gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:48

nee, ik mag niet van de afdeling af en alles zit op slot na 11 uur 's avonds, ls je dan bijvoorbeeld nog een sigaretje wilt roken moet je datt aan de verpleging vragen. Verder moet je onder toezicht je medicijnen innemen zodat je daar niet mee kan sjoemelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:49

Oef, dat is wel streng, maar ik denk dat het ook wel goed is om er een ritme in te krijgen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:53

Maar is er iets te doen op de afdeling?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 14:56

ik denk het wel, hoewel mijn ritme u juistt omdraait, ik lig veel 's nachts wakker en slaap overdag. Dat moet ik eigenlijk niet doen... Maar ik krijg ook geen slaapmedicatie voor de nacht, alleen rustgevers, maar die houden de nachtmerries helaas niet weg. en dan ben je overdag zo wezenloos dat je vanzelf in slaap valt...

Marlies: Er zijn therapien waar ik aan mee moet doen, creatieve en bewegingstherapie en er is hobby en tuin. Voor de rest moet je jezelf bezig zien te houden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:58

[quote="bromfiets"]franka: Nee dus, want ik ben met medicijnen al helemaal hysterisch geworden... Maar ik dachtt echt dat het een goede oplossing was, dat zwart/wit denken hoort wel bij borderline. Ergens helemaal voor gaan of helemaal niet...

Relien: Zo is het idd gegaan, alleen was ik het daar niet mee eens en daarom ben ik geflipt. halsteren schijnt idd goed maar streng te zijn, ik ben benieuwd of ik er uberhaupt aangenomen zal worden. donderdag heb ik een afspraak bij het RIB (Begeleid wonen) Voor een kennismaking....

wel heel vervelend voor je maar zijn het dan de goede medicijnen wel voor je? ja ik weet het ik ben eigenweis

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:01

Dat weet ik ook niet franka, de psychiater schrijft ze voor en ik neem aan dat hij weet wat hij doet. Zelf heb ik er trouwens ook niet veel vertrouwen in hoor, ik merk alleen de afkickverschijnselen als ik uit bed kom en niet zozeer de positieve kanten. Maar aan de andere kant wil ik ook niet als een zombie rondlopen omdat ik helemaal gedrogeerd ben.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 16:53

Ik ben net gebeld door het RIB, ze gaan me dinsdag in het team bespreken en ze heeft in de gaten dat ambulant niet voldoende begeleiding biedt. Dus ik ben benieuwd wat er uit gaat komen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:54

Ik heb er niet veel verstand van, maar ik begrijp dat dit positief is?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 16:59

Ze hebben in ieder geval door dat 1 gesprek in de 3 weken te weinig is... Dus dat is inderdaad positief. :)

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:03

Bromfiets,
Ik lees al een tijdje mee en ik wil je graag nog een hart onder de riem steken meid Y;( :)
Ik spreek in de naam van iedereen hier op bokt als ik zeg: we zijn er voor je en hou je sterk :(:)

Eva

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:07

klinkt niet of de goede hebt want anders zou je verlichting moeten merken, probeer op te schrijven wat je voelt en denkt te voelen. en zeg dat je niet het idee hebt dat het wat doet. al kan het ook een maand duren voor je wat merkt weet niet hoelang je ze al hebt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 17:10

Eva: Dank je wel :+:

Franka: Ruim 1,5 jaar.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:12

Je komt er wel meid :j elke stap is een stap in de goeie richting....

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:30

bromfiets schreef:
Eva: Dank je wel :+:

Franka: Ruim 1,5 jaar.

Die moeten tussen 2 weken en 6 weken moet je verschil merken. Anders zijn het niet de goede voor jou...

Maar ik kan me ook bedenken dat ze je nu op moment van crisis ook niet deze willen afbouwen en aan nieuwe willen beginnen...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 20:52

Pubelia: Er is sowieso weinig controle geweest op mijn medicatie, heb ook al meerdere keren een overdosis genomen. Misschien dat ze me nu serieuzer gaan nemen.

Ik heb net visite gehad van mijn ouders, ze hebben maandag een gesprek met de psychologe van hier, ik wil daar zelf niet bijzijn omdat ze me dan toch alleen maar dingen gaan vragen die ik niet kan beantwoorden... En dan klap ik dicht en dan hebben we weer een onpoductief gesprek, daar heb ik weinig zin in. Want ik voel me zo rot na dat soort gesprekken....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:46

Mag je buiten je ouders ook ander bezoek hebben?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 22:01

ja, bezoekuur is van 7 tot 9 's avonds :)

Het is wel fijn om bezoek te krijgen, dat breekt de dag een beetje..... Morgen komt martijn weer :+:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:02

Komt hij elke avond of om de dag ofzo?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 22:04

als hij in breda is komt hij elke dag, maar hij moet doordeweeks ook gewoon in den haag zijn, dus dan komt hij niet. Ik zal blij zijn als ik hem morgen weer zie :j

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:07

@ BF: Heel herkenbaar. Je moet ook de goede psych tegen komen. Ik heb er na 15 jaar 1 gevonden die duidelijk zegt van wat je nu hebt stelt niks door. Maar als je ziet wat ik slik, is ook geen controle over.

Fijn dat wel bezoek krijgt! En ik begrijp dat je niet bij het gesprek wilt zijn met je ouders. Heel erg herkenbaar. Ook de teleurstelling in de hulp verlening is heel herkenbaar. Je bent niet de enige ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:37

Inderdaad herkenbaar. Twijfel dan ook niet aan jezelf, jij weet wat je voelt en wat de medicatie met je doet.

Ik werd door een psychiater vanaf mijn eerste gesprek van de AD afgeholpen, terwijl ik in die periode dus juist overspannen en niet goed in mij vel was.
Gevolg was dat het steeds slechter met me ging totdat ik instortte.

Meteen naar andere psych overgezet, schreef me meteen weer AD voor maar wel een ander soort. Reageerde hier heel erg slecht op, werd nog depressiever en werd suicidaal, hij zei dat hij alleen nog de dosis kon verhogen meer kon hij niet doen.

Toen uiteindelijk op crisisafdeling meteen weer op mijn oude AD gezet en binnen 5 weken was ik weer een heel stuk beter en uiteindelijk ben ik er dus met die AD weer helemaal bovenop gekomen :j

Probeer uit te vinden wat goed is voor jouw lichaam en jouw geest, het is zo lastig voor psychiaters en hulpverleners om mensen 'goed af te stellen' of net dat medicijn te geven dat bij diegene wel aanslaat.

Houd vol he! Gewoon door blijven ademen...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:38

bromfiets schreef:
als hij in breda is komt hij elke dag, maar hij moet doordeweeks ook gewoon in den haag zijn, dus dan komt hij niet. Ik zal blij zijn als ik hem morgen weer zie :j

hej broemmie heb je voor mij het adres ga ik een kaartje sturen :D
kan je die op je kamer hangen.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:40

Hey bromfiets, lees nu eventjes een poosje mee.

Zware tijden zeg, het ritme wat ze proberen te creeren snap ik wel. Beter een ritme, dan heel chaotisch, dat is denk ik ook niet fijn..

Heel veel succes de komende periode!
Laatst bijgewerkt door Melisjee op 22-07-10 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:40

ikke20 schreef:
bromfiets schreef:

hej broemmie heb je voor mij het adres ga ik een kaartje sturen :D
kan je die op je kamer hangen.

Voor hier ook!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 22:46

het adres is

Muiderslotstraat 150
tav. gesloten 1 - nathalie visser
4834 KN Breda