Rock schreef:Ik ben sinds kort donor. Ik heb het heel lang niet gewild om veel verschillende redenen, maar heb nu toch besloten me op te geven. De kans dat er echt iets van me gebruikt kan worden is heel klein, je moet in de goede omstandigheden overlijden...
Tja...
Maar aan de ene kant twijfel ik nog steeds hoor... ergens wil ik gewoon 'heel' blijven, zonder rare Y incisies en zo.
Die Y-incissie wordt meestal toch wel gemaakt om het eea 'na te kijken' ongeacht of je nu donor bent of niet.
Ik zoek mijn nabestaanden vanuit het hiernamaals op mochten ze mijn 'ik-ben-donor-wens' niet accepteren, dat is puur en alleen aan mij om dat te beslissen.
Ondanks dat mijn moeder 14 jaar geleden totaal verkankerd was en mede daardoor is overleden, hebben ze wél haar hoornvliezen kunnen gebruiken voor transplantatie, en ze hebben ze gebruikt. Ondanks alles... geeft het mij een fijn gevoel dat ook al zitten wij met zoveel pijn en ellende er ergens in Nederland iemand is die dankzij mijn moeders ogen weer goed kan zien.

Tegenwoordig zetten ze me preventief op z'n kop en mag ik er wat langer over doen om op te staan.
, moet je nagaan dat er duizenden varkens een verschrikkelijk leven lijden als puur orgaanfabriek omdat mensen met een erfelijke ziekte dan tenminste gerust veel kinderen kunnen nemen , we gooien er gewoon wat varkens of apen of honden tegenaan , en snijden dan hun organen eruit , net zo makkelijk.