Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:50

Het brandt heel erg. Ik kan best veel hoor, wat dat betreft mag ik niet klagen. Maar het bot voelt branderig en er zit de hele tijd een zeurderige pijn en af en toe tintelen mijn vingers. In de avonduren doe ik niets, want dan staakt ie, dan doet ie gewoon pijn en moet ik het even laten rusten. Arts heeft zelf ook even gebeld gelukkig.
Hij liet de operatie liever niet aan zijn collega's over :?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:47

Yes, ik mag weer rijden *\o/*
(Niet dat ik er nog niet opgezeten had, maar het mag officieel weer)

Alles was prima in orde. Schrok toch wel hoeveel ruimte er nog tussen de breuk is, maar volgens de arts zag het er prima uit. Ook 't litteken schijnt wonderbaarlijk goed te genezen. Omdat het allemaal vast zit moet ik gewoon doorgaan met m'n dagelijkse werkzaamheden, fyso en paardrijden.

Dat was zelfs bevordelijk om m'n gekneusde rib weer in 't gareel te krijgen.....

Ach waar die paarden al niet goed voor zijn :D

KarinvdM

Re: Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 10:56

Goed nieuws dus! :)
Heb je nog last of pijn aan je sleutelbeen?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:23

Niet echt veel pijn. Sommige bewegingen kan ik met moeite maken, maar dat komt ook door 't plaatje.
Bijvoorbeeld als die 'giraffe' zich weer zo groot maakt dat ik 't halster niet omkrijg. Als ik dan te lang omhoog sta met m'n arm begint ie te proteseren.

Van m'n gekneusde rib heb ik meer last. Die voel ik bij iedere in en uit ademing. Dat is gewoon een kwestie van tijd..... maar wel heel vervelend.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:28

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 11:32

Pfff Merel, jij bent er ook al lang zoet mee zeg.

Geen idee of het kastje werkt.
7 oktober moet ik weer terug.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:39

Mag je weer rijden. Gaat je anders 'zo brave merrie }:) ' vol met d'r neus in 't zand. Struikelde over haar eigen benen.
Dus, ja, ik ben er alweer afgevallen. Niet echt een goed plan.

Heb gigantische spierpijn, waarschijnlijk heb ik me zo snel gedraaid dat ik op m'n kont/rug terecht kwam om m'n schouders en sleutelbeen te ontlasten.

Naast een blauwe voet :?, denk dat m'n stijgbeugel even op m'n laars getikt heeft, heb ik vooral last van m'n nek en boven armen.
Vrijdag naar de fysio, ben benieuwd wat ze gaat zeggen :o

Afgelopen week had ik iemand anders en die kwam erachter dat er 1 wervel niet meedraaide. Heb een nieuwe oefening gekregen om die los te krijgen..... kan alleen m'n handen niet achter m'n nek leggen door de spierpijn, dus kan die oefening nu niet uitvoeren }:0

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:46

Mijn zwager had zijn sleutelbeen gebroken door een scooter ongeluk. Hij moest aantal weken rust houden, heeft dit uiteindelijk niet gedaan en is onder de pijnstillers doorgegaan. Het bleek niet te genezen en hij moest geopereerd worden.

Plaat erop, hij heeft nu toch een ontzettend litteken op z'n schouder, dus als ik jou was, zou ik zo min mogelijk doen.

Stel dát je er een ruk aan krijgt of je kukelt eraf, ben je verder van huis.

Sterkte.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:50

Ben al in 't bezit van een mooi herinneringsstreepje. Het was al zo gebroken dat ze 't direct geopereerd hebben.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:52

Ik heb 2x mn sleutelbeen gebroken, ook door van 't paard te vallen .. Als ik jou was zou ik 't niet doen! Ik heb ook nog 3 weken gewacht, en zelf toen was het nog best gevoelig!
Ik ben de 1e keer 6/7 weken na de val weer opgestapt (toen zat er alleen een grote scheur in) en de 2e keer 10 weken gewacht, toen heeft het ook echt een hele tijd geduurd voordat alles weer goed ging, in het begin had ik vaak snel weer last van, nu gelukkig niet meer :) (is ook alweer bijna 3 jaar geleden), mn sleutelbeen staat nog wel in een hoekje, ipv recht, maar verder nu geen last meer van!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:17

Psydoxy schreef:
Ben al in 't bezit van een mooi herinneringsstreepje. Het was al zo gebroken dat ze 't direct geopereerd hebben.

Oke, vervelend.

Bij m'n zwager was ie denk ik 15 cm lang én 3 cm breed, echt vreselijk lelijk dus. :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 07:07

Psydoxy schreef:
Mag je weer rijden. Gaat je anders 'zo brave merrie }:) ' vol met d'r neus in 't zand. Struikelde over haar eigen benen.
Dus, ja, ik ben er alweer afgevallen. Niet echt een goed plan.

Jeetje, maar gelukkig is het relatief goed afgelopen. Hopelijk kan je fysio alles weer losmaken. :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:53

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 13:36

Mindim, als het goed is ben je inmiddels geopereerd|? Hoe gaat het?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 08:38

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 08:56

Volgende week moet ik terug naar het ZH, volgens mij zit het nog steeds niet vast.

Helpt de fysio bij jou, Merel?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 11:56

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 12:09

Balen zeg!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:12

.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 12:16

Weet ik niet, volgens mij niet.
Volgende week kan ik je het met zekerheid vertellen. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:21

Vanmorgen naar het zh geweest, de orthopeed ziet verbetering en ik moet nu nog eens 8 weken het botgroeistimulatiekastje gaan gebruiken. 2 december moet ik weer terug.
Ik moest het kastje even laten checken bij de gipsverbandmeester en die wilde de foto ook graag zien, nou prima. Hij zag ook verbetering, ik zie zelf niet zoveel aan de foto's, ja een breuk, maar ze zullen wel gelijk hebben.
Nog weer 8 weken geduld en wordt vervolgt...

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:51

.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 12:56

Dat wordt op zich beter, ik heb het gevoel dat de spieren ook een deel overnemen en volgens de orthopeed klopt dat.
Bepaalde bewegingen blijven op een vervelende manier gevoelig.

Hopelijk kan de orthopeed wat voor je doen!
Ik heb al een paar jaar last van mijn dikke teen, deze heeft hij ook op de foto laten zetten en dat blijkt slijtage te zijn. Wel fijn dat hij dat even voor me wilde nakijken. :) Het wordt er niet anders van, maar ik weet nu wel wat de oorzaak is.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:48

Weer even een updatetje. Op 7 december moet ik weer op controle in 't ziekenhuis. Eerst weer foto's maken, dus dan zie ik pas weer op 't bot weer aan elkaar gegroeit is. Ondertussen gaan 't weer goed :j

Na mijn laatste val heb ik me zo snel gedraaid dat m'n rib weer in 't gareel geschoven is en moet wel heeeeeel diep inademen wil ik hem nog voelen. Dus achteraf was het heel verstandig van m'n draakje om er even bij te gaan liggen. Ook heb ik alweer op de 'boosdoener' gereden, waarmee alle ellende, onbewust, begonnen is. Hij doet 't goed en is heel erg braaf.

Ga nog 1x in de 2 weken naar de fysio. Ondanks dat ik niet m'n oude 'kracht' terug heb kan ik wel alles 100% bewegen. Het enige wat ze nog steeds losmasseren is de spier die aan de rechterzijde over m'n rug loopt. Die wil helaas nog niet losblijven.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 14:19

Wel wat positief dus, maar 7 december is nog ver weg.

Ik heb gisteren weer vliegles gehad, nu van de ander. Gelukkig is er deze keer niks gebroken, alleen een kneuzing in m'n heup/rug en een pijnlijke spier in m'n linkerschouder.