Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chevax schreef:_san87_ dat slaat echt nergens op, dat de kans om een kind te krijgen kleiner wordt door een behandeling. Voor een IVF-poging hoeft je niets te laten, je moet alleen wel op je levensstijl letten. Maar goed, dat moet je ook als je op een natuurlijke manier zwanger wilt worden. Je mag gewoon een vette hap eten, je mag gewoon een glaasje alcohol drinken. Wat wel kan, is dat je vriendin dit zichzelf heeft opgelegd en daardoor zo doet. Maar voor zover ik weet raden ze bij een IVF-behandeling toch echt aan om zo normaal mogelijk te leven, net als je anders gewend bent.
chevax schreef:_san87_ dat slaat echt nergens op, dat de kans om een kind te krijgen kleiner wordt door een behandeling. Voor een IVF-poging hoeft je niets te laten, je moet alleen wel op je levensstijl letten. Maar goed, dat moet je ook als je op een natuurlijke manier zwanger wilt worden. Je mag gewoon een vette hap eten, je mag gewoon een glaasje alcohol drinken. Wat wel kan, is dat je vriendin dit zichzelf heeft opgelegd en daardoor zo doet. Maar voor zover ik weet raden ze bij een IVF-behandeling toch echt aan om zo normaal mogelijk te leven, net als je anders gewend bent.
Chubby schreef:Dat klopt inderdaad Chevax, alhoewel wij wel instructies krijgen wanneer we wel en niet mogen vrijen. Tevens is ons aangegeven wat de zaadkwaliteit doet verslechteren, zodat we daar rekening mee kunnen houden. Mensen met flink overgewicht zullen moeten afvallen voor een gezond BMI, anders heeft behandeling weinig nut, etc. etc.
Maar je mag gelúkkig wel gewoon blijven leven!![]()
En ach, een kind geeft ook beperkingen! Dus dat de aanloop er naar toe ook beperkingen geeft, vind ik persoonlijk niet zo erg...chevax schreef:_san87_ dat slaat echt nergens op, dat de kans om een kind te krijgen kleiner wordt door een behandeling. Voor een IVF-poging hoeft je niets te laten, je moet alleen wel op je levensstijl letten. Maar goed, dat moet je ook als je op een natuurlijke manier zwanger wilt worden. Je mag gewoon een vette hap eten, je mag gewoon een glaasje alcohol drinken. Wat wel kan, is dat je vriendin dit zichzelf heeft opgelegd en daardoor zo doet. Maar voor zover ik weet raden ze bij een IVF-behandeling toch echt aan om zo normaal mogelijk te leven, net als je anders gewend bent.
_San87_ schreef:Ze moest dingen laten, niet gezellig meedrinken als we uit gingen, geen vette hap als ze daar een keer trek in had, geen seks voor een bepaald aantal weken, niet dit doen, niet dat doen.
_San87_ schreef:Nu zeg jij met iets andere woorden wat ik ook zeg. Dus in hoeverre loop ik dan onzin uit te kramen?
chevax schreef:Er is genoeg vakliteratuur beschikbaar over de (vermeende) invloed op kinderen. Het is inmiddels ook al generaties geleden dat de eerste reageerbuisbaby werd geboren. Je krijgt inderdaad hormonen ingespoten, maar mensen doen hier te panisch over.
Chubby schreef:Mja.. Je overdrijft het een beetje![]()
Wij moeten 2 dagen voor de inseminatie vrijen en daarna niet meer, tot na de inseminatie. Dus dat is een beperking van 3 dagen per 4 weken. Mijn man kan zich niet leplazarus drinken, omdat dat de kwaliteit zwemmers negatief beïnvloedt, maar een wijntje kan geen kwaad. Overigens, dat (en roken en drugs) geldt uiteraard ook voor mensen die zonder hulp zwanger willen raken...
) manier zijn verwekt. _San87_ schreef:Ik vraag me gewoon af of het kunstmatige opwekken van cyclussen, het inspuiten van hormonen en het constante bezig zijn met maar een ding een goede invloed heeft op het wel of niet zwanger worden.
Chubby schreef:_San87_ schreef:Ik vraag me gewoon af of het kunstmatige opwekken van cyclussen, het inspuiten van hormonen en het constante bezig zijn met maar een ding een goede invloed heeft op het wel of niet zwanger worden.
Als je kans minimaal is zonder hulp, dan zijn hormonen en behandelingen natuurlijk puur erop gericht om die kans groter te maken. Dus in zoverre heeft het een goede invloed op het zwanger wórden.
Over de invloed op lange termijn op de gezondheid (zowel voor de ouder als voor het kind) maak ik me ook wel eens zorgen. Goed voorbeeld daarvan is natuurlijk het DES verhaal.
Tegelijk vraag ik me dan af: stel dat mijn moeder DES had gebruikt en ik daardoor onvruchtbaar was geweest. Zou ik dan zelf ervoor hebben gekozen, met die wetenschap, om niet te zijn geboren? Of accepteer je dan uiteindelijk dat je daardoor onvruchtbaar bent, maar waardeer je het leven wel genoeg om je moeders keuze te accepteren en er zelfs blij mee te zijn? Mezelf kennende het laatste...
_San87_ schreef:Chubby schreef:Mja.. Je overdrijft het een beetje![]()
Wij moeten 2 dagen voor de inseminatie vrijen en daarna niet meer, tot na de inseminatie. Dus dat is een beperking van 3 dagen per 4 weken. Mijn man kan zich niet leplazarus drinken, omdat dat de kwaliteit zwemmers negatief beïnvloedt, maar een wijntje kan geen kwaad. Overigens, dat (en roken en drugs) geldt uiteraard ook voor mensen die zonder hulp zwanger willen raken...
Misschien, maar in essentie zeg ik gewoon hetzelfde.
Ik vraag me gewoon af of het kunstmatige opwekken van cyclussen, het inspuiten van hormonen en het constante bezig zijn met maar een ding een goede invloed heeft op het wel of niet zwanger worden.
Het maakt mij niet uit of iemand die malle molen door wil gaan, maar na ervaringen van mijn vriendin, weet ik zeker dat ik het van nóóit zal proberen. Ik haat ziekenhuizen, heb een schijthekel aan kunstmatige opwekking van natuurlijke processen en ben van mening dat wanneer het natuurlijk niet lukt, je gewoon pech hebt. MAAR, dat neemt niet weg dat ik een ander diezelfde mening op wil leggen. Ik kan alleen niet heel treurig zijn als het niet lukt, je weet namelijk van tevoren wat je kans ongeveer is en die kans doordrukken terwijl deze minder dan 20 procent is, vind ik niet realistisch.
Verder wens ik iedereen die de medische molen wil betreden alle plezier en succes.
Asjemenauw schreef:Sperma van een vreemde ?? Nee. Sperma van de broer van mijn man of misschien zelfs zijn vader misschien een ja. Maar beide hebben al te kennen gegeven dat zij hiertoe niet bereid zullen zijn dus die vraag en het antwoord doet er voor ons eigenlijk niet eens meer toe.
_San87_ schreef:Ik haat ziekenhuizen, heb een schijthekel aan kunstmatige opwekking van natuurlijke processen
Heino schreef:chevax schreef:Er is genoeg vakliteratuur beschikbaar over de (vermeende) invloed op kinderen. Het is inmiddels ook al generaties geleden dat de eerste reageerbuisbaby werd geboren. Je krijgt inderdaad hormonen ingespoten, maar mensen doen hier te panisch over.
Ben wel benieuwd naar die onderzoeken, welke zijn dat dan?
Mirandaatje schreef:Weet niet of je zelf al het verlangen naar een kindje hebt, of dat je in een hele andere fase van je leven zit momenteel. Maar zeg nooit, nooit. Ik ken meerdere mensen die riepen nooit never ga ik naar een arts als het niet mag lukken. Maar toen de wens er eenmaal was, en het verlangen groter werd, zijn ook zij naar een arts gestapt. Het klinkt heel cliche, maar je moet er eerst zelf voorstaan. pas dan zul je zeker weten wat je in die situatie zult doen.
_San87_ schreef:Ik vraag me ook af in hoeverre die invloed dusdanig is, dat het echt zoden aan de dijk zet. Ik heb me er verder niet in verdiept en heb er eigenlijk ook weinig zin in omdat ik IVF zelf nooit zal gebruiken, maar met hoeveel procent neemt de kans op zwangerschap toe?
Ik ben ook benieuwd naar exacte cijfers over zwangerschap percentages en de manier waarop een vrouw zwanger raakt. Mocht het zo zijn dat het overgrote deel van de zwangerschappen kunstmatig opgewekt moet worden, dan lijkt het me dat er wat mis is