwakker en rechtop in bed te zitten). Het ergste is inderdaad verveling en even uit bed(wc, blokje om, glas warme melk ed), boekje lezen oid, het helpt allemaal niks. En dan een half uur voor me wekker gaat val ik opeens in een hele diepe slaap en ben ik doodmoe als ik wakker word -.-

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:26

Janine, ik kan me zó voorstellen dat je in bv jouw geval dat geblow totaal niet ziet zitten, écht. Ben zelf ook bekend met het feit dat blowen meer stuk kan maken dan je lief is...
Aan de andere kant, er zijn meer mensen die alleen al om de medicinale werking blowen, bv MS patiënten en ik dacht dat het bij reuma ook verlichtend schijnt te werken. Met name om de rustgevende, spierontspannende en krampverwijderende uitwerking. Kan me iets indenken bij mild gebruik bij slaapproblemen. Maar net als bij zwaardere slaapmedicatie, met mate en beleid, uiteraard en misschien alleen als je toch al gewoon rookt. Ik vind het op zich voor mij een idee, het is alleen dat ik niet alleen lichamelijk maar ook psychisch niet 100% ben en het daarom een eng idee vind (er bestaat een kleine kans dat je psychotisch wordt of dat het andere geestesziekten triggert als je al geestelijk 'niet goed' bent - sowieso een goede waarschuwing lijkt me).

ijssnuiver schreef:
En dan een half uur voor me wekker gaat val ik opeens in een hele diepe slaap en ben ik doodmoe als ik wakker word -.-
Och ja...en zó brak als dat je dan bent...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:27

Mag ik een weekje met jullie ruilen, val letterlijk overal in slaap tot vervelens toe...
Kan niet eens een programma van een uur op tv kijken want het begint om 20.30 uur maar ik haal de 21 uur niet...

Mijn zus kan ook nooit slapen, die heeft een zee-cd een cd met het ruisen van de zee die op en af het strand komt zeg maar...
werkt bij haar erg goed slaapt nu met een half uur/uur in plaats van 2-3 uur wakker liggen, zij heeft die cd bij de intratuin gehaald (sommige hebben zo'n hoekje met natuur-cd's etc)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:28

Ja dat is echt een rot gevoel. Ik loop dan ook echt de eerste paar uur met trillende handjes rond, puur van de vermoeidheid..

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:29

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen dus misschien is het al gezegd. Maar ik heb slaappilletjes van valdispert. Op natuurlijk basis zeg maar. Word je lekker slaperig en ontspannen van, en ik slaap er de hele nacht van door. Echt een aanrader!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:30

Sorry maar ik geloof echt niet dat blowen een verslavende werking heeft zeker niet lichamelijk zoals bij bijvoorbeeld heroine of speed. Verslaafd zijn aan wiet zit allemaal tussen je oren.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:32

flower1983 schreef:
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen dus misschien is het al gezegd. Maar ik heb slaappilletjes van valdispert. Op natuurlijk basis zeg maar. Word je lekker slaperig en ontspannen van, en ik slaap er de hele nacht van door. Echt een aanrader!!!

Hoe werken die(direct of heeft dat inwerktijd nodig?) en hoelang werkt het(dat je niet zeg maar de volgende dag nog zo moe bent)? Klinkt opzich wel positief, gewoon voor de slechtere nachten. En ik merk altijd direct als ik bed lig dat het niks word.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:53

breezy302 schreef:
Sorry maar ik geloof echt niet dat blowen een verslavende werking heeft zeker niet lichamelijk zoals bij bijvoorbeeld heroine of speed. Verslaafd zijn aan wiet zit allemaal tussen je oren.

Een verslaving zít ook grotendeels tussen de oren. Ook een heroïne-verslaving (na de eerste afkick-weken) zit tussen de oren. Het gaat om gewoontes die je moet doorbreken, en daarnaast is er gewoon nog 'trek' die niet lichamelijk verklaard kan worden. Bovendien roken veel blowers met tabak in een joint en tabak is toch net wat meer lichamelijk verslavend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:56

Daar heb je gelijk in hemelijn maar bij heroine verslaafden als die gaan afkicken dan zijn ze echt heel erg ziek en als je niet blowt dan krijg je niets, net als met roken daar zitten wel verslavende middelen in maar het grootste gedeelte van rookverslaving zit ook tussen de oren.

Snap niet dat mensen liever medicatie nemen dan 2 haaltjes van een joint. Die medicatie is funest voor je lichaam en zeer verslavend.

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:10

ijssnuiver schreef:
flower1983 schreef:

Hoe werken die(direct of heeft dat inwerktijd nodig?) en hoelang werkt het(dat je niet zeg maar de volgende dag nog zo moe bent)? Klinkt opzich wel positief, gewoon voor de slechtere nachten. En ik merk altijd direct als ik bed lig dat het niks word.

Ik heb valdispert good night slaapopwekkend. Je moet het een uurtje voor je naar bed gaat innemen. Op de verpakking staat: Ondersteunt het natuurlijke slaapproces (bioritme), bevordert de slaapbereidheid, fris en uitgerust wakker worden.
Ik neem het als ik van tevoren al weet dat ik of te druk ben in mn hoofd, of de volgende dag er op tijd uit moet (ben ik altijd bang om me te verslapen dus kom ik helemaal niet meer in slaap) of weet dat ik de volgende dag echt goed uitgerust moet zijn.
Je word er lekker ontspannen van en je slaapt de hele nacht door (normaal word ik toch wel een aantal keren wakker)
De volgende dag word ik super uitgerust wakker. De werkzame stoffen zijn valeriaanextract, slaapmutsje en melatonine.
Omdat het op natuurlijke basis is is het niet verslavend. Neem het ook echt niet elke nacht, en kan dan ook wel normaal slapen.
Kan het echt aanraden!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:15

flower1983: klinkt wel super inderdaad :j . Is dat gewoon vrij overal verkrijgbaar? Wil het ook wel eens uitproberen dan.

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:27

eeh geloof het wel. Ik heb het bij drogisterij.net besteld. Daar staan ook verschillende soorten op. Weet niet of je ook al die soorten bij de gewone drogist kan kopen.
www.drogisterij.net

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:24

Bedankt, ik ga eens even kijken!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:48

Kon afgelopen nacht weer slecht slapen, ging even er uit om water te drinken rond 4 uur. Ga weer liggen en er gaat een heel hard alarm af! :oo Auto die hier voor stond, m'n raam stond wagenwijd open. Ik was zo bang. Gevolg: geslapen van 7 tot 9. :\

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:07

Citaat:
Ik heb valdispert good night slaapopwekkend. Je moet het een uurtje voor je naar bed gaat innemen. Op de verpakking staat: Ondersteunt het natuurlijke slaapproces (bioritme), bevordert de slaapbereidheid, fris en uitgerust wakker worden.
Ik neem het als ik van tevoren al weet dat ik of te druk ben in mn hoofd, of de volgende dag er op tijd uit moet (ben ik altijd bang om me te verslapen dus kom ik helemaal niet meer in slaap) of weet dat ik de volgende dag echt goed uitgerust moet zijn.
Je word er lekker ontspannen van en je slaapt de hele nacht door (normaal word ik toch wel een aantal keren wakker)
De volgende dag word ik super uitgerust wakker. De werkzame stoffen zijn valeriaanextract, slaapmutsje en melatonine.
Omdat het op natuurlijke basis is is het niet verslavend. Neem het ook echt niet elke nacht, en kan dan ook wel normaal slapen.
Kan het echt aanraden!

Ik heb gewoon van de Kruidvat Valeriaan tabletten is bijna hetzelfde als dat van Valdispert zit alleen geen Melatonine in. Werkt bij mij ook super als ik merk dat ik niet kan slapen neem ik er 1 in en binnen 30 a 45 minuten begint het te werken word je wat suffiger. En val je heerlijk in slaap en slaap je de hele nacht door.Je hebt de normale of Extra sterk heb de extra sterk en als je dan 1 tabl. in neem heb je genoeg.Er zit geen verslaving of iets aan vast.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:09

Valeriaan werkt bij mij niet meer. Heb druppels en tabletten gehad. Eerst werkte het, later niet meer. Melatonine wel (op recept), maar dat wil ik niet m'n hele leven gebruiken.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:13

Ja ik heb het ook niet elke dag nodig, jij wel? Dat is misschien het verschil.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:15

Ik heb het in periodes gebruikt, soms elke dag en soms niet elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:17

ik kom 's nachts ook nooit in slaap. Gebruik ook melatonine nu. En mag blij zijn dat ik 2 uur slaap :D In de vakantie's gebruik ik geen melatonine tenzij ik vroeger wil slapen. En zit dus vaak 's nachts op bokt :)