Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:55

SanneVD schreef:
Awh een centraal topic. Had toevallig net in een ander gepost.

Ik had een vraag voor de epileerders. Of algemeen. Ik heb nu ineens na epileerperiode last van wat kleine ingegroeide haartjes enzo. Hoe kan ik dit voorkomen met epileren? Scrubben daar? Het is vooral bikinilijn en heeeel klein beetje bovenstukje. Rest ok.

Er wel eens aan gedacht om downunder te laten harsen, maar... waar in Amsterdam is het goed en niet te duur? Wat kan je verwachten? Doen ze alles of bikinilijnstukje alleen enz enz?

Niet harsen, IPL is voor altijd en goedkoper en dichtbij Amsterdam www.paramedischekliniek.nl

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:09

janderegelaa schreef:
lesilla schreef:
Je kan hem op verschillende standjes zetten, op vier was het net een schokje die je kreeg, op drie voelde ik niks.
Maar in principe maakt het niet uit, hoe lager hoe sneller het in beginfase terugkomt.

Nu niet, ben benieuwd naar morgen heb heel snel stoppels dus ga morgen eens kijken of er zoveel stoppels staan als normaal.

Wat je zegt is niet waar. IPL werkt of het werkt niet. Als je een IPL aparaat te laag zet worden de haartjes wit. En dan werkt het nooit meer. Niet dat de Lumea wel werkt want je moet 42 joule hebben voor permanente ontharing en deze geeft maar 6,5 joule.

Intressant! Want ik had wel intresse in zo´n apparaat; maar het kan dus niet werken?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:11

laura1986 schreef:
Intressant! Want ik had wel intresse in zo´n apparaat; maar het kan dus niet werken?

Tenzij je een spierwitte chinees met ravenzwart haar bent :D En zelfs dan nog amper. Op zich wel logisch want je kunt met IPL vreselijk verbranden en daarom houden ze de sterkte zo laag.

laura1986

Re: [Centraal] Ontharingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:23

:( Dus dan blijft er iets over wat niet werkt? (zoals ook bij die technische huidcremes het geval is?)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:27

laura1986 schreef:
:( Dus dan blijft er iets over wat niet werkt? (zoals ook bij die technische huidcremes het geval is?)

De professionele IPL zoals wij die hebben werkt wel natuurlijk maar die kunnen we tot 190 Joule zetten.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:33

Tja, dat kan dan weer niet thuis en is ontzettend duur...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:35

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:36

Te ver weg voor mij, maar dat is betaalbaarder dan wat eerder de standaard was!

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:41

Ik laat m´n onderbenen laseren. Ik ben 2x geweest (bij een gezondheids/huid instituut) en de haartjes zijn al veel minder en groeien heel langzaam. Wel duur maar uiteindelijk goedkoper dan altijd maar scheermesjes en rotzooi te kopen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:57

Ik heb even een vraagje..

Ik heb net de zomerstop gehad met de laser en gisteravond moest ik weer. Omdat we die zomerstop hadden, was het voor mij even een goed moment om het wat te laten groeien en te kijken in hoeverre ik nou kaal ben. Ik schrok me serieus dood. Ik heb nu al 10 behandelingen gehad, zéér pijnlijk, maar er is misschien pas 20% van de haartjes weg. Ik zit zwaar te twijfelen om hiermee door te gaan, het doet elke keer steeds meer pijn en ga er met steeds meer lood in mijn schoenen naartoe. Helemaal nu ik zag dat ik zo ongelovelijk weinig resultaat had. Ik heb een lichte huid en stug, bijna zwart haar. Dit kan toch niet? Spaug er echt gigantisch van, 1000 euro naar de haaien ;(

Edit: Na de eerste 2 behandelingen was het echt super: paar kale plekken, dus kreeg goede hoop. Het is dus niet zo dat mijn huid er niet op reageert, want dan had ik de eerste 2 keer ook geen resultaat mogen zien.
Apparaat staat afgewisseld op stand 5 en 6, sensitive. Dit omdat ik steeds zoveel pijn heb, dat ik hoger echt niet trek. Hij heeft ooit, een behandeling of 4/5 geleden, hoger gestaan dan nu.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:26

Yv_ schreef:
Ik heb even een vraagje..

Ik heb net de zomerstop gehad met de laser en gisteravond moest ik weer. Omdat we die zomerstop hadden, was het voor mij even een goed moment om het wat te laten groeien en te kijken in hoeverre ik nou kaal ben. Ik schrok me serieus dood. Ik heb nu al 10 behandelingen gehad, zéér pijnlijk, maar er is misschien pas 20% van de haartjes weg. Ik zit zwaar te twijfelen om hiermee door te gaan, het doet elke keer steeds meer pijn en ga er met steeds meer lood in mijn schoenen naartoe. Helemaal nu ik zag dat ik zo ongelovelijk weinig resultaat had. Ik heb een lichte huid en stug, bijna zwart haar. Dit kan toch niet? Spaug er echt gigantisch van, 1000 euro naar de haaien ;(

Edit: Na de eerste 2 behandelingen was het echt super: paar kale plekken, dus kreeg goede hoop. Het is dus niet zo dat mijn huid er niet op reageert, want dan had ik de eerste 2 keer ook geen resultaat mogen zien.
Apparaat staat afgewisseld op stand 5 en 6, sensitive. Dit omdat ik steeds zoveel pijn heb, dat ik hoger echt niet trek. Hij heeft ooit, een behandeling of 4/5 geleden, hoger gestaan dan nu.

Als het apparaat te laag staat is het aantal Joule dat in het haarzakje komt te laag. Wat er dan gebeurd is dat niet alle stamcellen in het haarzakje vernietigd worden. Na een tijdje krijg je dan weer haar. Het is ook mogelijk dat die haren blonder zijn dan ze waren.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:58

Maar hij staat niet te laag toch, want dan zou je niks voelen. Hij is de laatste 3 behandelingen weer wat teruggezet omdat ik de pijn echt niet aankon. Maar niet te laag dacht ik.. Ik verga nog steeds van de pijn! Heb ook geen witte of lichte haartjes, alleen een klein kaal plekje en verder her en der een peeg haarzakje, maar nog lang niet het resultaat wat de meesten hebben bij 10 behandelingen!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:57

Yv_ schreef:
Maar hij staat niet te laag toch, want dan zou je niks voelen. Hij is de laatste 3 behandelingen weer wat teruggezet omdat ik de pijn echt niet aankon. Maar niet te laag dacht ik.. Ik verga nog steeds van de pijn! Heb ook geen witte of lichte haartjes, alleen een klein kaal plekje en verder her en der een peeg haarzakje, maar nog lang niet het resultaat wat de meesten hebben bij 10 behandelingen!

Wordt er wel gekoeld?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:01

Ja!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:08

Even een vraagje, doet het epileren onder de douche minder pijn? Zit er aan te denken om er eentje voor onder water te kopen...

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:10

Ok, weet niet meer welke mensen, maar begreep dat er een paar dat Vanish spulletje gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen? Wat doet het? Lijkt mij wel chemisch?
Af en toe nog last van ingroei bij bikinilijn (epileren) en dat doet ook lichtelijk zeer.. wil der eens vanaf!

Dus wie o wie :D?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:42

Even een vraag voor de epileerders onder ons: ik epileer mijn bikinilijn en nog een stukje verder :D en ik ben heel tevreden over de gladheid etc. maar de laatste tijd zie ik er echt "gehavend" uit na het epileren :\ Erg rood, een iets verdikte huid en bultjes op de plekken waar ik ingegroeide haartjes heb losgepeuterd..Kortom: niet charmant :D
Nou heb ik me vandaag na het epileren even ingesmeerd met sudocreme/zinkzalf en dat ging hartstikke goed! :j Huid is mooi rustig nu :) Alleen het nadeel: het blijft zo wit :')

Mijn vraag: weet iemand een andere goede, kalmerende creme (of ander soort middel) voor na het epileren?

Ellabellaah: Ik weet het niet uit ervaring, want mijn apparaat kan niet onder de douche, maar onder de douche schijnen de haren wel makkelijker los te komen, waardoor het minder zeer doet :) Ik epileer zelf soms na het douchen en dat gaat ook al makkelijker dan voor het douchen :) Het proberen waard dus denk ik!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:47

Yv_ schreef:

Ook als je wél een tikje voelt kan het aparaat te laag staan.Ik denk toch dat dit in jouw geval het probleem is. Wij koelen voor en na iedere flits en dat werkt aardig bij gevoelige mensen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:24

Jeej, je kunt wel merken dat het weer winter wordt. Niemand heeft nog vragen over ontharen. :P

Naja, ik zal het topic weer even nieuw leven inblazen. Ik kreeg van iemand uit dit topic de tip om ontharingscreme op mijn bovenlip te gebruiken (omdat ik harsen zo'n pijn vind doen). Naja, ik gedaan dus. En het brandde! Maar ik dacht, ach ja, dan werkt het in ieder geval. Dus ik ff naar de waslijn. Weer terug. Lees het doosje: Bij de eerste de beste tinteling direct alles verwijderen. Dus ik: :x Het had er nog maar 2 minuten opgezeten ofzo. Eraf gehaald en gelukkig incl haartjes. Maar Roooooood en het doet zeer! :') Tis net alsof ik siliconen in mn bovenlip gespoten heb. :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:25

Uiteraard moet je morgen werken of iets? :')

Verzorgende creme opsmeren, hopen dat dat helpt?
Wel rot zeg. :\

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:26

Oei Iris, klinkt pijnlijk! :(:) Ik heb geen gouden tip voor je, maar ik hoop dat het gauw beter wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:38

Je kan er altijd nog een snor optekenen zodat het niet heel erg opvalt.
:')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:41

:') geniaal

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:45

Sani schreef:
Uiteraard moet je morgen werken of iets? :')

Verzorgende creme opsmeren, hopen dat dat helpt?
Wel rot zeg. :\

Moet morgen thuis werken gelukkig! (2 dagen id week, andere dagen op kantoor)
Ik heb er meteen creme op gesmeerd, maar dat deed zo zeer! Dat ik het er gelijk maar weer afgehaald heb. :(
Enige wat fijn was was een watje met tonic erop te drukken, dat verlichtte een beetje.

Corelli schreef:
Oei Iris, klinkt pijnlijk! :(:) Ik heb geen gouden tip voor je, maar ik hoop dat het gauw beter wordt!

Thnx! :)

Anthea schreef:
Je kan er altijd nog een snor optekenen zodat het niet heel erg opvalt.

Niet grappig! :')

Ik ben vandaag gewoon nog naar een verjaardag geweest! Had gezegd dat ik heel erg verkouden was. (wat ook zo is) en dat ik daarom nogal rood onder mn neus was. :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:21

Iris82 schreef:
Jeej, je kunt wel merken dat het weer winter wordt. Niemand heeft nog vragen over ontharen. :P

Naja, ik zal het topic weer even nieuw leven inblazen. Ik kreeg van iemand uit dit topic de tip om ontharingscreme op mijn bovenlip te gebruiken (omdat ik harsen zo'n pijn vind doen). Naja, ik gedaan dus. En het brandde! Maar ik dacht, ach ja, dan werkt het in ieder geval. Dus ik ff naar de waslijn. Weer terug. Lees het doosje: Bij de eerste de beste tinteling direct alles verwijderen. Dus ik: :x Het had er nog maar 2 minuten opgezeten ofzo. Eraf gehaald en gelukkig incl haartjes. Maar Roooooood en het doet zeer! :') Tis net alsof ik siliconen in mn bovenlip gespoten heb. :+

Doe je wel de aankomende week zonnebrand op!!!! Anders krijg je zo'n gele gloed op je bovenlip en geloof me, dat is niet sjarmant!

@Janderegelaar: De laatste keer zijn we weer verdergegaan, gewoon hetzelfde als de keren ervoor. Verging weer van de pijn, wat is en blijft het toch ook een rotklus :(. Maar... Heb nu wel weer een berg resultaat! Vind het gewoon echt heel vreemd dat ik de voorgaande behandelingen zo weinig ervan heb gemerkt en nu ineens weer heel veel...?!