zwanger en abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:43

Ik heb het ook niet over de mensen die persoonlijk ooit voor deze beslissing gestaan hebben, maar over de mensen die tegen abortus zijn of die de TS zeggen dat ze 'moet boeten omdat ze onveilige sex heeft gehad'.

TS heeft al meerdere keren aangegeven dat haar keuze vast staat en dat is toch haar goed recht?

Anoniem

Re: zwanger en abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:49

Natuurlijk is het haar goed recht, maar ik kan me de reactie van anderen ook voorstellen. Het is niet de bedoeling de TS te kwetsen, maar aan de andere kant doen zulke situaties mensen ook wel eens pijn. Het risico dat je loopt als je een topic als dit plaatst is dat mensen er heftig op reageren.

Zolang er niet met termen als 'moordenaar' en zo gegooid wordt vind ik persoonlijk dat het best netjes gaat.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:56

anoniem1 schreef:
Citaat:
Maar alsjeblieft kom niet aan met condoom te klein :p dan is je vent geschapen als een baby-olifant, ik krijg een condoom zelfs over me hoofd :p meerdere merken (ach ja je bent jong en je verveeld je samen met vriendinnetje :P )

Het is wel 'jammer' dat er eerst echt iets moet groeien.. dat maakt het toch echter lijkt me.

bon bon, ik weet het merk zo even niet, en mijn man is geen olifant, maar wel ruim geschapen
het knelde echt af, ik heb het zelf gezien

Dat is zielig voor hem ;( maar nog zieliger voor het ongeboren kindje natuurlijk
Bij deze een link voor je

http://www.vbok.nl/

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:00

even over het feit dat ik meerdere paarden heb.
ik heb eigen grond en stallen, en pensionpaarden, hier dus weinig onkosten aan, maar paarden kosten niet alleen geld, maar vooral ook heel veel tijd!

ik heb het vandaag overlegd op mijn werk, en ik kon vertrekken als ik zwanger blijk te zijn en het ga houden, contract word dan niet verlengt
ik had dit dus ook al verwacht
Logisch ook, ik ben er om iemand te vervangen die met zwangerschaps verlof gaat

mensen die tegen abortus zijn, prima, kan best. gelukkig is het in NL wel toegestaan om dit te doen

maar ik vraag niet om voors of tegen en wat ik nog meer kan doen behalve abortus, ik vraag om ervaringen MET abortus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:04

Als je iemand vervangt die met verlof gaat, sta je dan niet sowieso over een tijdje op straat?

Ik moet overigens zeggen dat ik het wel apart vind dat je dit zo bespreekt op je werk. :o

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:08

nee, aangezien diegene minder uren gaat werken, kan ik gewoon blijven.

Daarbij heb ik dit besproken, omdat ik toch meerdere keren vrij moet hebben
ik heb gisteren vrij moeten vragen om naar het ziekenhuis te gaan, ik moet volgende week weer naar het ziekenhuis, en de week erna naar de kliniek

dus ja, ik heb dit zo aangegeven, en heb het gewoon kunnen bespreken, zelfs met mijn zwangere collega
Ook zij gaf aan, dat zij in haar geval hetzelfde gedaan zou hebben

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:11

Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel veel sterkte met welke keuze je ook maakt wensen!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:17

En hoppa, daar is de abortus-discussie weer. Daar gaat het hier toch helemaal niet over?

Voor- of tegenstander, je helpt de TS hier echt niet verder mee!

Ik heb zelf geen ervaring met abortus, bij ons in de familie is zwanger worden al ontzettend moeilijk, dus wij komen daar niet zo snel mee in aanraking. Toch wil ik je heel veel sterkte wensen, want dit is zeker niet niks!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:23

@ TS
als ik in hetzelfde schuitje als jou zou zitten dan zou ik er ook voor kiezen. Gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee dus kan je verder niet helpen.

Voor degene die roepen dat ze tegen zijn en daarom nooit bevriend kunnen zijn met iemand die het gedaan heeft.... Get a life! de TS zit niet op vriendschap te wachten maar op ervaringen. Hoogstwaarschijnlijk zijn er bij de mensen die tegen zijn ook familieleden en vrienden die dezelfde beslissing hebben gemaakt, dit is nl niet iets wat je aan de grote klok gaat hangen!
Tenminste ik zou zelf mijn mond houden...

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:29

even snel gelezen:
Allereerst gefeliciteerd met je dochter van 4 maanden.
altijd een wonder om zwanger te mogen zijn.

Ik kan je geen tips geven, alleen maar sterkte wensen..
er is alleen 1 ding wat ik niet helemaal begrijp, ik lees in een post dat toen je 3 maanden zwanger was, je wegens reorganisatie ontslagen bent..
nou dit mag niet! je mag als je zwanger bent niet ontslagen worden onder geen enkele omstandigheid.
dus je hebt voor niets in de ww gezeten, en voor niets nu een lager inkomen, want je had gewoon de andere baan kunnenhouden omdat ze je buiten je rechten hebben behandeld..
heel jammer,

succes met de keuzes die je maakt

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 15:34

het is zeker een wonder om zwanger te zijn, alleen is het niet alleen maar leuk en rozengeur en maneschijn
Er komt een heleboel meer bij kijken, vandaar dat ik het nu even bij mijn meid houd.

Je hebt pb over hoe en wat
bedrijf ging namelijk faiiliet
Ik heb hier allang juridische stappen voor geprobeerd te ondernemen, maar het bedrijf stond in zijn recht aangezien ik nog geen vast contract had

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:52

contract niet verlengen omdat je zwanger bent mag officieel niet eens, helaas hebben ze dit bij mij ook gedaan maar dan zonder die rede op te geven, tegen mij hebben ze dit wel gezegt, deed mijn werk goed en wilde gewoon daarna terug komen, maar goed iemand voor mij heeft het verpest, zwanger zou terug komen en kwam dus niet terug.

Zelf ben ik tegen abortus, maar er zijn zoveel topic's om daar te discussieeren, ik zal het hier niet doen, ieder zijn eigen recht om te bepalen wat je doet met je eigen lichaam.

Nog maals sterkte de komende tijd, zoals ik lees sta je er echt achter en neem aan je vriend ook? want dat is wel heel belangrijk dat jullie deze beslissing samen nemen.

en over condooms, ze zijn er ook voor groot geschapen mannen ;)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:20

TS ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van me heeft wel te maken gehad met een soortgelijke situatie. van die pillen werd ze ongelofelijk ziek en moest daarna alsnog een curretage ondergaan. Sterkte en succes, laat je goed voorlichten.

Ik ben zelf pro-life, maar niet in alle gevallen. Jij lijkt het heel goed voor jezelf op een rijtje te hebben gezet en daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Jij alleen bepaalt je grenzen!

edit: laatste ex had ook echt ruimere condooms nodig, de normale maat kreeg ie er niet omheen en knelde ook nog eens vreselijk. Dus dat is wat mij betreft een aannemelijke situatie.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:57

TS je hebt groot gelijk. In jou situatie is het gewoon niet mogelijk om alles zo te draaien dat alles goed verloopt. Financiele problemen zijn een crime, daar krijg je stress van wat niemand ten goede komt. Laat staan met de overige punten.

Sterkte en succes!

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 13:11

Het is een tijdje geleden dat ik gereageerd heb, maar vandaag was het zover
Ik had ondertussen nog een echo gehad bij mijn eigen gyn. Ik zou dan ongeveer 4 a 5 weken moeten zijn, er was een vruchtzakje te zien, maar nog geen hartje.

Ik heb gekozen voor plaatselijke verdoving en wegzuigen. Mijn man was bij me, en het was echt binnen 5 minuten klaar, vanaf het moment dat ik ging zitten, en de eendebek inkreeg, tot het weg was gezogen.
Op de echo in de kliniek was een stipje te zien, nog geen hartslag, zo klein was het nog.

Het was een vervelend gevoel, even de tanden op elkaar gedaan, maar het was erg snel voorbij. Erna wat krampen gehad, te vergelijken met lichte weeen.

Ik heb er absoluut geen spijt van, en sta nog steeds achter mijn keuze, mijn man ook.
Ik heb nu meteen een spiraaltje laten zetten, dus ben de komende 5 jaar overal vanaf ( of totdat we een 2e willen)

iedereen bedankt voor de reacties, ook via pb

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:16

Meid wat een heftig verhaal toch. Ik ben blij dat het je zo is meegevallen. Heel veel sterkte met het verwerken van alles want dat zal ondanks alles wellicht niet meevallen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:19

Ik ben blij voor je dat het zo mee gevallen is.
En dat je er zelf achterstaat zegt in mijn ogen alles en genoeg!

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 13:22

heel cru gezegd,,, en het klinkt ontzettend egoistisch, maar ik heb er echt geen twijfels of spijt over. Nu ook niet.
in de kliniek was een meisje aan het huilen, en ik wilde haar gewoon troosten, terwijl ik zelf net "geholpen" was

Ik had er tot nu toe alleen erg veel last van. Ik was moe en doodziek van de zwangerschap, ik was de hele dag door misselijk en aan het braken, en met een kleine die je moet verzorgen, en een fulltime baan, is dat nog vervelender.
Liefste bleef ik de hele dag in bed liggen, en of ik wat at, dronk, of wat dan ook, die misselijkheid bleef.
Ik hoop dat dat nu snel over is, en ik verder kan met mijn "normale" leven
Dat ik kan genieten van mijn dochtertje, en niet baal dat ik uit bed moet, en kortaf doe, omdat ik misselijk ben.
Dat verdiend ze niet. Als ik er nu aan denk dat ik dat misschien nog wel 8 maanden zou hebben, nee, daar wil ik niet aan denken

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:27

Ben blij dat je't achter de rug hebt, meis, en dat het meeviel.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:30

Ik ben blij voor je dat het meeviel.
Wens je verder veel kracht toe en geniet lekker van je man en dochtertje!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:53

Gelukkig viel het dus mee, en hopelijk heb je de komende dagen er ook niet veel last van.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:10

Fijn dat alles meeviel.
Ben ook blij te lezen dat er nog geen eens eenhartje te zien was :)

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:29

Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan!!

Het zou egoistisch zijn om het kindje te "houden" omdat je bij toeval zwanger bent geworden. Wanneer je er niet achter staat, plus het niet volledig kan onderhouden.

Nu heb je juist aan je voormalig ongeboren kind gedacht.
Heel veel sterkte ! :(:)

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:48

Als je nog zoekt naar mensen met ervaring van een abortus, mag je me pb-en.
Ook al was het bij jou een overtijdsbehandeling nog.

En als je er over een tijdje wel moeite mee krijgt en alsnog wil pb-en, ook goed :)