Ik ga minimaal twee liter water per dag drinken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:28

Evelijn schreef:
Voor iedereen die tegen hun zin in teveel water aan het drinken is
http://www.bbc.co.uk/sn/humanbody/truthaboutfood/young/water.shtml
Met gewoon eten krijg je voldoende water binnen, meer water helpt niet voor je huid ;)

Ik quote de site even:
Citaat:
We enlisted the help of beauty conscious twins Susie and Alice to see if we could solve the mystery. We asked one of them, Susie, to give up their two litre daily bottled water addiction to measure how their body, and more importantly, beauty was affected. They got their fluids from tea, coffee and soft drinks instead.

Haar water werd dus vervangen door ander vocht. Is hier in 't topic ook al meerdere keren genoemd. Maar wat nou als je geen thee, koffie of frisdrank drinkt? Ik zal toch echt 2 liter water moeten drinken op een dag anders krijg ik niks binnen.

Evelijn

Re: Ik ga minimaal twee liter water per dag drinken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 07:09

nee, als je het allemaal goed leest en filmpje bekijkt haal je het meeste vocht uit je eten. Voedsel bestaat voor het grootste deel uit water. Dat water is ook gewoon bruikbaar voor je lichaam. Enorm je best doen om extra veel water te drinken is dus niet nodig.
Natuurlijk moet je met warm weer wel drinken om je transpiratievocht te compenseren maar elke dag 2 liter water drinken is niet nodig.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 07:10

Ik doe ook mee, ik ben al een week goed bezig.
Op het werk heb ik n anderhalve literfles spa naast me staan, ik dwing mezelf die leeg te drinken.
En thuis leg ik kleine flesjes water in de vriezer, ik heb een enorme redbull-verslaving maar dat haal ik niet in huis.
Het enige wat ik haal is sapjes en cola voor mijn vriend.
Ik hoop dat ik het lang vol ga houden :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 07:12

Kiwipitje schreef:
Minimaal 2 liter water per dag is helemaal niet goed. Je krijgt ook water binnen via voedingsmiddelen etc. Als je teveel water drinkt raken je nieren overbelast.

Dit vind ik de domste opmerking ooit.
Water zuivert juist je nieren.. En verwijderd afvalstoffen.
Waarom denk je dat mensen met blaasontsteking zoveel moeten drinken.. Om de afvalstoffen kwijt te raken ;)

2 liter water drinken of thee etc. is super hoor!! Doen!!!
En met dit warme weer lijkt me dat geen probleem toch ;)
Flesje water voortaan mee in je tas, dan vergeet je het minder snel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 07:22

Het filmpje doet 't bij mij niet. Ik lees wel dat 1/3e van je water uit je eten komt. Vind ik nog niet heel veel. Ik vind 't goed dat je de informatie geeft hoor. Maar naast je eten zul je dus echt nog wat moeten drinken. Misschien geen 2 liter, maar wel iets.
Tegen je zin in drinken/eten is sowieso niet goed lijkt mij. Ik heb er zelf geen moeite mee om 2 liter te drinken op een dag.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:47

Ze zegt toch ook niet dat je niets hoeft te drinken? Ze geeft aan dat je niet perse 2 liter water op een dag hoeft te drinken, omdat er al water in je voedsel zit. Je kunt dus net zo goed frisdrank, thee en dergelijke drinken om goed bezig te zijn en je hoeft dus ook niet perse 2 liter binnen te krijgen.

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:14

Ik heb in ieder geval me 1,5 liter fles weer leeg :)

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:12

Ik doe het nu iets meer dan een week, maar ik voel me zo verschrikkelijk opgeblazen, hebben jullie dat ook of ligt het echt aan mij?